Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Infolinia Lufthansa: 48 22 512 3917
Poniedziałek - piątek 08:00 - 18:00
Sobota, niedziela, święto 08:30 - 17:00

Nr niemieckiej infolinii: +49 69 86799799


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2881 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 145  Następna
Autor Wiadomość
#541 PostWysłany: 04 Kwi 2020 12:32 

Rejestracja: 15 Sie 2015
Posty: 324
niebieski
@travellista mi również odwołali lot i kazali dopłacać 860 zł na lot w innym terminie, a zapłaciłem za bilet 450 zł. Więc ostatecznie skasowali mi rezerwacji i mają w planach zwrócić kase. Minęło już ponad 2 tyg i brak kasy na koncie.
Góra
 Profil Relacje PM off
travellista uważa post za pomocny.
 
      
Ultra all inclusive w luksusowym 5* hotelu na Riwierze Tureckiej za 3523 PLN. Wylot z Katowic Ultra all inclusive w luksusowym 5* hotelu na Riwierze Tureckiej za 3523 PLN. Wylot z Katowic
Dla cyfrowych nomadów: miesiąc w Tajlandii za 3859 PLN (z majówką). Loty z bagażem z Warszawy + 4* hotel Dla cyfrowych nomadów: miesiąc w Tajlandii za 3859 PLN (z majówką). Loty z bagażem z Warszawy + 4* hotel
#542 PostWysłany: 04 Kwi 2020 14:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Gru 2012
Posty: 940
Loty: 178
Kilometry: 311 128
srebrny
@moss_LOT Bardzo nieładne zagranie linii lotniczej, zwłaszcza przy skasowaniu rejsu. Rozumiem dopłatę przy zmianie z mojej własnej woli, ale w takim przypadku czy przy zmianie rozkładowej to nie powinno mieć miejsca. Niejednokrotnie w przeszłości były sytuacje, że linia modyfikowała grafik/anulowała lot i wystawiała bez mrugnięcia nowy bilet, często w wyższej klasie rezerwacyjnej. Teraz nagle pojawiają się żądania niemałych dopłat a niskie klasy rezerwacyjne w magiczny sposób poznikały z systemu nawet na parę miesięcy do przodu. Nie fair. :/
_________________
Image
Travellista's Diary
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#543 PostWysłany: 06 Kwi 2020 13:48 

Rejestracja: 30 Sty 2011
Posty: 203
niebieski
OK, czy może ktoś napisać o co chodzi z Lufthansą? Czy oni nie oddają kasy za bilet? Czy jest możliwość tylko przełożenia lotu lub otrzymania vouchera? Czytam komunikaty u nich na stronie po polsku i angielsku i nie widzę nic o zwrocie kasy czyli refundzie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#544 PostWysłany: 06 Kwi 2020 15:04 

Rejestracja: 11 Sie 2015
Posty: 3
garry2012 napisał(a):
OK, czy może ktoś napisać o co chodzi z Lufthansą? Czy oni nie oddają kasy za bilet? Czy jest możliwość tylko przełożenia lotu lub otrzymania vouchera? Czytam komunikaty u nich na stronie po polsku i angielsku i nie widzę nic o zwrocie kasy czyli refundzie.


Czekam już ponad 2 tygodnie na zwrot za bilet LH do Bostonu. Anulowany przez Lufthansę na skutek bana na loty do USA. Infolinia każe czekać (nie wiedzą jak długo).
Góra
 Profil Relacje PM off
meczko lubi ten post.
 
      
#545 PostWysłany: 07 Kwi 2020 00:19 

Rejestracja: 21 Mar 2018
Posty: 1434
złoty
garry2012 napisał(a):
OK, czy może ktoś napisać o co chodzi z Lufthansą? Czy oni nie oddają kasy za bilet? Czy jest możliwość tylko przełożenia lotu lub otrzymania vouchera? Czytam komunikaty u nich na stronie po polsku i angielsku i nie widzę nic o zwrocie kasy czyli refundzie.

Próbują jak największej liczbie pasażerów wcisnąć vouchery i dlatego celowo opóźniają refundy. Lobbują równolegle w UE o zmianę prawa, żeby mogli legalnie zaoferować tylko voucher i odmawiać refundów. Na razie Komisja spuściła ich po brzytwie i potwierdziła, że za loty odwołane przez linię lotniczą należy się refund, a voucher tylko za wyraźną zgodą pasażera. Trzeba się upierać i mocno naciskać na refund w formie kasy na kartę. Sytuacja prawna jest jasna, zwrot kasy to ich obowiązek.
Ryzyka bankructwa chyba przynajmniej na razie nie ma, bo równolegle są mocne przymiarki do pomocy publicznej dla Lufthansy od rządu Niemiec, dyskutuje się też o ewentualnym dokapitalizowaniu połączonym z nacjonalizacją.
Góra
 Profil Relacje PM off
garry2012 lubi ten post.
garry2012 uważa post za pomocny.
 
      
#546 PostWysłany: 07 Kwi 2020 13:45 

Rejestracja: 21 Mar 2018
Posty: 1434
złoty
Update: właśnie porozmawiałem z panem z infolinii Lufthansy. Nawet dało się sprawnie dodzwonić, czekałem na operatora może z 2-3 minuty. Powiedział mi, że zwroty środków na kartę są realizowane, ale w obecnej sytuacji trwa to 2 miesiące od anulowania lotu. Wprost potwierdził, że dla mojej rezerwacji (lot anulowany przez Lufthansę) przysługuje zwrot i czeka on w kolejce do realizacji.
Oczywiście jest pytanie o to, czy to opóźnienie wynika z ich obłożenia pracą, czy czekają na skutek swoich starań o zmiany w rozporządzeniu o prawach pasażerach dające im prawo oferowania voucherów zamiast refundów. I czy w razie zmiany w rozporządzeniu po ich myśli zrealizują deklarowane teraz zwroty? Chyba nie pozostaje nic innego, niż czekać.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#547 PostWysłany: 07 Kwi 2020 14:30 

Rejestracja: 20 Gru 2012
Posty: 301
niebieski
To ty dajesz im termin i chargeback stosujesz. Zapłaciłeś za usługę ,która nie została zrealizowana.
Ja w ostatnim czasie za bilety na skoki w Oslo zapłaciłem a organizotaor nie wpuszczał publiczności na imprezę, nie chcieli oddać kasy , dałem im termin 10 dni, nie dotrzymali, Chargeback i po 14 dniach kasa na koncie.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#548 PostWysłany: 07 Kwi 2020 16:04 

Rejestracja: 10 Lut 2015
Posty: 1973
niebieski
meczko napisał(a):
Update: właśnie porozmawiałem z panem z infolinii Lufthansy. Nawet dało się sprawnie dodzwonić, czekałem na operatora może z 2-3 minuty. Powiedział mi, że zwroty środków na kartę są realizowane, ale w obecnej sytuacji trwa to 2 miesiące od anulowania lotu. Wprost potwierdził, że dla mojej rezerwacji (lot anulowany przez Lufthansę) przysługuje zwrot i czeka on w kolejce do realizacji.
Oczywiście jest pytanie o to, czy to opóźnienie wynika z ich obłożenia pracą, czy czekają na skutek swoich starań o zmiany w rozporządzeniu o prawach pasażerach dające im prawo oferowania voucherów zamiast refundów. I czy w razie zmiany w rozporządzeniu po ich myśli zrealizują deklarowane teraz zwroty? Chyba nie pozostaje nic innego, niż czekać.


A to dotyczy też lotów na koniec roku, czy tylko tych JUŻ nie zrealizowanych?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#549 PostWysłany: 07 Kwi 2020 17:04 

Rejestracja: 21 Mar 2018
Posty: 1434
złoty
Dotyczy to lotów już anulowanych przez Lufthansę. Jeżeli lot nie został jeszcze anulowany, to wtedy zgodnie z rozporządzeniem nie należy się jeszcze zwrot, a możliwości przebukowania zależą od warunków taryfy i polityki przewoźnika (Lufthansa teraz pozwala na przebukowanie nawet tańszych taryf).
Góra
 Profil Relacje PM off
sanchopan uważa post za pomocny.
 
      
#550 PostWysłany: 13 Kwi 2020 11:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lut 2017
Posty: 2291
Loty: 580
Kilometry: 924 658
złoty
Trzeba pamietac, ze aby kwalifikowac sie na voucher, cena biletu bez podatkow musi wynosic co najmniej €50 czyli aktualnie ok. 230 zl.
Powyzsze i WAW-ZRH za 289 zl sie nie lapia.

Załącznik:
Capture.PNG
Capture.PNG [ 43.14 KiB | Obejrzany 1159 razy ]
_________________
Idąc przez most rzeka płynęła wartkim nurtem.

Także = również / też
Tak że = więc / zatem / dlatego
Góra
 Profil Relacje PM off
jaco027 uważa post za pomocny.
 
      
#551 PostWysłany: 13 Kwi 2020 11:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 5615
HON fly4free
Trzeba też dobrze rozumieć ideę vouchera - ten przydaje się tylko wówczas jeżeli oryginalnie zarezerwowane rejsy odbywają się zgodnie z rozkładem ale my mimo wszystko chcemy zmienić termin naszej podróży, wtedy następuje przeliczenie taryf i ewentualną dopłatę lub jej część można pokryć voucherem.


Ostatnio edytowany przez kemot, 13 Kwi 2020 12:05, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#552 PostWysłany: 13 Kwi 2020 12:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 4058
HON fly4free
Dzieki @p.wl za zwrocenie uwagi na ten drobny azaliz istotny szczegol!
Cena jest ok. 50 ale PLN a nie EUR...wiec pod gambling sie nie nadaje....ale moze komus przypasi POZ-OLB w Lufie w pozniejszym terminie niz maj. :-)

Załączniki:
POZ-OLB-cena.JPG
POZ-OLB-cena.JPG [ 51.83 KiB | Obejrzany 1112 razy ]
_________________
navigare necesse est
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#553 PostWysłany: 13 Kwi 2020 13:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lut 2017
Posty: 2291
Loty: 580
Kilometry: 924 658
złoty
kemot napisał(a):
tylko wówczas jeżeli oryginalnie zarezerwowane rejsy odbywają się zgodnie z rozkładem ale my mimo wszystko chcemy zmienić termin naszej podróży

Nie jest tak - voucher mozna tez uzyc na przebukowanie biletow (lotow) skasowanych a takze za bilety skasowane ale juz z wylatanymi odcinkami (czesciowo zuzyte).
Wlasnie dostalem swoje dwa vouchery.
_________________
Idąc przez most rzeka płynęła wartkim nurtem.

Także = również / też
Tak że = więc / zatem / dlatego
Góra
 Profil Relacje PM off
Bruner uważa post za pomocny.
 
      
#554 PostWysłany: 13 Kwi 2020 13:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 5615
HON fly4free
Przebukowanie lotów odwołanych jest bezpłatne niezależnie od taryfy więc nie wiem do czego miałby się tutaj przydać ten voucher. No chyba że zmieniamy destynację to wtedy zapewne już przeliczają taryfę.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#555 PostWysłany: 13 Kwi 2020 13:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lut 2017
Posty: 2291
Loty: 580
Kilometry: 924 658
złoty
Oczywiscie voucher przyda sie jako obnizka do ewentualnej doplaty, ale wyglada tez na to, ze moj skasowany bilet przebukowany na nowy termin na tej samej trasie stanie sie po prostu tanszy o wartosc vouchera, czyli po przebukowaniu (zrealizowaniu vouchera) dostane zwrot €50 na kk.
Widze to jako premie od grupy LH za utrzymanie i zmiane rezerwacji zamiast jej skasowanie.
_________________
Idąc przez most rzeka płynęła wartkim nurtem.

Także = również / też
Tak że = więc / zatem / dlatego
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#556 PostWysłany: 13 Kwi 2020 13:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 5615
HON fly4free
Lol, daj znać koniecznie jak dostaniesz te 50€ wartości vouchera jako zwrot na kk :roll:
Góra
 Profil Relacje PM off
travellista lubi ten post.
 
      
#557 PostWysłany: 13 Kwi 2020 13:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lut 2017
Posty: 2291
Loty: 580
Kilometry: 924 658
złoty
A to 'lol' to do czego? Watpisz?
Ja tam wielkim fanem LH nie jestem, ale co obiecuja, to zawsze daja.
_________________
Idąc przez most rzeka płynęła wartkim nurtem.

Także = również / też
Tak że = więc / zatem / dlatego
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#558 PostWysłany: 13 Kwi 2020 14:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 5615
HON fly4free
Ale obiecali Ci tak w bezpośredniej rozmowie telefonicznej lub mailingu dotyczącym jednej konkretnej rezerwacji?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#559 PostWysłany: 13 Kwi 2020 14:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Maj 2011
Posty: 1032
Loty: 596
Kilometry: 694 570
srebrny
LOL @p.wl a czy możesz wskazać dokładnie gdzie LH "obiecuje" zwrot tych 50 EUR na kk?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#560 PostWysłany: 13 Kwi 2020 16:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Cze 2014
Posty: 783
złoty
p.wl napisał(a):
(...) po przebukowaniu (zrealizowaniu vouchera) dostane zwrot €50 na kk.


Choćby w obecnej sytuacji mieli nie wiem jak bardzo liberalną politykę zmian/zwrotów to w przypadku wykorzystania vouchera ostatnia rzecz jakiej bym się spodziewał to jeszcze jakiś zwrot na kartę. Z pewnością LH jest teraz skłonna do ustępstw i ma elastyczne podejście to najtańszych taryf, ale przecież cel jaki im przyświeca to właśnie zatrzymanie za wszelką cenę cashu u siebie, a nie oddawanie wirtualnych 50 euro, które w tym przypadku należy traktować jedynie jako grzecznościową formę upustu na poczet ewentualnych zmian. Bądźmy proszę realistami.


Ostatnio edytowany przez klapio 14 Kwi 2020 12:54, edytowano w sumie 2 razy
skasowane uszczypliwości
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2881 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 145  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group