Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 114 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
#21 PostWysłany: 16 Mar 2020 11:40 

Rejestracja: 03 Kwi 2010
Posty: 148
niebieski
Spokojnie, screeny robili inni i już poszły w odpowiednie miejsca. Efekt na ten moment jest taki że poginęła w części przelotów klasa biznes a pozostała sama economy. Zapewne PR-owcy LOT wytłumaczą to nadzwyczajną sytuacją i błędem systemu, który sam coś domyślnie od siebie dodał na podstawie ustalonych wcześniej algorytmów.
_________________
Pozdrawiam Piotrek
Góra
 Relacje PM off  
 
#22 PostWysłany: 16 Mar 2020 12:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Mar 2013
Posty: 2698
Loty: 439
Kilometry: 1 037 948
złoty
Tulio napisał(a):
Wracając do lotu z Londynu, to taka uwaga, że 14.03 to jeszcze nie był lot ratunkowy.
Choć oczywiście zgadzam się, że z cenami delikatnie mówiąc przesadzili.

Podobnie bylo w druga strone, loty z przesiadkami z Waw do Londynu od 150 funtow, bezposrednie po 500 funtow. Ktos pisal na innym forum, ze zaplacil prawie 1000 funtow dla 3 osob za zmiane lotow na sobote w British Airways, wiec Ci nie byli lepsi. Taniej byloby porzucic te bilety i wrocic z przesiadka, ale niedoswiadczeni podroznicy nie kombinuja w ten sposob.
_________________
Carpe Diem.
Góra
 Relacje PM off  
 
#23 PostWysłany: 16 Mar 2020 12:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Maj 2017
Posty: 1965
Loty: 171
Kilometry: 283 550
platynowy
Pola Tar napisał(a):
Choć bilety OW z Azji Płd-Wsch za ponad 3000k są rzeczywiście wysokie.


Weź pod uwagę, że samolot leci RT, tyle że w jedną stronę na pusto.
Góra
 Relacje PM off
luage30 lubi ten post.
 
 
#24 PostWysłany: 10 Kwi 2020 06:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 1664
złoty
Nie ukrywam, ze jestem wielkim krytykiem zastosowanego przez LOT i rząd RP podejscia podlaczenia finansowej kroplowki za pomoca pieniedzy polskich obywateli, czesto bedacych w trudnej badz niepewnej sytuacji (finansowej, psychicznej, zdrowotnej, itd...) w szczegolnosci w pierwszych dnich wybuchu epidemii w Polsce i w Europie. Szczegolnie dla mnie zastanawiajace jest to, ze w przeciwienstwie do prawie wszystkich europejskich (ale i wielu innych) krajow rzad zakazal normalnych operacji lotniczych. Rynek i przewoznicy sami by ograniczyli dostepnosc oferowanych miejsc/lotow w odpowiedzi na zmniejszony popyt. Taka sytuacja miala i ma miejsce na calym swiecie, gdzie czesto w dalszym ciagu wykonywanych jest 5-10% operacji lotniczych. Nawet Ryanair pomimo podobno uziemienia calej floty wykonuje regularnie 17 polaczen. Szkoda, ze F4F nie pokusilo sie o "rozpracowanie" tematu i docisniecie LOTu o informacje dot. kosztow/zyskow akcji #lotdodomu. F4 FREE w nazwie chyba do czegos zobowiazuje...? bez urazy :-)
I konczac komentarz, ciekawe dlaczego akcja zostala zatrzymana po 5 kwietnia...samoloty do konca lataly pelne. W zwiazku z podjetymi decyzjami i przedluzeniem blokady lotow, od 6 do 26 kwietnia teoretycznie nie mozna sie dostac do RP droga lotnicza.

Aby temat troche naswietlic, kilka ciekawych cytatow wraz ze zrodlami:

Zaczynajac od F4F - komentarz pod artykulem:
https://www.fly4free.pl/polska-aktywuje ... mechanizm/
Szanowny Panie, cała flota linii lotniczych PLL LOT została uziemiona. Czy aby nie była to jedna z najlepszy okazji do świetnej reklamy Polskich Linii Lotniczych w Europie oraz podreparowania budżetu firmy? Loty repatriacyjne organizowane przez narodowego przewoznika jako prekursora jednego z najwiekszych Państw Unii? Nie brzmi dumnie?Niestety, ale prawda jest taka, że żaden z prezesów firmy nie przemyślał dokładnie strategii, a działanie podjęto bez przemyślenia i jasnych pomysłów.Nie wspomnę o tym, iz wprowadzając ten program tak późno, okradli Państwo większość obywateli, która za lot juz zapłaciła.Ci sami obywatele mam nadzieje dokonają słusznej oceny poczynań władz tego pięknego kraju już 10 maja.-Rzecznik
Marcin Nowak, 24 marca 2020, 14:53
Dzień dobry. Szanowni Państwo. Unia Europejska finansuje loty, z których mogą skorzystać wszyscy obywatele UE, co w konsekwencji może spowodować, że na pokładzie zabraknie miejsc dla naszych rodaków. My podjęliśmy błyskawiczne działania i jesteśmy w nich konsekwentni. Dzięki temu udało się już sprowadzić 30 tys Polaków i na tym nie poprzestajemy. Pozdrawiam.
e-Rzecznik, 23 marca 2020, 22:26


https://ec.europa.eu/commission/pressco ... MEX_20_512
Coronavirus: New round of repatriations of EU citizens via Civil Protection Mechanism
The EU continues to help EU Member States with the repatriation of their citizens stranded abroad due to increasing number of restrictions in third countries. Via the EU Civil Protection Mechanism; Belgium brought back 223 EU Citizens from Tunisia this weekend, Germany continues to organise flights to bring back EU citizens from Egypt, Morocco, Tunisia, the Philippines, Argentina and the Dominican Republic. Latvian planes will bring EU citizens home from Georgia, while Lithuania will repatriate Europeans from Indonesia. Czechia will organize repatriation flights from Egypt, Vietnam and the Philippines. Poland will repatriate citizens from Chad, Sudan, Nepal, and the Maldives and the United Kingdom will fly UK nationals and EU citizens home from Peru. The EU Civil Protection Mechanism has so far facilitated the repatriation of 1,381 EU citizens to Europe from Wuhan, Japan, Oakland, Morocco and Tunisia since the beginning of the outbreak. Both High Representative/Vice-President Josep Borrell and Commissioner for Crisis Management, Janez Lenarčič, with the European External Action Service and the Emergency Response Coordination Centre, are working to support swift return of EU citizens from third countries. (For more information: Balazs Ujvari - Tel.: +32 229 54578; Daniel Puglisi – Tel.: +32 229 69140)

https://www.pasazer.com/news/43738/nie, ... hrony.html
Ciekawy artykul z proba poglebionej analizy tego przypadku!
Przyjmując argument centrum prasowego rządu, że repatriacja lotnicza z wykorzystaniem UCPM może dotyczyć wyłącznie krajów pozaeuropejskich należy przypomnieć, że LOT wykonał w ramach programu #LOTdoDomu prawie 70 rotacji dalekiego zasięgu do kierunków częściowo pokrywających się akcją UCPM. Zwłaszcza porty, do których LOT na co dzień nie lata były dla narodowego przewoźnika wyzwaniem, o czym wspominał w wywiadzie dla Business Insider Polska dyrektor siatki połączeń Robert Ludera.

https://spidersweb.pl/bizblog/polacy-mo ... -za-darmo/
Być może wyjaśnienie jest dużo bardziej prozaiczne. W rozmowie z Polityką jeden z polskich dyplomatów z Brukseli z rozbrajającą szczerością przyznał, że realizowanie połączeń na własną rękę „umożliwia transportowanie tylko Polaków, bez obecności obywateli innych krajów członkowskich na pokładzie”. Bez komentarza.

https://subiektywnieofinansach.pl/lotdo ... s-dla-lot/
Mimo wszystko nie wygląda to dobrze: najpierw rząd uziemia całą konkurencję, (ruch na lotnisku Chopina spadł najbardziej w Europie, nie licząc lotnisk włoskich), a potem wyznacza kontrolowaną przez siebie firmę, która ma wozić pasażerów na wyłączność. W mediach pojawiały się głosy, że taki monopol LOT-u na powroty to rodzaj pomocy publicznej. LOT już raz taką pomoc dostał w 2012 r. i do 2022 r. nie może już liczyć na rządowe pieniądze.

https://www.polityka.pl/tygodnikpolityk ... -domu.read
Polska dyplomacja przypomina, że zgodnie z regułami „mechanizmu obrony cywilnej” po pomoc sięgają te kraje UE, którym brak własnych zasobów, a my ponoć mamy i samoloty, i pieniądze. Polacy przekonują, że większość pieniędzy na „mechanizm” została już wykorzystana, a „sprawa dotyczy w sumie do kilkunastu lotów dla wszystkich państw członkowskich”. Tyle że dziś w południe Komisja Europejska poinformowała, że przykładowo Niemcy dopiero co poprosiły o 27 takich rejsów.
Część krajów zachodnich przewozi więc teraz swoich obywateli we współpracy z prywatnymi liniami, a dodatkowo – jak niecierpiące przecież „na brak zasobów” Niemcy – korzysta z pomocy tam, gdzie władzom trudno zapewnić własny transport.


itd...


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
_________________
navigare necesse est
Image


Ostatnio edytowany przez Abcn, 22 Kwi 2020 14:41, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
 Temat postu: Re: #LOTdoDomu
#25 PostWysłany: 10 Kwi 2020 08:01 

Rejestracja: 12 Lut 2019
Posty: 251
Ostrzeżenia: 1
niebieski
mikerus napisał(a):
Będąc precyzyjnym to nie cała operacja, a 75% kosztów lotów spoza UE mogłoby być sfinansowane ze środków unijnych.

Jeśli ktoś wracał z UE to i tak musiałby płacić.

Chyba nic nie stało na przeszkodzie, żeby 25% dołożył rząd RP? Poza tym, zapłacenie 25% ceny biletu to trochę mniej, niż życzył sobie LOT, czy się mylę? Nie kwestionuję w idei lotdodomu z UE, byli chętni to bardzo proszę, parę stów za bilet można odżałować . Ale loty długodystansowe to skandal.
I jeszcze https://subiektywnieofinansach.pl/lotdo ... s-dla-lot/
@jaco027 :idea: Z przytoczonych fragmentów widać, że argumenty strony rządowej są wymyślane na siłę.
Góra
 Relacje PM off  
 
#26 PostWysłany: 10 Kwi 2020 08:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 1664
złoty
W innym temacie dotyczacym stricte #LotdoDomu lotdodomu,11,150122&start=160 postawilem teze, ze caly program to nie jest pomoc Polakom ale linii lotniczej LOT (kosztem Polakow). Jako ze tamto miejsce nie jest najlepsze do dyskusji pozwole sobie tu skopiowac post. Czy tylko ja mam taka krytyczna opinie? Czy czegos na plus nie zauwazylem? A moze jest gorzej niz mi sie wydaje? Np (nie)zwroty za klase biznes z pierwszych dni akcji...


Nie ukrywam, ze jestem wielkim krytykiem zastosowanego przez rzad RP i LOT podejscia podlaczenia finansowej kroplowki za pomoca pieniedzy polskich obywateli, czesto bedacych w trudnej badz niepewnej sytuacji (finansowej, psychicznej, zdrowotnej, itd...) w szczegolnosci w pierwszych dnich wybuchu epidemii w Polsce i w Europie. Szczegolnie dla mnie zastanawiajace jest to, ze w przeciwienstwie do prawie wszystkich europejskich (ale i wielu innych) krajow rzad zakazal normalnych operacji lotniczych. Rynek i przewoznicy sami by ograniczyli dostepnosc oferowanych miejsc/lotow w odpowiedzi na zmniejszony popyt. Taka sytuacja miala i ma miejsce na calym swiecie, gdzie czesto w dalszym ciagu wykonywanych jest 5-10% operacji lotniczcych. Nawet Ryanair pomimo podobno uziemienia calej floty wykonuje regularnie 17 polaczen. Szkoda, ze F4F nie pokusilo sie o "rozpracowanie" tematu i docisniecie LOTu o informacje dot. kosztow/zyskow akcji #lotdodomu. F4 FREE w nazwie chyba do czegos zobowiazuje...? bez urazy :-)
I konczac komentarz, ciekawe dlaczego akcja zostala zatrzymana po 5 kwietnia...samoloty do konca lataly pelne. W zwiazku z podjetymi decyzjami i przedluzeniem blokady lotow, od 6 do 26 kwietnia teoretycznie nie mozna sie dostac do RP droga lotnicza.

Aby temat troche naswietlic, kilka ciekawych cytatow wraz ze zrodlami:

Zaczynajac od F4F - komentarz pod artykulem:
https://www.fly4free.pl/polska-aktywuje ... mechanizm/
"Szanowny Panie, Cała flota linii lotniczych PLL LOT została uziemiona. C,y aby nie była to jedna z najlepszy okazji do świetnej reklamy Polskich Linii Lotniczych w Europie oraz podreperowania budżetu firmy? Loty repartiacyjne organizowane przez narodowego przewoznika jako prekursora jednego z najwiekszych Państw Unii? Nie brzmi dumnie?Niestety, ale prawda jest taka, że żaden z prezesów firmy nie przemyślał dokładnie strategii, a działanie podjęto bez przemyślenia i jasnych pomysłów.Nie wspomnę o tym, iz wprowadzając ten program tak późno, okradli Państwo większość obywateli, która za lot juz zapłaciła.Ci sami obywatele mam nadzieje dokonają słusznej oceny poczynań władz tego pięknego kraju już 10 maja."
-Rzecznik Marcin Nowak, 24 marca 2020, 14:53
Dzień dobry. Szanowni Państwo. Unia Europejska finansuje loty, z których mogą skorzystać wszyscy obywatele UE, co w konsekwencji może spowodować, że na pokładzie zabraknie miejsc dla naszych rodaków. My podjęliśmy błyskawiczne działania i jesteśmy w nich konsekwentni. Dzięki temu udało się już sprowadzić 30 tys Polaków i na tym nie poprzestajemy. Pozdrawiam.
e-Rzecznik, 23 marca 2020, 22:26


https://ec.europa.eu/commission/pressco ... MEX_20_512
Coronavirus: New round of repatriations of EU citizens via Civil Protection Mechanism
The EU continues to help EU Member States with the repatriation of their citizens stranded abroad due to increasing number of restrictions in third countries. Via the EU Civil Protection Mechanism; Belgium brought back 223 EU Citizens from Tunisia this weekend, Germany continues to organise flights to bring back EU citizens from Egypt, Morocco, Tunisia, the Philippines, Argentina and the Dominican Republic. Latvian planes will bring EU citizens home from Georgia, while Lithuania will repatriate Europeans from Indonesia. Czechia will organize repatriation flights from Egypt, Vietnam and the Philippines. Poland will repatriate citizens from Chad, Sudan, Nepal, and the Maldives and the United Kingdom will fly UK nationals and EU citizens home from Peru. The EU Civil Protection Mechanism has so far facilitated the repatriation of 1,381 EU citizens to Europe from Wuhan, Japan, Oakland, Morocco and Tunisia since the beginning of the outbreak. Both High Representative/Vice-President Josep Borrell and Commissioner for Crisis Management, Janez Lenarčič, with the European External Action Service and the Emergency Response Coordination Centre, are working to support swift return of EU citizens from third countries. (For more information: Balazs Ujvari - Tel.: +32 229 54578; Daniel Puglisi – Tel.: +32 229 69140)

https://www.pasazer.com/news/43738/nie, ... hrony.html
Ciekawy artykul z proba poglebionej analizy tego przypadku!
Przyjmując argument centrum prasowego rządu, że repatriacja lotnicza z wykorzystaniem UCPM może dotyczyć wyłącznie krajów pozaeuropejskich należy przypomnieć, że LOT wykonał w ramach programu #LOTdoDomu prawie 70 rotacji dalekiego zasięgu do kierunków częściowo pokrywających się akcją UCPM. Zwłaszcza porty, do których LOT na co dzień nie lata były dla narodowego przewoźnika wyzwaniem, o czym wspominał w wywiadzie dla Business Insider Polska dyrektor siatki połączeń Robert Ludera.

https://spidersweb.pl/bizblog/polacy-mo ... -za-darmo/
Być może wyjaśnienie jest dużo bardziej prozaiczne. W rozmowie z Polityką jeden z polskich dyplomatów z Brukseli z rozbrajającą szczerością przyznał, że realizowanie połączeń na własną rękę „umożliwia transportowanie tylko Polaków, bez obecności obywateli innych krajów członkowskich na pokładzie”. Bez komentarza.

https://subiektywnieofinansach.pl/lotdo ... s-dla-lot/
Mimo wszystko nie wygląda to dobrze: najpierw rząd uziemia całą konkurencję, (ruch na lotnisku Chopina spadł najbardziej w Europie, nie licząc lotnisk włoskich), a potem wyznacza kontrolowaną przez siebie firmę, która ma wozić pasażerów na wyłączność. W mediach pojawiały się głosy, że taki monopol LOT-u na powroty to rodzaj pomocy publicznej. LOT już raz taką pomoc dostał w 2012 r. i do 2022 r. nie może już liczyć na rządowe pieniądze.

https://www.polityka.pl/tygodnikpolityk ... -domu.read
Polska dyplomacja przypomina, że zgodnie z regułami „mechanizmu obrony cywilnej” po pomoc sięgają te kraje UE, którym brak własnych zasobów, a my ponoć mamy i samoloty, i pieniądze. Polacy przekonują, że większość pieniędzy na „mechanizm” została już wykorzystana, a „sprawa dotyczy w sumie do kilkunastu lotów dla wszystkich państw członkowskich”. Tyle że dziś w południe Komisja Europejska poinformowała, że przykładowo Niemcy dopiero co poprosiły o 27 takich rejsów.
Część krajów zachodnich przewozi więc teraz swoich obywateli we współpracy z prywatnymi liniami, a dodatkowo – jak przecież ,,niecierpiące na brak zasobów” Niemcy – korzysta z pomocy tam, gdzie władzom trudno zapewnić własny transport.


itd...


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
_________________
navigare necesse est
Image


Ostatnio edytowany przez Abcn, 10 Kwi 2020 11:05, edytowano w sumie 1 raz
Literówka
Góra
 Relacje PM off
24 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#27 PostWysłany: 10 Kwi 2020 08:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3382
Ostrzeżenia: 2
srebrny
Śpieszmy się czytać takie posty tak szybko odchodzą


na tym forum sobie tak nie podyskutujesz
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
 
#28 PostWysłany: 10 Kwi 2020 08:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Maj 2012
Posty: 1052
niebieski
Wydaje mi się że jest oczywiste że z racjonalnego, zarówno humanitarnie jak i ekonomicznie punktu widzenia można było to rozegrać o wiele lepiej. Ta akcja była ewidentnie planowana pod kątem efektu emocjonalnego i politycznego - ale dyskusja na ten temat prędzej czy później skończy się jatką.
_________________
Stop making stupid people famous.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#29 PostWysłany: 10 Kwi 2020 08:30 

Rejestracja: 24 Lut 2014
Posty: 627
Zbanowany
złoty
Korzystanie z usług LOT nie było obowiązkowe, jak pamiętam.
I od razu odpowiedź na potencjalny zarzut, że rząd Polski zostawił Polaków za granicą, bez możliwości powrotu.
Po pierwsze. Każdy podróżuje na własne ryzyko.
Po drugie. O epidemii i możliwych utrudnieniach w podróżowaniu, było wiadomo co najmniej miesiąc wcześniej. Ma to związek z pkt 1. Ktoś nie chciał, żeby mu bilet przepadł i poleciał. Jego ryzyko.
Po trzecie. Sytuacja była taka, że decyzję o zamknięciu granic trzeba było podjąć natychmiast. Trudno oczekiwać, żeby blisko 40 milionów Polaków w kraju czekało tygodniami, aż garstka" podróżników" spokojnie dokończy wojaże i wrócą. Oni czyli my nie są pępkiem świata.
Po czwarte. Przykład Wielkiej Brytanii, gdzie coś tam jeszcze lata, nie jest godny naśladowania. Siedzieli w pubach, kibicowali na meczach itp, bo oni są indywidualistami i nie ulegają panice. Efekt. Sam premier i minister zdrowia zarażony. Setki zgonów dziennie.
Dziękuję. Wolę polską wersję.
Góra
 Relacje PM off
7 ludzi lubi ten post.
 
 
#30 PostWysłany: 10 Kwi 2020 08:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 1664
złoty
Mareckipl napisał(a):
...Ta akcja była ewidentnie planowana pod kątem efektu emocjonalnego i politycznego ....

Ano wlasnie, to mi przypomnialo jak Amerykanie po wprowadzeniu banu na loty do USA z EU placili w ekstremalnych przypadkach nawet po kilka/nascie tysiecy USD, aby ASAP wrocic do kraju, np.: https://www.nytimes.com/2020/03/12/trav ... paris.html
_________________
navigare necesse est
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#31 PostWysłany: 10 Kwi 2020 08:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3382
Ostrzeżenia: 2
srebrny
ceny powrotów w tych dniach z Afryki do EU europejskimi liniami tez były kosmiczne
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#32 PostWysłany: 10 Kwi 2020 08:48 

Rejestracja: 24 Lut 2014
Posty: 627
Zbanowany
złoty
Były nawet zarzuty , że prezydent wysłał samolot rządowy po naszych, odnoszących międzynarodowe sukcesy, skoczków narciarskich w Norwegii.
A egzaltowanej pannicy, która została w Maroku i płacze po fejsbukach, to nie sprowadził.
I jeszcze jakiś gościu w Peru. Po niego też wysłać samolot rządowy.
Góra
 Relacje PM off  
 
#33 PostWysłany: 10 Kwi 2020 08:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Wrz 2012
Posty: 1090
Loty: 113
Kilometry: 175 699
srebrny
To, że to była akcja pod publikę to było wiadomo od początku. Oczywiście nie każdy to rozumiał. Bo przeciętny obywatel, który tak naprawdę nie podróżuje to raczej miał myślenie w ten sposób
" I co barany zachciało Wam się latać w czasie epidemii i teraz gdyby nie nasz wspaniały rząd to byście w ogóle nie wrócili" (nawet mój brat, który jest kompletnym laikiem w kwestii podróżowania myśli mniej więcej w ten sposób)
I dzięki temu szedł silny przekaz, że Państwo i LOT ratują obywateli przed poważną chorobą itp.
No, a że było to kosztowne dla tych co z tego korzystali? Kto by się tym przejmował.
Akcja PR poszła, kasa wpadła dzięki temu również niemała bo oczywiście z pomocy UE postanowiono skorzystać znacznie później i tego właśnie nie rozumiem dlaczego nie zrobiono tego od razu tylko przez spory czas naciągnięto niemałą ilość osób w potrzebie na znaczny wydatek.
_________________
Zapraszam na moją stronę! :) https://www.facebook.com/darekwpodrozy

Image


Ostatnio edytowany przez Abcn, 10 Kwi 2020 10:24, edytowano w sumie 1 raz
Literówka
Góra
 Relacje PM off
6 ludzi lubi ten post.
 
 
#34 PostWysłany: 10 Kwi 2020 08:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 1664
złoty
@pazur

To male ad vocem:
1. "Korzystanie z usług LOT nie było obowiązkowe"
No wlasnie chyba wlasnie odwrotnie, od 15 marca do teraz (a wlasciwie do 5 kwietnia bo akcja stanela) tylko LOT i pare wracajacych czarterow na poczatku akcji mialo mozliwosc operowania do PL. Byly jeszcze nieliczne wyjatki AF/KL itp ale w bardzo malych ilosciach. Poslugujac sie cytatem z jednego ze zrodel:
"najpierw rząd uziemia całą konkurencję, (ruch na lotnisku Chopina spadł najbardziej w Europie, nie licząc lotnisk włoskich), a potem wyznacza kontrolowaną przez siebie firmę, która ma wozić pasażerów na wyłączność"
2. "O epidemii i możliwych utrudnieniach w podróżowaniu, było wiadomo co najmniej miesiąc wcześniej."
OK, kazdy podejmowal decyzje o wylocie w marcu na wlasne ryzyko, ale sporo osob tez mieszka i pracuje poza PL i nagle jakikowliek mozliwosc powrotu poza LOT zostala wylaczona, Dlaczego nie mozna bylo zostawic mozliwosci operowania konkurencji i dowiezzienia tez tylko Polakow i ich rodzin jak to obecnie jest w rozporzadzeniu?
3."Sytuacja była taka, że decyzję o zamknięciu granic trzeba było podjąć natychmiast."
Patrz wyzej, czy natychmiastowa decyzja o nie wpuszczaniu do Polski niePolakow nie pozwala na operacje innym przewoznikom i wyregulowaniu sie rynku, W 1-2 tygodnie ilosc oferowanych operacji spadlaby do 5-10% jak w innych krajach.
4. "Przykład Wielkiej Brytanii, gdzie coś tam jeszcze lata, nie jest godny naśladowania. Siedzieli w pubach, kibicowali na meczach itp,"
Zgadzam sie w pelni ze UK nie jest dobrym przykladem do nasladowania (...)
_________________
navigare necesse est
Image


Ostatnio edytowany przez Japonka76, 10 Kwi 2020 10:35, edytowano w sumie 1 raz
ciach uwaga o CPT
Góra
 Relacje PM off
7 ludzi lubi ten post.
j_a uważa post za pomocny.
 
 
#35 PostWysłany: 10 Kwi 2020 09:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Mar 2013
Posty: 2698
Loty: 439
Kilometry: 1 037 948
złoty
Rozumiem loty stricte repatriacyjne z dalekich krajów i miejsc gdzie LOT zwykle nie lata. Ale ilu "turystów" wróciło z Londynu w ciągu tych paru tygodni? Normalnie były 3 loty dziennie, a w czasie akcji "ratunkowej" 4 loty. Dla mnie to zwyczajne zarabianie na sytuacji. Najpierw anulowano loty rejsowe, za ktore klienci juz zapłacili, a potem w tych samych slotach + 1 dodatkowy były loty specjalne, za które trzeba było zapłacić jeszcze raz.

Uważam, ze mozna to było rozegrać inaczej i zamiast zawieszania wszystkich lotów, ograniczyć ich liczbę i pozwolić na wjazd tylko osobom mieszkającym w Polsce na stale i do tego kwarantanna.
_________________
Carpe Diem.
Góra
 Relacje PM off
13 ludzi lubi ten post.
 
 
#36 PostWysłany: 10 Kwi 2020 09:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Lip 2017
Posty: 1362
Loty: 66
Kilometry: 132 538
Ostrzeżenia: 1
złoty
Posłużę się cytatem: Mika Waltari "Egipcjanin Sinhue"

Sinhue - skąd weźmiesz pieniądze na wojnę?
Faraon - od biednych
S - ale biedni mają mało pieniędzy
F - ale biednych jest dużo
_________________
Coito ergo sum
Góra
 Relacje PM off
9 ludzi lubi ten post.
 
 
#37 PostWysłany: 10 Kwi 2020 09:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 1664
złoty
@pazur sorry za ten OT dot. CPK, w sumie to bez znaczenia dla tej dyskusji. to inny temat.
A wracajac do meritum, @Aga_podrozniczka ma dobre rozpoznanie UK i wlasnie tak bylo jak pisze a loty byly zapakowane pod dach!
Aga_podrozniczka napisał(a):
... Normalnie były 3 loty dziennie, a w czasie akcji "ratunkowej" 4 loty. Dla mnie to zwyczajne zarabianie na sytuacji. Najpierw anulowano loty rejsowe, za ktore klienci juz zapłacili, a potem w tych samych slotach + 1 dodatkowy były loty specjalne, za które trzeba było zapłacić jeszcze raz..

Podobno LOT ma zwracac za podwojne kupione bilety, ale oczywiscie tylko te na swoim stock'u. Ci co mieli bilety LCC i tak przeplacili.
_________________
navigare necesse est
Image
Góra
 Relacje PM off
j_a lubi ten post.
 
 
#38 PostWysłany: 10 Kwi 2020 09:19 

Rejestracja: 08 Mar 2012
Posty: 581
Loty: 12
Kilometry: 62 544
niebieski
Ja jako uczestnik tej akcji mogę powiedzieć jedno - jak słyszę argument, że "nie było to obowiązkowe i nikt nie musiał korzystać" to aż mnie telepie. Co to w ogóle za argument w dyskusji?

Miałem jedną alternatywę - lecieć do Berlina czy innego niemieckiego miasta dużo taniej i potem stać na granicy w korkach, innych opcji za bardzo nie było (oczywiście można jeszcze lecieć do innego kraju europejskiego i kombinować tranzytem przez otwarte przejścia itd.). Dla kogoś kto ma ścisłe zobowiązania zawodowe takie opcje średnio wchodziły w grę.

Ja korzystałem z tej akcji kilka dni po jej rozpoczęciu. Na początku był to jeden wielki chaos i niewiadoma. Dopiero potem zaczęło to jakoś wyglądać i mieć ręce i nogi, loty były dodawane z wyprzedzeniem itd.

Sama akcja koniec końców w miarę ok, ale zgadzam się z innymi że było to bardzo celowe.

Gdyby to nie było celowe to można było dopuścić inne linie lotnicze do lądowania w Warszawie tylko i wyłącznie z Polakami, chętni byli. Inne kraje jakoś mogły coś takiego robić.
_________________
Mój blog podróżniczy: http://www.seetheworld.pl --> na nim m.in. Wietnam, Seszele, Malezja, Singapur, Hongkong, Tajlandia i inne.

Zapraszam również na profil facebookowy: https://www.facebook.com/seetheworld89/
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#39 PostWysłany: 10 Kwi 2020 09:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3382
Ostrzeżenia: 2
srebrny
wystarczyło ogłosić zakaz lotów dla obcokrajowców, dać szanse na powrót swoim obywatelom, a ewentualnie po tygodniu zamknąć całkowicie
bo danie 24 h na powrót to kiepski żart

ale chodziło przede wszystkim o dofinansowanie LOTu i propagandę
jak widać się udało skoro nawet na forum podróżniczym piszą ze to Twoja wina (trole bo trole ale żeby takie teksty tu czytać to wstyd dla administracji)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
16 ludzi lubi ten post.
 
 
#40 PostWysłany: 10 Kwi 2020 09:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 1664
złoty
Panowie...przestancie z ta jatka, bo bedzie tak @Mareckipl wykrakal :-)
To moze merytorycznie: koszty:
LOT - OW LHR-WAW poza akcja lododomu ~280PLN
FR - OW STN-SXF (porownywalny do tego co wyzej) 39,9GBP ~207PLN
Koszt by LOT OW lot repatriacyjny aka "ratunkowy" 512PLN
Z mojej umiejetnosci liczenia wychodzi ze LOT wg zapewnien powinien brac 120-140PLN.


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
_________________
navigare necesse est
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 114 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], CommonCrawl [Bot], Trendiction [Bot] oraz 22 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group