Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 238 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Następna
Autor Wiadomość
#121 PostWysłany: 26 Mar 2015 13:53 

Rejestracja: 17 Lut 2014
Posty: 1439
Loty: 8
Kilometry: 22 290
niebieski
konferencja prokuratora:
drugi pilot świadomie nie otworzył kokpitu i rozpoczął schodzenie samolotu. Był przytomny do końca i nie reagował na żadne sygnały.
Zmieniona kwalifikacja dochodzenia na zabójstwo.


Ostatnio edytowany przez klimas 26 Mar 2015 14:12, edytowano w sumie 2 razy
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Zbiór lotów do Chorwacji: Zadar, Pula, Split i Dubrownik z Polski od 150 PLN Zbiór lotów do Chorwacji: Zadar, Pula, Split i Dubrownik z Polski od 150 PLN
Boże Ciało w Egipcie: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2105 PLN. Wyloty z 3 miast Boże Ciało w Egipcie: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2105 PLN. Wyloty z 3 miast
#122 PostWysłany: 26 Mar 2015 13:55 

Rejestracja: 09 Lut 2011
Posty: 364
Procedury otwierania drzwi w kryzysowej sytuacji

Z filmu szkoleniowego firmy Airbus wynika, że w kokpicie maszyny A320 znajdują się zabezpieczenia na wypadek, gdyby pilot znajdujący się w środku z jakiegoś powodu stracił sprawność, a drugi znajdował się poza kokpitem, lub gdyby obaj piloci stracili przytomność.

W zwykłej sytuacji osoba chcąca wejść do kokpitu prosi o pozwolenie, a znajdujący się w środku pilot, patrząc przez wizjer w drzwiach lub korzystając z umieszczonej przy nich kamery, decyduje, czy ją wpuścić.

Jeśli członek załogi chcący dostać się do kokpitu nie otrzymuje odpowiedzi na swoją prośbę, wprowadza kod awaryjny, po raz kolejny prosząc o pozwolenie na wejście. Jeśli nie nastąpi po tym żadna reakcja z kokpitu, drzwi otwierają się automatycznie. Jeśli jednak osoba w kokpicie odmówi dostępu, drzwi pozostają zamknięte przez pięć minut.

za gazeta pl.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#123 PostWysłany: 26 Mar 2015 14:13 

Rejestracja: 08 Lut 2012
Posty: 840
niebieski
Konferencja prasowa: "Drugi pilot świadomie zniszczył samolot" :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: Francuscy śledczy po analizie nagrania z kokpitu.
Drugi pilot celowo rozbił samolot. Na nagraniu słychać próby sforsowania drzwi kokpitu. Drugi pilot nie wpuścił kapitana do kokpitu.
W chwili katastrofy w kabinie Airbusa był tylko jeden pilot. Działania drugiego pilota uważane jest jako wolą zniszczenia maszyny.

Drugi pilot to 28 letni Andreas Lubitz niemieckiego pochodzenia.

Brakuje słów :cry: :cry: :cry: :cry:
_________________
Image

https://www.youtube.com/watch?v=cNfBn4Fn1Hw
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#124 PostWysłany: 26 Mar 2015 14:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Mar 2013
Posty: 304
niebieski
Ciekawe aktualne podsumowanie:

http://www.telegraph.co.uk/news/worldne ... U9525.html
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#125 PostWysłany: 26 Mar 2015 14:49 

Rejestracja: 04 Maj 2012
Posty: 233
Loty: 518
Kilometry: 538 168
niebieski
Oby tylko nie okazało się, że to jest nowy sposób terroryzmu. Grupa pilotów w młodym wieku przeszkolonych tylko po to by kiedyś zniszczyć samolot. Z tego co wiemy zachowanie pilotów z MH było bliźniaczo podobne, wysokość przelotowa, nagły brak kontaktów i powoli lecimy na nieunikniona śmierć :/

Szczerze miałem nadzieję, że to jednak co innego bo usterki techniczne możemy powoli eliminować i udoskonalać sprzęt, ludzi niestety nie zmienimy :/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#126 PostWysłany: 26 Mar 2015 14:56 

Rejestracja: 19 Lut 2014
Posty: 314
piotrek13a napisał(a):
Oby tylko nie okazało się, że to jest nowy sposób terroryzmu. Grupa pilotów w młodym wieku przeszkolonych tylko po to by kiedyś zniszczyć samolot. Z tego co wiemy zachowanie pilotów z MH było bliźniaczo podobne, wysokość przelotowa, nagły brak kontaktów i powoli lecimy na nieunikniona śmierć :/

Takie ryzyko można minimalizować - choćby amerykańskie zasady iż zawsze w kokpicie muszą być dwie osoby (nie obowiązujące w Europie). Niestety wychodzi na to że bezpieczeństwo, dotąd kojarzone z panem portierem albo ze smutnymi panami z IT w korporacjach jest dużo szerszym tematem. Jakiś czas temu w badaniach na temat hackingu wychodziło, że spora część ataków jest dokonywana z wewnątrz firmy. Niestety, widać iż tendencja ta zaczyna dotyczyć nie tylko środowisk IT, ale i lotnictwa :/
Na marginesie sprawdzenie - zastanówcie się, czy w firmach w których pracujecie KIEDYKOLWIEK poproszono Was o pokazanie dowodu osobistego i sprawdzono że osoba z CVki którą wysłaliście rzeczywiście odpowiada temu co macie w dowodzie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#127 PostWysłany: 26 Mar 2015 14:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Paź 2012
Posty: 298
Loty: 26
Kilometry: 46 405
niebieski
kurcze, jeżeli to prawda... to jest ona przerażająca!
_________________
Codzien­nie pat­rz na świat, jak­byś oglądał go po raz pierwszy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#128 PostWysłany: 26 Mar 2015 15:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2013
Posty: 3400
srebrny
konferencja prokuratora:



Oddech drugiego pilota nagrał się do samego momentu uderzenia samolotu w górę ...


Ostatnio edytowany przez maczala1, 26 Mar 2015 16:01, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#129 PostWysłany: 26 Mar 2015 15:11 

Rejestracja: 24 Lut 2012
Posty: 1185
Loty: 131
Kilometry: 272 438
niebieski
Han Solo napisał(a):
Procedury otwierania drzwi w kryzysowej sytuacji

Z filmu szkoleniowego firmy Airbus wynika, że w kokpicie maszyny A320 znajdują się zabezpieczenia na wypadek, gdyby pilot znajdujący się w środku z jakiegoś powodu stracił sprawność, a drugi znajdował się poza kokpitem, lub gdyby obaj piloci stracili przytomność.

W zwykłej sytuacji osoba chcąca wejść do kokpitu prosi o pozwolenie, a znajdujący się w środku pilot, patrząc przez wizjer w drzwiach lub korzystając z umieszczonej przy nich kamery, decyduje, czy ją wpuścić.

Jeśli członek załogi chcący dostać się do kokpitu nie otrzymuje odpowiedzi na swoją prośbę, wprowadza kod awaryjny, po raz kolejny prosząc o pozwolenie na wejście. Jeśli nie nastąpi po tym żadna reakcja z kokpitu, drzwi otwierają się automatycznie. Jeśli jednak osoba w kokpicie odmówi dostępu, drzwi pozostają zamknięte przez pięć minut.

za gazeta pl.


a co po tych 5 minutach? Otwierają się? Tutaj chyba upłynęło więcej niż 5 minut od próby wejścia. No chyba, że pilot zajęty wyważaniem nie próbował ponownie otwierać kodem...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#130 PostWysłany: 26 Mar 2015 15:14 

Rejestracja: 17 Lut 2014
Posty: 1439
Loty: 8
Kilometry: 22 290
niebieski
"pilot w kokpicie mógł celowo przeszkadzać w otwarciu drzwi poprzez blokowanie drzwi klawiaturą"
Wychodzi na to,że kapitan nie był w stanie ich po 5 min otworzyć
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#131 PostWysłany: 26 Mar 2015 15:21 

No to teraz tylko czekac az wprowadza nakaz przebywania dwoch osob w kokpicie na calym swiecie, nie tylko w US. Z drugiej strony myslalem ze to bedzie jakas "dziwna, nieznana" usterka ktora pozwoli wyjasnic MH370..

Z reszta dziwne zagranie, jakby chcial popelnic samobojstwo to moglby sobie z mostu skoczyc, jak chcialby przy okazji zabic jak najwiecej ludzi to moglby uderzyc w strefe zamieszkana.. ale tam pewnie kapitan do toalety by sie nie udal.

[*]
Góra
 PM off  
      
#132 PostWysłany: 26 Mar 2015 15:26 

Rejestracja: 24 Lut 2012
Posty: 1185
Loty: 131
Kilometry: 272 438
niebieski
Na tak krótkiej trasie mogłoby się zdarzyć, że w ogóle by nie wychodził.
Jak niewiele decyduje o ludzkim życiu. Równie dobrze mógł zabić pasażerów następnego lotu...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#133 PostWysłany: 26 Mar 2015 15:31 

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2184
złoty
Teraz nasuwa się pytanie czy desperat (w sensie zostawiła go żona, długi itp.) czy terorysta. Pewnie to pierwsze ....
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#134 PostWysłany: 26 Mar 2015 15:34 

Rejestracja: 19 Lut 2014
Posty: 314
tasma napisał(a):
Teraz nasuwa się pytanie czy desperat (w sensie zostawiła go żona, długi itp.) czy terorysta. Pewnie to pierwsze ....

Jeśli terrorysta a nikt się nie przyznał, to znaczy że planują następne ataki. Na miejscu Niemców sprawdziłbym maszynistów pociągów ICE.
Pytanie czy te doniesienia o załogach "odmawiających lotu" nie mają drugiego dna...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#135 PostWysłany: 26 Mar 2015 15:34 
Redaktor F4F

Rejestracja: 08 Kwi 2012
Posty: 3877
Loty: 39
Kilometry: 33 222
greg0 napisał(a):
Na tak krótkiej trasie mogłoby się zdarzyć, że w ogóle by nie wychodził.
Jak niewiele decyduje o ludzkim życiu. Równie dobrze mógł zabić pasażerów następnego lotu...

Albo poprzedniego. Albo tydzień wcześniej lub później. Generalnie "oszukać przeznaczenie".

Abstrahując od ludzkiego wymiaru tragedii, dla innych pasażerów może być to lepsza wiadomość niż usterka samolotu. Równie dobrze można trafić na szaleńca jadącego celowo na czołówkę. I tym podobne, nie przewidzi się tego.

Usterka techniczna samolotu LH, której obsługa nie jest w stanie wychwycić, powodująca katastrofę oddziałuje natomiast dużo mocniej na moją wyobraźnię. Zwłaszcza w przypadku spółki-córki LH, której dostępność biletów przez niską cenę jest dużo większa i która często pojawia się we wrzutkach na forum.

Zgadzam się natomiast, że procedury bezpieczeństwa będą musiały zostać teraz poważnie zreorganizowane.
Góra
 Profil Relacje PM off
rw30 lubi ten post.
 
      
#136 PostWysłany: 26 Mar 2015 15:37 

Rejestracja: 24 Lut 2012
Posty: 1185
Loty: 131
Kilometry: 272 438
niebieski
Odmowy lotów były ze strony pilotów Germanwings, przynajmniej tak pismaki mówiły.
Terroryści chyba nie poszliby masowo do jednej linii się szkolić, w dodatku do Niemców...
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez greg0, 26 Mar 2015 15:38, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#137 PostWysłany: 26 Mar 2015 15:37 

Rejestracja: 24 Sty 2012
Posty: 63
Może ktoś lepiej zorientowany wytłumaczyć mi, jak jest z zasięgiem telefonów komórkowych w samolocie na takiej wysokości? Zastanawia mnie, czy ktokolwiek z pasażerów miał szansę zaalarmować kogoś w ten sposób, zakładając oczywiście że dobijanie się pilota do kokpitu zwróciło uwagę podróżujących?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#138 PostWysłany: 26 Mar 2015 15:37 

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2184
złoty
smok1 napisał(a):
tasma napisał(a):
Teraz nasuwa się pytanie czy desperat (w sensie zostawiła go żona, długi itp.) czy terorysta. Pewnie to pierwsze ....

Jeśli terrorysta a nikt się nie przyznał, to znaczy że planują następne ataki. Na miejscu Niemców sprawdziłbym maszynistów pociągów ICE.
Pytanie czy te doniesienia o załogach "odmawiających lotu" nie mają drugiego dna...

Tak sobie myślę. Gdyby to był terorysta to mógł "wylądować" w centrum Marsylii i zrobić drugie 9/11 dlatego wersja pierwsza jest bardziej prawdopodobna.
Tak czy tak sposób w jaki werbuje się pilotów i bada ich stan psychiczny będzie musiał być przeorganizowany.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#139 PostWysłany: 26 Mar 2015 15:41 

Rejestracja: 24 Lut 2012
Posty: 1185
Loty: 131
Kilometry: 272 438
niebieski
Na załamania nerwowe, jakąś depresję nic nie wymyślisz.
Można reorganizować - na etapie szkolenia z gościem będzie wszystko ok, przyjdzie dzień załamania i d..a. Nie da się wyfiltrować ludzi, którzy na pewno się nie załamią.
Wiele było przypadków samobójstw pilotów - po każdym pewnie procedury naboru, kontroli weryfkowano i wciąż samobójcy są...
I pewnie będą.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#140 PostWysłany: 26 Mar 2015 15:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Mar 2011
Posty: 1061
Loty: 94
Kilometry: 122 440
niebieski
emi napisał(a):
Może ktoś lepiej zorientowany wytłumaczyć mi, jak jest z zasięgiem telefonów komórkowych w samolocie na takiej wysokości? Zastanawia mnie, czy ktokolwiek z pasażerów miał szansę zaalarmować kogoś w ten sposób, zakładając oczywiście że dobijanie się pilota do kokpitu zwróciło uwagę podróżujących?



Byli w górach, gdzie na większości obszaru nie ma zasięgu.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 238 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group