Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 238 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna
Autor Wiadomość
#161 PostWysłany: 27 Mar 2015 10:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Paź 2012
Posty: 280
Loty: 112
Kilometry: 142 458
niebieski
Cytuj:
Z dniem dzisiejszym wprowadzamy obowiązek stałego przebywania dwóch osób w kokpicie podczas lotu. Decyzja ta została podjęta w porozumieniu z Urzędem Lotnictwa Cywilnego. Bezpieczeństwo i ochrona pasażerów jest naszym najwyższym priorytetem.
- easyJet Polska na Facebooku

Ciekawe jak rozwiążą kwestie wyjścia do toalety, czy stewardessa będzie wchodzić za pilota, czy może pieluchy...
_________________
Image
http://www.blizejdalej.pl/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
City break na Malcie za 909 PLN. Loty z Katowic i 5 nocy w hotelu dla pełnoletnich City break na Malcie za 909 PLN. Loty z Katowic i 5 nocy w hotelu dla pełnoletnich
Urlop w 4* hotelu (z wyżywieniem) na Costa Dorada za 2147 PLN. Wylot z Krakowa Urlop w 4* hotelu (z wyżywieniem) na Costa Dorada za 2147 PLN. Wylot z Krakowa
#162 PostWysłany: 27 Mar 2015 10:33 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22328
Jak pilot będzie musiał wyjść do toalety, to szefowa/szef pokładu zastąpi jego miejsce.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#163 PostWysłany: 27 Mar 2015 10:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Mar 2011
Posty: 1061
Loty: 94
Kilometry: 122 440
niebieski
Takie procedury obowiązują od dawna w amerykańskich liniach. Kiedy jeden z pilotów opuszcza kokpit, zastępuje go szef/szefowa pokładu.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#164 PostWysłany: 27 Mar 2015 10:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lip 2012
Posty: 10935
HON fly4free
Już wczoraj podano informacje, że wiele linii wprowadza taką procedurę (2 osoby w kabinie): WestJet, Air Canada, Air Transa, Norwegian, easyJet, IcelandAir, Thomas Cook.
Już od dawna takie przepisy są w Finnair, Iberia czy CSA. Kiedyś było tak też w Alitalia i teraz przywracają ten przepis.
Lufthansa zapowiedziała, że nie wprowadzą takiej procedury: "Moje pełne zaufanie do selekcji, szkolenia, kwalifikacji i pracy naszych pilotów nie uległo zachwianiu po tej pojedynczej tragedii - powiedział szef niemieckich linii Carsten Spohr."
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#165 PostWysłany: 27 Mar 2015 10:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Lip 2012
Posty: 3699
srebrny
swoją drogą 28 lat i wypalenie zawodowe ? coś szybko chybko
jaki jest realny wiek żeby móc latać dla linii, orientuje się ktoś ?
_________________
"Ten, kto znalazł się za drzwiami, pokonał najtrudniejszy etap podróży" - przysłowie duńskie
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#166 PostWysłany: 27 Mar 2015 10:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Mar 2011
Posty: 1061
Loty: 94
Kilometry: 122 440
niebieski
Historia zna przypadki, że 27-latek latał jako kapitan na Jumbo w USA, ale to chyba były lata 70-te.

Wiek chyba nie ma znaczenia większego, liczą się papiery i ilość wygadanych godzin.

20 - latek został pilotem Jumbo.

http://metro.co.uk/2012/06/27/jumbo-jet ... ld-483000/
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez 04patryk12, 27 Mar 2015 11:02, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#167 PostWysłany: 27 Mar 2015 11:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Mar 2011
Posty: 1061
Loty: 94
Kilometry: 122 440
niebieski
Pisałem już o tym dzisiaj:

co ma Airbus do 25-letniego samolotu swojej produkcji?

Myślisz, że ich renoma by ucierpiała jeśli byłaby to usterka techniczna?

W 25-letnim samolocie jeśli byłaby wada fabryczna to powinna zostać dawno wykryta przez podmiot, który taki samolot eksploatował, zresztą nie spotkałem się z przypadkiem wady fabrycznej która ujawniłaby się po 25 latach użytkowania jakiejkolwiek maszyny (czy to samolotu czy to lodówki czy hulajnogi).

Uważam, że jeśli przyczyną byłaby usterka techniczna to obciążałaby ona LH Technik, a nie Airbusa.
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez 04patryk12 27 Mar 2015 11:09, edytowano w sumie 5 razy
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#168 PostWysłany: 27 Mar 2015 11:01 

Rejestracja: 11 Gru 2012
Posty: 1365
niebieski
04patryk12 napisał(a):
Takie procedury obowiązują od dawna w amerykańskich liniach. Kiedy jeden z pilotów opuszcza kokpit, zastępuje go szef/szefowa pokładu.

Taka sytuacje spotkałem w rajanie w lutym tego roku. Wiec procedury procedurami ale też chyba czysto ludzka troska o bezpieczeństwo swoje(czyt. załogi) jak również osób na pokładzie ma tu swój wkład. No i mimo wszystko zasada ograniczonego zaufania, która każdy powinien zrozumieć.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#169 PostWysłany: 27 Mar 2015 11:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Lip 2012
Posty: 3699
srebrny
20 latek to jednak skrajny przypadek
żeby zacząć robić papiery trzeba mieć ukończone 18 lat, masa egzaminów, wylatanych godzin, tego się chyba nie da machnąć w rok czy 2 ?
dlatego zastanawiam się, jaki jest realny wiek
_________________
"Ten, kto znalazł się za drzwiami, pokonał najtrudniejszy etap podróży" - przysłowie duńskie
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#170 PostWysłany: 27 Mar 2015 11:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2078
niebieski
Cytuj:
"Moje pełne zaufanie do selekcji, szkolenia, kwalifikacji i pracy naszych pilotów nie uległo zachwianiu po tej pojedynczej tragedii - powiedział szef niemieckich linii Carsten Spohr."


Ręce opadają - ale wiadomo dlaczego nie wprowadzają, bo zostanie nadszarpnięty ich wizerunek i akcje pójdą w dół
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#171 PostWysłany: 27 Mar 2015 11:09 

Rejestracja: 03 Lis 2012
Posty: 2784
Loty: 154
Kilometry: 151 837
niebieski
cypel napisał(a):
20 latek to jednak skrajny przypadek
żeby zacząć robić papiery trzeba mieć ukończone 18 lat, masa egzaminów, wylatanych godzin, tego się chyba nie da machnąć w rok czy 2 ?
dlatego zastanawiam się, jaki jest realny wiek


23-25 lat, to jest realny wiek.
Góra
 Profil Relacje PM off
cypel lubi ten post.
 
      
#172 PostWysłany: 27 Mar 2015 11:10 

Rejestracja: 26 Sie 2014
Posty: 1498
Co do wypalenia zawodowego - korpoludkom przydarza się to nawet w ciągu 2 lat. Pilotom - narażonym na np. wyższy poziom stresu, zaburzenia rytmu dobowego czy oddalenie od rodziny i przyjaciół - może się pewnie przydarzyć wcześniej.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#173 PostWysłany: 27 Mar 2015 11:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Sie 2010
Posty: 4825
Loty: 307
Kilometry: 514 401
Ostrzeżenia: 1
HON fly4free
04patryk12 napisał(a):
Pisałem już o tym dzisiaj:

co ma Airbus do 25-letniego samolotu swojej produkcji?

Myślisz, że ich renoma by ucierpiała jeśli byłaby to usterka techniczna?

W 25-letnim samolocie jeśli byłaby wada fabryczna to powinna zostać dawno wykryta przez podmiot, który taki samolot eksploatował, zresztą nie spotkałem się z przypadkiem wady fabrycznej która ujawniłaby się po 25 latach użytkowania jakiejkolwiek maszyny (czy to samolotu czy to lodówki czy hulajnogi).

Uważam, że jeśli przyczyną byłaby usterka techniczna to obciążałaby ona LH Technik, a nie Airbusa.


:) psychologia
"zawalil" pilot, akcje od dołka 5% w góre

Załączniki:
kurs.PNG
kurs.PNG [ 8.79 KiB | Obejrzany 720 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#174 PostWysłany: 27 Mar 2015 11:35 

Rejestracja: 24 Sty 2014
Posty: 74
Loty: 55
Kilometry: 66 321
Trzy tygodnie temu oglądałam argentyńskie "Dzikie historie" - nowela otwierająca ten film (historia w samolocie) wtedy wydała mi się nawet zabawna, taka nierealna - do głowy mi nie przyszło że coś podobnego przydarzy się naprawdę :(
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#175 PostWysłany: 27 Mar 2015 11:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Mar 2011
Posty: 1061
Loty: 94
Kilometry: 122 440
niebieski
Przy takim zdarzeniu w krótkim terminie zawsze są dość gwałtowne ruchy, okazja dla daytraderów :) Akce Lufy i Arbuza co oczywiste spadły po wypadku, ale spadek o ok.5% to nie jest jakaś masakra. Akcje Airbusa wzrosły od początku roku o około 45%, więc równie dobrze można powiedzieć, że ten kilku procentowy spadek po wypadku to korekta wzrostów.

Większe ruchy zdarzają się chociażby po publikacji raportów okresowych, jeśli były gorsze od oczekiwań.

Moim zdaniem, jeśli nawet zawiniłby samolot to, w średniej i długiej perspektywie nie miałoby to wpływu na kurs akcji Airbusa.

No chyba, że poszedłby za tym spadek zamówień na samoloty, ale wątpię żeby linie lotnicze anulowały lub zmniejszyły swoje zamówienia jeśli nawet okazałoby się, że zawinił 25-letni samolot, bo to w żaden sposób nie wskazuje na jakiekolwiek zaniedbania Airbusa.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
scomin lubi ten post.
 
      
#176 PostWysłany: 27 Mar 2015 12:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Paź 2013
Posty: 1322
Loty: 131
Kilometry: 226 854
niebieski
cypel napisał(a):
20 latek to jednak skrajny przypadek
żeby zacząć robić papiery trzeba mieć ukończone 18 lat, masa egzaminów, wylatanych godzin, tego się chyba nie da machnąć w rok czy 2 ?
dlatego zastanawiam się, jaki jest realny wiek


W Polsce jest koleś co zrobił papiery na rejsy w 14 miesięcy więc można. Kwestia kto co umiał przed kursem, czasu, pieniędzy no i oczywiście zapału.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#177 PostWysłany: 27 Mar 2015 12:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Maj 2012
Posty: 423
Loty: 55
Kilometry: 72 216
niebieski
Wolny napisał(a):
Cytuj:
Z dniem dzisiejszym wprowadzamy obowiązek stałego przebywania dwóch osób w kokpicie podczas lotu. Decyzja ta została podjęta w porozumieniu z Urzędem Lotnictwa Cywilnego. Bezpieczeństwo i ochrona pasażerów jest naszym najwyższym priorytetem.
- easyJet Polska na Facebooku

Ciekawe jak rozwiążą kwestie wyjścia do toalety, czy stewardessa będzie wchodzić za pilota, czy może pieluchy...


18.03.2015 miałem lot LPA-STN linia Ryanair. Miejsce 5C. W połowie lotu zauważyłem , że stewardessa wchodzi do kabiny pilotów , a po chwili wychodzi pierwszy pilot do ubikacji. Późnej zamiana Pierwszy pilot wraca drugi idzie do ubikacji. Jak drugi pilot wraca to dopiero stewardessa opuszcza kabine pilotów. Pierwsza myśl " co oni z nią tam wyrabiali :evil: " . Teraz juz wiem że najprawdopodobniej Ryanair miał te procedury co inne linie dopiero chcą wprowadzić.
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#178 PostWysłany: 27 Mar 2015 12:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lis 2012
Posty: 1098
Loty: 137
Kilometry: 161 438
niebieski
Całkiem niedawno podczas lotu Wizz pilot wyszedł z kabiny (nikt nie wszedł za niego) i na tyle samolotu rozmawiał ze stewardessą dobre 10 minut. Przekładając tę sytuację na katastrofę Airbusa, jak pomyślę sobie, że w ciągu tych 10 minut pilot który został mógł teoretycznie z samolotem zrobić wszystko, to liczę na to, że obecność drugiej osoby w kabinie stanie się obowiązkową procedurą narzuconą przez urzędy lotnicze, a nie wewnętrzną poszczególnych linii lotniczych.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#179 PostWysłany: 27 Mar 2015 12:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lis 2012
Posty: 5178
Zbanowany
cypel napisał(a):
swoją drogą 28 lat i wypalenie zawodowe ? coś szybko chybko
jaki jest realny wiek żeby móc latać dla linii, orientuje się ktoś ?

nie 28 a chyba 22 lat miał jak musiał odpocząć.
wg mnie to pokazuje, że nie ma żadnych kontroli stanu zdrowia (psychicznego) po za regularnymi testami. fakt, że one ponoć są ciężkie ale najwyraźniej wszystkiego nie wyłapią.
_________________
Marzy Ci się wycieczka rowerowa po Hiszpanii? Zapytaj! Coś podpowiem ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#180 PostWysłany: 27 Mar 2015 12:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Mar 2011
Posty: 1061
Loty: 94
Kilometry: 122 440
niebieski
Ja jak latałem FR i na dłuższych trasach np. z Rygge na Kos to jak pilot wychodził do kibelka to włączali zapiąć pasy, nie zauważyłem żeby ktoś z załogi pokładowej wchodził na jego miejsce, ale to było w tamtym roku, być może coś się zmieniło od tej pory.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 238 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group