Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 238 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
Autor Wiadomość
#221 PostWysłany: 30 Mar 2015 20:33 

@ becek
Myślałem, że napiszesz "Sorry pomyliłem sìę. Teraz już wiem o co chodzi"
Ale próbujesz walczyć dalej, zupełnie bez sensu.
Masz trochę lotów za sobą.
Ci piloci to tak ciągle do toalety biegają ??
Nie.
Sporadycznie to widać. Wychodzą czasem, dosłownie na parę chwil.
To wtedy stewardesa zostawi na chwilę sprzedaż zdrapek czy kanapek i wejdzie na chwilę do do kabiny.
Co ważniejsze ?
Bezpieczeństwo czy zdrapki ??

@ obibok
Nic nie zakładam.
Ale prawdopodobieństwo , że 2 osoby ,do spółki będą chciały rozpieprzyć samolot , jest milony razy mniejsze, że jedna to zrobi.
Stewka nie musi być bokserem. Nieraz wystarczy kopnąć faceta w wiadome miejsce i ta chwila może wystarczy, żeby otworzyć drzwi i uratować pasażerów.
Góra
 PM off
dj3500 lubi ten post.
 
      
Miesiąc na Phuket za 4040 PLN. Loty z Warszawy (z dużym bagażem) i noclegi w 4* hotelu Miesiąc na Phuket za 4040 PLN. Loty z Warszawy (z dużym bagażem) i noclegi w 4* hotelu
Bezpośrednie loty first minute do Nowego Jorku i Miami z Berlina od 1541 PLN. Dużo terminów Bezpośrednie loty first minute do Nowego Jorku i Miami z Berlina od 1541 PLN. Dużo terminów
#222 PostWysłany: 30 Mar 2015 20:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Mar 2011
Posty: 1061
Loty: 94
Kilometry: 122 440
niebieski
becek napisał(a):
widzialas stewy na amerykanskich pokladach? tam srednio maja po 50 lat


Akurat na amerykańskich pokładach takie zarządzenie jest już od dosyć dawna i jakoś nie słychać głosów narzekań oraz o próbach rozbicia samolotów też nie słychać.

Sorry ale uczepiłeś się swojej tezy i teraz bronisz jej bezsensownymi argumentami i powoli to zaczyna wyglądać jakbyś udawał głupszego niż jesteś.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
maczala1 lubi ten post.
 
      
#223 PostWysłany: 30 Mar 2015 20:37 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Kwi 2014
Posty: 975
niebieski
becek napisał(a):
i co ma zrobic stewa jak pilot zacznie pikowac?

Otworzyć drzwi drugiemu pilotowi.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
MaPS lubi ten post.
 
      
#224 PostWysłany: 30 Mar 2015 20:37 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Wrz 2014
Posty: 248
Loty: 29
Kilometry: 73 985
@becek o co Ty się kłócisz, boisz się, że później dostaniesz jeść bo pilot poszedł do ubikacji?

Zastąpienie pilota przez inną osobę ma znaczenie psychologiczne, jest udowodnione, że dużo trudniej jest zabić osobę patrzącą Ci w oczy. Dużo łatwiej jest uderzyć samolotem w górę będąc samemu, niż zrobić to z osobą na sąsiednim miejscu błagającą o życie i jednocześnie perswadującą do rozsądku.
Góra
 Profil Relacje PM off
Anonim3 lubi ten post.
 
      
#225 PostWysłany: 30 Mar 2015 20:37 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3533
srebrny
ja nie walczę bo nie mam o co
ja z lotniska jestem
a jak się kopie faceta w wiadome miejsce, ktorysiedzi przed tobą ale tyłem do ciebie a przed nim jest kokpit??
to szkolenie trzeba zrobić takie jak w Kill Bill, albo na stewy kiboli zatrudnić ;D
jacku odlatujesz w oparach absurdu


nie wiem czy wiecie ale piloci przechodzą tez kontrole bezpieczeństwa i tez im rożne rzeczy zabierają, dla naszego bezpieczeństwa of course ;)
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez becek, 30 Mar 2015 20:39, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#226 PostWysłany: 30 Mar 2015 20:39 

Rejestracja: 26 Sie 2014
Posty: 1498
@kittycate, wymogi typu JAR-FCL 3 czy Part-Med dają fachowcom jasne wytyczne, kogo i pod jakimi warunkami można dopuścić do wykonywania zawodu pilota. Pytanie za 100 pkt. to: jak trzeba zmienić system opieki zdrowotnej, żeby decyzja dowolnego lekarza, u którego leczy się taki pilot, nie została zablokowana przez matactwa pacjenta.

Proponuję też, żeby nie wrzucać do jednego worka wszelakich problemów psychologicznych i chorób psychicznych. W ten sposób można byłoby pochopnie wykluczyć z szeregów (przyszłych czy obecnych) pilotów byłych nastolatków "z problemami" (typu trądzik czy niski wzrost w stosunku do rówieśników) czy matki, które przeszły depresję poporodową.

Edit: zmiana standardów


Ostatnio edytowany przez Anonim3, 30 Mar 2015 21:01, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#227 PostWysłany: 30 Mar 2015 20:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2012
Posty: 1049
Loty: 271
Kilometry: 540 311
niebieski
Nie uważacie, że jednak to ile osób ma być w kabinie jest tu trochę wtórnym problemem (choć zgadzam się, że nakaz przebywania 2 osób w kokpicie na pewno nie zaszkodzi)? Prawdziwym problemem jest to, że do bycia pilotem została dopuszczona chora psychicznie osoba. Rozumiem, że taki człowiek będzie się starał robić wszystko, żeby ukryć swoje dolegliwości, ale jednak z informacji, które się pojawiają wynika, że o jego problemach wiedziało całkiem dużo osób. Od rodziców i bliskich, poprzez lekarzy, aż po pracodawcę. I to jest tu właśnie dość przerażające, że nikt nic nie zrobił. Nie mówię, że wymagam od bliskich, aby diagnozowali jego stan i zgłaszali to pracodawcy, bo to nie ich rola, ale może gdyby jednak ktoś odważył się to zrobić to tragedii byśmy uniknęli. Ale już na pewno gdzieś został popełniony ogromny błąd, że taki człowiek w ogóle został dopuszczony do latania. Z jednej strony - że zdołał ukończyć szkolenie, mimo, że już wtedy miał problemy psychiczne, z drugiej, że systemy kontroli pilotów nie są w stanie wychwycić takich rzeczy już w trakcie ich pracy.
_________________
Relacje na forum: Izrael | Tajlandia | Korea Południowa | Grecja | Portugalia | Teneryfa i Gran Canaria | Palau
Zapraszam na bloga: olus blog
Góra
 Profil Relacje PM off
chaleanthite lubi ten post.
 
      
#228 PostWysłany: 30 Mar 2015 20:47 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Kwi 2014
Posty: 975
niebieski
Kara napisał(a):
Pytanie za 100 pkt. to: jak trzeba zmienić system opieki zdrowotnej, żeby decyzja dowolnego lekarza, u którego leczy się taki pilot, nie została zablokowana przez matactwa pacjenta.

W mojej opinii to w ogóle jest dziwne. W odniesieniu do kierowców, w przypadku obowiazkowych badań psychologicznych i wydania negatywnej opinii - opiniujący lekarz ma obowiązek przesłać kopię badania o wyniku negatywnym do WK w miejscu zamieszkania kierowcy. Czy brak jest takiego prostego systemu w odniesieniu do pilotów? Aż trudno mi w to uwierzyć.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#229 PostWysłany: 30 Mar 2015 20:50 

@ becek
Dlatego pisałem wcześniej o szkoleniu z podstaw chwytów obezwładniających itp.
Można zmusić człowieka siedzącego w fotelu, żeby wstał. Zachodząc go od tyłu. Nawet słaba kobieta to zrobi. I potem go kopie tam gdzie mówiłem.
Nie zauważyłem, żeby przeciętny pilot był jakimś osiłkiem.
Ćwiczyłeś coś ? Lub ćwiczysz ?
Żeby się obronić w razie potrzeby ?
Widzę że nie. Więc czas zacząć.

PS W Niemczech jest ostry nacisk na ochronę prywatności.
Zwróćcie uwagę , że nawet google street view obejmuje tylko kilka większych miast.
Reszta stawiła opór.
I chyba dlatego informacja o chorobie Lubitza nie dotarła gdzie trzeba.
Góra
 PM off  
      
#230 PostWysłany: 30 Mar 2015 21:33 

Rejestracja: 26 Sie 2014
Posty: 1498
O ile doniesienia medialne są zgodne z prawdą, to istotą przypadku Lubitza jest ukrywanie stałej opieki, a nie negatywnych wyników kontroli przeprowadzanej przez lekarza-orzecznika. Zresztą, kolejną miałby najpóźniej w czerwcu i chyba by jej nie przeszedł.

W Niemczech wszystkie dane medyczne teoretycznie są w jednym systemie (u nas też tak ma być). Z ostatnich meldunków wynika, że niemiecka prokuratura właśnie bada, dlaczego informacje ze szpitala nie trafiały dalej - do orzecznika, a potem do pracodawcy.

Normy obowiązujące polskich lekarzy-orzeczników znajdują się tu: http://www.ulc.gov.pl/pl/personel-lotni ... komunikaty. I wydaje mi się, że jest ich więcej niż tych dotyczących opiniowania kierowców.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#231 PostWysłany: 30 Mar 2015 21:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3533
srebrny
jacku, internet jest pełen filmów z nieporadnymi policjantkami w roli głównej
one ćwiczą codziennie
a ty chcesz przeszkolić jednorazowo stewki,które nie chcą walczyć, tylko roznosić drinki
oki, wszystko mozna , ja tylko twierdze ze cala ta afera to dupokrytka- o ,proszę co zrobiliśmy dla poprawy bezpieczeństwa!
i tyle,odfajkowane ,jakby sie ktos pytal to juz bezpiecznie mozna latac,do nastepnego razu

a co do mnie, to radze sobie
uczyłem się u G. Krauze;)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#232 PostWysłany: 30 Mar 2015 22:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 817
Loty: 69
Kilometry: 196 395
Zbanowany
Dobrze, że nie u Bryla czy Kupsa, bo strach by się bać :lol:

Jakby stewki się u nich uczyły (np. grać w chińskiego kosza), to pilot samobójca nie maiłby szans. Najmniejszych :!:
_________________
Jak żyć, to nie jako widz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#233 PostWysłany: 30 Mar 2015 22:09 

Byłbym ostrożny w hejtowaniu, że drobiazgowe badanie przyczyn i próba ich wyeliminowania w przyszłości to gra pod publiczkę i ogólnie bezsens.
W całym normalnym świecie jest to drobiazgowo badane ( oprócz dzikich krajów, głównie na wschodzie) i przynosi efekty. Podobne przypadki są skutecznie eliminowane.
A nawet likwidowane samoloty uznane za niebezpieczne. Np Concorde.
Jestem wręcz pewny, że więcej takiego wypadku jak z Lubitzem już nie będzie.
Oczywiście będą jakieś inne. Ale zawsze to o jedną możliwą przyczynę mniej.

Na szczęście zblazowani goście, siedzący przed kompem i klepiący w klawiatury.
"To i tak nic nie pomoże. Ja wiem. Ściemniacie. Stewki niech noszą kanapki, a nie wchodzą do kabiny pilotów"

O tym nie decydują.
Góra
 PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#234 PostWysłany: 30 Mar 2015 22:16 

Rejestracja: 19 Lut 2014
Posty: 314
becek napisał(a):
na krotkich lotach za malo jest zalogi na podmianke pilota


Ilość załogi kabinowej na jednej zmianie zależy nie od długości lotu, a od ilości pasażerów (a dokładniej: potencjalnej ilości pasażerów, a więc od wielkości samolotu). Od długości lotu zależy ilość zmian załogi w samolocie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#235 PostWysłany: 31 Mar 2015 07:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3533
srebrny
jacku ,nie tylko ja tak myślę
http://wyborcza.pl/1,75477,17682883,W_k ... l#BoxGWImg


"Zdaniem niemieckich pilotów, którzy nieoficjalnie wypowiadają się dla gazety "Frankfurter Allgemeine Zeitung", to jedynie "pozorne działania", które mają uspokoić opinię publiczną. Ich zdaniem obecność stewardesy w kokpicie nie będzie w stanie zapobiec katastrofie.

- Jeśli pilot chce, może w dwie sekundy skierować maszynę w dół. Można to zrobić za pomocą jednego przycisku - mówią niemieccy piloci. Według rozmówców FAZ ten sam efekt przyniesie silne kopnięcie w ster i wyłączenie silników.

- Po takich działaniach stewardesa przykleja się do sufitu albo pozostaje bezradna w fotelu, jeśli jest przypięta pasem - mówią."


i jak tu wtedy kopać w wiadome miejsce?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#236 PostWysłany: 31 Mar 2015 07:48 

Szkoda moich nerwów na takie polemiki z Tobą.
Amerykanie to wprowadzili, wiec chyba jakiś sens jest.
Cytaty z GW , średnio do mnie przemawiają. Zawsze można wyszukać jakiegoś pilota, który skrytykuje nowe procedury. To po prostu hejtowanie. Coś podobnego do tego , co znajdziemy nawet w tym wątku.

Jeśli Cię nie przekonałem, to trudno.
Ja będę się czuł bezpieczniej , wiedząc , że pilot nie zostaje NIGDY sam w kabinie.
Weż pod uwagę [tak jak już pisałem wcześniej], że ta procedura, może uratować życie pasażerom np w przypadku , gdy pilot zemdleje , czy dostanie zawału. To też przypadki losowe.
Wtedy obecna w kokpicie stewardesa, otwiera drzwi drugiemu pilotowi. I niebezpieczeństwo zażegnane.
Z mojej strony , napisałem już wszystko co można.
Góra
 PM off  
      
#237 PostWysłany: 31 Mar 2015 07:53 

Rejestracja: 30 Maj 2013
Posty: 430
Loty: 644
Kilometry: 1 419 433
niebieski
Uważam, że cała ta dyskusja powinna znaleźć się w luźnych gadkach. Nie jest to już żaden news, nie ma tez tutaj żadnych informacji o lotnictwie tylko prywatne opinie kilku osób, które próbują się wzajemnie przekonać do ich poglądów na kwestie bezpieczeństwa.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
cavalierjan lubi ten post.
 
      
#238 PostWysłany: 31 Mar 2015 07:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lut 2012
Posty: 5438
Loty: 153
Kilometry: 313 223
srebrny
A ja uważam, że cała ta dyskusja powinna już zostać zakończona. Ostatnie kilka stron to w sumie przepychanki słowne między forumowiczami. Mamy już mniej więcej jasny obraz tego co się stało, w związku z czym temat zostaje zamknięty.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 238 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 8, 9, 10, 11, 12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group