Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 470 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 20, 21, 22, 23, 24  Następna
Autor Wiadomość
#441 PostWysłany: 23 Kwi 2020 08:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Maj 2015
Posty: 50
Loty: 38
Kilometry: 138 005
niebieski
Ja to tak rozumiem... Że zgadzam się na anulację na warunkach linii... Czyli defacto voucher... Myślę że nie ma tu idealnego rozwiązania które by nas satysfakcjonowało = zwrot kasy 1:1 lub chociaż zmiana terminu bez dopłat za taryfę... bo jeśli polityka linii w tej sytuacji jest taka że kasy nie oddaje to nie znam przepisu który mówi że powinien ją oddać posrednik.. pewnie jeśli się nic nie wypełni to może, w późniejszym terminie, jest szansa na walke o zwrot od AC ale zajmie to duzo czasu i będzie opierało się na sądach czy innych takich... Raczej nie zadziała tu też sławne rozporządzenie UE 261 bo w moim przypadku ewidentnie anulacja jest z powodu COVID i zamknięcia granic = przyczyny niezależne od linii...
Ogólnie pogodziłam się ze strata i wakacjami życia w tym roku Liczę tylko po cichu (choć nie wgryzalam się jeszcze w temat dokładnie) że ten voucher może będzie "open" i na wartość całej rezerwacji a nie na poszczególne imienne bilety (jak np. jest w Lufthansie) wtedy to miałoby jakikolwiek sens. Dostaje voucher na równowartość rezerwacji (u mnie 3k) i wykorzystuje go na jakiś inny lot, z innymi pasażerami i np w lepszej klasie ... Ale to są tylko marzenia

Podsumowując... Czekam na jakąkolwiek reakcje - bo tylko to pozostaje i " z pewną taką nieśmiałością" sprawdzam bilety w przeciwnym kierunku
Góra
 Relacje PM off
adam.pawel lubi ten post.
 
 
#442 PostWysłany: 04 Maj 2020 23:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Maj 2015
Posty: 50
Loty: 38
Kilometry: 138 005
niebieski
Taki updated... Po wypełnieniu tego kwestionariusz dziś otrzymałam takiego maila od pośrednika...

Dear Sir/Madam,


Your flight with booking number XXXXX, has now been cancelled due to the Covid-19 situation.


We will send a refund application to the airline and if the request is granted by the airline, we will process your refund in accordance with the airline’s policy and our Terms and Conditions. The refund amount will be paid out to your original form of payment.

A potem że "dużo zgłoszeń, nie wiadomo ile to potrwa bla bla bla" ... Czyli jakieś info do linii przekazali Ciekawe jak to będzie wygladalo z tym voucherem



Edit. SERDECZNIE dziękuję za Waszą czujność i wykasowanie numeru rezerwacji!!!


Ostatnio edytowany przez gemmab 05 Maj 2020 07:55, edytowano w sumie 2 razy
Góra
 Relacje PM off  
 
#443 PostWysłany: 05 Maj 2020 00:02 

Rejestracja: 01 Cze 2014
Posty: 192
niebieski
Dwa dni temu też dostałem to samo. A tydzień wcześniej maila, że mam do wyboru albo voucher, albo nic. Nie odpowiedziałem.
Góra
 Relacje PM off  
 
#444 PostWysłany: 05 Maj 2020 02:40 

Rejestracja: 06 Lip 2011
Posty: 2917
złoty
Nie wiem czemu oni zakładają, że każdy lot został skasowany przez Covid. Mój jest skasowany, ale linia sprzedaje code -shere na te daty na swojej stronie. Zakazu lotu jeszcze nie ma. Na stronie linii tylko informacja o anulowaniu bez wskazania przyczyny i informacja, że będzie alternatywny. Oczywiście nie ma od 3 tygodni.

Edit. Ciekawy zapis gtg.
The airline says I need to contact you to get a refund?
In all cases you may also turn to the airline for assistance with your request. For the EU, the Regulation 261/2004 applies and the airline shall assist you without referring you to the travel agency even if you purchased the flight tickets on the travel agency’s website.

If we assist you with your claim for a refund, it is still the liability of the airline and the airline is responsible for your claim. If you have made your ticket purchase with us, the airline will make a refund to us and we will process the payment to your original form of payment after receipt.

In Sweden, where our headquarter is based, the Consumer Protection Agency has made a public statement on the airline’s obligation to assist their customers and not refer them back to the travel agencies. If you turn to us for assistance, we will do our best to assist you but we are limited to the rules and restrictions of the airlines.
Góra
 Relacje PM off  
 
#445 PostWysłany: 05 Maj 2020 10:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Paź 2014
Posty: 879
Loty: 167
Kilometry: 280 250
srebrny
Ja obecnie jestem na tym samym etapie, czyli "kiedyś będzie refund". Najgorsze, że nie da się z nimi w ogóle gadać, wysyłają jedynie gotowe odpowiedzi i zero szans na jakąkolwiek wymianę argumentów - najpierw optymistycznie chciałam zmienić rezerwację na jesień, ale po ich informacji, że będę musiała dopłacić różnicę w cenie biletu + zapłacić ich opłatę za zmianę, napisałam, że to nie fair, bo zmiana nie jest moim widzimisię itd, ale odpisali prawie to samo co na początku..;/ Dodatkowo na "pocieszenie" znalazłam na fb grupe "G2G is a scam" :?
_________________
Moje relacje:
Włochy - Liguria / Indonezja / Malmo+Kopenhaga / Dublin / Sri Lanka+Malediwy / Maroko / Amsterdam / Kaukaz / Wyspy Owcze
i: https://www.instagram.com/ola.javv/
Góra
 Relacje PM off  
 
#446 PostWysłany: 05 Maj 2020 11:04 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 15169
Loty: 399
Kilometry: 506 100
Nom, ale mają prawo domagać hajs za zmianę jak się wybrało podstawowe pakiet pomocy od nich.
Góra
 Relacje PM off  
 
#447 PostWysłany: 05 Maj 2020 11:17 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1254
niebieski
O dziwo infolinia polska zaczęła odbiera telefony. Wcześniej było to niemożliwe. Pomijam fakt, że i tak nic nie można zdziałać. Twierdzą że LH do września wstrzymała zwroty za bilety. O zmianie terminu i voucherach nic nie wspomnieli.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#448 PostWysłany: 28 Maj 2020 10:49 

Rejestracja: 19 Lut 2013
Posty: 415
Loty: 272
Kilometry: 481 946
niebieski
moja historia z gotogate i AirChina dobiegła szczęśliwie do końca
dzis dostałem zwrot całej kwoty na kartę (a wczoraj maila)
trwało to długo:
dostałem informację o odwołanym locie koło 1 lutego a 6 lutego przez telefon skasowałem rezerwację (loty były na początku marca) i dostałem zapewnienie, że cała kwota zostanie zwrócona w przeciągu 6-8 tygodni

tak więc powodzenia innym co ciągle czekają :D
Góra
 Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
 
#449 PostWysłany: 28 Maj 2020 11:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Maj 2013
Posty: 1204
srebrny
Mam cały czas w toku niestety podobną sytuację z Supersaver /klon GoToHell/.
Telefoniczne skasowanie rezerwacji Air China w dn. 07.02.2020 i mail z Supersaver o zwrocie całości środków w ciągu 3-5 tygodni. Lot miał być 29.02.
Do dzisiaj zwrotu środków z Supersaver brak. Nie wierzę, że cały czas nie otrzymali kasy z Air China.
Płatność zrealizowana Visa - w maju (po 12 tygodniach bezskutecznego czekania na zwrot) zgłosiłem w banku chargeback, ale jeszcze nie mam odpowiedzi.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#450 PostWysłany: 28 Maj 2020 18:23 

Rejestracja: 26 Gru 2016
Posty: 31
@danziger współczuję, dziwna sprawa, bo ja zwrot za lutowe loty Air China od norweskiego supersaver dostałem nawet szybciej niż te 5 tygodni. Próbowałeś dzwonić do nich?
Góra
 Relacje PM off  
 
#451 PostWysłany: 28 Maj 2020 18:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Maj 2013
Posty: 1204
srebrny
Ta, dzwoniłem... Kilka razy zresztą. Jedyne uzyskane info to, że faktycznie refund nie został jeszcze zrobiony. Kiedy będzie zrobiony nie umieją powiedzieć. Totalna olewka.
Zmęczyło mnie to i mam nadzieję, że uda się pociągnąć zwrot z chargeback Visa
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#452 PostWysłany: 09 Lip 2020 09:19 

Rejestracja: 09 Sty 2020
Posty: 28
Loty: 6
Kilometry: 10 719
Co ciekawe, również wysłałam 2 zgłoszenia w połowie marca (lot kupiony na stoku AirMauritius - odwołany) i na żadne nie dostałam odpowiedzi. Wiele telefonów wykonałam do GoToGate spędzając w kolejce łącznie kilkadziesiąt minut (raz nawet dodzwoniłam się bez kolejki :roll: ), kazali czekać - wzięłam na wstrzymanie.
Wyobraźcie sobie moje zdziwienie, gdy w maju zadzwoniła do nas Pani z GTG, która poinformowała nas, że zwrot pieniędzy jest niemożliwy, a AirMauritius proponuje voucher. Na nic tłumaczenia, że mamy prawo odzyskać pieniądze.
Poszedł wniosek o chargeback w BGŻ (MasterCard) w maju - znów czekamy.

Rozumiem, że jak dostaniemy zwrot z pomocą banku, to również będzie to kwota pomniejszona o te 30EUR prowizji?
Góra
 Relacje PM off  
 
#453 PostWysłany: 09 Lip 2020 09:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Maj 2013
Posty: 1204
srebrny
Nie. Przy uznaniu i realizacji chargeback z banku otrzymacie pełną wpłaconą kwotę.

Tak przy okazji: Miałem dzisiaj ciekawą rozmowę z infolinią Supersaver (klon GoToHell). Dzwoniłem, żeby dowiedzieć się kontrolnie dlaczego nie realizują od 5 miesięcy (rezerwacja odwołana 07.02.2020) zwrotu środków na mój rachunek. W maju znudziło mi się wysyłanie maili i dzwonienie na ich infolinię przy całkowitym braku odzewu z ich strony i złozyłem w banku wniosek o chargeback (Visa). Dzisiaj podczas rozmowy konsultantka Supersaver stwierdziła, że w systemie widzi złożony w maju wniosek o chargeback w banku i w związku z tym nie mogą dokonać zwrotu środków na mój rachunek :lol:
Ale....jeśli skontaktuje się z bankiem, odwołam chargeback i prześlę im mailem oświadczenie o przerwaniu procedury chargeback, to mogą przyjrzeć się mojej sprawie :lol: :lol: :lol:
Odpowiedziałem grzecznie, że to oni mogą przerwać procedurę chargeback poprzez realizację zwrotu środków na mój rachunek i powiadomienie Visa o bezzasadności chargeback w związku z dokonanym zwrotem. A póki co, w takim razie to ja sobie poczekam na odpowiedź banku (mam nadzieję, ze wkrótce, bo ponad 1000 eur zaparkowane od lutego).
Także, ten... GoToHell :D
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
Andrea Rząsa uważa post za pomocny.
 
 
#454 PostWysłany: 09 Lip 2020 11:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Mar 2013
Posty: 2703
Loty: 439
Kilometry: 1 037 948
złoty
Ja chyba tez zloze wniosek o chargeback z Gotogate, chociaż w moim przypadku to LOT nie spieszy się ze zwrotem pieniedzy. Wysyłałam zgłoszenia do Gtg, zeby przyslali mi potwierdzenie ile kosztował powrotny lot, ktory zostal anulowany (bo ja nie mogę tego ustalić sama), ale oni nieustannie zamykaja moje zgloszenia wymyślając fikcyjne powody. Wczoraj zadzwoniłam do gtg i dowiedzialam sie w końcu ile kosztowal ten bilet, ale odmowili wysłania mi tej informacji na email.

Nie wiem czy bank uzna mi chargeback bez dokładnego potwierdzenia ceny biletu powrotnego na piśmie, ale warto spróbować. Może zobaczę zwrot szybciej niz od LOTu.
_________________
Carpe Diem.
Góra
 Relacje PM off  
 
#455 PostWysłany: 21 Lip 2020 20:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Maj 2013
Posty: 1204
srebrny
Dzisiaj otrzymałem info z banku Pekao, że moja reklamacja chargeback dot. zwrotu środków za odwołane loty Air China, kupowane przez Supersaver (klon GoToHell) została uznana.
Mam już środki w pełnej zapłaconej wysokości na koncie karty. Długo to trwało. Rezerwacja odwołana 07.02.2020, wniosek o chargeback złożony do banku 27.04.2020.
Dochodzę do wniosku, że chargeback był raczej jedyną sensowną opcją. Szczególnie biorąc pod uwagę całkowity brak konkretnych odpowiedzi na maile i telefony oraz wpisy Supersaver na ich profilu FB, w których wspominają, że procedura zwrotu środków za odwołane rezerwacje może u nich potrwać ROK (!!!). :shock:
Powodzenia innym którzy jeszcze walczą z zwrotami. :)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#456 PostWysłany: 06 Sie 2020 12:24 

Rejestracja: 19 Paź 2017
Posty: 148
Loty: 25
Kilometry: 29 017
niebieski
To ja muszę przyznać że moja przygoda z covidową anulacją nie była tragiczna.
Rezerwacja WAW-FCO-WAW zaplanowana na 20.03.2020 z wiadomych przyczyn została anulowana, wypełniłem na stronie wniosek o zwrot. Gdy zostało 3 dni do odlotu kazali zadzwonić, wisiałem na telefonie ok. 3h aż udało się uzgodnić zwrot środków, które wróciły po około 2-3 miesiącach oczekiwania. Ogólnie wrażenia zdecydowanie lepsze niż w opodo gdzie z podobną rezerwacją się nadal bujam.
Góra
 Relacje PM off  
 
#457 PostWysłany: 19 Sie 2020 00:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Paź 2014
Posty: 879
Loty: 167
Kilometry: 280 250
srebrny
Rzecz się stała niesłychana, - po ok.3miesiącach z hakiem gotohell oddało kasę za majowy nielot do NYC. W sumie to poza złożeniem wniosku przez ich formularz nie robiłam nic, dawałam im czas do września, aż tu nagle wśród upierdliwych maili o tym jak to mają dużo zgłoszeń - "We have now processed your refund of 527.80 EUR.The funds should reach your account within 3-5 business days". Kasa wpłynęła na konto następnego dnia po mailu. Potrącili jakieś 30e haraczu dla siebie (od jednej rezerwacji, nie od każdego biletu), ale kurs euro na tyle jest dobry, że niech się wypchają ;)
_________________
Moje relacje:
Włochy - Liguria / Indonezja / Malmo+Kopenhaga / Dublin / Sri Lanka+Malediwy / Maroko / Amsterdam / Kaukaz / Wyspy Owcze
i: https://www.instagram.com/ola.javv/
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
greg1291 uważa post za pomocny.
 
 
#458 PostWysłany: 19 Sie 2020 10:35 

Rejestracja: 09 Sty 2020
Posty: 28
Loty: 6
Kilometry: 10 719
Eh, a u mnie od marca bez zmian. Upierają się, że AirMauritius nie oddaje kasy tylko vouchery. I sprawa nadal wisi, bo voucheru nie przyjęliśmy.
Najgorzej, bo Bank z chargebackiem też nie pomaga...
Ogólnie jestem w kropce.
Pierwszy i ostatni raz przez pośrednika jeżeli chodzi o mnie - nigdy nie wiadomo, co się wydarzy, a nam się akurat zdarzyła epidemia. A niestety prawda jest taka, że zwrot pieniędzy przez pośrednika jest organizacyjnie mocno utrudniony.
Góra
 Relacje PM off  
 
#459 PostWysłany: 19 Sie 2020 10:57 
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 8187
@Andrea Rząsa a to nie jest problem z przewoźnikiem, skoro nie chce oddać kasy? GTG nie wyjmie kasy z kapelusza
Góra
 Relacje PM off  
 
#460 PostWysłany: 10 Wrz 2020 11:53 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Maj 2012
Posty: 627
Loty: 135
Kilometry: 309 772
Cześć,

Czy ktoś z Was próbował się kontaktować z gtg na poniższy e-mail? Chciałbym się ustalić czy trafia w próżnię czy też może ktoś go czyta.

Kod:
customercare@support.uk.gotogate.com


To jest moje ostatnie starcie związane z odwołanymi na skutek Covidu lotami; chętnie przyjmę wszystkie tipy jak ich ugryźć. Przeszukałem ten watek pod kątem hasła 'refund' ale nie wpadło mi w oczy jak się z nimi zwykle kontaktujecie. Na oficjalnym fanpage'u na FB ikonka chatu jest już nieaktywna i nawet z botem nie mogę sobie pogadać. Dziękuję z góry za podpowiedzi.

p.
_________________
Moje relacje:
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 470 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 20, 21, 22, 23, 24  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group