Wizz Air jesienią przytnie sporo tras z Polski! Znamy wstępne plany przewoźnika
Jesienią zawieszone będą loty m.in. z Katowic do Portugalii i Włoch – wynika ze wstępnego harmonogramu połączeń Wizz Aira, do którego udało nam się dotrzeć. Kilka tras zniknie z rozkładu na dobre, nad paroma przewoźnik wciąż się zastanawia.
Z dokumentów, które udało nam się zobaczyć wynika, że Wizz Air zamierza tej jesieni powtórzyć manewr, który wykonał w zeszłym roku, gdy zawiesił kilkanaście tras z kilku lotnisk w Polsce. Tym razem różnica jest jednak taka, że przewoźnik planuje swoje ruchy z wyprzedzeniem – rok temu zdecydował o zawieszeniu tras 2 miesiące wcześniej.
Które trasy zostaną zamknięte?
Z informacji, do których udało nam się dotrzeć wynika, że Wizz Air najprawdopodobniej na dobre przestanie latać z Katowic do Aten i do Katanii na Sycylii – obie te trasy będą realizowane tylko do połowy września.
W tym samym terminie przestaną być realizowane inne trasy do Włoch, choć tylko na pół roku – połączenia do Neapolu i Bolonii znikną w połowie września i wrócą w rozkładzie letnim 2020 roku. W przyszłym roku wróci też obsługiwana 2 razy w tygodniu trasa do Malagi – ten wakacyjny kierunek w tym roku będzie realizowany w okresie od czerwca do połowy września.
Wizz Air jesienią po raz kolejny zawiesi też loty do Portugalii, ale z dokumentów wynika, że wiosną 2020 roku w Katowicach z pewnością pojawią się sezonowe trasy do Porto i Faro. W cierpliwość muszą się za to uzbroić miłośnicy Lizbony – w sprawie uruchomienia tej sezonowej trasy wciąż trwają rozmowy.
Przewoźnik nie podjął też jeszcze decyzji co do kilku innych sezonowych tras, które zostaną uruchomione na wiosnę i będą realizowane do połowy września – niejasny jest powrót w 2020 roku takich połączeń jak: Glasgow, Bari i Podgorica. Pewny jest za to powrót w 2020 roku lotów do Burgas i Splitu.

Czy to zaskoczenie?
Tak i nie. Z jednej strony część z zawieszonych na zimę tras to połączenia, które Wizz Air zawiesił już w zeszłym roku – na aktualnie trwający zimowy rozkład. Z drugiej strony Wizz Air dawał sygnały, że poważnie rozważy przywrócenie tras do „ciepłych” krajów jako kierunków całorocznych i najwyraźniej uznał, że z Katowic nie do końca to mu się opłaca.
Być może wpływ na decyzje Wizz Aira może mieć też otwarcie nowej bazy w Krakowie, skąd już na starcie węgierska linia uruchomi 12 kierunków.
Nie można też wykluczyć, że zawieszone będą również niektóre trasy z innych polskich lotnisk. Temat będziemy więc z pewnością kontynuować.
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?