Jest zgoda na hitowe połączenie kolejowe RegioJet z Polski do Holandii i Belgii!

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego przyznał czeskiej linii RegioJet otwarty dostęp na uruchomienie połączenia na trasie z Warszawy do belgijskiej Ostendy przez Berlin, Amsterdam i Brukselę. Pozwolenie jest ważne przez 5 lat – od grudnia 2021 do grudnia 2026 roku.
W ostatnich tygodniach czeski przewoźnik mocno zaktywizował swoją działalność, jeśli chodzi o Polskę. Kilka dni temu RegioJet opublikował wstępny rozkład jazdy na trasie z Krakowa do Rijeki i Splitu, a jak pisaliśmy na naszych łamach, nie są to jedyne plany tej linii: w przyszłorocznym sezonie zimowym przewoźnik chce bowiem uruchomić m.in. pociąg z Warszawy we włoskie Alpy. W poniedziałek plany RegioJet zaczęły się materializować: UTK udzielił bowiem przewoźnikowi zgody na wykonywanie przewozów pasażerskich na trasie z Warszawy do belgijskiej Ostendy! Tak zwany otwarty dostęp został udzielony na 5 lat i jest ważny do 2026 roku, jednak jak czytamy w serwisie Rynek Kolejowy, Czesi chcą uruchomić to połączenie latem 2022 roku. Jakie są szczegóły?
Z rozkładu jazdy, który linia złożyła w maju, wynika, że będzie to połączenie nocne. Pociąg ma startować ze stacji Warszawa Wschodnia o godz. 17.05, następnie zaś będzie się zatrzymywał na stacjach Warszawa Centralna, Warszawa Zachodnia, Łowicz Główny, Kutno, Konin, Września, Poznań Główny, Świebodzin i Rzepin. O 22.05 planowany jest przystanek we Frankfurcie nad Odrą, a o 23.10 pociąg dojedzie na dworzec główny w Berlinie. Kolejne przystanki na trasie to Hannover (odjazd o godzinie 2.07 w nocy), Amsterdam Centraal (przyjazd o 6.01), Amsterdam Schiphol (przyjazd o godz. 6.20), Den Haag (godz. 6.46), Rotterdam Centraal (przyjazd o 7.03), Roosendaal (przyjazd o godz. 7.39). O godzinie 8.08 pociąg przyjedzie do Antwerpii, a o 8.39 na dworzec centralny w Brukseli. Kolejne przystanki to Brugia (przyjazd o godz. 9.41) i Ostenda (godz. 9.56).
W drogę powrotną pociąg ma wyruszyć z Ostendy o godz. 18.04. W Poznaniu skład RegioJet miałby zameldować się o godzinie 8.52, a na dworcu Warszawa Centralna o godz. 12.01.
Zgodnie z decyzją UTK, przewoźnik ma uruchomiać codziennie jedną parę pociągów na tej trasie. Co ciekawe, w decyzji UTK znalazła się adnotacja, że na trasie Warszawa-Ostenda na przystankach zlokalizowanych w Polsce będzie możliwe tylko wsiadanie pasażerów, a w drodze powrotnej z Ostendy – tylko wysiadanie. Jak tłumaczy Rynek Kolejowy, w ten sposób pociąg nie będzie „konkurował” na polskim odcinku z dotowanymi przez budżet państwa połączeniami PKP Intercity.