Fly4free.pl

Czeskie pociągi zawiozą nas nie tylko do Chorwacji! Jakie plany ma RegioJet?

Foto: RegioJet

– Polacy płacą za bilety tyle co Niemcy, a przecież zarabiają dużo mniej. Wprowadzenie konkurencji spowodowałoby znaczne obniżenie cen i przyciągnięcie nowych pasażerów na kolej – mówi w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” Radim Jancura, prezes i właściciel czeskiego przewoźnika RegioJet.

O czeskiej firmie jest głośno od czasu, gdy ogłosiła plany uruchomienia połączenia kolejowego z Polski do Chorwacji, które miałyby wystartować w przyszłym roku. Teraz w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” prezes RegioJeta przedstawił bardziej szczegółowe plany rozwoju przewoźnika w naszym kraju. Plany te są oczywiście uzależnione od uzyskania odpowiednich zgód z Urzędu Transportu Kolejowego, jednak wyglądają one imponująco.

Zacznijmy od trasy do Chorwacji, która według założeń RegioJet, miałaby wystartować już w maju 2022 roku. Jeśli chodzi o założenia, zmienił się dworzec, z którego startowałyby pociągi – zamiast z Krakowa kursy zaczynałyby się z Katowic.

– Podróż z Krakowa lub Warszawy byłaby zbyt długa – mówi Radim Jancura. Podtrzymuje jednak, że miałoby to być połączenie nocne.

Podobnie jest zresztą z pozostałymi planowanymi trasami kolejowymi RegioJet – z Warszawy do Holandii i Belgii, a także pociągiem z Warszawy w Alpy. To ostatnie połączenie ma wystartować już w przyszłorocznym sezonie zimowym.

– Myśleliśmy o poprowadzeniu pociągu aż do Włoch, ale ze względu na nowe przepisy przeciwpożarowe dla pociągów we Włoszech dojadą one tylko do granicy austriacko-włoskiej – zdradza prezes RegioJet.

Czesi wciąż chcą też wozić polskich pasażerów na trasie Kraków-Warszawa-Trójmiasto oraz Warszawa-Wrocław, jednak te plany zostaną zrealizowane najwcześniej za kilka lat oraz – ponownie – wszystko będzie zależało od UTK.

– Liczymy się z tym, że zaproponowane zostaną zmiany – np. mniejsza liczba połączeń, lub obsługa większej liczby stacji. Jesteśmy na to gotowi, w końcu chcemy konkurować z Pendolino. Chciałbym jednak, żeby wszyscy pamiętali że urzędy regulacyjne są po to, żeby bronić małe podmioty (jak my) przed dużymi, jak PKP, a nie dużych przed małymi… Bo to jest najważniejsze dla oferty usług pasażerskich na kolei – mówi Jancua w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym”.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.

Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?


porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »