Fly4free.pl

Prezes CPK ostro odpowiada szefowi Ryanaira: „Na złodzieju czapka gore”

Foto: Foster+Partners

– Na złodzieju czapka gore. CPK w odróżnieniu od Ryanaira nie uzyskał nigdy nielegalnej pomocy publicznej. Zamiast rezygnacji z CPK polscy podatnicy powinni zaoszczędzić, rezygnując z dotowania lotów Ryanair z portów regionalnych – pisze na Twitterze Mikołaj Wild, prezes Centralnego Portu Komunikacyjnego.

We wtorek Michael O’Leary pojawił się na konferencji prasowej w Warszawie i zrobił to, co umie najlepiej: dużo szumu. Oprócz ogłoszenia zimowej siatki połączeń Ryanaira, zmieszał z błotem drastyczne podwyżki opłat przez PAŻP, budowę lotniska w Radomiu oraz Centralnego Portu Komunikacyjnego. Tę ostatnią inwestycję O’Leary potraktował najostrzej: porównał ją do piramidy finansowej i zaapelował do rządu o to, aby 30 mld zł przeznaczonych na budowę lotniska przeznaczyć raczej na PAŻP, szkoły oraz szpitale.

Na odpowiedź ze strony CPK nie musiał długo czekać – na temat jego komentarzy wypowiedział się zarówno rzecznik spółki, jak i prezes Centralnego Portu Komunikacyjnego.

– Prezes Ryanaira bardzo lubi szokować, a wygłaszając nieprawdziwe tezy niezmiennie forsuje interes swojej linii lotniczej i jest w tym bardzo konsekwentny. Plan budowy CPK nie jest „szalony”. Wręcz przeciwnie – to inwestycja przemyślana, oparta na liczbach i opłacalna dla polskiej gospodarki, a niekoniecznie dla irlandzkiego przewoźnika – przekonuje Konrad Majszyk, rzecznik prasowy Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Jak dodaje, analogii z nowym lotniskiem w Berlinie nie ma, bo CPK to port przesiadkowy, gdzie głównym przewoźnikiem będzie LOT, podczas gdy port w stolicy Niemiec to lotnisko dla połączeń point-to-point.

– Celem naszego projektu jest budowa hubu, który pozwoli wygenerować i obsłużyć ruch przesiadkowy. Chodzi przy tym o ruch znacznie większy niż przed pandemią na Lotnisku Chopina, kiedy warszawski port był na granicy przepustowości, a LOT-owi i innym przewoźnikom brakowało slotów, żeby uruchamiać w falach nowe połączenia (…) W największym skrócie: przewoźnicy regularni, np. LOT, korzystają z hubów, a przewoźnicy niskokosztowi, np. Ryanair, z portów point-to-point. Stąd wynika fundamentalna rozbieżność interesów i brak entuzjazmu Michaela O’Leary dla planów budowy Lotniska Solidarność. Jakoś musimy z tym żyć i z naszych planów z powodu krytyki prezesa Ryanaira nie zrezygnujemy – mówi Majszyk.

Jednocześnie krytykuje on budowę duoportu Modlin-Chopin, który według niego uniemożliwia budowę lotniska przesiadkowego.

– Żaden pasażer nie będzie chciał się przesiadać z jednego samolotu na drugi, jeżdżąc między dwoma lotniskami: Chopinem i Modlinem. Co zrobiłby taki potencjalny pasażer duportu Chopin-Modlin? Otóż wybrałby konkurencyjne połączenie z innych hubów: np. Frankfurtu, Monachium, Amsterdamu, Paryża- De Gaulle’a czy Londynu Heathrow – przekonuje Majszyk.

Jednak oliwy do ognia dodał w piątek rano wpis prezesa Mikołaja Wilda, w którym użył w stosunku do szefa Ryanaira znanego polskiego przysłowia „Na złodzieju czapka gore” i – wpisując się w konwencję wypowiedzi szefa irlandzkiej linii – wezwał polskich podatników, by zaprzestali dotowania lotów Ryanaira z polskich portów regionalnych.

Oczywiście w reakcji na takie słowa Twitter delikatnie się zagotował. Nie brakowało głosów, że porównanie szefa Ryanaira do złodzieja (nawet w przysłowiu) to gruba przesada.

Choć pojawiły się też głosy wspierające Wilda, choćby ze strony prezesa Polskiego Holdingu Hotelowego, Gheorghe Mariana Cristescu.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Avatar użytkownika
To jest oburzające, aby publicznie nazywać prężnie działającego przedsiębiorcę złodziejem. To może mieć miejsce tylko w takim dzikim kraju. Dzięki takim przewoźnikom miliony ludzi ma możliwość przemieszczania się za niewielkie pieniądze. Gdyby tylko był LOT, płacilibyśmy za przelot w tysiącach, a nie setkach złotych.
gregorio, 24 września 2021, 16:31 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Ten prezes który bierze kasę z całą szajką bo prowadzą nie istniejący port komunikacyjny... Super i jeszcze te pierxxxlenie że nie dostali żadnej lewej kasy publicznej.. Normalnie ręce opadają! Zamiast skupić się na obecnych i rozbudować czy Modlin czy Pyrzowice... Miejsce się znajdzie. 
Julian13, 24 września 2021, 20:40 | odpowiedz
Avatar użytkownika
 W stylu polskim obecnie to strzelenie focha i obrażanie się. Tak się prowadzi dyplomację w nowoczesym państwie:) 
gregorio To jest oburzające, aby publicznie nazywać prężnie działającego przedsiębiorcę złodziejem. To może mieć miejsce tylko w takim dzikim kraju. Dzięki takim przewoźnikom miliony ludzi ma możliwość przemieszczania się za niewielkie pieniądze. Gdyby tylko był LOT, płacilibyśmy za przelot w tysiącach, a nie setkach złotych.
aragonix, 24 września 2021, 21:24 | odpowiedz
A Ryanair jest Waszym zdaniem firmą grającą tylko fair i mającą czyste ręce? 
DMWpl, 25 września 2021, 13:49 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »