Fly4free.pl

„Szczepię się, by swobodnie podróżować”. To zdanie bardzo szybko i źle się zestarzało, ale…

street food w azji
Foto: Elizaveta Galitckaia / Shutterstock
…i tak z punktu widzenia branży turystycznej i lotniczej rozpoczęcie akcji szczepień przeciw koronawirusowi to zdecydowanie najważniejsze i najbardziej pozytywne wydarzenie mijającego roku. I choć za nami kolejne 12 miesięcy w pandemii, to dobrych informacji z branży było więcej. Jakie to wydarzenia? Zapraszamy do naszego podsumowania roku.

Minęło kolejne 12 miesięcy z koronawirusem i szczerze przyznamy, że nastroje mogłyby być lepsze. Po dość udanym sezonie letnim, gdy wielu turystów wróciło do podróżowania na masową skalę, wydawało nam się, że jesień i zima upłyną pod znakiem spokojnej stabilizacji. Wtedy pojawił się omikron i… karuzela restrykcji zaczęła się od nowa. I to takich, które zniechęciły wielu do podróżowania. Chodzi tu przede wszystkim o decyzję części krajów UE, w myśl której nawet osoby w pełni zaszczepione muszą przed wjazdem do danego państwa wykonać test na koronawirusa i przedstawić jego negatywny wynik.

To nie tak miało wyglądać – spójrzcie zresztą na nasze ubiegłoroczne podsumowanie, gdy w 2021 rok wchodziliśmy z pewnymi nadziejami. Mimo wszystko nie był to jednak zupełnie stracony rok dla turystyki, taniego latania i podróżowania. Które wydarzenia były najważniejsze? Zapraszamy na nasze podsumowanie roku.

1. Szczepienia przeciw koronawirusowi

To jest ten moment, w którym część czytelników może popukać się w głowę. Cóż… mamy w tym kraju kilkanaście milionów wysoko wykwalifikowanych epidemiologów i specjalistów od chorób zakaźnych. My nie jesteśmy ekspertami w tych dziedzinach, więc słuchamy mądrzejszych od siebie i wierzymy, że tylko szczepienia są w stanie wyeliminować lub maksymalnie zmarginalizować dalszą ekspansję koronawirusa na świecie. A przy okazji – jak pokazał miniony rok – sprawić też, że znów będziemy mogli wrócić do podróżowania. Trochę innego, czasem trochę bardziej skomplikowanego niż przed pandemią, ale jednak dokładnie tego samego, które pokochaliśmy przez lata. W tym kontekście z pewnością na plus należy też zaliczyć…

2. Stworzenie unijnego certyfikatu COVID…

…czyli dokumentu, który przez długi czas mocno ułatwiał podróżowanie po Europie i nie tylko. Choć realizacja tego pomysłu też nie była pozbawiona wad, o czym napiszemy jutro w podsumowaniu najgorszych wydarzeń mijającego roku.

Foto: Dean Drobot / Shutterstock

3. Ponowne otwarcie USA

Niezbyt długo, bo tylko kilka miesięcy cieszyliśmy zniesieniem wiz do USA dla podróżnych z Polski – już po kilku miesiącach Stany zamknęły granice dla obcokrajowców i ten stan rzeczy utrzymywał się aż przez półtora roku! Wszystko zmieniło się 8 listopada, gdy Stany Zjednoczone ponownie otworzyły swoje granice na zagranicznych turystów – ze sporymi ograniczeniami (ograniczając wstęp np. tylko dla osób w pełni zaszczepionych), ale to i tak świetne wieści, bo Stany to od lat jeden z ulubionych kierunków podróżnikow z Polski.

4. Rok BARDZO taniego latania

To był kolejny rok, w którym popyt na podróże rozwijał się bardzo powoli, więc aby go pobudzić, przewoźnicy mocno zachęcali nas do latania bardzo tanimi biletami. Szczególnie mocno było to widać w wakacje, zarówno na krótkich jak i dalekich trasach: do rzadkości nie należy takie okazje jak loty do Włoch, Grecji czy Hiszpanii za 100-200 zł w obie strony. Co ciekawe, w pewnym momencie ceny zaczęły rosnąć (szczególnie w biurach podróży), co też należy uznać za pozytywny objaw – oznaczało to bowiem, że wyraźnie wrócił popyt na podróżowanie. Tym większa szkoda, że pojawił się omikron…

Foto: emperorcosar / Shutterstock

5. Kraje, które konsekwentnie stawiały na turystykę

W minionym roku, który także upłynął nam pod znakiem zamkniętych granic i biurokratycznych przepisów, jasno świeciły przykłady kilku miejsc, które konsekwentnie stawiały na turystykę i ograniczanie restrykcji. To przede wszystkim takie kraje jak Meksyk, Dominikana czy Kostaryka, ale nie tylko. W tym kontekście warto też zwrócić uwagę na jeszcze jeden aspekt…

6. Polacy wrócili do podróżowania i chętnie latali na wakacje


Zarówno daleko, jak i blisko. W Europie musimy koniecznie wspomnieć o Grecji i Chorwacji – w przypadku tego drugiego kraju pobiliśmy absolutny rekord. Po raz pierwszy w historii nad Adriatyk przybyło bowiem w ciągu roku ponad milion turystów z naszego kraju. W innych krajach też mocno podbijaliśmy statystyki – w dużych liczbach spędzaliśmy wakacje w Albanii, na Riwierze Tureckiej, ale także np. w Bułgarii czy Macedonii Północnej.

Foto:

7. Dobra organizacja i niezłe wyniki polskich lotnisk

W tym kontekście kilka ciepłych słów należy się polskim lotniskom, które w trudnym roku stawały na wysokości zadania. Po pierwsze: budując całkiem atrakcyjne siatki połączeń, zwłaszcza w okresie wakacyjnym (duża w tym zasługa Ryanaira, Wizz Aira i LOT, choć nie tylko), ale przede wszystkim za szybkie reagowanie na często zmieniające się przepisy, zwłaszcza w kontekście szybkich testów na lotniskach zwalniających z kwarantanny oraz inne nieściłości, kryjące się w rządowych rozporządzeniach.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Avatar użytkownika
Niektórzy (nie opłacani przez bigfarmę) eksperci od początku mówili, że szczepionki ani lockdowny nie zatrzymają pandemii i dokładnie to widzimy.Skończmy cyrk obostrzeń/szczepień/certyfikatów, zaakceptujmy, że COVID będzie nam towarzyszył i że można go skutecznie leczyć (Amantadynę sprawdziłem na sobie).Zdrowia i wolności w 2022 życzę wszystkim!
daniel316, 30 grudnia 2021, 8:56 | odpowiedz
Ta zaszczepiłem się i wszędzie muszę robić PCR test. Przykład? Szwajcaria z tego miesiąca i Dubaj w styczniu. Pytanie po co było się szczepić jeśli nadal muszę robić testy PCR czy antygenowe. Mocno irytujące to już jest. Od Dubaju nie będę nigdzie leciał, gdzie będą wymagali jakiekolwiek PCR czy antygenowe testy.
Adaam34, 30 grudnia 2021, 9:15 | odpowiedz
Po co było się szczepić? Aby nie zachorować lub przejść chorobę o wiele lżej. Nigdzie nie polecisz jak będą wymagali testu?! Hahaha.  Pamiętaj o swoim zobowiązaniu i daj uczciwie znać jak go nie dotrzymasz!
Adaam34 Ta zaszczepiłem się i wszędzie muszę robić PCR test. Przykład? Szwajcaria z tego miesiąca i Dubaj w styczniu. Pytanie po co było się szczepić jeśli nadal muszę robić testy PCR czy antygenowe. Mocno irytujące to już jest. Od Dubaju nie będę nigdzie leciał, gdzie będą wymagali jakiekolwiek PCR czy antygenowe testy.
DMWpl, 30 grudnia 2021, 9:53 | odpowiedz
Avatar użytkownika
 AHAHAH przejść lżej? a to że ze szczepionką też umierają? ahaha.. a być może to, że zaczepieni trafiają do raju i to jest atut tego?
DMWpl Po co było się szczepić? Aby nie zachorować lub przejść chorobę o wiele lżej. Nigdzie nie polecisz jak będą wymagali testu?! Hahaha.  Pamiętaj o swoim zobowiązaniu i daj uczciwie znać jak go nie dotrzymasz!
Adaam34 Ta zaszczepiłem się i wszędzie muszę robić PCR test. Przykład? Szwajcaria z tego miesiąca i Dubaj w styczniu. Pytanie po co było się szczepić jeśli nadal muszę robić testy PCR czy antygenowe. Mocno irytujące to już jest. Od Dubaju nie będę nigdzie leciał, gdzie będą wymagali jakiekolwiek PCR czy antygenowe testy.
reteltt, 30 grudnia 2021, 10:06 | odpowiedz
I ze szczepionką umierają (zwłaszcza przy dodatkowych schorzeniach) i bez też umierają. Tylko porównaj sobie procentowo śmiertelnośc w tych obu grupach. I dopiero wtedy zabierz głos. 
reteltt  AHAHAH przejść lżej? a to że ze szczepionką też umierają? ahaha.. a być może to, że zaczepieni trafiają do raju i to jest atut tego?
DMWpl Po co było się szczepić? Aby nie zachorować lub przejść chorobę o wiele lżej. Nigdzie nie polecisz jak będą wymagali testu?! Hahaha.  Pamiętaj o swoim zobowiązaniu i daj uczciwie znać jak go nie dotrzymasz!
Adaam34 Ta zaszczepiłem się i wszędzie muszę robić PCR test. Przykład? Szwajcaria z tego miesiąca i Dubaj w styczniu. Pytanie po co było się szczepić jeśli nadal muszę robić testy PCR czy antygenowe. Mocno irytujące to już jest. Od Dubaju nie będę nigdzie leciał, gdzie będą wymagali jakiekolwiek PCR czy antygenowe testy.
DMWpl, 30 grudnia 2021, 11:52 | odpowiedz
Porównałem i wyszło mi, że w moim wieku (38 lat) szczepienie lub nieszczepienie to jeden pies. Wybrałem nieszczepienie (bo po co dokładać jeszcze jedną niewiadomą) i na razie jestem zadowolony. 
DMWpl I ze szczepionką umierają (zwłaszcza przy dodatkowych schorzeniach) i bez też umierają. Tylko porównaj sobie procentowo śmiertelnośc w tych obu grupach. I dopiero wtedy zabierz głos. 
reteltt  AHAHAH przejść lżej? a to że ze szczepionką też umierają? ahaha.. a być może to, że zaczepieni trafiają do raju i to jest atut tego?
DMWpl Po co było się szczepić? Aby nie zachorować lub przejść chorobę o wiele lżej. Nigdzie nie polecisz jak będą wymagali testu?! Hahaha.  Pamiętaj o swoim zobowiązaniu i daj uczciwie znać jak go nie dotrzymasz!
Adaam34 Ta zaszczepiłem się i wszędzie muszę robić PCR test. Przykład? Szwajcaria z tego miesiąca i Dubaj w styczniu. Pytanie po co było się szczepić jeśli nadal muszę robić testy PCR czy antygenowe. Mocno irytujące to już jest. Od Dubaju nie będę nigdzie leciał, gdzie będą wymagali jakiekolwiek PCR czy antygenowe testy.
remineus, 30 grudnia 2021, 14:57 | odpowiedz
Dokładnie. Po co się szczepić tym dziadostwem? Mam mnóstwo znajomych którzy są za i którzy są przeciw. Chyba jak wszyscy. Dziwnym trafem jesteśmy w tym samym miejscu z tą różnicą ze nie mam tego szitu w sobie. 
remineus Porównałem i wyszło mi, że w moim wieku (38 lat) szczepienie lub nieszczepienie to jeden pies. Wybrałem nieszczepienie (bo po co dokładać jeszcze jedną niewiadomą) i na razie jestem zadowolony. 
DMWpl I ze szczepionką umierają (zwłaszcza przy dodatkowych schorzeniach) i bez też umierają. Tylko porównaj sobie procentowo śmiertelnośc w tych obu grupach. I dopiero wtedy zabierz głos. 
reteltt  AHAHAH przejść lżej? a to że ze szczepionką też umierają? ahaha.. a być może to, że zaczepieni trafiają do raju i to jest atut tego?
DMWpl Po co było się szczepić? Aby nie zachorować lub przejść chorobę o wiele lżej. Nigdzie nie polecisz jak będą wymagali testu?! Hahaha.  Pamiętaj o swoim zobowiązaniu i daj uczciwie znać jak go nie dotrzymasz!
Adaam34 Ta zaszczepiłem się i wszędzie muszę robić PCR test. Przykład? Szwajcaria z tego miesiąca i Dubaj w styczniu. Pytanie po co było się szczepić jeśli nadal muszę robić testy PCR czy antygenowe. Mocno irytujące to już jest. Od Dubaju nie będę nigdzie leciał, gdzie będą wymagali jakiekolwiek PCR czy antygenowe testy.
Marcin Lipsa, 30 grudnia 2021, 16:08 | odpowiedz
Avatar użytkownika
 Naukowy i niepodważalny dowód najwyższej próby: "ja i moi znajomi...". Człowieku, nie wstyd ci tak się kompromitować publikując takie bzdury? Tylko dzisiaj 200 osób już nie jest w tym samym miejscu co "ty i twoi znajomi", i tak jest codziennie od kilku tygodni. 
Marcin Lipsa Dokładnie. Po co się szczepić tym dziadostwem? Mam mnóstwo znajomych którzy są za i którzy są przeciw. Chyba jak wszyscy. Dziwnym trafem jesteśmy w tym samym miejscu z tą różnicą ze nie mam tego szitu w sobie 
maverickk, 30 grudnia 2021, 18:11 | odpowiedz
Wszystkiego dobrego, zdrowia, oraz naukowych dowodów w Nowym Roku. 
maverickk  Naukowy i niepodważalny dowód najwyższej próby: "ja i moi znajomi...". Człowieku, nie wstyd ci tak się kompromitować publikując takie bzdury? Tylko dzisiaj 200 osób już nie jest w tym samym miejscu co "ty i twoi znajomi", i tak jest codziennie od kilku tygodni. 
Marcin Lipsa Dokładnie. Po co się szczepić tym dziadostwem? Mam mnóstwo znajomych którzy są za i którzy są przeciw. Chyba jak wszyscy. Dziwnym trafem jesteśmy w tym samym miejscu z tą różnicą ze nie mam tego szitu w sobie 
Marcin Lipsa, 30 grudnia 2021, 18:42 | odpowiedz
Nie spinaj się tak, każdy z nas podejmuje szereg wyborów - jedne są lepsze, a drugie są gorsze.  A na końcu jak napisał przedmówca wylądowaliśmy w tym samym punkcie co rok temu.   
maverickk  Naukowy i niepodważalny dowód najwyższej próby: "ja i moi znajomi...". Człowieku, nie wstyd ci tak się kompromitować publikując takie bzdury? Tylko dzisiaj 200 osób już nie jest w tym samym miejscu co "ty i twoi znajomi", i tak jest codziennie od kilku tygodni. 
Marcin Lipsa Dokładnie. Po co się szczepić tym dziadostwem? Mam mnóstwo znajomych którzy są za i którzy są przeciw. Chyba jak wszyscy. Dziwnym trafem jesteśmy w tym samym miejscu z tą różnicą ze nie mam tego szitu w sobie 
remineus, 30 grudnia 2021, 19:26 | odpowiedz
 Właśnie do tego zamierzam, że jednak nie wszyscy lądujemy w tym samym miejscu, a przy okazji ci którzy podejmują błędne decyzje (nie szczepią się, żeby było jasne) konsekwencjami obciążają służbę zdrowia. 
remineus Nie spinaj się tak, każdy z nas podejmuje szereg wyborów - jedne są lepsze, a drugie są gorsze.  A na końcu jak napisał przedmówca wylądowaliśmy w tym samym punkcie co rok temu.  
maverickk, 30 grudnia 2021, 20:59 | odpowiedz
Taki wybraliśmy sposób popełnienia samobójstwa. Nie służba zdrowia, a od jakiegoś czasu ochrona zdrowia ale wiemy o co chodzi miała mniejsze obciązenie w 2020 niż w 2019, więc nie wskazywałbym jako głównego winowajcy nas nieszczepionych. Pozostańmy przy takim stwierdzeniu, że dano nam wybór i nie skorzystaliśmy z jedynego słusznego kierunku, takie nasze prawo, a za korzystanie z tego prawa nikt nie powinien być karany przez Kapitana Państwo. Zrezygnowałem przez te dwa lata z wielu przyjemności przez to, że jestem nieszczepiony, jednak nie uważam żeby to była jakaś błędna decyzja - jestem przechorowany, mam cały czas kontakt z wirusem bo żona (nauczycielka) przynosi go do domu, podjąłem decyzję o nieuczestniczeniu w tym cyrku tak jak 40% dorosłej populacji naszego kraju, uszanujmy to.
maverickk  Właśnie do tego zamierzam, że jednak nie wszyscy lądujemy w tym samym miejscu, a przy okazji ci którzy podejmują błędne decyzje (nie szczepią się, żeby było jasne) konsekwencjami obciążają służbę zdrowia. 
remineus Nie spinaj się tak, każdy z nas podejmuje szereg wyborów - jedne są lepsze, a drugie są gorsze.  A na końcu jak napisał przedmówca wylądowaliśmy w tym samym punkcie co rok temu.  
remineus, 30 grudnia 2021, 21:18 | odpowiedz
 I dlatego że ty zrezygnowałeś z wielu przyjemności, ktoś ma zrezygnować z operacji ratującej życie bo Anastezjolog akurat czuwa nad respiratorem do którego podłączony jest foliarz który nie miał tyle szczęścia i nie jest w tym samym miejscu co rok temu? To jest twoim zdaniem argument? Nad głupota nie można przechodzić obojętnie i mówić "uszanujmy to". Głupotę trzeba piętnować.
remineus Taki wybraliśmy sposób popełnienia samobójstwa. Nie służba zdrowia, a od jakiegoś czasu ochrona zdrowia ale wiemy o co chodzi miała mniejsze obciązenie w 2020 niż w 2019, więc nie wskazywałbym jako głównego winowajcy nas nieszczepionych. Pozostańmy przy takim stwierdzeniu, że dano nam wybór i nie skorzystaliśmy z jedynego słusznego kierunku, takie nasze prawo, a za korzystanie z tego prawa nikt nie powinien być karany przez Kapitana Państwo. Zrezygnowałem przez te dwa lata z wielu przyjemności przez to, że jestem nieszczepiony, jednak nie uważam żeby to była jakaś błędna decyzja - jestem przechorowany, mam cały czas kontakt z wirusem bo żona (nauczycielka) przynosi go do domu, podjąłem decyzję o nieuczestniczeniu w tym cyrku tak jak 40% dorosłej populacji naszego kraju, uszanujmy to 
maverickk, 30 grudnia 2021, 21:59 | odpowiedz
 I dlatego że ty zrezygnowałeś z wielu przyjemności, ktoś ma zrezygnować z operacji ratującej życie, bo nie ma anestezjologów, bo ci opiekują się foliarzami podłączonymi do respiratorów? To jest twój argument?   Obok głupoty nie można przechodzić obojętnie mówiąc "twój wybór, szanuję". Głupotę trzeba piętnować, bo konsekwencje waszej głupoty ponosimy wszyscy
remineus Taki wybraliśmy sposób popełnienia samobójstwa. Nie służba zdrowia, a od jakiegoś czasu ochrona zdrowia ale wiemy o co chodzi miała mniejsze obciązenie w 2020 niż w 2019, więc nie wskazywałbym jako głównego winowajcy nas nieszczepionych. Pozostańmy przy takim stwierdzeniu, że dano nam wybór i nie skorzystaliśmy z jedynego słusznego kierunku, takie nasze prawo, a za korzystanie z tego prawa nikt nie powinien być karany przez Kapitana Państwo. Zrezygnowałem przez te dwa lata z wielu przyjemności przez to, że jestem nieszczepiony, jednak nie uważam żeby to była jakaś błędna decyzja - jestem przechorowany, mam cały czas kontakt z wirusem bo żona (nauczycielka) przynosi go do domu, podjąłem decyzję o nieuczestniczeniu w tym cyrku tak jak 40% dorosłej populacji naszego kraju, uszanujmy to. 
maverickk, 30 grudnia 2021, 22:32 | odpowiedz
Może to głupie ale szanujmy wybory zaszczepionych i tych co nie chcą z tego skorzystać. Zauważmy że ktoś nas chce cały czas dzielić. Bo w jedności siła! Gdyby rząd i media przestały podawać statystyki o zakażonych i zmarłych inaczej byśmy myśleli i żyli. Czy gdyby podawano statystyki codzienne ile osób zachorowało na raka a ile na niego umarło było by to dobrym pomysłem? Nie! Ludzie by popadali w depresje. Tak jest od dwóch lat z COVIDEM. Ktoś manipuluje straszy i wskazuje drogę która jest jedyna i słusznza, ale czy napewno ? Dajemy się obdzierać z wolności w imię czego? Dziś byłem w Suntago tam Covida nie było widać. A wiecie kto jest właścicielem parku? Polin Parks taka firma.  Myślmy samodzielnie, nie obrażajmy brata, siostry ojca kolegi, koleżanki. Szanujmy swoje wybory i bądźmy zdrowi w kolejnym roku nie rezygnujmy z marzeń choć ktoś próbuje nam wmawiać co jest dla nas dobre! Nie jestem antszczepionkowcem, bo ich niema!.
Quo Vadis, 30 grudnia 2021, 22:41 | odpowiedz
Raczej. Każdy ma wybór i tyle. Piszę o swoim przykładzie a typas wyjeżdża z naukowymi dowodami jprdl. Profesor z fejsbuka. Czasem mam wrażenie że Pan Maverick i Pan DMWpl to te same osoby hłehłe
remineus Taki wybraliśmy sposób popełnienia samobójstwa. Nie służba zdrowia, a od jakiegoś czasu ochrona zdrowia ale wiemy o co chodzi miała mniejsze obciązenie w 2020 niż w 2019, więc nie wskazywałbym jako głównego winowajcy nas nieszczepionych. Pozostańmy przy takim stwierdzeniu, że dano nam wybór i nie skorzystaliśmy z jedynego słusznego kierunku, takie nasze prawo, a za korzystanie z tego prawa nikt nie powinien być karany przez Kapitana Państwo. Zrezygnowałem przez te dwa lata z wielu przyjemności przez to, że jestem nieszczepiony, jednak nie uważam żeby to była jakaś błędna decyzja - jestem przechorowany, mam cały czas kontakt z wirusem bo żona (nauczycielka) przynosi go do domu, podjąłem decyzję o nieuczestniczeniu w tym cyrku tak jak 40% dorosłej populacji naszego kraju, uszanujmy to.
maverickk  Właśnie do tego zamierzam, że jednak nie wszyscy lądujemy w tym samym miejscu, a przy okazji ci którzy podejmują błędne decyzje (nie szczepią się, żeby było jasne) konsekwencjami obciążają służbę zdrowia. 
remineus Nie spinaj się tak, każdy z nas podejmuje szereg wyborów - jedne są lepsze, a drugie są gorsze.  A na końcu jak napisał przedmówca wylądowaliśmy w tym samym punkcie co rok temu.  
Marcin Lipsa, 30 grudnia 2021, 23:42 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Życzę wszystkim dużo zdrowia, szczęścia i rozumu, każdemu według potrzeb ;)
grodek, 31 grudnia 2021, 10:53 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Tak, to jest głupie bo konsekwencje błędnych decyzji foliarzy ponosi całe społeczeństwo. Jeśli powiedzialbys "Ziemia jest płaska", wtedy pomyślałbym "ok, kolejny idiota", bo w tym przypadku twoja głupota nie jest dla mnie szkodliwa. Ale jak ktoś nie chce się szczepić "bo nie i już", to taka postawa zasługuje na potępienie.  Jak ktoś prowadzi auto po pijaku to też powiesz ok, takiego dokonał wyboru?Co do mediów, na prawdę uważasz że jeśli przestaną publikować informacje o zgonach, ludzie nagle przestaną się zarażać i umierać z po paru C19? 
maverickk, 31 grudnia 2021, 10:59 | odpowiedz
Twoja psychika musi jakoś sobie z tym poradzić, bo mam w nosie co sobie na ten temat myślisz. 
maverickk Tak, to jest głupie bo konsekwencje błędnych decyzji foliarzy ponosi całe społeczeństwo. Jeśli powiedzialbys "Ziemia jest płaska", wtedy pomyślałbym "ok, kolejny idiota", bo w tym przypadku twoja głupota nie jest dla mnie szkodliwa. Ale jak ktoś nie chce się szczepić "bo nie i już", to taka postawa zasługuje na potępienie.  Jak ktoś prowadzi auto po pijaku to też powiesz ok, takiego dokonał wyboru?Co do mediów, na prawdę uważasz że jeśli przestaną publikować informacje o zgonach, ludzie nagle przestaną się zarażać i umierać z po paru C19? 
remineus, 31 grudnia 2021, 12:34 | odpowiedz
 I właśnie dlatego jak na klasycznego foliarza przystało, gówno które masz zamiast mózgu nie pozwala ci zobaczyć nic poza czubkiem własnego nosa.
remineus Twoja psychika musi jakoś sobie z tym poradzić, bo mam w nosie co sobie na ten temat myślisz. 
maverickk, 31 grudnia 2021, 12:52 | odpowiedz
Tak, jak nie masz nic więcej do powiedzenia to trzeba kogoś obrazić.  Możesz sobie poszczekać jeszcze, działa to na mnie bardzo uspokajająco. 
maverickk  I właśnie dlatego jak na klasycznego foliarza przystało, gówno które masz zamiast mózgu nie pozwala ci zobaczyć nic poza czubkiem własnego nosa.
remineus Twoja psychika musi jakoś sobie z tym poradzić, bo mam w nosie co sobie na ten temat myślisz. 
remineus, 31 grudnia 2021, 13:11 | odpowiedz
Jest nowy Witold Gadowski na YT. Oglądnij 
maverickk  I właśnie dlatego jak na klasycznego foliarza przystało, gówno które masz zamiast mózgu nie pozwala ci zobaczyć nic poza czubkiem własnego nosa.
remineus Twoja psychika musi jakoś sobie z tym poradzić, bo mam w nosie co sobie na ten temat myślisz. 
Marcin Lipsa, 31 grudnia 2021, 14:05 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »