REKLAMA

Niektóre kraje i miasta wciąż zachęcają do odwiedzin! Ale tylko niektórzy robią to z klasą

turyści
Foto: OPOLJA / Shutterstock

Od wizyty u królowej, przez lekcje salsy, przypominanie najsłynniejszych przebojów, aż po prosty apel „zostań w domu, zobaczymy się później” – sposobów na promowanie produktów turystycznych w czasach koronawirusa jest zaskakująco dużo. A niektóre – mimo okoliczności – są naprawdę świetne!

Koronawirus od kilku tygodni dosłownie dziesiątkuje branżę turystyczną. Według wyliczeń WTTC każdego dnia pracę traci nawet milion osób, a liczba ta będzie tylko wzrastać. Co oczywiste, najtwardszy orzech do zgryzienia mają biura podróży, agencje turystyczne i lokalne organizacje, które zajmują się promocją turystyki w danym kraju. Co bowiem mają robić, gdy popyt na wyjazdy w najbliższych miesiącach spadł niemal do zera, a ich reklamowanie wydaje się być nieco absurdalne?

Oczywiście niektóre firmy wciąż mają spoty w telewizji, bo po prostu – trudno je wycofać, zwłaszcza, gdy za klientem stoi słaby dom mediowy. Okazuje się, że są jednak na świecie przedsiębiorstwa i organizacje, które mimo kryzysu poradziły sobie z tym perfekcyjnie, choć musiały nieco zmienić podejście do tematu. Portal Skift wybrał najlepsze z nich. I trudno nie przyznać im racji.

Jasne jest, że w tej chwili nikt nie odwiedzi promowanych na różne sposoby miejsc. Ale gdy całe koronawirusowe zamieszanie się skończy, niektóre kraje zostaną zapamiętane zdecydowanie bardziej niż inne. A pozytywne skojarzenia z miejscem, to już połowa drogi do tego, by ktoś wybrał je na swój urlopowy wyjazd.

Portugalia zachęca do zostania w domu

Choć wydaje się to nieco absurdalne, portugalska organizacja turystyczna postawiła na promowanie najważniejszej zasady w obecnych czasach, czyli rezygnowania z podróży i siedzenia w domu. Cała akcja promowana jest krótkim hasłem „Can’t skip hope”. Jednocześnie już na początku filmu podkreślono, że cała narracja została nagrana przez lektorów w ich własnych domach, a ujęcia kraju były nakręcone jeszcze w czasach, gdy opuszczanie domu nie było zabronione.

 „To czas, żeby się zatrzymać, to czas na obserwowanie się z dystansu…” – rozpoczyna opowieść lektor. Równocześnie widzowie mogą pooglądać piękne portugalskie krajobrazy aż dotrą do bardzo pozytywnego zakończenia całej historii. Zresztą, sami zobaczcie jak się kończy…

Wielka Brytania przypomina jak bardzo jest kultowa

Harry Potter, The Crown, The Beatles, Sherlock Holmes – to tylko kilka absolutnie kultowych i znanych na całym świecie produktów eksportowych Wielkiej Brytanii. I właśnie teraz, gdy prawdziwe podróże nie są możliwe, brytyjska organizacja turystyczna postanowiła o tym przypomnieć. Obecnie cała komunikacja w mediach społecznościowych oparta jest właśnie na tym, jak poznać królestwo z perspektywy własnej kanapy. Znajdziecie więc przepisy na typowe brytyjskie potrawy, polecenia filmów i seriali, które kręcono w Wielkiej Brytanii czy piosenek, które właśnie tutaj powstawały. Oczywiście nie zabrakło też zachęty do zwiedzania brytyjskich muzeów w wersji online, ale o tym opowiadaliśmy wam już przy okazji szukania sposobów na podróżowania bez opuszczania czterech kątów.

Filadelfię można zwiedzić z domu

Amerykańskie miasto podjęło podobne kroki do Wielkiej Brytanii. I choć niewątpliwie Filadelfii będzie trudno dorównać Wielkiej Brytanii pod względem „kultowości”, to i ona ma się, czym pochwalić i podzielić w mediach społecznościowych. Na specjalnie stworzonej stronie „Filadelfia z domu” znajdziecie m.in. przepisy na obłędnego Philly Cheesesteak. Organizacja turystyczna podpowiada też, które atrakcje turystyczne można zwiedzać online, opisuje jak niektóre popularne miejsca dostosowały się do obecnie panujących warunków i oczywiście nie zapomnieli wyróżnić swoich artystów, których możecie wrzucić na słuchawki. Oczywiście pod warunkiem, że jeszcze ich tam nie ma, bo przecież wielu zrobiło międzynarodową karierę.

Ucz się nowych rzeczy w Portoryko

A co jeśli nie da się przyciągnąć ludzi zbiorami z muzeum czy znaną na cały świat postacią literacką? Nic straconego! Portoryko też postanowiło przyciągnąć ludzi przed ekrany, ale zamiast polecać istniejące produkcje, postawiło na liczne kursy dla podróżników. Czego możecie się nauczyć? Chociażby przyrządzania lokalnych drinków i potraw czy tańczenia salsy.

REKLAMA
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.

Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?


REKLAMA
porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »
Akceptuję Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Czytaj więcej ›Technologię tę w ramach Fly4free.pl wykorzystują również nasi partnerzy, których listę znajdziesz tutaj.

Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej lub zakończyć korzystanie z Fly4free.pl. Pozostawienie komunikatu, dalsze przeglądanie Fly4free.pl lub kliknięcie w przycisk „Akceptuję” oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies.