Fly4free.pl

Leo Express zawiesza trasy autokarowe z Polski! „Chcemy skupić się na pociągach”

Foto: Leo Express

– Chcemy się skupić na rozwoju naszych połączeń kolejowych – tak Juraj Andrejka, dyrektor zarządzający Leo Express na Polskę i Ukrainę komentuje decyzję o zawieszeniu tras autokarowych z naszego kraju przez czeskiego przewoźnika.

Z naszych informacji wynika, że Leo Express będzie kursował na trasach Warszawa-Wiedeń oraz Kraków-Beszeniowa tylko do końca lutego. Czeski przewoźnik wypowiedział też umowę swojej linii partnerskiej na sprzedaż biletów na trasie Ustka-Zakopane. O planowanych cięciach Leo Express poinformował już pracowników, jednocześnie redukując liczbę zatrudnionych.

– Tak, to prawda. Wspomniane trasy będą zawieszone od końca miesiąca. Naszym głównym celem jest w tej chwili rozwój kolejowych połączeń. Jeśli chodzi o trasy autokarowe, to wciąż będziemy tylko realizowali kursy na trasie z Krakowa do Lwowa – mówi w rozmowie z Fly4free.pl Andrejka.

Zawieszenie obu tras przez Leo Express to złe wiadomości. Trasa z Krakowa wiodła m.in. przez Białkę Tatrzańską, ale jej głównym celem były słynne słowackie aquaparki m.in. Poprad Aquacity, Tatralandia czy właśnie Beszeniowa. Ale jeszcze większą stratą jest zamknięcie trasy z Warszawy do Wiednia, a pośrednio także do Pragi. Dla mieszkańców stolicy była to bowiem dość wygodna alternatywa dla PKP Intercity – autokar odjeżdżał z Warszawy po 22 i dojeżdżał do Bohumina, gdzie przesiadaliśmy się w pociąg Leo Express, który tuż po 7.20 rano meldował się na dworcu głównym w stolicy Czech.

Foto: Leo Express

Leo Express alternatywą dla PKP?

A jak radzi sobie u nas kolejowy Leo Express? Obecnie pociągi czeskiej linii kursują na trasie z Krakowa do Pragi oraz na sezonowym połączeniu z Wrocławia do stolicy Czech. Już wkrótce w siatce Czechów mogą pojawić się kolejne trasy. Prawdopodobnie w czerwcu ruszy bowiem trasa kolejowa z Pragi do Medyki, która będzie przebiegać m.in. przez Jaworzno, Bochnię, Tarnów, Dębicę, Rzeszów i Przemyśl. Pierwotnie miała ona zostać uruchomiona już w marcu, jednak… PKP PLK nie uwzględnił tej trasy w wiosennej korekcie rozkładu jazdy. Z Przemyśla do Pragi pociąg będzie jechał 9 godzin i 21 minut, a średnia cena biletu ma wynieść od 60 do 70 PLN.

Jednocześnie Urząd Transportu Kolejowego wydał zgodę na uruchomienie trasy z Pragi przez m.in. Katowice, Warszawę i Siedlce aż do Terespola. Choć data startu tej trasy nie jest znana, to wywołała ona spore poruszenie u PKP Intercity – polski przewoźnik złożył w tej sprawie do UTK skargę, w której narzeka, że z powodu konkurencji będzie musiał obniżyć ceny biletów i robić więcej promocji.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.

Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?


porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »