Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 215 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Następna
Autor Wiadomość
#41 PostWysłany: 30 Wrz 2015 08:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Kwi 2014
Posty: 975
niebieski
Jezeli nie będziesz na miejscu wykupowała dodatkowego ubezpieczenia bezposrednio w firmie, w której wypozyczasz samochod to na 100% będzie to 1000 eu albo więcej.
Zawsze przed wypełnieniem formularza rezerwacji możesz zadzwonić do rentalcars i dopytac o warunki dotyczące firmy, z której wypozyczasz samochód. Ta jest zawsze jasno określona.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Urlop w Turcji: tydzień w 5* hotelu z all inclusive za 2190 PLN. Wylot z Warszawy Urlop w Turcji: tydzień w 5* hotelu z all inclusive za 2190 PLN. Wylot z Warszawy
United Airlines: bezpośrednie loty do Nowego Jorku z Berlina za 1576 PLN. Dużo terminów United Airlines: bezpośrednie loty do Nowego Jorku z Berlina za 1576 PLN. Dużo terminów
#42 PostWysłany: 30 Wrz 2015 09:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2013
Posty: 3414
srebrny
assa napisał(a):
Rozumiem, że jak w kolejnym kroku rezerwacji podam swoje dane i numer karty kredytowej to dopiero na końcu procesu rezerwacji dowiem się finalnie jaki jest koszt depozytu??? W tej sytuacji mam wątpliwości czy to będzie kwota, o której piszą ogólnikowo czyli mniej więcej wynajem +20% +paliwo czy też dowiem się, że to będzie np. 1000 EUR albo i więcej? Czyli najpierw moje dane i nr karty, a dopiero na końcu dowiem się jaka to kwota? Czy aby na pewno tak to ma działać?

Depozyt jest blokowany na karcie dopiero w momencie odbierania samochodu. Jaka to będzie kwota powinno być napisane w warunkach rezerwacji po jej zawarciu (czasami w wypożyczalniach jest napisane wcześniej). Jeżeli nie bierzesz ubezpieczenia bezpośrednio w wypożyczalni to na pewno będzie to kwota w okolicy 1000 euro (to co piszą ogólnikowo, czyli mniej więcej wynajem +20% +paliwo, to jest jakaś bzdura).
Jak widać wynajem przez pośrednika wiąże się z wieloma niejasnościami, dlatego ja zawsze staram sie brać bezpośrednio z sieciówek - jest trochę drożej (można jednak znaleźć różne promocje, kody) ale za to bardziej przejrzyście i przez to mniej nerwowo :)


Ostatnio edytowany przez maczala1, 30 Wrz 2015 11:01, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#43 PostWysłany: 30 Wrz 2015 10:18 

Rejestracja: 29 Wrz 2015
Posty: 5
assa napisał(a):
Cześć
Przeglądając powyższe dyskusje mam teraz chwilę zawahania co do wynajmu przez rentalcars...

Znalazłam interesującą mnie ofertę, ale w warunkach umowy są podane tylko ogólne warunki: "Firma wypożyczająca wymagać będzie pozostawienia depozytu w wysokości przybliżonej kwoty za wynajem, dodatkowe 20.00 % oraz kwoty za pełen bak paliwa wyłączając VAT. Kwota depozytu zostanie odblokowana po zdaniu pojazdu, pod warunkiem spełnienia wszystkich wymogów."
Dokładnie takie info przytoczył użytkownik Fidelio.

Rozumiem, że jak w kolejnym kroku rezerwacji podam swoje dane i numer karty kredytowej to dopiero na końcu procesu rezerwacji dowiem się finalnie jaki jest koszt depozytu??? W tej sytuacji mam wątpliwości czy to będzie kwota, o której piszą ogólnikowo czyli mniej więcej wynajem +20% +paliwo czy też dowiem się, że to będzie np. 1000 EUR albo i więcej? Czyli najpierw moje dane i nr karty, a dopiero na końcu dowiem się jaka to kwota? Czy aby na pewno tak to ma działać?


Dokładnie tak to działa w rentalcars - ostateczna informacja o kwocie depozytu pojawiła się już po podaniu wszystkich danych i zaakceptowaniu umowy.
Jako niedoświadczony w wypożyczaniu człowiek nie zwróciłem już uwagi jak mocno wzrosła kwota depozytu i dałem się na to nabrać, bo na karcie było mniej, a rentalcars zatrzymuje dla siebie całą kasę za wynajem, jeśli rzecz działa się na krócej niż 48 godzin
(dla mnie takie celowe wprowadzeniu w błąd jest wysublimowaną formą oszustwa i kropka).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#44 PostWysłany: 30 Wrz 2015 10:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Lip 2012
Posty: 3711
srebrny
Dodam od siebie jeszcze, że często bezpośrednio na stronie wypożyczalni jest taniej niż przez pośrednka.
Dwa razy miałem taką sytuację w Norwegii (hertz) i w Szwecji (sixt). Dodatkowo często można zbić kwotę kodami albo kartami typu miles@more.
_________________
"Ten, kto znalazł się za drzwiami, pokonał najtrudniejszy etap podróży" - przysłowie duńskie
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#45 PostWysłany: 30 Wrz 2015 10:49 

Rejestracja: 21 Lis 2014
Posty: 607
niebieski
Fidelio napisał(a):
(dla mnie takie celowe wprowadzeniu w błąd jest wysublimowaną formą oszustwa i kropka).


Drogi wysublimowany oszuście!

Znajdź mi teraz wypożyczalnie, która zawsze i dokładnie określi (przed wynajmem), ile będzie wynosić depozyt.

Np inni wysublimowani oszuści w Avis, przed wynajmem, piszą tak:

Autoryzowana kwota to na ogół ubezpieczenie dopłat i opłata za paliwo, ale jej wartość jest różna w zależności od rozmiarów pojazdu, wieku kierowcy, czasu trwania wypożyczenia i miejsca odbioru pojazdu. W przypadku nieokazania ważnej karty kredytowej lub niewystarczających środków na jej koncie Avis może odmówić wydania pojazdu.”


Dla mnie było tak: Zarezerwowałeś i już po rezerwacji miałeś napsiane (wciaż nie ma screena!), ile będzie wynosić depozyt. Widząc to i łapiąc się za głowę, miałeś przez te 48h takie opcje:
- Zadzwonić do wypożyczalni i spytać o możliwośći zniesienia depozytu. Nie wierzę, że takich nie było. W międzyczasie- to wciaż powinno być możliwe- anulować bezpłatnie ubezpieczenie wkładu kupione z rentalcars.

- Zadzwonić do rentalcars i zadać pytanie / wyjaśnić sytuację, że nie jesteś przygotowany na depozyt. Zobaczyć, co by się stało

- Wreszcie przez te 48h zrobić tak, żeby mieć te głupie 1000EUR na depozyt za samochód i przyjść do wypożyczalni przygotowanym (nie wmawiam, po prostu sugeruję, że i taka opcja była możliwa).

I kropka. Wysublimowany oszuście.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#46 PostWysłany: 30 Wrz 2015 11:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lut 2015
Posty: 45
Loty: 69
Kilometry: 121 360
Ja ostatnio wypożyczalam przez rentalcars i właśnie był zapis "wynajem +20% +paliwo" i zablokiwali mi 180 E. Za drugim razem wyświetlał mi się depozyt 150 E i wlasnie tyle zablokowali.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#47 PostWysłany: 30 Wrz 2015 12:05 

Rejestracja: 08 Sie 2013
Posty: 1853
niebieski
Ja sie skusilem na sprobowanie rentalcars.com.

Wszystko w sumie przebieglo OK, ale... wybralem samochod z konkretnej wypozyczalni (duzej miedzynarodowej) a RC zmienilo mi na jedna z lokalnych wyporzyczalni bez pytania mnie o zdanie, ani nawet bez poinformowania mnie o tym fakcie - co zrobili odkrylem w momencie jak chcialem wydrukowac voucher.

Wszystko ostatecznie wyszlo OK (tzn samochod wzialem z lokalnej bo juz nie bylo czasu na klotnie z RC), ale niesmak pozostal.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#48 PostWysłany: 14 Paź 2015 12:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Kwi 2014
Posty: 975
niebieski
Po raz pierwszy mielismy szkodę w wypożyczonym samochodzie. Samochód był wypozyczony przez rentalcars i tam też wykupiłam zabezpieczenie wkładu własnego. Dziś zgłosiłam szkodę w rentalcars i przesłałam scany. Szkoda nie była z naszej winy ale tak naprawdę na proces zwrotu pieniędzy nie ma to żadnego wpływu. Podzielę się później z Wami doświadczeniem jak będzie przebiegać cała procedura; jak szybko uda nam się odzyskać pieniądze. Póki co mam zablokowane na koncie 1310 euro.
A samochód miałam wynajęty z Europcar. Doświadczenia z tą firma raczej negatywne. :roll:
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#49 PostWysłany: 26 Lis 2015 23:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Kwi 2014
Posty: 975
niebieski
Sprawa zakończyła się kilka dni temu. Pełna kwota została przelana na moje konto ale… no właśnie - jest ale.
W warunkach ubezpieczenia jest zapis:
„Naszym celem jest dokonanie zwrotu w ciągu 7 dni po otrzymaniu wszystkich wymaganych dokumentów”.
Przy zwrocie pojazdu oprócz kwoty depozytu (1 250 euro) pobrano od nas damage application fee w wysokości 60 euro.
14 października złożyłam do rentalcars zgłoszenie szkody wraz ze scanami wszystkich dokumentów. Łącznie z dokumentem szkody spisanym ze sprawcą. Otrzymałam (po ponagleniu) odpowiedź, że reklamacja (bo tak to zostało nazwane) może być rozpatrzona po otrzymaniu dokumentów od Europcar a oni z kolei mają 7 dni na przesłanie dokumentów.
30 października napisałam pismo ponaglające. Odpowiedź – nadal czekamy. No i tu zaczęła się wymiana maili: wykupienie ubezpieczenia w firmie zewnętrznej miało mi gwarantować zniesienie wkładu własnego. Dla mnie było to jednoznaczne - pieniądze powinny zostać zwrócone przez rentalcars a nie wypożyczalnię bo z rentalcars podpisywałem umowę ubezpieczenia. Pani twierdziła, ze nie, bo w szkodzie uczestniczyły osoby trzecie - cytując zapis (abuzywny zresztą) z warunków ubezpieczenia.
A mijał miesiąc i kartę trzeba było spłacić…
2 listopada Europcar przelało 550 E. Przesłałam informację do rentalcars. Na moje maile dostawałam odpowiedzi w stylu : skontaktujemy się jak otrzymamy odpowiedź od rentalcars.
Dopiero 13 listopada dostałam informację, że Europcar przeleje na moje konto kwotę 755 E. I (żeby być sprawiedliwym) dodatkowy bonus od rentalcars – zniżka na kolejny wynajem.
18 listopada - kolejne ponaglenie. Odpowiedź: właśnie przekazaliśmy do księgowości.
Czyli niby dobrze się skończyło bo odzyskałam pełną kwotę ale w sumie to bez łaski – ostatecznie zapłaciłam za produkt. Kartę spłacić musiałam . Nie podobało mi się to, że procedura trwała tak długo. Myślę, że rentalcars nie poniósł z tego tytułu żadnych kosztów, bo szkoda została pokryta z ubezpieczenia sprawcy i o to chodziło przy przeciąganiu procedury.
No i tyle. Obiecałam , że napiszę :)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#50 PostWysłany: 26 Lis 2015 23:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3536
srebrny
Gosiu oddali te 60 euro?
Mam podobna sytuacje
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#51 PostWysłany: 26 Lis 2015 23:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Kwi 2014
Posty: 975
niebieski
No oddali na szczęście. Wpłacili łącznie 1310 czyli depozyt i DAF. Podobną - czyli ubezpieczenie tez w zewnętrznej firmie?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#52 PostWysłany: 26 Lis 2015 23:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3536
srebrny
Nie unich
Taka full opcja
I tez mieliśmy sprawce
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#53 PostWysłany: 26 Lis 2015 23:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Kwi 2014
Posty: 975
niebieski
Nie znam warunków twojego ubezpieczyciela ale rentalcars gwarantowało zwrot wszelkich kosztów. I w efekcie tak się stało.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#54 PostWysłany: 15 Gru 2015 18:55 

Rejestracja: 18 Maj 2015
Posty: 10
Loty: 13
Kilometry: 25 168
Orientuje się ktoś, czy firma posiada oddział kontaktowy w Polsce? Chodzi mi o jednostkę, do której można skierować pozew.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#55 PostWysłany: 16 Gru 2015 01:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Paź 2012
Posty: 547
Loty: 4
Kilometry: 4 702
niebieski
@Magdolf Obawiam się, że nie. Domeny takie jak traveljigsaw.pl i globalrental.pl to raczej witryny należące do ich programu partnerskiego. W KRS o żadnej spółce powiązanej z rentalcars.com ni widu ni słychu :(.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#56 PostWysłany: 16 Gru 2015 13:12 

Rejestracja: 18 Maj 2015
Posty: 10
Loty: 13
Kilometry: 25 168
Też szukałam jakichkolwiek informacji i nie udało mi się znaleźć. Cóż, zdecydowanie nie polecam rentalcars.com. Wypożyczalnia, w której wynajęliśmy samochód nie była poinformowana o Naszej rezerwacji. Co więcej, okazało się, że w ogóle w ich ofercie nie ma takiego samochodu, jaki zarezerwowaliśmy. Zależało Nam na jak najmniejszym, klasy A, z manualną skrzynią biegów i pełnym bakiem. Jedyny, jakim wypożyczalnia dysponowała, był Mitsubishi Lancer, kilkunastoletni, z automatem i bakiem na rezerwie. Straciliśmy mnóstwo czasu i energii, nie mówiąc o tym, że nie udało Nam się zobaczyć wszystkich atrakcji. Firma uważa, że na tym zyskaliśmy bo otrzymaliśmy samochód wyższej klasy. Naszych argumentów nie uznaje. Odradzam każdemu wynajmowanie samochodu za pośrednictwem rentalcars.com.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#57 PostWysłany: 16 Gru 2015 17:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Kwi 2014
Posty: 975
niebieski
@Magdolf coś nie tak z Twoim wyjaśnieniem: rentalcars nie informuje wypożyczalni o rezerwacji tylko pobiera całą opłatę i przekazuje Tobie kupon rezerwacji (opłaconej), który musisz mieć ze sobą w wypożyczalni. Wyboru samochodu: automat czy manualna, klasę, opcje paliwowe dokonuje się w momencie rezerwacji. Potem trzeba rezerwację opłacić. Bak "na rezerwie" moze byc wtedy, kiedy wypozyczalnia nie daje opcji full-full.
Chyba musisz doprecyzować bo, żeby "odradzać każdemu" trzeba przedstawić wiarygodną wersję a nie jakieś mgliste zarzuty.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#58 PostWysłany: 16 Gru 2015 21:11 

Rejestracja: 18 Maj 2015
Posty: 10
Loty: 13
Kilometry: 25 168
Zarezewowałam samochód Ford Figo lub podobny, z pełnym bakiem, klimatyzacją i manualną skrzynią biegow- takie informacje widniały na kuponie rezerwacji, który przekazałam wypożyczalni. Pracownicy poinformowali mnie, że takim samochodem nie dysponują, a manualne są niedostępne od 4 lat.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#59 PostWysłany: 16 Gru 2015 21:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Kwi 2014
Posty: 975
niebieski
Zadzwoniłaś od razu do rentalcars? Pytam, bo miałam kiedyś podobną sytuację: chcieli mi dać wielką furę z automatyczną skrzynią biegów. A ja nigdy automatem nie jeździłam i zwyczajnie się bałam. Zadzwoniłam do rentalcars i anulowali tę rezerwację i przekierowali mnie do innej wypożyczalni gdzie dostałam samochód z manulaną skrzynią. Wszystko trwało nie dłużej niż 40 minut.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#60 PostWysłany: 16 Gru 2015 21:37 

Rejestracja: 18 Maj 2015
Posty: 10
Loty: 13
Kilometry: 25 168
Nie dzwoniłam- po pierwsze koszty z Dubaju byłyby zbyt wysokie, po drugie to była jedyna oferta z manualem na ich stronie internetowej. Przeszliśmy się po wszystkich wypozyczalniach na lotnisku i okazało się, że w żadnej nie ma manuali. Niestety skończyło się tak, że musieliśmy wynająć samochód większy i z automatem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 215 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group