Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2264 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100 ... 114  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: CPK
#1921 PostWysłany: 24 Kwi 2024 13:47 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 5358
platynowy
@Gregggor Ale prosze nie mieszajmy systemow walutowych, jak mawial klasyk. Czyli nowomodnie nie porównuj jablek do gruszek.

W tabelce masz teoretyczna "zabawe", ktora daje punkt wyjscia do okreslenia mozliwosci lub potencjalu rozbudowy. Wg tej tabelki realnie mozna jechac od 20mln pax w WAW az do 80mln przy dwoch pasach. Ale wybrales wariant ekstremalny i odnosisz go do realu. Taka analiza jest po prostu absolutnie minimalnym punktem wyjscia do dyskusji o koniecznosci i potrzebie robienia CPK/CPL/zaWAW. Czyli porownanie perspektywy docelowej - dlugookresowj. A Ty to porownujesz do pilnej potrzeby rozbudowy tego co jest, aby nie blokowac ruchu i umozliwoc LO jakikolwiek wzrost. I dlatego tez sa decyzje wspomniane w w/w artykule o 30mln pax a nie o 45mln jak w tabelce. Przeciez to jest oczywiste ze w tej perspektywie czasowej takie sa oszacowania i albo po tym czasie powstanie zaWAW, albo sie bedzie rozbudowywalo dalej.
Tak reorycznie, czy gdzies na swiecie buduje sie od razu infrastrukturę (zwlaszcza lotnicza) zapewniajaca docelowa przepustowosc za 20-30 lat? Nawet najbardziej zblizony przklad megalotniska do tego czym mialo byc w swojej wizji CPK - IST jest pomyslany fazowo. Nawet Erdogan nie byl tak szlonony aby od razu robic IST na 200mln paxow, pomimo tego ze to jest w planach za kiklkanascie lat. "Wystaczyly" im obecnie 4 drogi startowe, a planowanych jest 6. PS. Inna sprawa to, ze od kilku lat dzialajace lotnisko caly czas nie ma sprawnego, bezposredniego i szybkiego polaczenia z miastem. Zdaje sie ze CPK i KDP mialo skonczyc tak samo, ze kolej bedzie ale jednak pare lat po otwarciu CPK, wiec mzonki o 15 minutowym dojezdzie byly tak samo realne jak te dla IST.

A co do samej tabelki, chcialbym zobaczyc jakiekolwiek zalozenia niemozliwosci i nieoplacalnosci WAW+WMI+RDO vs. CPK. Jakas analiza porownawcza? To co zrobilem w kilka godzin jest tylko wstepnym zaczynem. Jak mi zasponsorujesz kilka tygodni/miesiecy na prace nad analiza, to zrobie model realny, a nie teoretyczny.
Tak dla porowniania - CPK - circa 750 zatrudnionych osob x 3 lata x 255 roboczodni w roku (16k PLN srednia pensja miesiecznie) = 27 000 roboczomiesiecy = 567 000 roboczodni = 4 536 000 roboczogodzin = 432 000 000 PLN za analizy i dzialanosc CPK + dzisiatki/setki tysiecy robocxzodni u podwykonawcow/zleceniobiorcow itp.
Poprosze 1% powyzszej kwoty i dostaniesz sensowny dokument do dalszej analizy i ew. krytyki :-)
_________________
navigare necesse est
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
j_a lubi ten post.
 
      
Urlop na Sycylii za 671 PLN 😍 Loty do Katanii + 4* Sheraton z widokiem na morze 🌊😎 Urlop na Sycylii za 671 PLN 😍 Loty do Katanii + 4* Sheraton z widokiem na morze 🌊😎
Weekend na Maderze za 803 PLN😲😍 Idealne godziny lotów i noc w hotelu Weekend na Maderze za 803 PLN😲😍 Idealne godziny lotów i noc w hotelu
 Temat postu: Re: CPK
#1922 PostWysłany: 24 Kwi 2024 14:22 

Rejestracja: 04 Gru 2017
Posty: 755
Loty: 203
Kilometry: 691 388
niebieski
Gregggor napisał(a):
Pytanie dlaczego zdaniem nowego prezesa PPL, po nowej rozbudowie, od 2029 r. Okecie bedzie w stanie obslugiwac max 30 mln pasazerow (a niedawno wiceprezes M.Danił mowil nawet o max 28 mln)...


A wiadomo jaki ma być zakres tej nowej rozbudowy, poza ogólnikami, że sortownia, terminal i płyta ewentualnie?
Wizualizacje i szkice planowanej i wstrzymanej rozbudowy z 2018 r. pokazywały m.in. wydłużenie pirsu południowego, powiększenie pirsu północnego, przejęcie (nie pamiętam całej czy częściowo) płyty postojowej statków powietrznych państwowych (w konsekwencji przeniesienie śmigłowców i stworzenie im miejsca postojowego od strony Al. Krakowskiej). W efekcie miało być powiększenie części terminalu przeznaczonego dla pasażerów poza Schengen i zwiększenie liczby stanowisk kontaktowych, w tym więcej dla samolotów szerokokadłubowych. Powiększenie pirsu południowego miało wiązać się też ze zwiększeniem liczny stanowisk tzw. kontaktowych.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1923 PostWysłany: 24 Kwi 2024 14:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Gru 2011
Posty: 2010
srebrny
jaco027 napisał(a):
W tabelce masz teoretyczna "zabawe", ktora daje punkt wyjscia do okreslenia mozliwosci lub potencjalu rozbudowy.
Jasne, rozumiem. Naprawde uwazam, ze fajna robota z ta tabelka, bo nie kazdemu by sie chcialo! Ale jak zauwazyles, to teoretyczna zabawa. Wiec podsuwanie takiej tabelki koledze @jackrabbit w odpowiedzi na jego pytanie o realne mozliwosci rozbudowy Chopina no nie jest jednak merytoryczna kontroopinia, o ktora prosil. Zamiast tego podeslalbym mini-analize zrobiona przez Marka Serafina nieco ponad rok temu (ktory jak wiadomo jest zwolennikiem rozbudowy Okecia a nie budowania CPK), a tam czytamy:
https://www.pasazer.com/news/462654/prz ... y,byc.html
Kod:
"Przy normalnej, zdrowej sytuacji i polityce decyzyjnej, powrócono by do kwestii inwestycji podnoszących przepustowość portu do poziomu nawet 30 mln, jeżeli zmieniona zostałaby decyzja środowiskowa."
W tym roku na WAW bedzie 21m paxow, czy zapas 9m po rozbudowie w 2029 r. to tak duzo? Wystarczy ze WAW bedzie rosnac w tempie tylko +5% rocznie i dojdzie do nowego limitu juz w 2031 r... To sa takie zgrubne wyliczenia, o ktorych wspomina @warsawreceiver, ale wystarczajace zeby juz teraz zastanawiac sie nad nowym lotniskiem. A tak na marginesie, co ma liczba zatrudnionych przy CPK (swoja droga, to jakas aberacja), do zasadnosci i potrzeby budowy nowego lotniska? Nie mieszajmy metody z celowoscia.

Przemm napisał(a):
A wiadomo jaki ma być zakres tej nowej rozbudowy, poza ogólnikami, że sortownia, terminal i płyta ewentualnie?
Dobre pytanie....
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
snooka lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1924 PostWysłany: 24 Kwi 2024 15:19 

Przemm napisał(a):
Gregggor napisał(a):
Pytanie dlaczego zdaniem nowego prezesa PPL, po nowej rozbudowie, od 2029 r. Okecie bedzie w stanie obslugiwac max 30 mln pasazerow (a niedawno wiceprezes M.Danił mowil nawet o max 28 mln)...


A wiadomo jaki ma być zakres tej nowej rozbudowy, poza ogólnikami, że sortownia, terminal i płyta ewentualnie?
Wizualizacje i szkice planowanej i wstrzymanej rozbudowy z 2018 r. pokazywały m.in. wydłużenie pirsu południowego, powiększenie pirsu północnego, przejęcie (nie pamiętam całej czy częściowo) płyty postojowej statków powietrznych państwowych (w konsekwencji przeniesienie śmigłowców i stworzenie im miejsca postojowego od strony Al. Krakowskiej). W efekcie miało być powiększenie części terminalu przeznaczonego dla pasażerów poza Schengen i zwiększenie liczby stanowisk kontaktowych, w tym więcej dla samolotów szerokokadłubowych. Powiększenie pirsu południowego miało wiązać się też ze zwiększeniem liczny stanowisk tzw. kontaktowych.


Tutaj trochę więcej szczegółów:

Cytuj:
W latach 2016–2017 zaczęliśmy prace nad projektem jego przebudowy i dostosowania do nowych zdolności operacyjnych lotniska, tj. 46 operacji na godzinę. Zahamowało je w 2019 roku pismo ówczesnego wiceministra infrastruktury – Mikołaja Wilda. Wówczas pojawił się projekt CPK i Lotnisko Chopina wyłączono z poważniejszych inwestycji. Ostatecznie więc zainwestowano znaczne środki w strefę operacyjną, w tzw. twardą infrastrukturę lotniskową, zaniedbując jednocześnie strefę ogólnodostępną – terminal pasażerski i pozostałą ogólnodostępną infrastrukturę.

Co będzie w tej chwili najpilniejsze?

Modernizacja terminala. Gotowa jest analiza przepustowości i zestawienie niezbędnych inwestycji. Ich zakończenie planujemy przed sezonem letnim w 2029 roku. Pracujemy nad szczegółowym programem ich wdrożenia.

Zwiększymy liczbę bramek wylotowych w strefie Schengen, co będzie możliwe po przedłużeniu pirsu południowego w stronę dawnego terminala Etiuda. Skupimy się także nad zwiększeniem liczby wyjść do samolotów w strefie non Schengen i dostosowaniem większej liczby stanowisk kontaktowych, czyli rękawów do obsługi samolotów kodu E, np. dreamlinerów. To z kolei powoduje konieczność zwiększenia przepustowości sortowni, czyli dobudowania nowego procesora. Pierwszym odczuwalnym dla pasażerów efektem tych działań powinno być oddanie nowej części terminala pasażerskiego na początku 2027 roku.
https://www.rp.pl/transport/art40190941-andrzej-ilkow-prezes-ppl-nie-zapominamy-o-lotnisku-chopina-stracilismy-kilka-lat


Plus:

Cytuj:
Wiceminister funduszy i polityki regionalnej Maciej Lasek poinformował, że trwa weryfikowanie prognozy ruchu lotniczego i możliwości obsługi pasażerów przez Lotnisko Chopina. - Sprawdzamy możliwości modernizacji tego lotniska i kwestie limitów środowiskowych - przekazał Lasek.
https://tvn24.pl/biznes/z-kraju/lotnisko-chopina-w-warszawie-trwa-weryfikacja-st7884468?source=rss
Góra
 PM off
j_a lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1925 PostWysłany: 24 Kwi 2024 15:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 5358
platynowy
@Gregggor No jasne. To jest troche "zabawa" ale tez taka podstawa podstaw od jakiej nalezy zaczac wogole analize ZA albo PRZECIW. W sumie to nie jest zadna zaawansowana matematyka. Zaden rachunek prawdopodobienstwa, rozniczkowy czy calki. Wystarczy wiedza z kursu matematyki ze szkoly sredniej, aby sobie zbudowac model i samemu odpowiedziec na pytanie co sie bardziej oplaca. Koszty HR spolki wrzucilem tak na boku aby zumyslowic skale zatrudnienia i pieniedzy wydanie na parcie do przodu wysoce bledna wersje CPK/KDP i udowadnianie na sile ze to ma sens. Serio imo za kilka mln PLN czyli kilka/nascie roboczoosobomiesiecy pracy mozna dostac bardzo dobre porownanie, co, jak i za ile. Ale zostawmy to...
Jezeli we wspomnianych powyzej pracach zaklada sie max przepustowosc Okecia na 46 operacjk na godzine, to daje w moim bardzo uproszczopnym modelu okolo 37 mln PAX rocznie i to przy zalozeniu braku 100% wysycenia w godzinach 6-23 (symulacja porannej i wieczornej fali) i braku lotow w godzinach nocnych 23-6. Mozna zalozyc ze przy ew. zmianie decyzji sreodowiskowej jaka mala ilosc operacji wczesnonocnych i wczesnoporannych zostanie doszwolona. Co da zapewne maksymalny pulap dla Okecia ok 40mln PAX/rok. Przy ostroznych zalozeniach max 20 operacji na godzine w RDO i max 30 operacjach w WMI dodajemy do rownania +10mln i +15 mln PAX. Co razem w takim "trojporcie" daje 65mln PAX. Czy to sie bardzo rozni od rozwiazan u sasiadow w UE? CDG/ORY/BVE, MXP/LIN/BGY, LHR/LGW/STN/LTN, BCN/GRO/REU, czy chociazby stare TXL/SXF/BER. Nikt tam nie wpadl na jedyny i genialny pomysl, ze weybudowanie calkiem nowego lotniska w centruk kraju i w srodku nieczego spowoduje nagle kopniecie gospodarki i kolo zamachowe dla calego kraju. Nikt tez nie wpadl na pomysl, aby tak utridnic zycie WSZYSTKIM mieszkancom kraju, aby dojezdzajac gdziekolwiek przez stolice panstwa trzbabylo przejzdzac obowiazkowo z przystankiem na zadupiu.
Jakos Bouvais, Toledo, Stansted, Bergamo nie mogly sie rownac z Baranowem :-)
A juz powaznie wystarczy spojrzec na przyklady LGW i jego mozliwosci z jednym pasem, LIS i usytowanie de facto w srodku miasta, czy LHR /AMS i poradzenia sobei z separacja ruchu legacy/LCC. Nie wspominajac juz o podnoszonym tu poroblemie sciezek podejscia... w LON sobie poradzili z wiaksza iloscia lotnisk a w PAR, MIL tez jakos to dziala. Wiec reasumujac, chcialbym uslyszec argumenty od zwolennikow CPK, co realnie przemawia za CPK vs. `trojport'? Ilosciowo lub chociarz jakoscio....?
_________________
navigare necesse est
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
j_a uważa post za pomocny.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1926 PostWysłany: 24 Kwi 2024 17:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Gru 2011
Posty: 2010
srebrny
Na pierwszy rzut oka wszystko, co piszesz jak najbardziej ma sens. I chocby przez porownanie z innymi lotniskami tez zadaje sobie pytanie, dlaczego wg ekspertow (tych aktualnych w PPL, rzadowych, ale i niezaleznych jak Serafin) max jaki da sie wycisnac z Chopina to 28-30 mln paxow. I to nie tylko po przebudowie terminala, pirsow, strefy NS, sortowni, ale nawet zakladajac zmiane decyzji srodowiskowej. Widocznie maja wieksza wiedze w temacie niz my i nasze tabelki ;)

A z drugiej strony wspomniane przez Ciebie lotniska rowniez maja swoje problemy. W LIS w 2023 r. bylo 33 mln paxow i tez od dawna dyskutuje sie tam o potrzebie nowego lotniska. Ale sprawnosc decyzyjna i wykonawcza maja podobna do naszych rzadzacych ;) Pomysly typu separacja lowcostow i wygenerowanie w ten sposob miejsca to bujda, nawet na LHR lataja lowcosty.

Trojport de facto juz u nas dziala - tylko jakos nie rozwiazuje to problemow glownego lotniska. W Radomiu slotow jest do koloru do wyboru, a i tak zadne nowe linie nie decyduja sie na latanie tam, mimo ze jednoczesnie wiekszosci ich wnioskow o nowe sloty na WAW jest odrzucane.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1927 PostWysłany: 24 Kwi 2024 18:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2018
Posty: 1023
srebrny
@Gregggor , obecnie to jest namiastka trójportu, bo porty nie są dobrze zintegrowane (WMI dopiero będzie miało bezpośrednie połącznie kolejowe), a połączenie z Radomiem jest słabe. No i sytuacja Modlina wyglądałaby inaczej, gdyby nie zablokowano jego rozbudowy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1928 PostWysłany: 24 Kwi 2024 20:41 

Rejestracja: 12 Lut 2019
Posty: 1069
niebieski
Grzenio1970 napisał(a):
jaco027 napisał(a):
@Grzenio1970 Udowodniles kiedys, ze porafisz merytorycznie, to po co te bzdety teraz...?
Po co tworzyć teksty, że ktoś wziął pieniądze na promocję CPK, bez pokazania dowodów? Na usprawiedliwienie tylko, że niektórym jest trudno oddzielić pracę od rozrywki:
j_a napisał(a):
… Zanim zaczniesz komuś przypisywać własne fobie, pomyśl że niektórzy interesują się polityką 20 czy 30 lat, trochę przeczytali i widzieli. ...


Trochę lepiej bez takiego politycznych śmietnika wyglada wątek CPK na forum lotnictwo, na którym udzielają się również tutejsi forumowicze.


Nic nie trzeba tworzyć, przecież wiadomo ile wydawali na promocję, prosty przykład zapisany w rachunkach
Natomiast wśród wydatków czysto promocyjnych znalazło się w ubiegłym roku 250 tys. zł wydane na kampanię promocyjną u pięciu influencerów. Według "Newsweeka" należeli do nich m.in. Jakub Wiech, aktywny w mediach społecznościowych ekspert do spraw energetyki, właściciel instagramowego profilu Gabi Pilot, Tomasz Habdas, autor treści podróżniczych oraz Marcin Antosz prowadzący profil maszynista.eu.

Masz rację w jednym, trudno udowodnić co służyło promocji CPK jako inwestycji a co było nielegalnym finansowaniem kampanii politycznych z publicznych środków za pośrednictwem CPK.

Według osoby zajmującej się przeglądem ksiąg CPK, to były tak naprawdę działania sponsoringowe, a pieniądze portu pełniły funkcję uzupełniającą dla partyjnego funduszu wyborczego Prawa i Sprawiedliwości.
https://www.bankier.pl/wiadomosc/Szokuj ... 97502.html

Ok, jestem gotów przyjąć że Stanowski zajmuje się tematem tylko dla "dobrapolski" i klików przekładających się na pokaźne kwoty z reklam. Zbieżność z kampanią opłaconą przez CPK jest przypadkowa. Co to zmienia w meritum, że promocją CPK zajmowali się opłaceni z publicznych pieniędzy youtuberzy?

Jeszcze z powyższego artykułu

W roku kampanii wyborczej spółka CPK wydała też 1,5 mln zł na promowanie swoich przyszłych inwestycji w TVP i Polsacie. Z kolei około 1 mln zł wydano na promocję projektu w mediach zagranicznych, a kilkadziesiąt tysięcy w prasie lokalnej. Z tej kwoty 55 tys. zł trafiło do wydawanego przez paulinów kwartalnika "Apostoł Miłosierdzia Bożego". Drobniejsze kwoty otrzymały wydawnictwo Inform oraz pisma zaprzyjaźnione z PiS m.in. "Gazeta Polska”, a nawet wydawnictwo Blue Ocean, wydające czasopisma o wojownikach nindża czy klockach Lego.

Dla gimnastyki umysłu proponuję sobie zadać pytanie, po co promować projekt, kiedy żadna budowa jeszcze się nie zaczęła? Nie lepiej w sposób transparentny pokazać koszty, zyski i kalkulacje zamiast sieczki propagandowej? Czy promowanie lotniska nie lepiej zostawić na czas, kiedy będzie już wybudowane?

Ps. Zamiast określenia "sieczka propagandowa" co jest określeniem potocznym, powinienem użyć słowa indoktrynacja. Do tego właśnie służyli poprzedniej władzy wszelcy sowicie opłacani symetryści
https://encyklopedia.pwn.pl/haslo/indok ... 14546.html
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1929 PostWysłany: 26 Kwi 2024 17:03 

No to już wiemy:

Cytuj:
Maciej Lasek dla Onetu: Nie odchodzimy od CPK. To lotnisko jest Polsce potrzebne

W ostatnich miesiącach nie brakowało wątpliwości wokół przyszłości Centralnego Projektu Komunikacyjnego, a ze strony rządzących płynęły w tej sprawie niejasne komunikaty. Spytaliśmy o to kluczową osobę w całej sprawie, czyli pełnomocnika rządu ds. CPK Macieja Laska. — Rekomendacje są już gotowe. Nie odchodzimy od projektu — deklaruje Lasek w rozmowie z Onetem. I dodaje, że w "najbliższym czasie" czeka go spotkanie z premierem Donaldem Tuskiem.

— W tej chwili optymalizujemy ten projekt. Wbrew histerycznym opiniom nie odchodzimy od projektu CPK, tylko staramy się go urealnić — mówi Onetowi pełnomocnik rządu do spraw tego projektu Maciej Lasek, pytany o to, czy lotnisko w Baranowie powstanie.

— Robimy to po to, żeby nie budować przewymiarowanej infrastruktury, tylko taką, która jest dostosowana do potrzeb — zaznacza Lasek.

— Konkretne rozwiązania są w tej chwili przygotowywane do rekomendacji Radzie Ministrów — dodaje, podkreślając, że opiera się na ośmiu wykonanych już audytach wewnętrznych. Ich wyniki mieliśmy poznać do końca marca, jednak do tej pory nie zostały one upublicznione. — Te dokumenty są na razie objęte tajemnicą spółki — odpowiada Lasek.

— Będzie z nich przygotowywany raport, który będzie upubliczniony, ale pierwszym odbiorcą tych informacji musi być premier i rząd — dodaje pełnomocnik ds. CPK. Nie chce jednak podać konkretnej daty, w której to się stanie. — Proponuję uzbroić się jeszcze troszeczkę w cierpliwość. Albo można coś robić szybko, albo dobrze — mówi.

Lasek przyznaje, że "rekomendacje są już gotowe", a on sam "jest przed spotkaniem z premierem". Kiedy do niego dojdzie? — W najbliższym czasie — ucina Lasek. — Opinia publiczna pozna rekomendacje bardzo szybko po tej rozmowie — dodaje.

(...)

Na czym ma polegać to "przeprojektowanie"? Lasek zauważa, że spółka robiła to już za czasów poprzedniego rządu, gdy planowana przepustowość lotniska została zmniejszona w pierwszym etapie z 40 do 34 mln pasażerów rocznie. Wskazuje, że zmiany mają teraz dotyczyć przede wszystkim rozmiarów stacji kolejowej pod lotniskiem. — Myślę, że liczba 34 mln pasażerów zostaje. To wynika z prognoz ruchu. Musimy do nich dostosować możliwości przewozowe na lotniskach na Mazowszu — mówi nam minister.

— Nowe lotnisko centralne w Polsce jest potrzebne. Ale dzisiaj najbardziej potrzebne jest wprowadzenie rozwiązań pomostowych — zaznacza.
https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/maciej-lasek-dla-onetu-nie-odchodzimy-od-cpk-to-lotnisko-jest-potrzebne/jx79vtj


Wiemy już też, że pępka świata w Baranowie nie będzie. Te info jak się bawili Wildowie za nasze pieniądze, zatacza coraz szersze kręgi, i już chyba tylko na jutubach są uważani za fachowców. Przynajmniej nie wstrzykiwali sobie botoksu za nasze pieniądze, jak to roblii w Orlenie za Obajtka. :lol:
Góra
 PM off
3 ludzi lubi ten post.
j_a uważa post za pomocny.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1930 PostWysłany: 26 Kwi 2024 17:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Wrz 2017
Posty: 183
Loty: 189
Kilometry: 349 600
Zbanowany
Może suweren interweniował? CPK będzie dla nich takim polskim Ramsteinem. Podczas zimnej wojny to fungowało.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1931 PostWysłany: 26 Kwi 2024 17:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Gru 2011
Posty: 2010
srebrny
Nie wiem co masz na mysli piszac "pepek", ale z tych wypowiedzi wynika raczej, ze CPK jednak bedzie.

Na marginesie, ciekawe jest to ze "rekomendacje są już gotowe", mimo ze zaden z zewnetrznych audytow nie zostal wykonany. To po co te przetargi na audyty, jak rekomendacje sa juz gotowe?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1932 PostWysłany: 27 Kwi 2024 06:19 

Rejestracja: 23 Wrz 2019
Posty: 1425
Loty: 42
Kilometry: 111 152
niebieski
Anonymous napisał(a):
No to już wiemy:

Cytuj:
Maciej Lasek dla Onetu: Nie odchodzimy od CPK. To lotnisko jest Polsce potrzebne



Głos rozsądku.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1933 PostWysłany: 27 Kwi 2024 08:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 5358
platynowy
tak, tak, "fungowalo" :lol: Ramstein przeca byl najwiekszym portem cywilnym w RFN :roll:
zywiec2018 napisał(a):
... CPK będzie dla nich takim polskim Ramsteinem. Podczas zimnej wojny to fungowało.


E:
Nowy tekst o triporcie - czyzby czytali forum :-)
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... czeka.html

Ciekawe jest zestawienie tej wypowiedzi:
"Rozbudowa Lotniska Chopina do 2029 r.
Nowy wiceprezes PPL ds. korporacyjnych i handlowych Marcin Danił na początku kwietnia mówił "Wyborczej": "Potrzebujemy niedługiego czasu, żeby ogłosić plany dotyczące Lotniska Chopina. Celem jest jego rozbudowa do poziomu 28 mln pasażerów rocznie. Terminy i harmonogramy podamy szybko". Dodatkowe informacje w rozmowie z Danutą Walewską w "Rzeczpospolitej" podał prezes Andrzej Ilków: "Chcemy doprowadzić do sytuacji, by wspólnie trzy lotniska w 2032 r. mogły obsłużyć 40 mln pasażerów: 30 mln w Warszawie i 10 mln łącznie w Modlinie i Radomiu. Taką informację przekazałem naszym partnerom biznesowym – liniom lotniczym, operatorom cargo i agentom handlingowym. "

Z tym zdjeciem:

Załączniki:
Wild a CPK vs WAW 2018.png
Wild a CPK vs WAW 2018.png [ 818.51 KiB | Obejrzany 832 razy ]
_________________
navigare necesse est
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
j_a lubi ten post.
j_a uważa post za pomocny.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1934 PostWysłany: 27 Kwi 2024 14:18 

Rejestracja: 24 Sty 2014
Posty: 84
jaco027 napisał(a):
Nowy tekst o triporcie - czyzby czytali forum :-)
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... czeka.html
Wlasnie mialem wrzucac ten link - to juz trzeci z rzedu ostatnio antyCPKowy artykul w Wyborczej...
Przygotowali serie wczesniej, ale nie spodziewali sie, ze rzad i Lasek zmienia retoryke z antyCPK na "nowe lotnisko centralne w Polsce jest potrzebne"? :lol: :lol:
Góra
 Profil Relacje PM off
zywiec2018 lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1935 PostWysłany: 27 Kwi 2024 16:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Wrz 2015
Posty: 948
Loty: 60
Kilometry: 76 028
niebieski
Istvan napisał(a):
Wlasnie mialem wrzucac ten link

A podobno Wyborczej nie czytasz :lol:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1936 PostWysłany: 27 Kwi 2024 19:37 

Rejestracja: 12 Lut 2019
Posty: 1069
niebieski
Bo nie czyta, przecież artykuł za paywall. ;) Dwa akapity i można ocenić, czy artykuł "za" czy "przeciw". Przecież każdy taki musi być :lol:

To co powiedział anonimowy poseł PO to tylko spekulacje. Fakty są takie

Z wypowiedzi Macieja Laska i odpowiedzialnego za kolej wiceministra infrastruktury Piotra Malepszaka wynika, że "kontynuowanie projektu CPK" ograniczy się do budowy Kolei Dużych Prędkości na trasie Warszawa - Łódź - Wrocław. W Łodzi trwają właśnie przygotowania do drążenia tunelu pod centrum miasta. Prace na następnym odcinku mają się zacząć w 2026 r., a cała trasa byłaby gotowa dopiero w 2035 r.
Łącznie z 9-kilometrowym tunelem od Dworca Zachodniego w Warszawie w kierunku Baranowa, którego spółka CPK w czasach PiS wcale nie miała zamiaru budować ze względu na horrendalne koszty (4-5 mld zł). Mimo to propaganda sukcesu zapewniała, że dojazd pociągiem z Warszawy do Baranowa potrwa tylko 15 minut.
W rozmowie ze "Wyborczą" wiceminister Malepszak przyznał, że na wysokości planowanego CPK tory będą od razu umieszczone w tunelu. Po to, by na wskazanym podczas rządów PiS terenie w gminach Baranów, Teresin i Wiskitki w bliżej nieokreślonej przyszłości zbudować ewentualnie nowe lotnisko. O ile rzeczywiście okaże się potrzebne.


Kluczowe jest uzasadnienie konieczności pilnej rozbudowy Okęcia (oraz Modlina), lotnisko to zapcha się w 2028 bo zaniechano jego rozbudowy

"Zastaliśmy bardzo trudną sytuację. Okazało się, że wskazywany przez poprzedni zarząd CPK termin oddania infrastruktury lotniskowej [w Baranowie] ulega przesunięciu z roku 2028 na jesień 2032 roku. Kierownictwo spółki CPK zdawało sobie sprawę, że te terminy są absolutnie nierealne, ale nadal je utrzymywało. W efekcie nie przewidziano zabezpieczenia infrastruktury dla rosnącego ruchu pasażerskiego. Zamierzano też wyłączyć Lotnisko Chopina w 2028 r. i automatycznie przenieść cały ruch do CPK. Mamy więc na starcie czteroletnie opóźnienie w modernizacji [Okęcia] i musimy działać natychmiast" - mówi Andrzej Ilków w "Rzeczpospolitej".
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1937 PostWysłany: 29 Kwi 2024 10:55 

Rejestracja: 24 Sty 2014
Posty: 84
le_szek napisał(a):
Istvan napisał(a):
Wlasnie mialem wrzucac ten link
A podobno Wyborczej nie czytasz :lol:
To do mnie bylo? Bo chyba mnie z kims pomyliles...

Tymczasem, Lasek w najnowszym wywiadzie mowi tak, ze jasniej sie juz chyba nie da:
"Oczywiście, że będziemy budowali CPK"
https://tvn24.pl/biznes/z-kraju/warszaw ... -st7892407
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1938 PostWysłany: 29 Kwi 2024 11:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 5358
platynowy
Ej....zacytowanie srodtytulu jest delikatnie mowiac wprowadzaniem w blad.
Cale zdanie:
Cytuj:
Oczywiście, że będziemy budowali CPK, bo będziemy tworzyć nowe rozwiązania komunikacyjne dla Polski. Jednak nie w taki sposób, jak planował PiS, który chciał wydawać miliardy bez odpowiedniego przygotowania i planowania, przywołując zamiast konkretnych wyliczeń jakieś populistyczne argumenty godnościowe
_________________
navigare necesse est
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
le_szek lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1939 PostWysłany: 29 Kwi 2024 12:01 

Rejestracja: 24 Sty 2014
Posty: 84
Aha... i ktora czesc cytatu niby wprowadza w blad? Ktora czesc tego calego zdania stoi w sprzecznosci z deklaracja Laska, ze beda budowac CPK?
Jak chcesz wrzucac calymi zdaniami, to to jest tez ciekawe:
Kod:
Lasek zapewnia, że "wszystkie zawarte dotąd umowy są realizowane, rozpoczęte prace się toczą: np. projektowanie części lotniskowej i terminala".
zwlaszcza porownujac banialuki wypisywane tu wczesniej, jak na przyklad ta:
Anonymous napisał(a):
nie wiem czy do obecnego meteora dotarło, że terminala CPK z tych wszystkich wizek prezentowanych na lotniskach przed wyborami po prostu nie będzie, bo projektant Foster już dawno się z tego wycofał

:lol: :lol:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1940 PostWysłany: 29 Kwi 2024 12:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 5358
platynowy
Przeczytaj ze zrozumieniem prosze. Zwlaszcza wyboldowane. Plus inne opinie/komentarze Laska! CPK = CPL + KDP z wezlem dla calej Polski w Baranowie. Ta ostatnia czesc juz poszla do kosza... Wiec nawet jesli dalej Lasek nazywa to CPK, to nie bedzie to w rozumieniu Wilda/Wilka/Horaly.
A jednoczesnie... wcale nie podoba mi sie to, jak wypowiada sie obecnie Lasek. Jak jestem przeciwnikiem marnotrawienia publicznej kasy i wypychania sobie nia kieszeni przez kolesiow z jednej opcji politycznej, to tym samym wolalbym aby najpierw nowi zrobili zapowaiadane analizy, a dopiero pozniej mowili o wynikach i decyzjach.
Przypomne tez, ze CPK/zaWAW jest perspektywa długoterminowa, na ktora zdaje sie wszyscy nawet tutaj sie zgadzają. Za 10-20-30 lat potrzbne najprawdopodobniej bedzie nowe, centralne lotnisko na Mazowszu i blisko Warszawy (zaWAW). Jezli prognozy wzrostu sie utrzymaja.
Natomiast w perspektywie krotko-srednioterminowej, moze do 2028-2035 (czyli poprzednie nierealne terminy oddania CPK + KDP) konieczne jest udroznienie triportu WAW-WMI-RDO (a zwlaszcza WAW) za ulamek planowanej kwoty na CPK i przynajmniej proba odzyskania wyładowanego w bloto miliarda w RDO (bez zmuszania LO do latania po cenach dumpingowych).
_________________
navigare necesse est
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Darek M. lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2264 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100 ... 114  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 13 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group