Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2264 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99 ... 114  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: CPK
#1901 PostWysłany: 23 Kwi 2024 18:48 

Rejestracja: 12 Lut 2019
Posty: 1069
niebieski
Istvan napisał(a):
...
No i tu pudlo totalne... w tak spolaryzowanym politycznym bagienku jak mamy w PL zapewne trudno sobie wyobrazic, ze mozna na kogos glosowac i od niego wymagac? Nie znajdziesz ani jednej mojej wypowiedzi w ktorej bym ocenial cos tylko przez pryzmat tego ze cos jest "pisowskie" albo "platformiane", w przeciwienstwie do kolegow partyjniakow powyzej. Super, ze czyscimy patalogie po poprzednikach (za ktore niektorzy powinni isc siedziec!). Ale serio ktos jest zadowolony z sytuacji kiedy patalogie zastepujemy indolencja?


Bagienko to sam robisz, ciągle atakując i próbując obrazić rozmówców. Merytoryki zero. Łyknąłeś pisowską propagandę jak młody pelikan i ciągle próbujesz to odwrócić i przypisać innym. Jeśli ktoś ma inne zdanie to jest "partyjny", ale ty waląc cały czas propagandowe kalki z minionej tvp oczywiście jesteś ponad podziałami :lol: Komedia to mało powiedziane :mrgreen:

A propos TVP, przez 8 lat wpakowano w tę tubę propagandową 16 mld zł. Ile samo lotnisko miało kosztować? 15?
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
City break w Portugalii 🌅🏖️ Relaks w Algarve (z weekendem) za 809 PLN 😍 City break w Portugalii 🌅🏖️ Relaks w Algarve (z weekendem) za 809 PLN 😍
Słoneczny Egipt na wypasie 🏝️🌞 All inclusive w 5* hotelu w Szarm el-Szejk za 2163 PLN Słoneczny Egipt na wypasie 🏝️🌞 All inclusive w 5* hotelu w Szarm el-Szejk za 2163 PLN
 Temat postu: Re: CPK
#1902 PostWysłany: 23 Kwi 2024 21:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Kwi 2012
Posty: 2036
Loty: 319
Kilometry: 620 405
niebieski
Istvan napisał(a):
Podstawowym uzasadnieniem jest to co sam Lasek powiedzial w cytowanym powyzej wywiadzie, o potencjale rozbudowy Okecia - link jest powyzszym poscie. Rozbudowa Okecia wystarczy do 2035 r., a sa eksperci co mowia ze i nawet krocej. Ale byc moze i Lasek, i inni, sie myla - ale w takim razie zamiast pisac "bez zadnego uzasadnienia", to Ty powiedz dlaczego jestes na nie?

Robaku napisał(a):
A ja kolega uczulony na PO

No i tu pudlo totalne... w tak spolaryzowanym politycznym bagienku jak mamy w PL zapewne trudno sobie wyobrazic, ze mozna na kogos glosowac i od niego wymagac? Nie znajdziesz ani jednej mojej wypowiedzi w ktorej bym ocenial cos tylko przez pryzmat tego ze cos jest "pisowskie" albo "platformiane", w przeciwienstwie do kolegow partyjniakow powyzej. Super, ze czyscimy patalogie po poprzednikach (za ktore niektorzy powinni isc siedziec!). Ale serio ktos jest zadowolony z sytuacji kiedy patalogie zastepujemy indolencja?



trudno czasem i zalicze pudło, ale czy merytorycznie moze sie odnieśc do tego gospodarczego celu tegoż portu lub w kontekscie historycznym i ew. przyszlosciowym. Albo też jakie miałby spełniać inne 'wazne role" ten port.
BO ja tak patrzac na mapę na jego położenie, to niestety nie mogę wyobrazić, żeby w jakikolwiek sposób mógł konkurować na innym podlozu niz turystycznym z takimi portami jak gdank czy gdynia
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1903 PostWysłany: 24 Kwi 2024 06:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 5360
platynowy
Do apologetow CPK. Moze warto sie zastanowic nad informacjami z tego artykulu. Nie tylko pomysl CPL jest wysoce watpliwy, ale co i tu i na innych forach bylo podnoszone koncepcja przesiadkowa calej Polski w Baranowie. PS. Zaskakujaca wyczarpujacy i dlugi artykul jak na to medium, oczywiscie mozna wziac poprawke na wydawce i ktora srtone dyskursu politycznego zajmuje, ale...wazne sa inforacje i wnioski...
https://trojmiasto.wyborcza.pl/trojmias ... ienie.html

Jako ze artykul platny, kilka cytatow:
Cytuj:
- Rząd PiS i spółka CPK rozpoczęły budowę systemu kolejowego wartego ponad 100 mld zł bez analiz potwierdzających zasadność tak wielkiej inwestycji
- Koncepcja przygotowania i realizacji projektu CPK opiera się na… artykule w "Rynku Kolejowym" z września 2012 roku
- Realizujemy w Polsce unikalny w skali świata projekt wielkiego węzła przesiadkowego pośrodku niczego (a w przyszłości przy lotnisku), bo taką wizję miał jeden człowiek
- Były projektant CPK: Wiadomo było, że ze wszystkim trzeba się będzie spieszyć. A to oznaczało, że nie uda nam się tego zrobić zgodnie ze sztuką

Rozpoczęta przez PiS rozbudowa systemu kolejowego wyceniana niedawno przez spółkę na ponad 100 mld zł opiera się w całości na „Koncepcji przygotowania i realizacji inwestycji Port Solidarność - Centralny Port Komunikacyjny dla Rzeczypospolitej Polskiej".
To dokument uchwalony przez rząd Beaty Szydło 7 listopada 2017 roku, w którym w rozdziale 6 („Wizja przedsięwzięcia") znajduje się podrozdział C - „CPK jako węzeł pasażerski transportu kolejowego Rzeczpospolitej Polskiej". To w tym miejscu rząd zdecydował, że system transportu kolejowego w Polsce ma w przyszłości oprzeć się o konkretnie wytyczone korytarze Kolei Dużych Prędkości (kolejowe szprychy), które spotkają się w wielkim węźle przesiadkowym.
Gdy spojrzymy na dwa wcześniejsze podrozdziały dotyczące samego lotniska (A - „CPK jako główny węzeł komunikacji lotniczej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej", B – „Wybór lokalizacji"), to znajdziemy w nich wiele dokumentów rządowych i zewnętrznych analiz zamawianych we wcześniejszych latach, które wskazywały, jakie są plusy i minusy różnych wariantów budowy lotniska, jego lokalizacji, jak i rozbudowy istniejących portów.
W części kolejowej, choć jej realizacja kosztować będzie kilkukrotnie więcej, odesłania do takich dokumentów praktycznie nie ma. Jedyne, co powstało do 2017 roku i jest czymś więcej niż tylko wizją, to dokumenty dotyczące tzw. Igreka, czyli szybkiego połączenia z Warszawy przez Łódź do Poznania i Wrocławia oraz modernizacji Centralnej Magistrali Kolejowej z Grodziska Mazowieckiego do granicy z Czechami.
Na jakiej więc podstawie rząd Szydło podjął decyzję, żeby zbudować w Polsce sieć kolejową opartą o wielki krajowy węzeł przesiadkowy z dala od miasta, a przy lotnisku?
Koncepcja odsyła nas do… artykułu w „Rynku Kolejowym" z września 2012 r. Ma on tytuł „Rzecz o budowie krajowego systemu przewozów". Jego autorami są Patryk Wild i Wojciech Zdanowski. To opowieść o tym, jak ich zdaniem mogłaby wyglądać kolej w Polsce za jakiś czas, a konkretnie za 15-20 lat.
znaleziony artykul: https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 38565.html

Tymczasem w przedstawionej rządowi przez pełnomocnika CPK Mikołaja Wilda (brata autora artykułu z „Rynku Kolejowego") i przyjętej w listopadzie 2017 r. „Koncepcji" czytamy: „(…) Polska (obok Włoch i Niemiec) należy do europejskich krajów o najbardziej policentrycznym układzie zaludnienia i najmniejszym udziale populacji stolicy państwa do populacji ogólnej (…). Dla obsługi takiego typu obszarów właściwszym schematem jest w miarę równomiernie rozłożona przestrzennie sieć połączeń. Uwzględniając te nieco sprzeczne uwarunkowania przestrzenne (…) optymalnym układem komunikacyjnym dla Polski wydaje się układ „pajęczyny" z centralnym punktem układu umiejscowionym wewnątrz Centralnej Metropolis i promienistymi liniami łączącymi centrum z głównymi miastami i obszarami kraju oraz linią lub liniami obwodowymi łączącymi ze sobą główne ośrodki położone satelitarnie w stosunku do centrum".
Bezpośrednio skopiowanych fragmentów artykułu w części kolejowej koncepcji jest kilka, a cała reszta to powielenie wszystkich pomysłów i założeń zawartych w tekście, ubranych tylko w nieco inne słowa.
Czy można zatem mówić o plagiacie albo inspiracji autorów koncepcji artykułem z 2012 r.? Nie, bowiem są to te same osoby.

i dalej:
W 90 dni wymyślili kolej na nowo
Już we wrześniu 2017 r. zespół miał gotową koncepcję zupełnie nowego systemu kolejowego w kraju. Przygotowanie jej zajęło zatem niecałe trzy miesiące. Tak krótki czas nie może jednak dziwić, bo przecież część kolejowa to przepisany i przetworzony artykuł z 2012 r.
W tym czasie nie wykonano (bo i tak nie dałoby się tego zrobić) żadnych analiz, czy to, co proponowało dwóch kolegów z Dolnego Śląska, ma jakikolwiek sens.
Co ciekawe, Wild kilka razy odwoływał się w nim do „Kierunkowego programu rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce do 2040 roku", przygotowanego przez Instytut Kolejnictwa dla PKP PLK w 2010 r. Problem w tym, że jego „potencjalny" scenariusz był z nim sprzeczny.
To, że przyszły kształt sieci KDP w Polsce opiera się tylko i wyłącznie na wizji Wilda, potwierdził w czerwcu 2023 r. Marcin Horała, pełnomocnik rządu ds. CPK w odpowiedzi na interpelację posłanki Iwony Michałek.
Dla nas Horała, kiedy pod koniec 2019 r. został pełnomocnikiem ds. CPK, był nadzieją, że powstrzyma zapędy braci i sprowadzi projekt na ziemię. Zamiast tego w całości kupił ich wizję i zrobił sobie jeszcze z tego polityczną trampolinę do wyższej ligi - opowiada nam były pracownik CPK.
Absurdalnym było założenie, że nie możemy mówić o modernizacji obecnej trasy, bo na niektórych jej odcinkach brakuje przepustowości, gdy jednocześnie planujemy alternatywę w postaci nowej linii za ponad 30 mld zł.
Nikt nie pytał o inne warianty, bo podstawą całej koncepcji Wilda był wielki węzeł przesiadkowy na skrzyżowaniu tras północ-południe i wschód-zachód. Bez CMK Północ nie byłoby sensu budować krajowego węzła kolejowego.
Tak więc dziś realizujemy unikalny w skali świata projekt wielkiego węzła przesiadkowego pośrodku niczego (a w przyszłości przy lotnisku), bo taką wizję miał jeden człowiek. Nikt w rządzie, uchwalając koncepcję budowy CPK, nie zastanowił się, że może nie ma przypadku w tym, że nigdzie na świecie nie ma wielkie krajowego węzła kolejowego poza ośrodkiem miejskim.
Prezes Wild na taki argument odpowiadał tak: my to zbudujemy właśnie dlatego, że nikt tego jeszcze nie zrobił - opowiada nam były pracownik CPK.
Tymczasem do obsługi nowego lotniska spokojnie wystarczyłby sam „Igrek".
Już na etapie koncepcji z Piotrem [Malepszakiem] powtarzaliśmy, że CPK będzie obok Warszawy, a nie Warszawa obok CPK, i to Warszawa powinna być głównym węzłem w kraju. Powyższe uwagi nie spotykały się ze zrozumieniem, choć teoretycznie lokalizacja CPK umożliwia w wielu relacjach obsługę obu generatorów ruchu bez konieczności realizacji dodatkowej przesiadki - opowiada Zdanowski.
Wizja braci Wild cały czas rosła i nie podlegała dyskusji. Jedyne, co udało się „wywalczyć" osobom racjonalniej podchodzącym do planowania infrastruktury, to przekonanie Wilda do rezygnacji z dworca dwupoziomowego. Dziś w projekcie pod lotniskiem jest sześć peronów na jednym poziomie.
Tymczasem system zbudowany w oparciu o wielki węzeł przesiadkowy to nie tylko kwestia tego, czy komukolwiek będzie się chciało przesiadać w takim miejscu w podróżach dalekobieżnych, ale też kosztów.
Tak więc to, co spółka wytworzyła do tej pory, było tajne, niezatwierdzone i nieskonsultowane, a jednocześnie prace projektowe szły pełną parą.
I tak np. podczas konsultacji z samorządami CPK i wykonawca STEŚ prezentował rozkład jazdy, zgodnie z którym z Gdańska do Warszawy i CPK pociągi kursowałaby co ok. 20 minut. Jednocześnie analizy wykazują, że pasażerów między stolicą a Trójmiastem nie przybędzie. Według Pasażerskiego Modelu Transportowego w 2050 r. ma ich być 12 tys. w dobie (w obu kierunkach), z czego prawie dwie trzecie będzie wysiadać na… lotnisku. Dzisiaj między stolicą a Gdańskiem, Gdynią i Sopotem podróżuje dziennie średnio 7 tys. pasażerów (w obu kierunkach).
Ale dogmatów było znacznie więcej. Wild zmienił wybrany już w studium wariant „Igreka". - Patryk przesunął rozgałęzienie do Sieradza, aby minimalnie skrócić czas przejazdu do Wrocławia. Oczywiście zrobił to bez żadnych analiz, tylko po to, aby skrócić o parę minut czas przejazdu do regionu, z którego pochodził i w którym politycznie działał - tłumaczy nam osoba z CPK.
Wariant przez Sieradz powoduje kilka zasadniczych problemów, w tym m.in.:
- likwiduje relację Wrocław - Poznań;
- podwyższa koszt budowy, gdyż rozgałęzienie linii zacznie się wcześniej, więc o kilkadziesiąt kilometrów dłuższe będą osobne linie do Wrocławia i Poznania;
- Trudno zrozumieć, dlaczego rozgałęzienie jest w Sieradzu, a tym bardziej, dlaczego poprzez studium CPK nie sprawdziło obu wariantów
Innym „dogmatem Wilda" było prowadzenie wszystkich „szprych" do CPK. W efekcie budowane jest połączenie Warka - CPK (jako fragment trasy Rzeszów - Warszawa) i szybkie pociągi, zamiast jechać do stolicy, będą najpierw wjeżdżać do CPK.


To tylko skromne wycinki naprawde dlugiego tekstu. Warto przeczytac calosc.
_________________
navigare necesse est
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1904 PostWysłany: 24 Kwi 2024 07:55 

Rejestracja: 12 Lut 2019
Posty: 1069
niebieski
Dziś kolejny artykuł analizujący przyszłość kolei w Polsce w kontekście CPK
Ostrzeżenie dla alergików! To znowu Wyborcza.pl z Trójmiasta https://trojmiasto.wyborcza.pl/trojmias ... 1-L.1.duzy

(...) Do analizy tego, jak będzie wyglądał w przyszłości ruch na polskich torach, służy Pasażerski Model Transportowy. Spółka CPK przejęła go z rąk PKP PLK i znacznie rozbudowała. Wśród fachowców opinie są zgodne, że model jest naprawdę dobry.

- Problem w tym, że nie wykorzystano go właściwie - mówi nam osoba z CPK. - Mając takie narzędzie można było poszukać najlepszych rozwiązań, które pozwolą zmienić oblicze transportu publicznego w Polsce. Zamiast tego wykorzystano go jednak do próby udowadniania, że wielki węzeł w Baranowie ma sens. Ale to się nie udało. Dlatego właśnie opinia publiczna nie widzi niemal żadnych liczb związanych z komponentem kolejowym CPK. (...)

Przypomnijmy, że CPK podaje, że w 2050 roku dzięki realizacji komponentu kolejowego ruch dalekobieżny wzrośnie w Polsce do 108 mln pasażerów. Okazuje się, że aby osiągnąć choćby tak nieduży wzrost, konieczne było założenie, że pociągi dalekobieżne będą pokonywać rocznie… 180 mln pociągokilometrów. W 2023 roku pokonały 65 mln pockm co oznacza, że aby przewieźć o 59 proc. więcej pasażerów, będą musiały jeździć o 177 proc. więcej!
A to oznacza z kolei gigantyczne koszty. Dzisiaj dopłata do przejechanego przez pociąg PKP Intercity kilometra wynosi średnio ok. 29 zł. Oznaczałoby to, że do funkcjonowania wymyślonego w ramach CPK systemu kolei dalekobieżnej trzeba by było dokładać dodatkowo 3,4 mld zł rocznie. Ale to w sytuacji dotacji na dzisiejszym poziomie. A ta na pewno będzie znacznie wyższa z dwóch powodów:

- kolej dużych prędkości jest znacznie droższa w eksploatacji

- jeżeli pociągi będą jeździć prawie trzy razy więcej, jednocześnie wożąc jedynie o niecałą połowę więcej pasażerów, będzie to oznaczać, że wpływy z biletów będą pokrywać znacznie mniejszą cześć kosztów, niż dzisiaj.


Jak tam szła ta bajka o dochodach, jakie przyniesie nam CPK? Wystarczy na pokrycie dotacji do pociągów nadkładających drogi przez Baranów, czy jednak będzie trwały deficyt?
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
le_szek uważa post za pomocny.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1905 PostWysłany: 24 Kwi 2024 08:32 

Kurczę, tyle razy pisaliśmy tu, jeszcze nawet przed wyborami, że koncepcja także i kolejowego pępka świata w Baranowie nie ma najmniejszego sensu, ale myślałem, że nie jest aż tak źle - że jacyś fachowcy to policzyli i to jest jakoś podparte analizami. A tu się okazało, że dwóch braci po prostu sobie to wymyśliło na kolanie, żeby, nie wiem, zaimponować kolegom z Nowogrodzkiej czy co? Niby człowiek wiedział, że to wszystko to była totalna amatorka, ale się jednak łudził...

No to jeszcze ja z artykułem - zauważyłem bowiem, że im więcej literek i zacytowań z artykułów, tym mniej wzmożenia ludzi, którzy nie chcą dyskutować, a tylko zakrzyczeć. :lol:

Cytuj:
Andrzej Ilków, nowy prezes Polskich Portów Lotniczych, wrócił na Okęcie, żeby skończyć to, co wcześniej zaczął.

Andrzej Ilków został prezesem spółki Polskie Porty Lotnicze (PPL) niespełna miesiąc temu, ale poprzednio spędził w firmie ponad siedem lat, dlatego twierdzi, że wie dokładnie co trzeba zrobić, żeby lotnisko mogło dobrze funkcjonować. W opublikowanym dziś (18.04) wywiadzie, udzielonym dziennikowi Rzeczpospolita, Ilków poruszył kilka kluczowych kwestii dla przyszłości lotnisk obsługujących aglomerację warszawską.

Po pierwsze nowy szef PPL dostał już zgodę na modernizację Lotniska Chopina, która musi zostać przeprowadzona pilnie, bo Okęcie straciło kilka lat z powodu błędnych decyzji poprzedników. Projekt ma polegać głównie na rozbudowie terminala pasażerskiego, co ma nastąpić na początku 2027 r. Wszystkie pozostałe inwestycje, łącznie z powiększeniem sortowni bagaży, Ilków chce zakończyć do marca 2029 r., czyli przed początkiem sezonu letniego.

Po drugie PPL przestanie blokować plany rozbudowy Modlina. Ilków stwierdził, że będzie kibicował projektom inwestycyjnym w nowodworskim porcie, bo jego infrastruktura zatrzymała się na roku 2016. Jednocześnie prezes PPL uważa, że istnieje możliwość pozyskania przez podwarszawski port nowych klientów i przełamania całkowitej dominacji Ryanaira.

Po trzecie port w Radomiu nie będzie w żaden sposób ograniczany. Wręcz przeciwnie Ilków chce poprawić jego zdolności operacyjne poprzez umożliwienie wykonywania lotów nocnych, co ma przyciągnąć linie czarterowe. W tym celu ma zostać opracowany wniosek o wydanie odpowiedniej zgody środowiskowej. Jednocześnie lotnisko na Sadkowie wymaga zwiększenia liczby godzin pracy cywilnych kontrolerów ruchu lotniczego oraz skoordynowania zasad jego użytkowania z wojskiem, które radomski port wykorzystuje do swoich operacji.

W efekcie tych działań w 2032 r. trzy porty aglomeracji warszawskiej powinny móc obsłużyć 40 mln pasażerów. Z tego 30 mln ma przypadać na Lotnisko Chopina, a 10 mln łącznie na Modlin i Radom. Prezes PPL chce osiągnąć taką proporcję bez wprowadzania administracyjnego podziału ruchu. Przypomnijmy, że te trzy porty w 2023 r. gościły 22 mln podróżnych. Plan Ilkowa zakłada, że za osiem lat przepustowość lotnisk aglomeracji warszawskiej umożliwi obsługę ruchu pasażerskiego o 81 proc. większego niż w zeszłym roku.
https://www.pasazer.com/news/465237/ilkow,na,lotnisku,chopina,stracilismy,kilka,lat.html
Góra
 PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1906 PostWysłany: 24 Kwi 2024 08:58 

Rejestracja: 10 Wrz 2022
Posty: 118
Jakie sa realne mozliwosci rozbudowy Chopina? znam opinie Wilka wiec prosze o kontropinie
Jakie sa realne mozliwosci rozbudowy Modlina?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1907 PostWysłany: 24 Kwi 2024 09:04 

Możliwości są odwrotne do opinii Wilka. Jakiejkolwiek. :lol:

Naprawdę zadajesz takie pytanie mając post nad sobą właśnie o tym traktujący? Naprawdę?


Ostatnio edytowany przez Anonymous, 24 Kwi 2024 09:06, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1908 PostWysłany: 24 Kwi 2024 09:05 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 5360
platynowy
@jackrabbit A masz odpowiedz w poscie powyzej Twojego pytania. :-)
I zapewne nie sa to wartosci maksymalne.
_________________
navigare necesse est
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1909 PostWysłany: 24 Kwi 2024 09:20 

Rejestracja: 10 Wrz 2022
Posty: 118
Anonymous napisał(a):
Naprawdę zadajesz takie pytanie mając post nad sobą właśnie o tym traktujący? Naprawdę?


Malo tam konkretow i faktycznych kontrargumentow - np. co z limitami i osiagniecie max. przepustowosci na okeciu. Jak ma wygladac modernizacja Modlina.

Nie przyszedlem sie awanturowac, wiem, ze kazdy pewnie jest tutaj ekspertem logistyki i lotnictwa, wiec zostawiam pytanie i eot z mojej strony.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1910 PostWysłany: 24 Kwi 2024 09:24 

Właśnie chodzi o to, że każdy, kto tu rozsądnie myśli, nie poda Ci dokładnych cyferek, bo ich po prostu nie zna. Opieramy się na zgrubnych wyliczeniach. Były podawane w temacie. Dokładne cyferki znają pewnie insiderzy, czyli na pewno nie my i na pewno nie Wilk.

Jeśli w artykule nowy szef PPL podaje takie liczby, to takimi liczbami możemy operować.
Góra
 PM off
j_a lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1911 PostWysłany: 24 Kwi 2024 09:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 5360
platynowy
Powyzszy artykul nie mial na celu zapodania informacji o maksymalnej przepustowosci, tylko o doraznych dzialaniach majacych na celu udroznic lotniska w stolicy w krotko-sredniookresowej perspektywie.
Jak chcesz "zbadac" maksymalna teoretyczna przepustowosc, to zapraszam do "kalkulatorka", ktory udostepnilem "pro publico bono" juz prawie rok temu. Jak Ci sie nie podobaja moje zalozenia, mozesz sam je sobie dowolnie pozmieniac.
Teoretycznie da sie wycisnac i 70mln paxow z 1 pasa na WAW+WMI+RDO. +1mln t cargo z WMI :-)
viewtopic.php?t=143890&p=1637715#p1637715
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing

Załączniki:
Komentarz do pliku: Ilosc operacji godzinowo
Zrzut ekranu 2024-04-24 o 09.35.54.png
Zrzut ekranu 2024-04-24 o 09.35.54.png [ 120.38 KiB | Obejrzany 2044 razy ]
WAW-1pas-WMI+RDO-MAX-70mlnPAX-1mlncargo.png
WAW-1pas-WMI+RDO-MAX-70mlnPAX-1mlncargo.png [ 612.56 KiB | Obejrzany 2050 razy ]
_________________
navigare necesse est
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1912 PostWysłany: 24 Kwi 2024 09:50 

Rejestracja: 10 Wrz 2022
Posty: 118
@jaco027dzieki, o cos takiego pytalem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1913 PostWysłany: 24 Kwi 2024 10:18 

Rejestracja: 12 Lut 2019
Posty: 1069
niebieski
Anonymous napisał(a):
Kurczę, tyle razy pisaliśmy tu, jeszcze nawet przed wyborami, że koncepcja także i kolejowego pępka świata w Baranowie nie ma najmniejszego sensu, ale myślałem, że nie jest aż tak źle - że jacyś fachowcy to policzyli i to jest jakoś podparte analizami. A tu się okazało, że dwóch braci po prostu sobie to wymyśliło na kolanie, żeby, nie wiem, zaimponować kolegom z Nowogrodzkiej czy co? Niby człowiek wiedział, że to wszystko to była totalna amatorka, ale się jednak łudził...


Pytanie jest głębsze, kto "wymyślił" tych dwóch braci i dał im decyzyjność.

Dokładnie, tzw. komponent kolejowy CPK od samego początku, pomysłu żeby większość pociągów w Polsce jeździła przez Baranów od początku dyskusji budził najwięcej wątpliwości, nie tylko moich i nie tylko na tym forum. Ale recepta była dobra, nie pokazywać danych, zamówić sobie za miliony PR u youtuberów typu Kanał (nomen omen) Zero i pokażemy Niemcom jak budować lotnisko :lol:

CPK zatrudnia ok. 755 osób, średnia pensja to 16k zł (ale zdaje się bez zarządu). Dla porównania Ministerstwo Zdrowia zatrudnia ok 850 osób z przeciętnym wynagrodzeniem ok 10k zł z dodatkami). Spółka CPK wydała już 2.7 mld zł, poza płacami dużą pozycję stanowią ekspertyzy i "strategie". 750 osób z takimi pensjami i nie ma kto napisać podstawowych dokumentów? Czy to tylko zwyczajne wyprowadzanie kasy?
https://www.bankier.pl/wiadomosc/Sredni ... 92237.html
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: CPK
#1914 PostWysłany: 24 Kwi 2024 10:40 

Rejestracja: 27 Lut 2015
Posty: 453
niebieski
Jakieś dowody, że kanał Zero dostał pieniądze na promocję CPK czy tylko propaganda w stylu GieWu, którą Stanowski skutecznie obnaża?

Przypomina mi się lot z Aten do Wawy w czerwcu zeszłego roku: pod bramką biega gość w koszulce wośp, w samolocie mam „szczęście”siedzieć blisko niego, tuż po starcie zaczyna się monolog czyli mix anty pis, afery, cpk, dekodery, tvp, a na koniec tekst, że bł. Faustyna Kowalska była chora psychicznie, którego nawet jego najwytrwalszy słuchacz nie zdzierżył - modelowy przykład ofiary tępej propagandy brukowca Nie, giewu i tvn, czyli od rana do wieczora pisowcy w głowie i na ustach.
_________________
Patron Radio WNET
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Mihal09 lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1915 PostWysłany: 24 Kwi 2024 10:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 5360
platynowy
@Grzenio1970 Udowodniles kiedys, ze porafisz merytorycznie, to po co te bzdety teraz...?
_________________
navigare necesse est
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
j_a lubi ten post.
j_a uważa post za pomocny.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1916 PostWysłany: 24 Kwi 2024 10:53 

j_a napisał(a):
Anonymous napisał(a):
Kurczę, tyle razy pisaliśmy tu, jeszcze nawet przed wyborami, że koncepcja także i kolejowego pępka świata w Baranowie nie ma najmniejszego sensu, ale myślałem, że nie jest aż tak źle - że jacyś fachowcy to policzyli i to jest jakoś podparte analizami. A tu się okazało, że dwóch braci po prostu sobie to wymyśliło na kolanie, żeby, nie wiem, zaimponować kolegom z Nowogrodzkiej czy co? Niby człowiek wiedział, że to wszystko to była totalna amatorka, ale się jednak łudził...


Pytanie jest głębsze, kto "wymyślił" tych dwóch braci i dał im decyzyjność.


W zasadzie to już wiadomo, jak podawałem, jak wyglądało "etapowanie" CPK za PiSu. I gdy stwierdzono, że CPK to będzie kolejna skarbonka, to dla podtrzymania narracji dla czarnego luda stwierdzono, że można dać chłopakom się wyszaleć. Najważniejsze, żeby co jakiś czas wrzucali info, że "w Polskę idziemy, panowie", a że cyferki się nie zgadzają? Tym gorzej dla cyferek.

Jeśli tam dochodziło do tego, że przed wyborami zaczęli naprędce ukrywać etaty i dopisywać zakres obowiązków do pozostałych etatów, to moim zdaniem w zasadzie odpowiedź jest jedna: nikt ich nie wymyślił, bo nikt nad tym nie panował.

Z perspektywy czasu mogę teraz powiedzieć, że nawet ja nie myślałem, że aż taką amatorkę tam odwalali.
Góra
 PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1917 PostWysłany: 24 Kwi 2024 11:47 

Rejestracja: 27 Lut 2015
Posty: 453
niebieski
jaco027 napisał(a):
@Grzenio1970 Udowodniles kiedys, ze porafisz merytorycznie, to po co te bzdety teraz...?
Po co tworzyć teksty, że ktoś wziął pieniądze na promocję CPK, bez pokazania dowodów? Na usprawiedliwienie tylko, że niektórym jest trudno oddzielić pracę od rozrywki:
j_a napisał(a):
… Zanim zaczniesz komuś przypisywać własne fobie, pomyśl że niektórzy interesują się polityką 20 czy 30 lat, trochę przeczytali i widzieli. ...


Trochę lepiej bez takiego politycznych śmietnika wyglada wątek CPK na forum lotnictwo, na którym udzielają się również tutejsi forumowicze.
_________________
Patron Radio WNET
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Mihal09 lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1918 PostWysłany: 24 Kwi 2024 12:22 

Rejestracja: 04 Gru 2017
Posty: 755
Loty: 203
Kilometry: 691 388
niebieski
Grzenio1970 napisał(a):
Jakieś dowody, że kanał Zero dostał pieniądze na promocję CPK czy tylko propaganda w stylu GieWu, którą Stanowski skutecznie obnaża?


Domaganie się dowodów jest wg mnie dziecinne ale zabronione nie jest. Dowody są potrzebne w dochodzeniu swoich racji w sądzie i nie tylko, gdyż w postepowaniu administracyjnym również, co opisuje KPA (Rozdz. 4, art. 75 - 88a). Niezobowiązująca dyskusja na forum nie potrzebuje dowodów, wystarczy uzasadnienie z ewentualnym wskazaniem źródła informacji. Zgadzam się, że w tamtej wypowiedzi nie było uzasadnienia czy źródła .
Natomiast stwierdzenie "youtuber typu kanał zero" nie oznacza wskazania tego konkretnego kanału ale kanałów o danej tematyce, formie i sposobie przekazu czy widocznych sympatii.
A co do pasażera z lotu do Aten i jego stwierdzenia o św. Faustynie (czyż od ok. ćwierć wieku nie jest świętą ), to wziąłeś pod uwagę, że mógł mieć dowody że tak nieśmiało nawiążę do Twojej potrzeby czy sugestii o materiale dowodowym? Np. uwierzytelniony odpis, którego treść potwierdzałaby chorobę psychiczną? :lol: Bo jeśli miał, to by go stawiało w innym świetle.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1919 PostWysłany: 24 Kwi 2024 13:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Gru 2011
Posty: 2010
srebrny
jaco027 napisał(a):
Jak chcesz "zbadac" maksymalna teoretyczna przepustowosc, to zapraszam do "kalkulatorka", ktory udostepnilem "pro publico bono" juz prawie rok temu. Jak Ci sie nie podobaja moje zalozenia, mozesz sam je sobie dowolnie pozmieniac.
Teoretycznie da sie wycisnac i 70mln paxow z 1 pasa na WAW+WMI+RDO. +1mln t cargo z WMI :-)

Tabelka fajna, ale to takie pisanie palcem po wodzie, niewiele ma wspolnego z rzeczywistoscia. Jak sie pobawie procentami to Okecie z jednym pasem wychodzi nawet na 54mln paxow a wszystkie trzy lotniska razem na 109mln. No bajka :) Pytanie dlaczego zdaniem nowego prezesa PPL, po nowej rozbudowie, od 2029 r. Okecie bedzie w stanie obslugiwac max 30 mln pasazerow (a niedawno wiceprezes M.Danił mowil nawet o max 28 mln)...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1920 PostWysłany: 24 Kwi 2024 13:29 

A najlepsze jest to, że o tym, że Faustyna Kowalska najprawdopodobniej cierpiała na dwubiegunówkę, mówi nawet oficjalny przewodnik w Płocku. :lol:

To jest paradne. Wchodzi tu jeden z drugim, wyleje z siebie całą żółć, która mu się uzbierała od wyborów, w słowotoku umieści wszystkie swoje nienawiści i fobie, oczywiście zmieści w tym WOŚP, Wyborczą, TVN i nienawiść do inaczej myślących, nawet się nie zająknie o meritum tematu, a potem zaapeluje o pisanie na temat i apolityczności, bo się brzydzi polityką.

Czy kiedyś usłyszymy: "Tak, Wildowie narysowali sobie na kolanie kółko i krzyżyk za miliony naszych pieniędzy, nie mając do tego żadnych merytorycznych podstaw i niesłusznie broniliśmy tej koncepcji"? Nie, będziemy ciągle słyszeć, że "wyborcza, tvn, tusk, niemce". Zero przyznania się do błędu. Aha, teraz jeszcze o Faustynie będą pisać.
Góra
 PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2264 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99 ... 114  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group