Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3309 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146 ... 166  Następna
Autor Wiadomość
#2841 PostWysłany: 06 Paź 2023 00:45 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 25214
mateuszmtx napisał(a):
„Już dziś jesteśmy przewoźnikiem klasy premium, a chcemy być tylko lepsi”

:shock:
Do czasu kiedy anulujemy loty w mniej niż 14 dni. Wtedy jesteśmy Ryanairem/Wizzairem i mamy gdzieś europejskiej zażalenie

Wysłane przez moją Nokię 3330
Góra
 Profil Relacje PM off
9 ludzi lubi ten post.
 
      
Super 🔥Bezpośrednie loty z Wietnamu do Polski za 499 PLN ❗️😎 Super 🔥Bezpośrednie loty z Wietnamu do Polski za 499 PLN ❗️😎
Wiosenny urlop na Costa Brava 🌊🏖️ 4* hotel przy plaży za 2139 PLN ☀️ Wiosenny urlop na Costa Brava 🌊🏖️ 4* hotel przy plaży za 2139 PLN ☀️
#2842 PostWysłany: 06 Paź 2023 07:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lip 2012
Posty: 12091
HON fly4free
@marek2011 pewnie porównał do "first" w niektórych samolotach na krajówkach w USA :)
Albo może chodziło mu o "first row" u konkurencji w klasie ekonomicznej? :D
Góra
 Profil Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
      
#2843 PostWysłany: 06 Paź 2023 08:49 

Rejestracja: 04 Gru 2017
Posty: 754
Loty: 203
Kilometry: 691 388
niebieski
To dobrze, że Lot odnawia wnętrze i klasę biznes. Szkoda, że znowu za późno oraz, że efektem będzie różnica aranżacji pomiędzy wersjami samolotu, jeśli faktycznie w odnowionych będzie układ 1-2-1.
A co do samej "strategii" to jest ona na tyle ogólna, że jedynie ogólnie można stwierdzić, że widać w niej sens. Pomijając kwestię, że oprócz strategii widze tam wiele życzeń, marketingu i prezentacji wizerunku. Chociaż można dyskutować, czy np. zwiększenie liczby samolotów szerokadłubowych o 25% (czyli przeliczając na sztuki o 4 samoloty) w ciągu 5 lat to wzrost znaczny, czy niewielki. W moim odbiorze niezbyt wielki ale przynajmniej realnie brzmi.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#2844 PostWysłany: 06 Paź 2023 11:52 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1790
niebieski
Bardzo dużo "chcemy aby", a mało konkretów. Format zbliżony do wiecu wyborczego, a nie strategii biznesowej.
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
#2845 PostWysłany: 06 Paź 2023 12:26 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 7145
Loty: 570
Kilometry: 1 186 935
[mention]Kumkwat_kwat [/mention] Nie chcę tu nikogo bronić ale to strategia. Nie „ej opowiemy Wam jakie kierunki konkretnie odpalimy albo jakie wino będziemy podawać w nowym salonie w Chicago.
Pokazali nowe C pokazali bardzo short listę kierunków. Bez mocarnych planów na Australię czy Santiago de Chile. No ale zawsze moze sie zmienic prezes za dwa tygodnie :)
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2846 PostWysłany: 06 Paź 2023 13:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Wrz 2013
Posty: 3020
Loty: 506
Kilometry: 736 023
złoty
Dobrze przewidziałem, że LO nawiąże teraz umowę code share z JetBlue. Do tej pory mieli umowę interline.

W obecnej sytuacji uważam, ze to dobra wiadomość. Raz z nimi leciałem i bardzo dobrze wspominam.

Wrzucam zdjęcia nowych wnętrz dla Dreamlinerów:
Image
Image
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
oskiboski uważa post za pomocny.
 
      
#2847 PostWysłany: 06 Paź 2023 13:51 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 5485
srebrny
kumkwat_kwiat napisał(a):
Bardzo dużo "chcemy aby", a mało konkretów. Format zbliżony do wiecu wyborczego, a nie strategii biznesowej.

no wlasnie duzo takiego pitu pitu, co bysmy tam chcieli, a za malo konkretow, to ze short-list trasy do usa to San francisco boston i washington, wiedzieli chyba wszyscy
no i jakies tam mydlenie oczu o np. dublinie ktory nie ma sensu.
ciekawi mnie na ile to marzenia a na ile plany z Teheranem.
Góra
 Profil Relacje PM off
kumkwat_kwiat lubi ten post.
 
      
#2848 PostWysłany: 06 Paź 2023 14:10 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1790
niebieski
oskiboski napisał(a):
Nie chcę tu nikogo bronić ale to strategia.


Nie będziemy się łapać za akademickie definicje ale dla mnie to ogólne cele jakie chce osiągnąć spółka (chcemy być duzi, piękni i bogaci). Dramatycznie mało informacji jak chcą to zrobić i konkretnych timelinów.
20 nowych połączeń i 40 nowych maszyn w 5 lat to nie jest mało. Biorąc pod uwagę, że 2024 zaczyna się już za 86 dni.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#2849 PostWysłany: 06 Paź 2023 14:16 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9636
HON fly4free
Lista życzeniowa kierunków to takie pitolenie 3 po 3 - większość z nich, jak wiadomo, było już zaplanowanych (US) albo latały tylko zostały skasowane (SIN, HAN, CMB, LCA , ATH itp.). Lepsze wrażenie zrobiłoby nakreślenie jakiejś tam strategii na najbliższe lata i odpalenie 2-3 konkretów np. na przyszły rok, żeby pokazać, że to nie tylko gadanie, a rzeczywiście konkretny plan.

Wracając jeszcze to retrofitu 787 - jak już powiedziałem, fajnie, że zaczęli się za to brać - z resztą samo w sobie to też nie jest niczym nowym, bo ta kwestia już kilkakrotnie wcześniej była zapowiadana - tyle, że zwracam uwagę, że nowe kabiny mają się pojawiać w niektórych drimkach i od 2026 roku dopiero. Wcześniej były informacja, że modernizacja ruszy już w przyszłym roku, więc wygląda na to, że cały projekt się poważnie opóźnia. Nie chcę być złośliwy, ale LO chyba za bardzo wzoruje się na LH w tej kwestii :lol:
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#2850 PostWysłany: 06 Paź 2023 14:37 

Rejestracja: 04 Gru 2017
Posty: 754
Loty: 203
Kilometry: 691 388
niebieski
Może "projekt modernizacji" ruszy w przyszłym roku, czyli:

1. Najpierw Lot ustali, co chce tak naprawdę. Bo nowe fotele i ich ustawienie to może nie wszystko. Dochodzi kolorystyka pozostałych elementów kabiny (dywany, zasłonki), modyfikacje-odnowienie (określane tradycyjnie staropolskim słowem retrofit) innych elementów (toalety, bufety czy tzw. "monumets" a więc wszystkie duże moduły wnętrza jak szafy czy schowki. Bo przecież słabo by wyglądała nowa kabina z nowym dywanem na tle starej, porysowanej tapety na ściankach działowych, co notabene w historii Lotu i funkcjonowania jego działu produktu zdarzyło się lub prawie się zdarzyło, gdy ktoś przytomny ocknął się w ostatniej chwili i skojarzył takie interesujące zestawienie elementów wnętrza.

2. Zależnie od umów leasingowych może być konieczne uzgodnić zakres modyfikacji z właścicielem z ewentualnym partycypowaniem w kosztach przez niego. Należy pamiętać, że umowy leasingowe precyzują w jakiej konfiguracji trzeba oddać samolot i w jakim stanie ma być wnętrze.
3. Wybrać firmę, która taką modyfikację opracuje, przy czym sam proces uzgadniania szczegółów tez trochę trwa.

4. Firma ma opracować dokumentację na modyfikację wraz z jej certyfikacją, by samolot był zdatny do lotu i ze zmianami do dokumentacji samolotu, bo chociażby IPC - Ilustraded Parts Catalog / katalog części , AMM - dokument zawierający procedury testów czy wymian części lub Wiring Diagram Manual / schematy elektryczne staną się nieaktualne. Jeśli modyfikację opracowuje Boeing, to on uwzględnia zmiany w dokumentacji po otrzymaniu potwierdzenia wdrożenia na danym egzemplarzu samolotu, jak to jest w przypadku wdrażania biuletynów serwisowych, których Boeing wydaje setki.

5. Należy zaplanować prace i zmodyfikować samolot, mając uprzednio zamówione części. A czas oczekiwania na elementy wnętrza może być długi. Pytanie, czy wspomniana firma Recaro na razie chwali się, że opracowuje nowe fotele i będzie je mieć, czy one już są opracowane ze stosownym zatwierdzeniem do zastosowania w B787 i trzeba je tylko zamówić i wyprodukować w odpowiedniej wersji kolorystycznej?

Taki proces zajmuje sporo czasu, ale wspomniane 2 lata (na innym forum wskazywano 3) to z jednej strony niby długo ale z drugiej jeśli byłby to 2026 rok, to czasu nie ma zbyt wiele.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2851 PostWysłany: 06 Paź 2023 14:44 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9636
HON fly4free
@Przemm: wszystko się zgadza, tyle że pomysł modernizacji kabin to nie jest coś, co urodziło się wczoraj czy przedwczoraj, tylko w zasadzie odgrzewany kotlet informacyjny - tak jak powiedziałem, była już o tym mowa rok temu i po raz pierwszy, jeśli pamiętam, ze 2 lata temu. Więc oczekiwałbym, że skoro z fanfarami się go teraz (ponownie) ogłasza, to że wszystko jest dograne i paxy zobaczą pierwsze efekty (czyt. pierwszy retrofitowany samolot) za kilka miesięcy czy najdalej za rok, a nie za 3 lata. Tak to robią generalnie wszystkie linie, poza oczywiście Lufthansą - gdzie farsa wymiany kabiny biznes ciągnie się tam - na razie ciągle bez namacalnych efektów - od 2017 roku.
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#2852 PostWysłany: 06 Paź 2023 18:06 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 7145
Loty: 570
Kilometry: 1 186 935
Do 2026 się zakonczy w 787
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Profil Relacje PM off
kumkwat_kwiat lubi ten post.
 
      
#2853 PostWysłany: 06 Paź 2023 20:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 5339
platynowy
Linia premium mówi przezes...
A internet kiedy? Bo nie premium Konkurencja...
_________________
navigare necesse est
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#2854 PostWysłany: 06 Paź 2023 20:30 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9636
HON fly4free
Może bycie premium oznacza właśnie komfort zbiorowego odcięcia od świata przez 10 godzin. Work-life balance i te sprawy.
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#2855 PostWysłany: 06 Paź 2023 20:39 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 5485
srebrny
o i po posilku na long-haulu mozna sobie drzemke strzelic a nie tam na jakims internecie siedziec :)
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#2856 PostWysłany: 08 Paź 2023 19:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 5339
platynowy
Tak na koniec weekendu....
Strategia - podsumowanie by redaktor F4F https://www.fly4free.pl/lot-oglasza-now ... 8-na-zywo/ + cyniczno-ironiczno-przesmiewczy komentarz prywatny
Strategia, pan prezes mowi, hmm... czy strategia nie pomylila sie czasem z celami operacyjnymi i srodkami ich realizacji? :-)
Odsylam do definicji:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Strategia_organizacji
https://mfiles.pl/pl/index.php/Strategia_rozwoju

a propos zestawienia:
– LOT chce stanąć w szranki z najlepszymi liniami lotniczymi - no to odesle do wyliczanki
pll-lot-nowosci-newsy-ciekawostki,191,44764&p=1637221#p1637221
LO - przychody i koszty z dzialanosci operacyjnej ok. 8,4mld PLN, zysk z dzialanosci operacyjnej 4mln PLN, przy 7,9mln PAX - daje to... tada...circa 53 grosze per PAX
dla porownania
Ryanair - zysk 1 340mln EUR = 6mld PLN przy 169mln PAX - zysk na PAX - 35PLN - 6600% wiecej niz LO
LHG - zysk 791 mln EUR = 3,5mld PLN przy 101mln PAX - zysk na PAX - 35PLN PAX - wiec jw. 6600% wiecej niz LO
Dlatego tez nie bez powodu i w calkowitym kamuflarzu (nie)ujeto - EBITA za 2022, bo bylo -1,2%, wiec podano tylko PR piekne 4,7% w 2028. Aby "stanąć w szranki z najlepszymi liniami lotniczymi" (cokolwiek to nie znaczy), to jeszcze trzeba popracowac troche nad finansami. Jak si dolzy zakup okolo 40 nowych samolotow, to w/w wspolczynniki nie pojda dramatycznie do gory, bo beda nowe koszty.

– W 2028 roku flota samolotów wzrośnie do 110 sztuk. - ale czy to jest cel strategoczny posiadanie samolotow, czy celem ma byc zwiekszenie RASK/CASK itp... https://visiblealpha.com/industrials/ai ... line-kpis/

– Do 2024 roku w barwach LOT pojawi się pięć nowych Boeingów 737 MAX 8 - jw.

– LOT chce otworzyć nowe trasy do USA i Kanady. - chcenie jest bardzo strategiczne :-)

– W Azji LOT chce skierować swoje siły na Hanoi, Bangkok, Abu Zabi, Rijad i Teheran! - poza dwoma ostatnimi, to odgrzewane dania, wiec jaka jest strategia? Idziemy tam gdzie nie ma konkurencji? Szukamy nisz gdzie nikt nie stapa nam po pietach?

– LOT planuje zatrudnić 530 nowych pilotów i 1100 pracowników personelu pokładowego - a co w tym strategicznego? TO raczej oczywista oczyristosc przy zwiekszeniu floty i losci operacji...

– W 2028 roku narodowy przewoźnik planuje osiągnąć 640 mln zł zysku netto - Super, ale jest to plan operacyjny, a nie strategiczny. Przypomne ze w pandemi bylo prawie 3 mld pomocy publicznej.

Manipulacje ze zdjec:
EBIT - nie podanie ujemnej za 2022, jako jedyny wspolczynnik, pokazany tylko przyszly
fleet - wzrost 2023-2016 74-45=29szt co daje 65% i sredniorocznie - ok. 8% i 2028-2023 110-74= 36szt co daje 49% i sredniorocznie okolo 10%
passangers - wzrost 2023-2016 10.3-5.5=4.8mln pax co daje 87% i sredniorocznie - ok. 11% i 2028-2023 16.9-10.3= 6.6mln pax co daje 64% i sredniorocznie okolo 12%
Z tego prostego zestawienia widac ze od strony floty i PAXow nihil nowi, zadnego game changera nie ma, dalej planowany ten sam poziom stabilnych wzrostow, roznice rzedu 1-2 punktow procentowych w skali roku lub 5 lat sa pomijalne.
I wcale z przedstawionego slajdowiska nie wynika ze flota rosnioe wolniej - 2.4x, a PAXy szybciej 3.1x - jest zachowana liniowosc wzrostow. Wyliczenia powyzej.

Talent sourcing - moze fajnie by bylo, aby narodowy zamiast corpo blablabla zaczal zatrudniac pilotow i zalogi pokladowe na uumowy o prace, a nie na umowach cywilno-prawnych aka smieciowkach. To bylaby zmiana strategoczna.

Premium standard - WTF - poza pustoslowiem tej frazy. Fajnie ze bedzie retrofit, nowe fotele... Ale czy to jest strategia, czy rownanie od dolu do obecnego poziomu konkurencji? I moze wreszcie ten internet? To tez bedzie rownanie do konkurencji a nie premium. Chyba ze jak Koledzy napisali butikowosc lini LOT bedzie polegala na odcieciu od swiata przez 10h lotu w trzeciej dekadzie XXI wieku :-)

Ogolnie, dobrze, ze cos sie dzieje, ale robienie z tego wielkiego eventu PR i spedu, oraz nazywanie tego nowa strategia... to IMO duza przesada.

Załączniki:
Zrzut ekranu 2023-10-8 o 18.26.49.png
Zrzut ekranu 2023-10-8 o 18.26.49.png [ 453.21 KiB | Obejrzany 1947 razy ]
Zrzut ekranu 2023-10-8 o 18.27.46.png
Zrzut ekranu 2023-10-8 o 18.27.46.png [ 226.68 KiB | Obejrzany 1947 razy ]
Zrzut ekranu 2023-10-8 o 18.28.20.png
Zrzut ekranu 2023-10-8 o 18.28.20.png [ 105.85 KiB | Obejrzany 1947 razy ]
Zrzut ekranu 2023-10-8 o 18.28.53.png
Zrzut ekranu 2023-10-8 o 18.28.53.png [ 168.92 KiB | Obejrzany 1947 razy ]
Zrzut ekranu 2023-10-8 o 18.29.23.png
Zrzut ekranu 2023-10-8 o 18.29.23.png [ 146.22 KiB | Obejrzany 1947 razy ]
_________________
navigare necesse est
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
12 ludzi lubi ten post.
3 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#2857 PostWysłany: 18 Paź 2023 10:32 

Rejestracja: 27 Lis 2015
Posty: 169
Taka ciekawostka: 2 osobne bilety: United oraz LOT eco saver. Bagaż udało się nadać od razu do miejsca docelowego (pewnie pomógł status). Apka United na bieżąco pokazywała status bagażu na całej trasie. Dlaczego lot nie ma takiej funkcji w swojej apce? Przecież da się.

Załączniki:
ua-lot.jpg
ua-lot.jpg [ 145.58 KiB | Obejrzany 1698 razy ]
_________________
Islandzki album: https://www.flickr.com/photos/jaz99/alb ... 7963495014
Góra
 Profil Relacje PM off
xyrxis lubi ten post.
 
      
#2858 PostWysłany: 18 Paź 2023 14:45 

Rejestracja: 14 Sie 2019
Posty: 140
Nie kojarzę, żeby żadna z europejskich linii miała taki tracking. American Airlines ma podobną opcję w aplikacji.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2859 PostWysłany: 18 Paź 2023 15:06 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3465
srebrny
ZTCP to LH ma to od dobrych kilku lat, na karcie pokładowej w Google Pay / Apple walet jest link do statusu bagażu.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2860 PostWysłany: 18 Paź 2023 15:25 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 7145
Loty: 570
Kilometry: 1 186 935
I działa to wspaniale wręcz w LH pokazuje,że bagaż został w LIM :D
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Profil Relacje PM off
SPLDER lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3309 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146 ... 166  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group