Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 892 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 45  Następna
Autor Wiadomość
Offline
#341 PostWysłany: 14 Lip 2021 17:52 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Sie 2013
Posty: 2508
Klub-kukułka, a nie poważna linia.. zero wiadomości o chęci wprowadzenia zmian. Mogli dać znać chociażby z miesięcznym wyprzedzeniem :roll:
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
9 ludzi lubi ten post.
Szeryfito uważa post za pomocny.
 
      
Słońce, palmy i pełen relaks za 2799 PLN ☀️🌴🏖️ Tydzień w 4* hotelu z wyżywieniem w Hiszpanii 🤩Loty z 4 miast ✈️ Słońce, palmy i pełen relaks za 2799 PLN ☀️🌴🏖️ Tydzień w 4* hotelu z wyżywieniem w Hiszpanii 🤩Loty z 4 miast ✈️
🚨Bez urlopu do Aten za 424 PLN ✨😱 Bardzo dobre godziny lotów i 4⭐ hotel 🇬🇷 🚨Bez urlopu do Aten za 424 PLN ✨😱 Bardzo dobre godziny lotów i 4⭐ hotel 🇬🇷
Offline
#342 PostWysłany: 14 Lip 2021 18:52 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3491
srebrny
potylika napisał(a):
A z drugiej strony to nic dziwnego, bo ostatnio za dużo cebulo-goldów wylatanych krajówkami się zaczęło pojawiać w salonikach i dziwnym trafem ET musiał wysyłać nagle pieniądze do... Polski - czyli tu gdzie nie lata :p


Widziałem kilka dyskusji na temat płatności, ale nigdy oficjalnej informacji, że to linia wykonującą lot płaci za wstęp do saloniku.
Gdyby wystawca *G płacił to nie miałyby sensu ograniczenia w dostępie do saloników na lotach SK czy TP, skoro to nie byłby koszt dla tych linii.

Ponadto statusy z ET to jednak egzotyka, A3 który ciągle jest synonimem łatwego statusu na całym świecie już poszedłby dawno z torbami.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#343 PostWysłany: 14 Lip 2021 19:04 

Rejestracja: 24 Paź 2020
Posty: 503
Każda linia płaci bezpośrednio do saloniku kontraktowego po przesłaniu do niej raportu od przewoźnika, którym leciałeś.

Czyli prościej - lecisz z KRK/POZ/KTW do WAW - linia płaci bezpośrednio salonikowi po tym jak LOT którym leciałeś prześle do ET informacje, że byłeś na pokładzie i skorzystałeś z lounge. Co innego sprawa saloników linii lotniczych, tam rozliczenia są robione przez Lufthanse (właściciela Star Alliance) i tu dokładnie nie wiem jak to działa.

ET po prostu zorientowało się, że do miejsca do którego nie lata, nagle na jakimś rejsie o 5 rano BZG-WAW pojawia się z osób ze złotą kartą i wchodzi do saloniku w Bydzi XD albo w jakimś Rzeszowie, Lublinie czy Poznaniu.. no sorry, 40 odcinków krajówkami nie mogło się dobrze skończyć.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#344 PostWysłany: 14 Lip 2021 20:36 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9826
HON fly4free
Za poczekalnie co do zasady płaci linia operująca lot, którym podróżował uprawniony do wstępu pax, a nie przewoźnik-wystawca karty. Jak ktoś leci LO i wchodzi do poczekalni na BP to płaci za to LO i to wtedy LO decyduje (uwzględniając oczywiście ogólne zasady sojuszowe, od których z resztą są coraz liczniejsze wyjątki), czy udostępnia danej kategorii klientów konkretną poczekalnię, czy nie.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
Offline
#345 PostWysłany: 14 Lip 2021 22:33 

Rejestracja: 10 Sty 2014
Posty: 561
niebieski
@marek2011, na jakimś etapie musi chyba dochodzić do rozliczenia pomiędzy przewoźnikiem wykonującym lot a wystawcą statusu? Ewentualnie, sojuszem, w którym są zrzeszeni. Może nie na podstawie wejść, a jakoś ryczałtowo? Nie wierzę, że ET kasuje przywilej dawania Golda w sytuacji, kiedy ich to nic nie kosztuje...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#346 PostWysłany: 14 Lip 2021 22:39 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 7245
Loty: 583
Kilometry: 1 242 867
marek2011 napisał(a):
Za poczekalnie co do zasady płaci linia operująca lot, którym podróżował uprawniony do wstępu pax, a nie przewoźnik-wystawca karty. Jak ktoś leci LO i wchodzi do poczekalni na BP to płaci za to LO i to wtedy LO decyduje (uwzględniając oczywiście ogólne zasady sojuszowe, od których z resztą są coraz liczniejsze wyjątki), czy udostępnia danej kategorii klientów konkretną poczekalnię, czy nie.



No za poczekalnie płaci linia operująca tylko jak lecisz w klasie biznes/first. W każdym innym wypadku za Twoje wejście płaci linia której masz karte zdrapkę :)
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
michcioj uważa post za pomocny.
 
      
Offline
#347 PostWysłany: 14 Lip 2021 23:47 

Rejestracja: 15 Lis 2014
Posty: 1477
Loty: 252
Kilometry: 481 610
niebieski
Panowie, zdecydujcie się, bo każdy pisze co innego, a wypadałoby to usystematyzować :)
Niestety prawda jest taka, że z każdym rokiem będzie trudniej zdobyć/utrzymać status.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#348 PostWysłany: 15 Lip 2021 01:37 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Sie 2012
Posty: 5571
Loty: 724
Kilometry: 1 019 860
HON fly4free
Akurat w tym roku Senatora można zdobyć pewnie najłatwiej w historii
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
Offline
#349 PostWysłany: 15 Lip 2021 03:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lip 2013
Posty: 1608
niebieski
{Dyskusja na FT} Who pays lounge access - Star Alliance.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#350 PostWysłany: 15 Lip 2021 12:51 

Rejestracja: 24 Paź 2020
Posty: 503
No i dokładnie jak napisałem - w Economy lecąc z LO wchodząc na karte ET do lounge np. w POZ/KTW/BZG - płaci Ethiopian

Lecąc w biznesie LO w każdym saloniku - płaci LO.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#351 PostWysłany: 15 Lip 2021 12:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Sie 2012
Posty: 5571
Loty: 724
Kilometry: 1 019 860
HON fly4free
Dokładnie to tak napisał @oskiboski nie Ty
Góra
 Profil Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
      
Offline
#352 PostWysłany: 15 Lip 2021 14:56 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3491
srebrny
To jest jedna z wielu dyskusji które miały miejsce na Flyertalk na przestrzeni lat a przytoczony przykład z ET jest jedynie jednym z głosów w dyskusji.
Nie znalazłem nigdzie jednoznacznej konkluzji.

Jestem pewien że to linia operująca płaci za wstęp do saloniku bo zawieranie umów przez poszczególnych członków *A z salonikami (przynajmniej kontraktowymi) na całym świecie nie miałoby sensu i byłoby wręcz niewykonalne. Kwestią otwartą jest czy umowa *A przewiduje rozliczenia pomiędzy partnerami w zakresie wstępu *G.

Podejrzewam że nikt albo niewiele osób na FT ma dostęp do warunków współpracy *A , a jeśli ma to i tak nie wolno im ich zdradzać. Tak że możemy się nigdy nie dowiedzieć jak jest to realizowane.


Można znaleźć argumenty za obydwoma sposobami rozliczeń. Logiczne wydaje się że wystawca *G płaci za dostęp, ale równie dobrze *A mógł uznać że po kompensacji należności są na tyle zbliżone kwoty że nie warto tworzyć dodatkowego systemu rozliczeń których koszt mógłby być większy niż koszt wstępu do saloników po kompensacji zobowiązań. Wystarczy spojrzeć jak kulawo działała sama baza danych *A z informacjami o statusie, dlatego wcale nie jestem przekonany czy dwadzieścia lat temu *A chciało się inwestować w odzielny system rozliczeń wstępu do saloników.

Przykład A3 który dawniej rozdawał na lewo i prawo statusy "tzw lifetime" , czy też SK i TP blokujących dostępy do saloników również dla posiadaczy *G może świadczyć że jednak wystawca karty *G nie płaci za wstęp, bo jaki sens miałyby wtedy takie ograniczenia.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
ZENNNEK uważa post za pomocny.
 
      
Offline
#353 PostWysłany: 15 Lip 2021 17:44 

Rejestracja: 05 Lip 2021
Posty: 63
Loty: 464
Kilometry: 602 483
-- 15 Lip 2021 17:41 --

savoj napisał(a):
Fatalna informacja od Ethiopian Airlines ... Od 1 lipca do segmentów ( liczby lotów potrzebnych np do star alliance gold) zaliczane są tylko międzynarodowe loty Ethiopian . Miałem 35 lotów i zostałem z niczym ...


Please be informed that we have a new programme change  that review the tire sector count we would like to inform you that from now on flights on partner airlines will not count as tire sector but you still earn status mile from the flight.
NB. Tire sector will only count when you board international Ethiopian airlines flight.
Thank you for your continued loyalty as our valued ShebaMiles member. We wish you good health and are looking forward to welcoming you on board again soon.


Ale miałeś pecha, szczerze współczuję. Mi na szczęście udało się zrobić Golda w czerwcu - pandemia 3. fala, tanie bilety, pustki w samolotach i trochę wolnych weekendów. Wrocław, Gdańsk i Kraków można było odwiedzić na kilka godzin i udało się. Teraz przez półtora roku mogę korzystać

-- 15 Lip 2021 17:44 --

Gadekk napisał(a):
Klub-kukułka, a nie poważna linia.. zero wiadomości o chęci wprowadzenia zmian. Mogli dać znać chociażby z miesięcznym wyprzedzeniem :roll:

Skontaktować się z nimi też nie jest łatwo, na maile nie odpisują, ehh
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
Offline
#354 PostWysłany: 15 Lip 2021 17:59 

Rejestracja: 08 Paź 2013
Posty: 390
Loty: 372
Kilometry: 907 939
niebieski
@Szeryfito Jak to kiedyś ktoś napisał ...,,raz my ich , raz oni nas"
Dodam ,że miałem dodatkowego pecha , bo nie naliczyły się segmenty za loty Aegean ( z czerwca) , bo była klasa rez za 0 mil
Też latałem po Polsce w weekendy LOTem ( ale nie tylko ) Totalnego pecha miałem gdy w kwietniu na cały miesiąc zblokował mnie ostry covid a rezerwacje LOTu od stycznia musiałem zmieniać ponad 20 razy.
Mam oczywiście FTLa i udało mi się zdobyć kartę Platinum Visa Santander ( z priority pass) ,więc do końca roku jakoś dotrwam
Góra
 Profil Relacje PM off
Szeryfito lubi ten post.
 
      
Offline
#355 PostWysłany: 15 Lip 2021 18:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Cze 2012
Posty: 1161
Loty: 495
Kilometry: 511 304
srebrny
Z ET było do przewidzenia, ze bajka się w końcu skończy, ale że w połowie roku ?! :(

Macie może jakiś artykuł jak najłatwiej w tym roku zrobić Golda? TK czy Aegan?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#356 PostWysłany: 15 Lip 2021 20:08 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 9953
Loty: 1083
Kilometry: 1 070 970
platynowy
Nie wiem, jak ze zdobyciem, ale jeżeli chodzi o odnowienie, to wyjątkowo łatwo było/jest w A3.
Właśnie wypoczywam sobie na jednej z greckich wysp, a dzięki wykorzystaniu zeszłorocznej promocji dającej podwójne mile, będę miał przedłużony status o kolejny rok odbywając zaledwie cztery loty.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#357 PostWysłany: 16 Lip 2021 15:43 

Rejestracja: 05 Lip 2021
Posty: 63
Loty: 464
Kilometry: 602 483
-- 16 Lip 2021 15:39 --

savoj napisał(a):
@Szeryfito Jak to kiedyś ktoś napisał ...,,raz my ich , raz oni nas"
Dodam ,że miałem dodatkowego pecha , bo nie naliczyły się segmenty za loty Aegean ( z czerwca) , bo była klasa rez za 0 mil
Też latałem po Polsce w weekendy LOTem ( ale nie tylko ) Totalnego pecha miałem gdy w kwietniu na cały miesiąc zblokował mnie ostry covid a rezerwacje LOTu od stycznia musiałem zmieniać ponad 20 razy.
Mam oczywiście FTLa i udało mi się zdobyć kartę Platinum Visa Santander ( z priority pass) ,więc do końca roku jakoś dotrwam


Dobrze powiedziane, ale walczymy cały czas :)
Przybij piątkę to FTL i kartę kredytową w Santanderze też mam, ale Gold to Gold. Dzisiaj np . byłem w saloniku TAPa w Lizbonie, ale jakoś kasza niedogotowana ;)
Dobrze że już wróciłeś do zdrowia, może jednak ten ZNZ spróbujesz?

-- 16 Lip 2021 15:41 --

cool_aka_romeo napisał(a):
Z ET było do przewidzenia, ze bajka się w końcu skończy, ale że w połowie roku ?! :(

Macie może jakiś artykuł jak najłatwiej w tym roku zrobić Golda? TK czy Aegan?

Dziwię się że tak długo to trwało ale mogli chociaż uprzedzić, niefajnie

-- 16 Lip 2021 15:43 --

Sudoku napisał(a):
Nie wiem, jak ze zdobyciem, ale jeżeli chodzi o odnowienie, to wyjątkowo łatwo było/jest w A3.
Właśnie wypoczywam sobie na jednej z greckich wysp, a dzięki wykorzystaniu zeszłorocznej promocji dającej podwójne mile, będę miał przedłużony status o kolejny rok odbywając zaledwie cztery loty.

Jak się skończy Gold w ET to trzeba będzie się przyjrzeć A3, do Grecji zawsze warto polecieć
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#358 PostWysłany: 16 Lip 2021 16:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Cze 2012
Posty: 1161
Loty: 495
Kilometry: 511 304
srebrny
Macie może namiar na jakieś informacje jak s tym roku najłatwiej zrobić golda w A3?
W drugiej połowie roku zapowiada mi się dużo latania wiec moze udało by się podjąć wyzwanie :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#359 PostWysłany: 16 Lip 2021 17:48 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9826
HON fly4free
A3 już parę lat temu zwiększył wymagania kwalifikacyjne, o ile ostatnio nic się nie zmodyfikowało (zwłaszcza progi w obliczu covid), to standardowo jest to do zdobycia Golda od zera 36 tyś mil statusowych plus 6 odcinków ich lotami lub OA (najpierw trzeba 12k +2 loty na Silver i dopiero od tego momentu aktywują się progi na Golda). A 36 k w porównaniu do liczenia segmentów to już coś jest w erze notorycznych cięć milażu i wklepywania np. klas rezerwacyjnych 25% na taryfach za 3,5-4 k zeta (przykład LO na TATL), po Europie też trochę trzeba się nalatać.

A wracając do dyskusji o kosztach tak jak zaznaczył @SPLDER - za saloniki kontraktowe płaci bezpośrednio przewoźnik, który wpuszcza tam swoich klientów i to ten przewoźnik zawiera z podmiotem prowadzącym poczekalnię stosowną umowę, ustala stawkę i inne zasady. Każda linia ma praktycznie swoją umowę (niekoniecznie na tych samych warunkach) i każda linia w ogóle decyduje, czy z danej poczekalni niezależnej na danym lotnisku korzysta. Stąd często są sytuacje, że pasażer z kartą *G linii X może mieć wstęp na danym lotnisku jak leci linią A ale nie, jeśli leci linią B mimo że obie należą do *A (poczekalni kontaktowych nie udostępniają generalnie choćby przykładowo TP i SK). W przypadku salonów kontraktowych zasady *A w ogóle nie nakazują zapewnienia do nich dostępu, więc ich "zakontraktowanie" dla swoich pasażerów jest wyłącznie decyzją handlową konkretnego przewoźnika, który operuje z tego lotniska. ET żadnych umów z takimi salonikami w BZG, POZ czy innym LUZ nie ma i żadnych faktur od tych saloników bezpośrednio nie dostaje.
Góra
 Profil Relacje PM off
SPLDER lubi ten post.
 
      
Offline
#360 PostWysłany: 16 Lip 2021 18:46 

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2342
złoty
Teraz z powodu covid wymagania są obniżone (konkretnie te w powiązaniu z lotami A3).
Żeby zrobić silvera potrzeba 9000 mil plus dwa loty A3 lub 24000 mil:
Kod:
To reach the Silver Tier, all you need to do is fly with Aegean or Olympic Air at least twice and earn 9,000 Tier Miles within 12 months or collect a total 24.000 Tier Miles, regardless of which airline you choose to fly with (The new tier rules apply until 29.09.2021). Whichever you do first will get you there.

Domniemuje przez analogię (bo nie mam konta z silverem) że z silvera do golda potrzeba 4 loty plus 18K mil.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 892 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 45  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group