Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 125 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna
Autor Wiadomość
Offline
#81 PostWysłany: 24 Lip 2018 14:34 

Rejestracja: 12 Sty 2015
Posty: 2137
niebieski
Tyle, że jak już kasuje po 800, to niech chociaż leci punktualnie. Ostatnio gniłem 3 godziny na Okęciu, bo samolot do Poznania był o niemal 2 godziny opóźniony. Krew by mnie zalała, gdybym zapłacił choćby połowę tej kwoty.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Okołoweekendowa wycieczka do Hiszpanii 🇪🇸 Loty do Madrytu i 4⭐️ hotel za 710 PLN ✈️ Okołoweekendowa wycieczka do Hiszpanii 🇪🇸 Loty do Madrytu i 4⭐️ hotel za 710 PLN ✈️
Styczniowa ucieczka na Cypr 🇨🇾☀️ Loty do Pafos i 3 noce w hotelu za 619 PLN 💛 Styczniowa ucieczka na Cypr 🇨🇾☀️ Loty do Pafos i 3 noce w hotelu za 619 PLN 💛
Offline
#82 PostWysłany: 24 Lip 2018 14:34 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 2641
Loty: 273
Kilometry: 575 557
złoty
@wave_pl: zaraz, czy lot jest spółką prawa handlowego i zarabiać czy ma spełniać funkcje społeczne (socjalne)? Wg mnie to pierwsze. Cena jest taka jaką klient jest w stanie zapłacić - a kto jest klientem czy firma czy osoba fizyczna to kompletnie z punktu widzenia LOTu nie ma znaczenia i nie powinno mieć,
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
Offline
#83 PostWysłany: 24 Lip 2018 14:35 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 5514
srebrny
wave_pl napisał(a):
Wybacz, ale nie 800 zł na trasie WAW- GDN? Przesada. Ja nie mieszkając blisko lotniska (Koszalin) patrzę na luksus szybszego przemieszczenia się, ale patrząc na bilet za 800 zł plus parking plus komunikacja miejska, to wtedy za tą kwotę dojadę samochodem. Tyle, że człowiek zmęczony jest jak dojedzie.

800 PLN RT za GDN-WAW to dosc duzo, pewnie sprzedaja ostatnie miejsca, biznes to pewnie wezmie
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#84 PostWysłany: 24 Lip 2018 14:39 

Rejestracja: 13 Kwi 2015
Posty: 1625
Loty: 69
Kilometry: 64 523
niebieski
Dlatego z naszego (klienta) punktu widzenia należy kibicować Ryanairowi, Wizzairowi czy komukolwiek innemu kto będzie miał ochotę realizować loty krajowe i będzie stanowił realną konkurencję lotniczą dla Lot-u który mając monopol może windować ceny bo i tak część klientów (w tym biznes) zapłaci. I wtedy się skończy Eldorado, szybciutko.
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
Offline
#85 PostWysłany: 24 Lip 2018 14:40 

Patrzę na jutrzejsze ceny lotów Ryanair operującego na włoskich krajówkach. Połączenie Bergamo - Neapol 320 EUR OW.
Góra
 PM off  
      
Offline
#86 PostWysłany: 24 Lip 2018 14:41 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 800
niebieski
michcioj napisał(a):
gwoli scislosci - RYR nigdy nie dostawal zadnych doplat na loty z Okecia. Okecie jest jednym z niewielu europejskich lotnisk ktore
spuscilo RYR na bambus i nigdy mu nie doplacalo.


Nigdzie nie napisałem że Okęcie cokolwiek płaciło.

Oburzonym podpowiadam, że w aktualnych realiach mogą założyć linię lotniczą i śmiało konkurować z LOT. Polecam jednak najpierw zsumować sobie opłaty nawigacyjne, lotniskowe, paliwo, koszty leasingu, załóg i obsługi technicznej. Na początek wystarczy. I dajcie potem znać jaki Wam wyszedł koszt/pasażera dla np. GDN-WAW.

Kravkrk napisał(a):
Dlatego z naszego (klienta) punktu widzenia należy kibicować Ryanairowi, Wizzairowi czy komukolwiek innemu kto będzie miał ochotę realizować loty krajowe i będzie stanowił realną konkurencję lotniczą dla Lot-u który mając monopol może windować ceny bo i tak część klientów (w tym biznes) zapłaci. I wtedy się skończy Eldorado, szybciutko.


A jak myślisz dlaczego żadna z tych linii nie ma ochoty? Gardzą łupami z Eldorado?


Ostatnio edytowany przez Abcn 24 Lip 2018 16:44, edytowano w sumie 2 razy
Lit. w cyt.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#87 PostWysłany: 24 Lip 2018 14:45 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 223
Loty: 39
Kilometry: 27 610
niebieski
Kravkrk napisał(a):
Dlatego z naszego (klienta) punktu widzenia należy kibicować Ryanairowi, Wizzairowi czy komukolwiek innemu kto będzie miał ochotę realizować loty krajowe i będzie stanowił realną konkurencję lotniczą dla Lot-u który mając monopol może windować ceny bo i tak część klientów (w tym biznes) zapłaci. I wtedy się skończy Eldorado, szybciutko.



Otóż to, brawo, i cały czas o tym mówimy. Od momentu zakończenia Ryanaira, bilety Lotu mocno podrożały i nie są już dostępne na kieszeń wszystkich ludzi. Biznes do samolotu, a szary człowieczek do TLK, samochodu.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#88 PostWysłany: 24 Lip 2018 14:48 

Rejestracja: 12 Sty 2015
Posty: 2137
niebieski
Dla mnie to może i Aerofłot latać na krajówkach, byle by było tanio. Te wszystkie ideologie przestają być dla mnie ważne, gdy muszę głębiej sięgnąć do kieszeni, sorry.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
Offline
#89 PostWysłany: 24 Lip 2018 14:53 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 2641
Loty: 273
Kilometry: 575 557
złoty
wave_pl napisał(a):
Otóż to, brawo, i cały czas o tym mówimy. Od momentu zakończenia Ryanaira, bilety Lotu mocno podrożały i nie są już dostępne na kieszeń wszystkich ludzi. Biznes do samolotu, a szary człowieczek do TLK, samochodu.


Ale winisz za to LOT?... za brak konkurencji?
Góra
 Profil Relacje PM off
michcioj lubi ten post.
 
      
Offline
#90 PostWysłany: 24 Lip 2018 14:53 

Rejestracja: 13 Kwi 2015
Posty: 1625
Loty: 69
Kilometry: 64 523
niebieski
QbaqBA napisał(a):

A jak myślisz dlaczego żadna z tych linii nie ma ochoty? Gardzą łupami z Eldorado?


Czyli co - klasyczne "niedasie" ? Tak jak było wcześniej np. przed PolskimBusem z turystyką autobusową czy pociągową sprzed rozwoju Intercity ?
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
Offline
#91 PostWysłany: 24 Lip 2018 14:55 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 5514
srebrny
wave_pl napisał(a):
Otóż to, brawo, i cały czas o tym mówimy. Od momentu zakończenia Ryanaira, bilety Lotu mocno podrożały i nie są już dostępne na kieszeń wszystkich ludzi. Biznes do samolotu, a szary człowieczek do TLK, samochodu.

i co z tego ?

na jesieni wroca normalne ceny tj. okolo 300-350 PLN za RT WAW-GDN, bedziesz mial do wyboru tlk za 120 RT, Pendolino za 270 RT czy LO za 300 PLN RT.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#92 PostWysłany: 24 Lip 2018 14:56 

Rejestracja: 01 Kwi 2012
Posty: 3771
srebrny
moza to jakas ukryta misja i legalny doping do ktorego nie doczepi sie ue. niech panstwowy biznes, orlen, pge etc i kancelarie rzadowe/sejmowe placa za bilety jak najwiecej, w koncu wspomagaja narodowego :-)


e: tak mi sie skojarzylo jak lotos atakowal 'spolecznymi' reklamami w czasie mundialu, wpierajac tvp
Góra
 Profil Relacje PM off
Grzes830324 lubi ten post.
 
      
Offline
#93 PostWysłany: 24 Lip 2018 14:58 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 2641
Loty: 273
Kilometry: 575 557
złoty
@ibartek: no no bo jakoś TVP musiało wykazać zysk na mundialu ;-)

(wiem wiem wiem offtop, ale nie mogłem się powstrzymać)
Góra
 Profil Relacje PM off
Grzes830324 lubi ten post.
 
      
Offline
#94 PostWysłany: 24 Lip 2018 15:02 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 10015
Loty: 1083
Kilometry: 1 070 970
platynowy
"Obrońcy" nowych wyższych cen piszą, że skoro jest popyt i LOT ma chętnych na takie stawki, to kto im zabroni.

I tak oczywiście powinno być, pytanie jest, czy rzeczywiście tak jest? Powtarzam, ceny zostały podwyższone w ostatnich tygodniach i tymi (prawie) pełnymi samolotami latają w większości ludzie, którzy kupili je po zupełnie innych stawkach. I czy rzeczywiście będą chętni, to okaże się za kolejnych kilka tygodni. I stawiam na to, że już we wrześniu/październiku na pokładach będą pustki.
A opowiadanie, że biznes będzie latał bez względu na cenę to jakieś nieporozumienie. W każdej sensownie zarządzanej firmie patrzy się na koszty i nie wydaje się 800 zł lub więcej na lot krajowy, który nie daje żadnej wartości dodanej. A nawet gorzej, bo istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo spóźnienia się na spotkanie, czy negatywnego wpływu na wydajność pracownika - zmęcznie i zdenerwowanie wielogodzinnym oczekiwaniem na lotnisku, powrót w środku nocy do domu/hotelu, a następnego dnia obniżona efektywność. Więc biznes raczej tego nie kupi.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
Offline
#95 PostWysłany: 24 Lip 2018 15:03 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 800
niebieski
wave_pl, do Szczecina lata Ryan z Warszawy, skąd więc to narzekanie? Podpytaj też przy okazji ile Twoje województwo mu dopłaca. Albo ile im i Wizzairowi Gdańsk płaci. Nie wiem czy do końca rozumiesz, ale pieniądze województwa to pieniądze które ściągają od Ciebie, Twoich sąsiadów etc.

d-t-x napisał(a):
Dla mnie to może i Aerofłot latać na krajówkach, byle by było tanio. Te wszystkie ideologie przestają być dla mnie ważne, gdy muszę głębiej sięgnąć do kieszeni, sorry.


Ja wiem, że to może być sprzeczne z ideą tego forum, ale warto zrozumieć że lotnictwo nie jest i nie będzie tanie. I to że tutaj można znaleźć wiele ofert w niskich cenach jest spowodowane tym że ktoś inny ponosi ten koszt. Albo linia licząc że zaskarbi sobie klienta lub wskutek błędu taryfowego, albo inni pasażerowie którzy kupili bilety w wysokich taryfach więc koszt się zbilansuje, albo mieszkańcy jakiegoś regionu geograficznego który dopłacając do połączeń się "promuje" itp itd. Wiem że nikt tego nie zrobi, ale jakbyście podliczyli chociaż pierwsze dwie pozycje kosztów o których napisałem w poprzednim poście to może zrozumielibyście o czym mowa. Choć to zakładałoby konieczność spojrzenia na świat w skali szerszej niż "ja i moja kieszeń, tu i teraz, olać to jaki jest długofalowy efekt"...

BTW myślicie że gdyby Ryan swoimi dumpingowymi cenami wygryzł LOT z krajówek to jakie byłyby ceny? :lol:
Góra
 Profil Relacje PM off
HandSome lubi ten post.
 
      
Offline
#96 PostWysłany: 24 Lip 2018 15:04 

Jak nie kupi to ceny spadną. Czy to naprawdę trzeba przedstawiać na krzywych?
Góra
 PM off  
      
Offline
#97 PostWysłany: 24 Lip 2018 15:07 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 5514
srebrny
-- 24 Lip 2018 15:05 --

QbaqBA napisał(a):
BTW myślicie że gdyby Ryan swoimi dumpingowymi cenami wygryzł LOT z krajówek to jakie byłyby ceny? :lol:

nie. mysle za to,ze Ryanair nie bylby wstanie wygryzc LO z krajowek.

-- 24 Lip 2018 15:07 --

Sudoku napisał(a):
A opowiadanie, że biznes będzie latał bez względu na cenę to jakieś nieporozumienie. W każdej sensownie zarządzanej firmie patrzy się na koszty i nie wydaje się 800 zł lub więcej na lot krajowy, który nie daje żadnej wartości dodanej. A nawet gorzej, bo istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo spóźnienia się na spotkanie, czy negatywnego wpływu na wydajność pracownika - zmęcznie i zdenerwowanie wielogodzinnym oczekiwaniem na lotnisku, powrót w środku nocy do domu/hotelu, a następnego dnia obniżona efektywność. Więc biznes raczej tego nie kupi.

jasne, sudoku, uwazaj bo jeszcze ktos w duzej firmie bedzie sie zastanowial nad glupimi 800 zeta. zdarza sie ze dzien pracy pracownika kosztuje wiecej.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
Offline
#98 PostWysłany: 24 Lip 2018 15:08 

Rejestracja: 10 Sty 2014
Posty: 561
niebieski
d-t-x napisał(a):
Dla mnie to może i Aerofłot latać na krajówkach, byle by było tanio. Te wszystkie ideologie przestają być dla mnie ważne, gdy muszę głębiej sięgnąć do kieszeni, sorry.

No ale nie musisz przecież :) Nikt Cie nie zmusza do latania LOTem...

OT: zakładam, że służba zdrowia w Polsce to musi Ciebie wkurwiać nieludzko? :D
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#99 PostWysłany: 24 Lip 2018 15:12 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 10015
Loty: 1083
Kilometry: 1 070 970
platynowy
michcioj napisał(a):
-- 24 Lip 2018 15:05 --

-- 24 Lip 2018 15:07 --

Sudoku napisał(a):
A opowiadanie, że biznes będzie latał bez względu na cenę to jakieś nieporozumienie. W każdej sensownie zarządzanej firmie patrzy się na koszty i nie wydaje się 800 zł lub więcej na lot krajowy, który nie daje żadnej wartości dodanej. A nawet gorzej, bo istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo spóźnienia się na spotkanie, czy negatywnego wpływu na wydajność pracownika - zmęcznie i zdenerwowanie wielogodzinnym oczekiwaniem na lotnisku, powrót w środku nocy do domu/hotelu, a następnego dnia obniżona efektywność. Więc biznes raczej tego nie kupi.

jasne, sudoku, uwazaj bo jeszcze ktos w duzej firmie bedzie sie zastanowial nad glupimi 800 zeta. zdarza sie ze dzien pracy pracownika kosztuje wiecej.


Oczywiście, że się zastanawiają, są ludzie i systemy, które tego pilnują. Są budżety na podróże itd. Wiem, że to może brzmieć jak abstrakcja, ale tak jest. I jeżeli dzień pracy pracownika kosztuje więcej, to tym bardziej nie można go zmarnować na siedzenie na lotnisku.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Travel_World lubi ten post.
 
      
Offline
#100 PostWysłany: 24 Lip 2018 15:13 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 800
niebieski
Sudoku napisał(a):
"Obrońcy" nowych wyższych cen piszą, że skoro jest popyt i LOT ma chętnych na takie stawki, to kto im zabroni.

I tak oczywiście powinno być, pytanie jest, czy rzeczywiście tak jest? Powtarzam, ceny zostały podwyższone w ostatnich tygodniach i tymi (prawie) pełnymi samolotami latają w większości ludzie, którzy kupili je po zupełnie innych stawkach. I czy rzeczywiście będą chętni, to okaże się za kolejnych kilka tygodni. I stawiam na to, że już we wrześniu/październiku na pokładach będą pustki.


To popatrz na ceny biletów na wrzesień/październik i daj znać ile stawiasz.
Ech... w każdym samolocie jest pula biletów w taryfie X kosztujących 123, Y kosztujących 456 itp itd. Ceny biletów w poszczególnych taryfach zmieniają się w czasie i logicznym jest że jak się wyprzedadzą te z X to zostają tylko te droższe, jak się wyprzedadzą najpierw te z Y to na część pozostałych z X można podnieść ceny bo i tak ktoś chętny nawet za więcej się znajdzie. Jak nie to tuż przed odlotem się ceny obniży. Ba, jak zostaje mało biletów to czasem dostają wysoką, zaporową cenę niezależnie od popytu, po to żeby było miejsce w razie gdyby ktoś chciał kupić GDN-WAW-LAX i lepiej żeby takiego klienta utrzymać w LOT, niż żeby sprzedać krajówkę a klient za ocean poleciał Lufą. To nie jest tak (choć widzę że niektórzy tu mocno za centralnym planowaniem mogą tęsknić) że ceny są ustalane na sztywno na pół roku w przód i wywalone na popyt... Ogólnie zmiennych jest multum i serio jest to skomplikowana kwestia, ale super że tak się o LOT troszczysz ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 125 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 13 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group