Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 96 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
#81 PostWysłany: 06 Lip 2018 13:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Maj 2017
Posty: 1037
niebieski
Nie mam pojęcia o procedurach ale inne pytanie przychodzi mi na myśl.

Skoro skierowano samolot do NYC bo stał tam 2 LOTowski samolot to musualo byc bezpieczne.
Ktoś pisał że piloci to nie samobójcy i to oni podejmują ostateczną decyzję, myślę że centrum naziemne dokładnie przeanalizowało sytułacie z pilotami. Wiecie jakie były by koszta gdyby ten samolot spadł? Nikt nie rtzykował by aż tak bardzo.

Moje pytanie: czemu nie wylądowali w Miami i nie wysłali drugiego samolotu z NYC do Miami po pasażerów?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
🏛️Stolica filozofów i słońca ☀️🇬🇷 Przedłużony weekend w Atenach za 739 PLN ✈️💙 🏛️Stolica filozofów i słońca ☀️🇬🇷 Przedłużony weekend w Atenach za 739 PLN ✈️💙
OKAZJA❗ Tydzień w Nowym Jorku od 3100 PLN 🇺🇸 Loty i ⭐⭐⭐⭐hotel przy Times Square 😱🤩 OKAZJA❗ Tydzień w Nowym Jorku od 3100 PLN 🇺🇸 Loty i ⭐⭐⭐⭐hotel przy Times Square 😱🤩
#82 PostWysłany: 06 Lip 2018 13:34 

Rejestracja: 03 Lis 2012
Posty: 2903
Loty: 154
Kilometry: 151 837
niebieski
monroe napisał(a):
Raportu jak nie było tak nie ma


Jak nie ma, jak jest?
https://dlapilota.pl/wiadomosci/dlapilo ... -lotu-lo16
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#83 PostWysłany: 06 Lip 2018 13:39 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1790
niebieski
Ale przecież w tym wielokrotnie cytowanym biuletynie jest odpowiedź dlaczego piloci lecieli do JFK. Wystarczy zajrzeć do poprzedniego biuletynu i powinno się trochę rozjaśnić. Opcje są jak zawsze 2:
1. spiskowa "jak będziecie lądować gdzieś indziej to Milczarski was zwolni z roboty"
2. techniczna "B787 są tak zajebiste, że możecie cisnąć na ETOPsie na maxa"

Załączniki:
lot_b788_sp-lrf_atlantic_180323_1.jpg
lot_b788_sp-lrf_atlantic_180323_1.jpg [ 196.85 KiB | Obejrzany 3267 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#84 PostWysłany: 06 Lip 2018 13:53 

Rejestracja: 26 Cze 2012
Posty: 1183
Loty: 155
Kilometry: 370 915
srebrny
Z wypowiedzi na jednym z forów lotniczych cytowanych w tym wątku wynika, że ogólnie awaria jednego z silników sparowanych fabrycznie daje prawa do niepokoju. I nie tyczy się to tylko RR.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#85 PostWysłany: 06 Lip 2018 14:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2013
Posty: 2787
Loty: 219
Kilometry: 597 248
srebrny
vincenz napisał(a):
monroe napisał(a):
Raportu jak nie było tak nie ma


Jak nie ma, jak jest?
https://dlapilota.pl/wiadomosci/dlapilo ... -lotu-lo16


A fakt, zapomniałem, że była na ten temat dyskusja na innym forum. Pewnie dlatego zapomniałem, że w raporcie stwierdzono, że nie wiadomo w jakich okolicznościach i kiedy bezpiecznik został wyłączony, czyli na zasadzie "opona pękła ale nie wiadomo czemu i kiedy" ;) To już jednak OT i temat chyba nawet bardziej kontrowersyjny niż bieżący więc może nie kontynuujmy :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#86 PostWysłany: 06 Lip 2018 14:33 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 782
niebieski
rattaman napisał(a):
Przeczytaj proszę jeszcze raz swoją wypowiedź i przemyśl. Nikt tu nie oskarżał pilotów


Co konkretnie mam przemyśleć? Każda sugestia że pilot poleciał w inne miejsce niż to które on wybrał bo centrum operacyjne kazało inaczej to oskarżenie pilota, bo de facto to on jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo statku powietrznego.

rattaman napisał(a):
Uważasz, że po zgłoszeniu sytuacji awaryjnej, załoga nie dostałaby zgody na lądowanie...


Nie mam co uważać, ja po prostu czytałem raport pilota z tego zdarzenia. Od zgłoszenia problemów z ciśnieniem oleju do emergency wbrew pozorom daleka droga.

rattaman napisał(a):
Z wypowiedzi na jednym z forów lotniczych cytowanych w tym wątku wynika, że ogólnie awaria jednego z silników sparowanych fabrycznie daje prawa do niepokoju. I nie tyczy się to tylko RR.


Ogólnie to myślę że pilot w omawianej tu sytuacji był zaniepokojony.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#87 PostWysłany: 06 Lip 2018 14:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3590
srebrny
każdy wie , że polski pilot i na drzwiach od stodoły potrafi latać
a pasażerowie....no cóż każdy kiedyś umrze, nie ma co się stresować i wchodzić w niepotrzebne koszty
w końcu nikt ważny tym nie leciał
_________________
Image

kliknij pomógł


Ostatnio edytowany przez Abcn, 06 Lip 2018 16:33, edytowano w sumie 1 raz
Literówka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#88 PostWysłany: 06 Lip 2018 15:02 

Rejestracja: 26 Cze 2012
Posty: 1183
Loty: 155
Kilometry: 370 915
srebrny
@QbaqBA

Jeszcze raz. Nikt nie oskarża załogi, bo działali wg zapewne procedur i zgodnie z wytycznymi centrum operacyjnego. Istota sprawy jest inna. Przewoźnik mógł zachować się w tej sytuacji inaczej, ale ze względu na doświadczenia z innym typem maszyn (i zapewne z kilku innych przyczyn), tego nie zrobił. Jak wynika jasno z biuletynu, sytuacja była poważna, bo zmieniono wytyczne. Teraz w takim przypadku, LO już nie ryzykowałoby lot do Nowego Jorku.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
lukas63 lubi ten post.
 
      
#89 PostWysłany: 06 Lip 2018 16:58 

Rejestracja: 05 Sie 2013
Posty: 27
ibartek napisał(a):
STUDNIAKOWALA napisał(a):

normalka. standardowa procedura, zero ryzyka.


Czy ja napisałem że normalka? Na jednym silniku to też nie jest normalka, w ślizgu ryzyko o wiele większe, ale utrata dwóch silników nie oznacza automatycznie katastrofy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#90 PostWysłany: 06 Lip 2018 17:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Paź 2011
Posty: 461
niebieski
O ile samolot jest czterosilnikowy...
_________________
Image

Tylko wtedy, gdy się śmieję...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#91 PostWysłany: 06 Lip 2018 17:23 

Rejestracja: 05 Sie 2013
Posty: 27
-- 06 Lip 2018 18:19 --

kumkwat_kwiat napisał(a):
Proponuję zgłoś Milczarskiemu wniosek racjonalizatorski aby 200 km przed każdym lądowaniem wyłączać silniki i lądować w ślizgu. Jaka oszczędność paliwa! Jak wiadomo LOT to samobójcy więc chętnie na to przystaną. :lol:


I tu właśnie sedno. Wina Milczarskiego, wina Tuska. Najważniejsza jest wina tego po drugiej stronie, nie liczą się argumenty, ważne żeby przywalić Pisiorowi/POpaprańcowi czy komu tam jeszcze. Na takim poziomie szkoda jakąkolwiek dyskusję prowadzić.

W raporcie FAA nic o winie nie będzie. Może się znajdzie ocena decyzji pilota i zalecenie podobne jak w cytowanym biuletynie LOTu. W badaniu zdarzeń lotniczych, przynajmniej w USA, w ogóle nie chodzi o ustalenie winnych, chyba że działanie jest celowe. Wręcz jest przeciwnie - wszyscy uczestnicy zdarzenia mają zagwarantowaną bezkarność właśnie po to, żeby nie próbowali się wybielać. Bo w całej tej zabawie prowadzonej przez FAA nie chodzi o ukaranie winnego, zabranie licencji komuś, kto popełnił błąd, tylko żeby znaleźć i wyeliminować przyczyny, które pomogły błąd popełnić.

-- 06 Lip 2018 18:23 --

Ja wrócę jeszcze z pytaniem - dlaczego się tak upieracie przy Miami?
Skoro ma być "nearest suitable", to Miami też było decyzją błędną. Dlaczego nie Nassau czy inne Punta Cany?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#92 PostWysłany: 06 Lip 2018 17:54 

Rejestracja: 02 Kwi 2015
Posty: 1819
niebieski
@Stasiek_T British Airways 9

Bez czterech silników też można sobie poradzić :D


Ostatnio edytowany przez silvershark, 06 Lip 2018 18:10, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#93 PostWysłany: 06 Lip 2018 18:07 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1790
niebieski
Jasne katastrofę też można przeżyć, na morzu można dryfować tygodniami itp. Przecież to nie o to chodzi. Dlatego lotnictwo jest najbezpieczniejszym środkiem transportu aby nie posiłkować się jednostkowymi przypadkami tylko zapewnić powszechne standardy bezpieczeństwa. I nie mówię tu o tym konkretnym rejsie LO tylko o coraz bardziej fantazyjnych opiniach.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#94 PostWysłany: 06 Lip 2018 18:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Paź 2011
Posty: 461
niebieski
silvershark napisał(a):
@Stasiek_T British Airways 9

Bez czterech silników też można sobie poradzić :D


Po czymś takim ludzie mówią, że urodzili się drugi raz :) , a w tej dyskusji raczej chodzi o procedury, a nie o cudowne ocalenia.
_________________
Image

Tylko wtedy, gdy się śmieję...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#95 PostWysłany: 06 Lip 2018 20:57 

Rejestracja: 03 Lis 2012
Posty: 2903
Loty: 154
Kilometry: 151 837
niebieski
STUDNIAKOWALA napisał(a):
-wszyscy uczestnicy zdarzenia mają zagwarantowaną bezkarność właśnie po to, żeby nie próbowali się wybielać.


To nie do końca jest tak. Komisje badania wypadków lotniczych nie orzekają o winie, ani nie oskarżają nikogo, bo ich zadaniem jest zidentyfikowanie powodów wypadku/incydentu oraz wydanie zaleceń mających na celu ograniczenie ich wystąpienia w przyszłości. Równolegle jednak do prac komisji działa także prokurator, który już jak najbardziej ma prawo oskarżać i kierować sprawę do sądu. Tak więc nie ma czegoś takiego jak "zagwarantowana bezkarność".
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#96 PostWysłany: 09 Lip 2018 01:28 

Rejestracja: 27 Sty 2018
Posty: 242
Zbanowany
'Czas ETOPS nie liczy sie od momentu awarii silnika.'

Do moda jak wycinasz zgodnie z polityka forum to przynajmniej zostaw jedno zdanie bo niech sie czegos przynajmniej naucza userzy zanim teorie wypisuja.


Ostatnio edytowany przez Abcn 11 Lip 2018 13:33, edytowano w sumie 2 razy
awarii , linii , proszę , dziękuję ...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 96 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 15 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group