Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1682 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 85  Następna
Autor Wiadomość
#401 PostWysłany: 26 Lut 2018 00:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Sie 2013
Posty: 3981
Loty: 451
Kilometry: 660 334
platynowy
W aplikacji nie było możliwości zmiany, ale przez stronę poszło bez problemu.
Dziękuję za pomoc.
_________________
Image

"Podróżować to żyć..."
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast
Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem) Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem)
#402 PostWysłany: 10 Mar 2018 13:09 

Rejestracja: 18 Maj 2014
Posty: 325
Mam zmieniony w Wizz termin lotu do Neapolu. Dają możliwość zwrotu lub przesunięcie terminu lotu. Ile mam czasu na podjęcie decyzji w tej sprawie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#403 PostWysłany: 10 Mar 2018 13:44 

Praktycznie do samego końca, do czasu aktywnej odprawy
Możesz zmienić zapewne też na inny kierunek, na jaki po wejściu w szczegóły rezerwacji - zmień lot w ramach -14/+30dni od daty pierwotnej lotu
Góra
 PM off  
      
#404 PostWysłany: 13 Mar 2018 02:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Lip 2011
Posty: 125
Loty: 502
Kilometry: 514 566
Anonymous napisał(a):
Według systemu najwyraźniej jednak wychodzisz poza -14 dni przed

Ale jak masz czas jest jeszcze formularz reklamacyjny napisz co ci "leży na wątrobie" ;) w takich przypadkach jak twój raczej na pewno zmienią jak chcesz

Mi ostatnio jak zmieniałem po 5 minutowej zmianie rozkładu też nie chciało zaakceptować darmowej zmiany, pomogło wykupienie za kilka zł w pkt wizz miejsc na pokładzie



Naprodukowałem się argumentami, przykładami, a dostałem po miesiącu krótką odpowiedź "system działa prawidłowo, od soboty w dzień w wylotu do soboty dwa tygodnie wcześniej jest 15 dni dlatego nie może pan zmienić tego lotu" :)
Żeby nie było, załączam screena gdzie udowodniłem, że są w błędzie, a sobota dwa tygodnie wstecz jest dniem czternastym. Jeśli Wizz twierdzi, że pierwszy dzień zaznaczony w kalendarzu na biało jest dniem piętnastym liczonym wstecz to momentalnie ostatni dzień zaznaczony na biało będzie dniem trzydziestym pierwszym liczonym w przód, a wtedy ten "31 dzień" - uwaga...można wybrać i zatwierdzić wbrew regulaminowi. Oczywiście to spore naciągnięcie z ich strony, kalendarz jasno przedstawia zakres od -14 do + 30 dnia a nie od -15 do + 31. Symulację robiłem na kilku różnych rezerwacjach i zawsze z tym samym rezultatem - czternastego dnia wstecz nie da się potwierdzić, ale trzydziesty dzień do przodu da się i to już jest absurd. W kalendarzu widać zakres zaznaczony na biało, czyli zakres możliwej bezpłatnej zmiany. Dzień czternasty wstecz jest możliwy do zaznaczenia. Po co mieliby umieszczać dzień, którego nie da się potwierdzić? Ewidentny błąd systemu. System działa w zakresie -13/+30 (a jeśli licząc jak Wizz to -14/+31, ale wtedy oba zakresy są niezgodne z regulaminem).
Kilka lat temu miałem podobną sytuację lot w sobotę zamieniłem na lot w sobotę 2 tygodnie wcześniej, tyle mogli dalej się nie dało, bo tylko 14 dni wstecz. I wtedy jakoś nie było problemu z liczeniem do czternastu od soboty do soboty.

Załączniki:
błąd.jpg
błąd.jpg [ 73.26 KiB | Obejrzany 1560 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#405 PostWysłany: 26 Mar 2018 22:30 

Rejestracja: 12 Kwi 2010
Posty: 346
niebieski
Wizzair odwołał loty Gdańsk-Wilno-Gdańsk w czwartki w maju i nie raczy o tym poinformować nawet...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#406 PostWysłany: 26 Mar 2018 22:36 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
@MeHow Pewnie świeża sprawa i info wkrótce roześlą,dla nich liczy się tylko by było więcej niż 14 dni do lotu. ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#407 PostWysłany: 26 Mar 2018 22:51 

Rejestracja: 11 Lut 2013
Posty: 870
Loty: 453
Kilometry: 671 503
srebrny
Continenttrotter napisał(a):
System działa w zakresie -13/+30 (a jeśli licząc jak Wizz to -14/+31, ale wtedy oba zakresy są niezgodne z regulaminem).

a może działa właściwie w rozumieniu godzinnym a nie dniowym? tzn -14*24h?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#408 PostWysłany: 03 Kwi 2018 00:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Lip 2011
Posty: 125
Loty: 502
Kilometry: 514 566
Nie ma to nic wspólnego z godzinami. Zmiana o 13 dni i 5 minut nie jest już możliwa. Oczywiście próbowano mi wcisnąć takie wytłumaczenie, że 14 dni liczymy w minutach i bierzemy pod uwagę pierwotną godzinę odlotu, a nie tę po zmianie, ale w obu przypadkach moja zmiana wynosiła 13 dni i kilkanaście godzin więc ten argument także ze strony Wizz Air był nietrafiony. To było takie zagranie na czas, na zdobycie kolejnych 30 dni na odpowiedź gdybym chciał kontynuować reklamację. Ponieważ moje argumenty były twarde i poparte dowodami, w końcu udało się zmienić daty w interesującym mnie zakresie mieszczącym się w regulaminowym czasie zmian. Trwało to chyba z półtora miesiąca, ale przeprosili i zmienili ręcznie. Co ciekawe nic z tym błędem do tej pory nie zrobili. Na koniec, podsumowując, może komuś ta wiedza się przyda - mogę obalić oba argumenty Wizz Air: 1) Zakres-13/+30 nie jest liczony od pierwotnej daty, tylko od zmienionej daty, 2) godziny, minuty nie decydują o włączeniu ostatniego dnia wstecz do zakresu możliwych zmian, liczą się pełne dni kalendarzowe (w zależności od tego o ile dni zmieniono nam lot może to być korzystne lub nie korzystne dla nas, ponieważ w niektórych przypadkach uzyskamy więcej możliwości zmian niż w zakresie -14/+30 dni). Przykładowo jeśli Twój lot zmieniono z 10.05 na 12.05 to Twój zakres zmian od pierwotnej daty wynosi -11/+32. W takim przypadku warto reklamować jeśli ktoś zamiast -11, chciałby regulaminowe -12, -13 czy -14 dni. Powołać się należy wtedy na regulamin w którym mowa o 14 dniach wstecz w stosunku do pierwotnej daty wylotu. Jeśli natomiast komuś odpowiada przekroczenie regulaminowych 30 dni w przód to w tym konkretnym przypadku ma to za free gdyż błąd działa na jego korzyść.
Góra
 Profil Relacje PM off
szczotek99 lubi ten post.
 
      
#409 PostWysłany: 03 Kwi 2018 17:23 

Rejestracja: 08 Mar 2015
Posty: 18
Mam pytanie - mam zarezerwowany bilet do Islandii z Poznania. Wizzair zmienił siatkę lotów i w tym momencie lot przesunął się o cały dzień wstecz... Trochę mi to nie pasuje bo już mam wszystkie noclegi porezerwowane, itp...
Czy w związku z powyższym mogę domagać się od przewoźnika zmiany lotniska wylotu i przylotu (w te dni, które miałem lecieć z Poznania, Wizzair lata wciąż, ale z Katowic)?

Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam,
Kuba
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#410 PostWysłany: 03 Kwi 2018 17:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lut 2013
Posty: 1649
niebieski
Sprawdzałeś na koncie wizz jakie masz alternatywne lotniska dla Poznania?
Góra
 Profil Relacje PM off
Abcn lubi ten post.
 
      
#411 PostWysłany: 03 Kwi 2018 17:34 

By to zrobić

Klikasz w szczegóły rezerwacji - zmień lot i bez kończenia czy zatwierdzenia zmiany zobaczysz na co możesz zmienić w ramach -14/+30 dni
Góra
 PM off
Abcn lubi ten post.
 
      
#412 PostWysłany: 03 Kwi 2018 17:43 

Rejestracja: 08 Mar 2015
Posty: 18
Zmienione! :))) Dziękuję Wam bardzo! :)))
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#413 PostWysłany: 03 Kwi 2018 18:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Lip 2011
Posty: 125
Loty: 502
Kilometry: 514 566
Anonymous napisał(a):
By to zrobić

Klikasz w szczegóły rezerwacji - zmień lot i bez kończenia czy zatwierdzenia zmiany zobaczysz na co możesz zmienić w ramach -14/+30 dni


Samemu możemy zmienić loty w zakresie -13/+30. Jeśli chcemy zmienić w zakresie -14/+30 to da się to obecnie zrobić tylko przez reklamację.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#414 PostWysłany: 03 Kwi 2018 18:38 

Aktywny kalendarz przy samodzielnej zmianie wskazuje zakres dat zmiany, reszta poprzez reklamację
Góra
 PM off  
      
#415 PostWysłany: 03 Kwi 2018 22:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Lip 2011
Posty: 125
Loty: 502
Kilometry: 514 566
Poza jednym wyjątkiem. Pierwszy możliwy dzień z aktywnego kalendarza (-14 dzień) samodzielnie nie da się zmienić, tylko przez reklamację.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#416 PostWysłany: 03 Kwi 2018 22:26 

Nie wiem coś tam ustalił, czy jakie masz spostrzeżenia ale: to Wizzair wyznacza na co i aktywny kalendarz wyznacza zakres dat możliwych zmian

A piszę, ponieważ niejeden raz zmieniałem również wychodząc przez korespondencję poza w/w zakres dat tj. marzec zmieniłem na czerwiec
Góra
 PM off  
      
#417 PostWysłany: 03 Kwi 2018 22:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Lip 2011
Posty: 125
Loty: 502
Kilometry: 514 566
To co można ustalić korespondencyjnie to jedno, a co samemu można wybrać z automatu w zakresie aktywnych dat to drugie. Zakres aktywnych dat to -14/+30. Piszę to tylko po to, aby ostrzec, że samemu nie da się w tym zakresie ustawić dnia -14. W tym zakresie zmian to jest wyjątek (błąd systemu). Jeśli masz jakąś przyszłą rezerwację z możliwością zmiany to spróbuj zasymulować taką zmianę, spróbuj kliknąć w aktywny w kalendarzu dzień -14 i wybierz go. Następnie sprawdź czy zmiana będzie możliwa. Przeprowadziłem 4 takie symulacje i stwierdzam, że nie można zmienić lotu 14 dni wstecz. Granica to 13 dni wstecz. Z tego wynika, że samemu jesteśmy w stanie zmienić daty w zakresie -13/+30. Regulaminowy, aktywny dzień czternasty wstecz od wylotu zmienimy tylko przez reklamację niestety. Piszę tu tylko o zmianach mieszczących się w regulaminie, a nie o tym co można wynegocjować poza tym zakresem. Mi też udało się kiedyś zmienić lot z grudnia na majówkę, ale to inny temat.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#418 PostWysłany: 06 Kwi 2018 10:18 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 11311
Loty: 476
Kilometry: 752 302
Rozumiem, że jeśli zdecyduję się na zwrot w postaci 120% wartości biletów na konto Wizz, to te środki będą ważne bezterminowo?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#419 PostWysłany: 06 Kwi 2018 10:29 

Tak, bezterminowo
Góra
 PM off
Kashpir uważa post za pomocny.
 
      
#420 PostWysłany: 10 Kwi 2018 22:06 

Rejestracja: 27 Lut 2018
Posty: 4
Zmieniono mi termin wylotu na Islandię z 16 maja na 14 termin powrotu pozostawiono taki sam (25.05). W związku z tym chciałem zmienić termin wylotu na 18.05 i termin powrotu na 28.05. Gdy wprowadzę zmiany i chcę wszystko zaakceptować wyskakuje komunikat: "Zmiana nie ma zastosowania". Czy to z powodu, że mogę zmienić jedynie bezpłatnie datę wylotu?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1682 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 85  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group