Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Pocztówki booking :arrow: pocztowka-od-booking-com,81,134957

numer telefonu do obsługi booking.com: 22 3060857


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5930 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153 ... 297  Następna
Autor Wiadomość
#2981 PostWysłany: 08 Mar 2018 04:41 

Rejestracja: 08 Mar 2018
Posty: 4
Korzystałam z booking. com kilka razy - wszystko było super. Nawet polecałam tą stronę znajomym. Niestety w październiku 2017r. dokonałam rezerwacji na wakacje w Grecji w sierpniu br, w hoteliku oferowanym jako hit i faktycznie okolica była średnia ale cena atrakcyjna, uznałam, że sobie i tak pojeździmy. Za pobyt należało zapłacić, rezerwacja była nieodwołalna. Zapłaciłam,korzystając ze strony booking.com., innej możliwości zapłaty nie było. Wcześniej też już w taki sposób płaciłam, tylko szybko dostawałam zwrot tych pieniędzy. Wprawdzie po fakcie ale coś mnie tknęło i poszukałam zdjęć hotelu w internecie. Okazało się, że takie same zdjęcia oferuje inny hotel. zadzwoniłam na infolinię booking z obawy, że pojadę z dziećmi i wyląduję na ulicy i tam pani mnie zapewniła, że wszystko ok. Hotel nadal był reklamowany na stronie booking.com jako hit. Na początku grudnia 2017r. dostałam z booking. com informację, że anulują mi tą rezerwację bezkosztowo. Poprosiłam w takim razie o podanie kiedy otrzymam zwrot pieniędzy,które za tą rezerwację zapłaciłam. Otrzymałam informację, że jak wypełnię formularz i prześlę potwierdzenie wpłaty. Zrobiłam to. Sprawdzając, czy pieniądze wróciły, załamałam się, bo nie tylko nie wróciły ale jeszcze raz została pobrana ode mnie dokładnie taka sama kwota, jak ta którą zapłaciłam za wyjazd i też przez odbiorcę w Grecji. Anulowałam kartę, złożyłam reklamację w banku, kontaktowałam się wielokrotnie z booking.com, również w sprawie danych osoby, która prowadziła ten hotel, zawiadomiłam policję. Booking.com. pieniędzy mi nie zwrócił, nie podał danych właściciela hotelu w Grecji. Otrzymałam informację, że te pieniądze ma mi zwrócić bank. Bank rozważa zwrot jedynie tej drugiej transakcji - jako oszukańczej, pierwszej nie, bo sama bookingowi dobrowolnie zapłaciłam i bank nie zwraca pieniędzy, które dana osoba sama za transakcję zapłaciła. Booking. com nie przyjmuje tego do wiadomości i nie odpowiada już na moje maile, panie na infolinii przepraszają i twierdzą, że przyjmują zgłoszenie, po czym cisza.
Piszę to ku przestrodze, bo jak się okazuje booking.com pośrednicząc w pobieraniu opłat za pobyt w hotelu nie tylko nie gwarantuje pobytu, zwrotu pieniędzy za opłacony i odwołany przez booking pobyt, podania danych hotelarza, celem umozliwienia ewentualnego odzyskania pieniędzy (za granicą trudne ale nie niemożliwe), to jeszcze nie dba o bezpieczeństwo naszych kart, z których po dokonaniu opłaty za pobyt zniknąć mogą kolejne pieniądze.
Dwie osoby z mojej pracy też spotkała taka sytuacja, że booking odwołał rezerwację ale pieniędzy zapłaconych nie odzyskali. I niestety muszą się procesować o zwrot tych pieniędzy z bookingiem w Amsterdamie, bo w Polsce booking nie ma siedziby.
Czy ktoś ma inny pomysł, jak mogę odzyskać pieniądze,które zapłaciłam za odwołany przez booking pobyt?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast
Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem) Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem)
#2982 PostWysłany: 08 Mar 2018 04:55 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 4038
złoty
Jak powie @bookingExpert oni są tylko pośrednikiem, a Ty możesz dochodzić swoich praw od obiektu :!:
Ale mimo wszystko uważam, że bank pierwszą kwotę też bedzie musiał ci zwrócić, choć rezerwację zrobiłaś świadomie i dobrowolnie, to jest zapis, że możesz dochodzić zapłaconej kwoty jesli usługa/towar nie został dostarczony. Druga transakcja jest prosta dla banku, ale pierwsza po sprawdzeniu rowniez jest do wyegzekwowania. Szkoda tylko, że booking zostawia klienta na lodzie, ale taką politykę ostatnio prowadzą-niestety.
Składaj reklamacje w banku, nawet jak pracownik będzie mówił, że nie ma możliwości zwrotu zapłaty.
Góra
 Profil Relacje PM off
tartal lubi ten post.
 
      
#2983 PostWysłany: 08 Mar 2018 10:07 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
Opłata wniesiona za pośrednictwem Booking.com jest do czasu odbycia noclegów u nich i hotelarz jej wcześniej nie dostaje.Miałam ostatnio kilka takich przypadków i pomijając kwestię,że rezerwując na Booking.com ,bez względu czy są to noclegi opłacone i bezzwrotne ,czy tylko zabezpieczone podaniem danych karty(zwrotne) nie ma żadnej pewności,że nie zostaniesz "na lodzie" (tzn. na 1-2 mc przed bez rezerwacji). Pieniądze jednak za każdym razem uczciwie zwrócili, bez problemu.W chwili gdy anulują rezerwację,wysyłają mail o odwołaniu i drugi o zwrocie przykładowo: Rezerwacja w obiekcie .................. została niedawno odwołana. W związku z tym otrzymasz zwrot w kwocie ....... Zwrot powinien wpłynąć na Twoje konto w ciągu 7–12 dni.

Z pozdrowieniami
Booking.com
Powinnaś też coś takiego dostać.Drugie pobranie jest bardzo dziwne bo obiekt ,jeśli to Booking w jego imieniu pobiera kasę ,nie otrzymuje danych twojej karty.Jesteś pewna,że robiąc rezerwację było jasno napisane,że to Booking.com pobiera od ciebie opłatę w imieniu obiektu? Czy tylko dane karty podawałaś ich kanałem a obiekt sam ściągał opłatę,bo bardziej wygląda mi to na ten drugi przypadek,wtedy rzeczywiście oni nie zwrócą i jeśli hotelarz jest nieuczciwy tylko bank może i powinien (w obu przypadkach) pomóc .
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2984 PostWysłany: 08 Mar 2018 10:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Kwi 2013
Posty: 275
Loty: 61
Kilometry: 88 065
niebieski
Chyba nie koniecznie jest u nich, bo to obiekt obciąża gościa, miałem już taką sytuacje z obiektem na Korfu, zamiast autoryzować kartę, pobrali pieniądze.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2985 PostWysłany: 08 Mar 2018 17:00 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
@MacGyver Od ponad roku część obiektów podpisuje umowę z Booking.com aby to oni w ich imieniu pobierali od klientów opłatę .Wtedy pobrane pieniądze do czasu realizacji noclegów ma Booking.Obiekt dostaje zapłatę czasem i 2-3 tygodnie po twoim wymeldowaniu.Najczęściej dotyczy to mniejszych, prywatnych obiektów.Opcja ta jest zaznaczona przy rezerwacji.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2986 PostWysłany: 09 Mar 2018 00:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Lut 2013
Posty: 1402
Loty: 494
Kilometry: 1 102 778
Zbanowany
miriam napisał(a):
Obiekt dostaje zapłatę czasem i 2-3 tygodnie po twoim wymeldowaniu.


Fajnie by było. Rekordowo czekałem 6 tygodni...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2987 PostWysłany: 09 Mar 2018 04:29 

Rejestracja: 08 Mar 2018
Posty: 4
Bardzo dziękuję za odpowiedź. Wychodzi na to, że pieniędzy nie odzyskam. Miriam, ta druga opcja. Po dokonaniu rezerwacji dostałam taką informację „Rezerwacja została potwierdzona i zagwarantowana kartą kredytową. Obiekt ma prawo pobrać całkowitą opłatę za pobyt w dowolnym momencie po dokonaniu rezerwacji. Prosimy pamiętać, że przed przyjazdem karta kredytowa może zostać preautoryzowana”. Po godzinie pieniądze zostały pobrane a nie tylko zablokowane na koncie. Po odwołaniu rezerwacji nie dostałam drugiej informacji o zwrocie uiszczonej kwoty. I w sumie nie miałabym pretensji do booking gdyby pośrednictwo wiązało się z zagwarantowaniem równych praw obu stronom czy jedynie ze skontaktowaniem stron umowy. A tu prawdopodobnie pośrednictwo polega na przekazywaniu danych karty niewiadomo komu, z efektem takim, że sobie ten ktoś nie tylko ściąga kwoty tzw. opłat za pobyt, którego w ogóle nie zamierza zapewnić, to jeszcze swobodnie dysponując danymi karty ściąga ile chce. Do tego niemożliwe jest uzyskanie danych hotelarza celem wyegzekwowania pieniędzy. Nazwy hotelu raczej nie pozwę o zwrot pieniędzy, a w rezerwacjach są tylko nazwa hotelu i dane adresowe. Wychodzi na to, że pośrednictwo w wykonaniu booking.com to raj dla tego typu oszustów ( ten „mój” „moja” albo „moi” też był z Korfu), a rezerwując pobyt można tylko liczyć na szczęście, że nie trafi się na takie osoby. A tego, przyznam, nie wiedziałam i na stronie booking nie znalazłam żadnej informacji, że po podaniu danych karty wchodzą one do „wolnego obrotu” i są rozdawane przez booking również wirtualnym podmiotom. Wychodzi na to, że podając dane karty na stronie booking rozpoczęłam grę w ruletkę. Pozdrawiam.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2988 PostWysłany: 09 Mar 2018 08:25 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 4038
złoty
Nie wiem o jakich wirtualnych obiektach piszesz, ani wolnym obrocie danymi twojej karty, ale proponuję czytać posty doradzających ze zrozumieniem, to dowiesz się, że pieniądze są realnie do odzyskania. Chyba, że piszesz posty dla sportu, a na zainwestowanych pieniądzach ci nie zalezy :mrgreen:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2989 PostWysłany: 09 Mar 2018 09:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lip 2012
Posty: 226
Loty: 22
Kilometry: 29 493
niebieski
jacek96 napisał(a):
Nie wiem o jakich wirtualnych obiektach piszesz, ani wolnym obrocie danymi twojej karty,


O tym, że samo istnienie obiektu jest watpliwe. Zdjęcia podkradzione z innego obiektu, zniknięcie hotelu z booking.com, oferta 'bezkosztowej anulacji' ze strony booking - to wszystko poszlaki (nie dowody) że mógł to być obiekt-wydmuszka.

A o 'wyciekach' danych kartowych z hoteli, gdzie te dane trafiły w formie otwartej z booking.com, to tylko na tym forum jest kilka(naście) wątków.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2990 PostWysłany: 09 Mar 2018 09:24 

Rejestracja: 16 Lis 2011
Posty: 1795
niebieski
Ja juz zrobilem zapas popcornu - co to sie będzie działo w czasie mistrzostw w Rosiji;)

Wysłane z mojego XT1650 przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off
namteH lubi ten post.
 
      
#2991 PostWysłany: 09 Mar 2018 10:35 

Rejestracja: 16 Maj 2016
Posty: 164
rezerwowałem kilka miesięcy temu nocleg w Moskwie na MŚ, wczoraj przysłał mi właściciel informację na What's , że niestety odwołuje rezerwację, bo nie ma możliwości gościć mnie w tym terminie i oferuje rekompensatę w wysokości 30 euro. Przedpłatę kiedyś dokonałem przez pay pal bo sobie zażyczył , przedpłatę zwrócił potem. Nic mu nie odpisałem , zwróciłem się wczoraj od razu do bookinga, na infolinii Pani poinformowała mnie , że nie mają informacji zgłoszonej że są jakieś problemy z apartamentem.
Ewidentnie gościu chce odwołać moją rezerwację , bo zorientował się , że są MŚ w piłce nożnej i może w tym terminie zarobić kilka razy tyle. Mam nadzieję że booking rozwiąże sprawę jak należy. Obecnie kupiłem już bilety lotniczne, bilety na mecze , a na noclegi w obecnych cenach mnie nie stać..
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2992 PostWysłany: 09 Mar 2018 10:45 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
@kamillos13 Jednak na wszelki wypadek szukaj alternatywy,bo jak się gość uprze to nawet booking nie pomoże ,co najwyżej będą ci podsyłać propozycję z tego co jeszcze będzie dostępne a z czasem będzie coraz drożej i mniejszy wybór.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2993 PostWysłany: 09 Mar 2018 11:06 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 4038
złoty
łowca napisał(a):
jacek96 napisał(a):
Nie wiem o jakich wirtualnych obiektach piszesz, ani wolnym obrocie danymi twojej karty,


O tym, że samo istnienie obiektu jest watpliwe. Zdjęcia podkradzione z innego obiektu, zniknięcie hotelu z booking.com, oferta 'bezkosztowej anulacji' ze strony booking - to wszystko poszlaki (nie dowody) że mógł to być obiekt-wydmuszka.

A o 'wyciekach' danych kartowych z hoteli, gdzie te dane trafiły w formie otwartej z booking.com, to tylko na tym forum jest kilka(naście) wątków.

Wycieki owszem sie zdarzały, ale nie słyszałem, by był wolny obrót danymi, a każdy rezerwujący powinien zdawać sobie sprawę, ze dane karty są udostępniane obiektowi.
Oczywiście oszuści się zdarzają i pewnie z pośrednictwa bookingu korzystują.
Jednak z każdej sytuacji, gdy dochodzi do przestępstwa jest rozwiązanie. Czasem łatwe, innym razem trudniejsze, a w tym przypadku nie wydaje się trudne.

@kamillos13 nie licz na booking, bo się przeliczysz!
Takie samo cwaniactwo, jak w Polsce podczas Euro, więc sytuacja do przewidzenia w krajach z mniejszą kulturą biznesową.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2994 PostWysłany: 09 Mar 2018 11:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lip 2012
Posty: 226
Loty: 22
Kilometry: 29 493
niebieski
jacek96 napisał(a):
Jednak z każdej sytuacji, gdy dochodzi do przestępstwa jest rozwiązanie. Czasem łatwe, innym razem trudniejsze, a w tym przypadku nie wydaje się trudne.

@kamillos13 nie licz na booking, bo się przeliczysz!


No właśnie w sytuacji, gdy booking umywa ręce i uchyla się od współpracy, to odzyskanie pierwszej części pieniędzy może być trudniejsze, niż się na pierwszy rzut oka wydaje.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2995 PostWysłany: 09 Mar 2018 11:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Mar 2010
Posty: 350
niebieski
Izabela1 napisał(a):
Bardzo dziękuję za odpowiedź. Wychodzi na to, że pieniędzy nie odzyskam.
Bzdura, chargeback o wszystkie transakcje (to nie jest popularna procedura, więc obsługa banku może być niezbyt pomocna - musiałem też wypełniać papierowe formularze i je skanować), czekasz długo (chyba do pół roku), ale w końcu zawsze działa. Tak odzyskałem kasę za OLT i za oszustwo w sklepie internetowym.
_________________
Image
Relacja z Maroka (2018)
Góra
 Profil Relacje PM off
Cicha_Woda lubi ten post.
 
      
#2996 PostWysłany: 09 Mar 2018 11:45 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 4038
złoty
@łowca Napisałem już w poście 2983, że kwota jest do odzyskania poprzez bank, ale widzę, że nie wszyscy chcą dopuścić tę wiedzę do swiadomości ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
Cicha_Woda lubi ten post.
 
      
#2997 PostWysłany: 09 Mar 2018 12:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Wrz 2015
Posty: 1448
Loty: 108
Kilometry: 150 766
srebrny
Izabela1 napisał(a):
Wychodzi na to, że pieniędzy nie odzyskam.

Nie poddawaj się tak łatwo. Już tu radzono Tobie skorzystać z procedury chargeback. To nie to samo co reklamacja w banku, chociaż również w banku się ją załatwia. Jeśli płaciłaś kartą MasterCard lub Visa bank musi taką procedurę uruchomić. W sytuacji gdy usługa miała być dostarczona dopiero latem tego roku, terminy na rozpoczęcie procedury chargeback jeszcze nie minęły. Kasa nie jest stracona, ale musisz wykazać się inicjatywą. I prawdopodobnie też uporem, bo w bankach nie każdy pracownik w ogóle wie o czymś takim jak chargeback. Korespondencja z Bookingiem na pewno się przyda jako dowód "w sprawie". Jednak to Ty musisz zająć się sprawą, bo nikt tego za Ciebie nie zrobi.
@Izabela1 Powodzenia! I daj znać po wszystkim jak to przebiegało.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2998 PostWysłany: 09 Mar 2018 17:34 

Rejestracja: 08 Mar 2018
Posty: 4
Ponownie dziękuję za odpowiedzi. Przefajne forum. Cicha Wodo, nie zostawiam tego. Zrobiłam co umiałam, włącznie z szukaniem po nr telefonu tego hotelowca na greckich stronach, inf. w ambasadzie, policja, bank, booking. W banku zgłosiłam reklamację obu transakcji i mi powiedziano, że tą drugą kwotę, jako oszukańczą odzyskam, pierwszej nie. Reklamując, wniosłam oczywiście o uruchomienie procedury charge back ( bo transakcję jużw grudniu odwołano) i mi powiedzieli, że ta procedura nie znajduje tu zastosowania, ponieważ kwota za pobyt w Grecji nie została zablokowana tylko zapłacona, a kartę Master Card miałam debetową a nie kredytową i odesłali mnie do Arbitra Bankowego, Rzecznika Finansowego albo do sądu. Na infolinii w booking mi powiedziano, że mi oddadzą pieniądze jak wyślę pismo z banku, że mi tych pieniędzy nie zwrócą. Wysłałam i cisza.
Co do wirtualnego podmiotu, to napisałam „prawdopodobnie”, takie mam podejrzenia, dowodów nie mam ale informacji z booking, że istniał też nie. Przeczytałam w Internecie, jak jeden pracownik hotelu w Polsce pisał, że im booking przesyła mailem kompletne dane kart kredytowych klientów, oni je drukują i tak sobie leżą w recepcji. Do tego doszło, to co opisałam i co zauważył łowca.
Jacek, nie piszę dla sportu, a faktycznie wychodzi długo, bo chciałam w miarę precyzyjnie. I nie wiem jak prosto to załatwić. Jeszcze napiszę do europejskiego rzecznika praw konsumenta, ale oni nie mają żadnych środków przymusu i może jeszcze raz do banku.
A w sumie szkoda, bo do tej sytuacji wakacje i inne wyjazdy z powodzeniem organizowałam za pośrednictwem booking a teraz po prostu mam obawy przed podawaniem im danych karty.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2999 PostWysłany: 09 Mar 2018 18:01 
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 8990
Chargeback można też zrobić dla kart debetowych
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3000 PostWysłany: 09 Mar 2018 18:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Gru 2011
Posty: 5594
Loty: 169
Kilometry: 241 913
niebieski
Izabela1 napisał(a):
Przeczytałam w Internecie, jak jeden pracownik hotelu w Polsce pisał, że im booking przesyła mailem kompletne dane kart kredytowych klientów, oni je drukują i tak sobie leżą w recepcji.

Kiedyś rzeczywiście tak było i sam się z tym spotkałem, ale z tego co wiem, obecnie są już inne procedury - hotelarz otrzymuje link do bezpiecznej płatności.
_________________
Blbec je blbec a blbcem zůstane
Ja tu tylko sprzątam
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5930 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153 ... 297  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group