Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1679 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 84  Następna
Autor Wiadomość
#381 PostWysłany: 11 Lut 2018 11:31 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
Są jeszcze sytuacje,gdy z danego lotniska czasowo bądź na stałe, loty przestają być wykonywane i zmiana lotniska na alternatywne jest niejako wymuszona.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wycieczka do Tokio za 3943 PLN. Loty z dużym bagażem z Warszawy + 10 nocy w 4* hotelu Wycieczka do Tokio za 3943 PLN. Loty z dużym bagażem z Warszawy + 10 nocy w 4* hotelu
City break na Malcie za 909 PLN. Loty z Katowic i 5 nocy w hotelu dla pełnoletnich City break na Malcie za 909 PLN. Loty z Katowic i 5 nocy w hotelu dla pełnoletnich
#382 PostWysłany: 11 Lut 2018 11:40 

Wtedy też otrzymujemy informację handlową o zmianie lotniska i akceptujemy ją lub nie
Góra
 PM off  
      
#383 PostWysłany: 11 Lut 2018 21:41 

Rejestracja: 11 Lut 2018
Posty: 1
Witajcie,
podczytuję Was od dawna, ale dziś potrzebuję pomocy.
Dostałąm wczoraj maila od Wizz że zmienili mi dzień wylotu i powrotu na/z Islandii z 12 maja na 11 maja 2018, analogicznie powrót.
Mam do wyboru akceptację nowej daty lub zwrot za bilet.
Jeżeli nie pasuje mi wylot dzień wcześniej, ale pasuje mi dzień później z innego miasta, zmiana będzie bezpłatna?
Mam zapłącone 2 noclegi na Islandii, z których nie dam rady skorzystać z powodu tej zmiany, czy mogę upominać się o rekompensatę?
Od kilku godzin przeglądam stronę WIZZ, ale brak odpowiedzi na moje pytania.
Na pewno ktoś był w takiej sytuacji, podpowiedzcie proszę co robić?
Pozdrawiam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#384 PostWysłany: 11 Lut 2018 21:52 

Odpowiedź:
Anonymous napisał(a):
Po zalogowaniu i wejściu w szczegóły rezerwacji u góry masz możliwość darmowej samodzielnej zmiany i będziesz wiedział na co oraz w jakim przedziale czasu możesz zmienić



post 368 i kolejne bliźniaczy problem

zmiana-terminu-lotu-wizzair,225,66694?start=360
Góra
 PM off  
      
#385 PostWysłany: 11 Lut 2018 23:46 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
amadores napisał(a):
Mam do wyboru akceptację nowej daty lub zwrot za bilet.
Jeżeli nie pasuje mi wylot dzień wcześniej, ale pasuje mi dzień później z innego miasta, zmiana będzie bezpłatna?
Mam zapłącone 2 noclegi na Islandii, z których nie dam rady skorzystać z powodu tej zmiany, czy mogę upominać się o rekompensatę?
Wszystko tu jest,tylko nie podczytujemy a czytamy wnikliwie ;)
Masz przecież 3-cią możliwość, po wejściu w rezerwację samodzielnie dokonać bezpłatnie zmiany terminu w zakresie -14,+30 dni.Z hotelem spróbuj negocjować bo rekompensaty nie dostaniesz jeśli zawiadomili o zmianie z dużym wyprzedzeniem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#386 PostWysłany: 13 Lut 2018 22:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Lip 2011
Posty: 125
Loty: 502
Kilometry: 514 566
Czy ktoś miał jakiś problem z samodzielną zmianą na równo 14 dni wstecz?
Zmieniono rozkład mojego lotu i mam możliwość zmiany w zakresie -14/+30 dni, przy czym zmienić też można proponowane lotniska wylotu/przylotu.
Przykładowo: mam lecieć z Poznania w sobotę o 6 rano, zamieniam na lot z Wrocławia, który odbędzie się dwa tygodnie wcześniej w sobotę o 8:00. Według regulaminu mieszczę się w 14 dniach (dokładnie to 13 dni i 22 godziny), nawet system zmiany daje mi możliwość kliknięcia w kalendarzu maksymalnie czternastego dnia wstecz (15 dni wstecz kalendarz jest nieaktywny). Niestety po wyborze pokazuje się komunikat "Podczas wyszukiwania lotu wystąpił błąd; spróbuj się wylogować i ponownie uruchomić ten proces. Przepraszamy za tę niedogodność." Z kolei zmiana na 13 dni wstecz (i mniej) udaje się. Wylot za 3 miesiące więc czas jest. Wylogowania oczywiście nic nie dają. Na infolinii nic nie zrobią jeśli system nie wyśle mi oficjalnego maila o zmianie. Chyba, że wyskoczę z 15 euro to wtedy chętnie pomogą.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#387 PostWysłany: 13 Lut 2018 22:52 

Według systemu najwyraźniej jednak wychodzisz poza -14 dni przed

Ale jak masz czas jest jeszcze formularz reklamacyjny napisz co ci "leży na wątrobie" ;) w takich przypadkach jak twój raczej na pewno zmienią jak chcesz

Mi ostatnio jak zmieniałem po 5 minutowej zmianie rozkładu też nie chciało zaakceptować darmowej zmiany, pomogło wykupienie za kilka zł w pkt wizz miejsc na pokładzie
Góra
 PM off  
      
#388 PostWysłany: 13 Lut 2018 23:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Lip 2011
Posty: 125
Loty: 502
Kilometry: 514 566
Tylko, że system daje możliwość zaznaczenia -14 dnia, a np. -15 dnia już nie. W przypadku przekroczenia limitu pozycja w kalendarzu jest nieaktywna (kolor szary). Po wybraniu kierunku zakres możliwych dat jest podświetlony na biało od-14 do +30 dnia. W tym zakresie można dokonać wyboru. Wybierając np. +30 dzień wszystko jest w porządku, wybierając każdy inny dzień oprócz pierwszego też wszystko w porządku. Pierwszy możliwy "biały" czyli - 14 dzień daje się oczywiście wybrać, ale po jego wybraniu pokazuje się komunikat o błędzie.
Mam 3 różne rezerwacje, w których nastąpiła zmiana rozkładów i po symulacji samodzielnych zmian za każdym razem dzień -14 generuje błąd. Zastanawia mnie czy ten błąd to standard od samego początku. 2-3 lata temu dokonywałem takiej bezpłatnej zmiany przez infolinię na lot o dwa tygodnie wcześniejszy i nie było z tym problemów, więc albo system się posypał, albo nowy zakres to -13/+30.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#389 PostWysłany: 13 Lut 2018 23:52 

To dzwoń w dzień roboczy po 8 czy 9 rano
Kod:
Telefon do WizzAira
(22)1284905


lub pisz przez formularz reklamacyjny skoro stwierdzasz, że to błąd i nie dasz rady, a chcesz....
Góra
 PM off  
      
#390 PostWysłany: 14 Lut 2018 00:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Lip 2011
Posty: 125
Loty: 502
Kilometry: 514 566
Dziś już dzwoniłem pod ten numer po południu i oczywiście sprawdzę co na to jutrzejsza poranna zmiana. Drogę reklamacyjną biorę pod uwagę jak się jutro nie dogadam. Ciekawi mnie tylko czy tak zawsze było z tym -14 dniem od momentu wprowadzenia możliwości samodzielnych zmian przez www.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#391 PostWysłany: 14 Lut 2018 00:04 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
@Continenttrotter Tak.System jest tak ustawiony,że pierwotną datę lotu wlicza jako dzień pierwszy i w podanym u ciebie przykładzie zadziała do piątku,sobotę,którą ty traktujesz jako dzień 14, już wywali jako błąd.Masz szansę,że załatwisz to mailowo i sami ci przesuną na pasującą datę .
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#392 PostWysłany: 14 Lut 2018 04:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Lip 2011
Posty: 125
Loty: 502
Kilometry: 514 566
To już nawet nie chodzi o to czy według systemu 14 dzień wstecz, licząc od soboty 24-go, będzie sobotą 10-tego czy niedzielą 11-tego. Skoro sobotę 10-tego można wybrać, a piątek 9-tego nie można, to jest to oczywiste, że wybór soboty 10-tego powinien zadziałać. Nie działa więc mają błąd. Można oczywiście wybrać następny lot, ale następny jest we wtorek i podróż skróciła by mi się z 5 do 2 dni. Raczej dojdę do porozumienia, czy to przez infolinie czy reklamację, ale wolałbym innym oszczędzić czasu, który sam niepotrzebnie na to poświęcam i nacisnąć Wizzair aby błąd wyeliminowali.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#393 PostWysłany: 15 Lut 2018 14:42 

Rejestracja: 26 Mar 2014
Posty: 506
Loty: 126
Kilometry: 313 278
srebrny
Nie mogę odnaleźć takiego info w tym temacie (wybaczcie jeśli było)
Zmieniono mi daty lotów Wizza w czerwcu. Nie dostałem info mailowo, tylko sam sie zorientowałem.
Na stronie po zalogowaniu widnieje okienko czy akceptuje zmiany czy refund czy cos zmieniam w datach.
Muszę czekać z decyzją do marca bo nie wiem ostatecznie czy dostanę urlop.
Jak długo moge czekac z ta akceptacją?
Czy stosują jakąś domniemana akceptację jeśli nic nie kliknę? Chodzi o jakieś 2-3 tygodnie zwlekania tylko, mogę czekać?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#394 PostWysłany: 15 Lut 2018 14:43 
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 8990
Możesz spokojnie czekać miesiąc jak potrzebujesz, i dłużej ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
semizkum uważa post za pomocny.
 
      
#395 PostWysłany: 16 Lut 2018 20:42 

Rejestracja: 15 Maj 2015
Posty: 3
Hej. Dwa dni temu dostałam maila od wizzair, że dokonano zmiany terminu lotu z Poznania do Reykjaviku. Potwierdziłam zmianę, wybrałam nowe miejsca w samolocie jednak po zaakceptowaniu wszystkiego nic się nie zmieniło. Nadal widnieje informacja, że należy zaakceptować nowe daty wylotu a informacji o miejscach w samolocie brak. Coś tam nie zadziałało tak jak powinno ;/ Może miał ktoś podobny problem?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#396 PostWysłany: 16 Lut 2018 21:25 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
@magfer Mogło się zdarzyć,że coś poszło nie tak.Nic nie stoi na przeszkodzie aby spróbować ponownie.Co prawda w takiej sytuacji nie ma pośpiechu chyba,że zależy ci na konkretnych opłaconych miejscach i boisz się ,że znikną.Póki nie zaakceptujesz to 'gdyby coś odpukać wypadło,można odzyskać kasę.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#397 PostWysłany: 24 Lut 2018 12:14 

Rejestracja: 15 Maj 2015
Posty: 3
Dzięki za odpowiedź, po kilkunastu próbach udało mi się zaakceptować zmianę daty wylotu. Powiedzcie mi proszę tylko jak wygląda sprawa wyboru miejsc? We wcześniejszej opcji mieliśmy już je wybrane i również za nie zapłaciliśmy. Teraz przez tą zmianę lotu musimy wszystko zacząć od nowa i jeszcze raz dopłacać? Chyba nie tak powinno być? :?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#398 PostWysłany: 24 Lut 2018 14:44 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
Zacząć wybór raz jeszcze tak,ale już nie powinno być ponownej zapłaty.Jak coś to zawsze powinni ci przy zmianach udzielić informacji pod polskim numerem tel.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#399 PostWysłany: 25 Lut 2018 23:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Sie 2013
Posty: 3980
Loty: 451
Kilometry: 660 334
platynowy
No i w końcu trafiło i na mnie.
Wizzair zmienił terminarz lotów WAW-IEV i z porannego sobotniego o 6-tej mam teraz wieczorny o 19-ten.
Powrotny mam UIA wieczorem w niedziele.
I z pełnego 2-dniowego weekendu robi mi się jeden dzień.
Chciałbym zmienić lot z soboty wieczorem na piątek wieczorem - czy będzie to możliwe ?
Nie wiem kiedy zaszła zmiana, podglądając na CMT dopiero to zobaczyłem - nie dostałem żadnego maila.
Jak się skontaktować z Wizzair ?
_________________
Image

"Podróżować to żyć..."
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#400 PostWysłany: 25 Lut 2018 23:14 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
Jak najbardziej możliwe,sprawdź wchodząc w rezerwację po zalogowaniu czy już jest dostępna opcja samodzielnej,bezpłatnej zmiany.A kontakt jak coś to 22 1284905
Góra
 Profil Relacje PM off
Tomo14 uważa post za pomocny.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1679 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 84  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group