Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 35 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
#1 PostWysłany: 23 Lis 2018 11:56 

Rejestracja: 22 Lip 2015
Posty: 1282
złoty
Przepraszam, że zadaję tak absurdalne pytanie, ale że zbliża się mój jubileuszowy lot, to ta kwestia nie daje mi spokoju. Jak wiadomo okrągłe liczby należy świętować hucznie. Kupiłem sobie już nawet coś odpowiedniego i teraz nie wiem czy mogę dokupić jeszcze coś na promocji Ryanaira czy już nie ma miejsca w kolejce. :lol:

Standardowe loty p2p to nie problem. Również loty z krótką przesiadką każdy liczyłby oddzielnie. Problem pojawia się przy lotach ze stopem mniej lub bardziej technicznym. Czy należy liczyć jako dwa oddzielne loty jeśli w czasie stopu pasażerowie wsiadają i wysiadają? A może wystarczy, że wsiadają lub wysiadają? A może, nawet jeśli to tylko tankowanie paliwa, to technicznie to dwa oddzielne loty?

Ostatnio mi się też zdarzyło, że polecieliśmy na zapasowe lotnisko ze względu na złą pogodę, a po godzinie jednak wystartowaliśmy i dolecieliśmy na lotnisko docelowe. Co w takim przypadku? :?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Egzotyka i tropiki 🌴🌊 Wyspy Świętego Tomasza i Książęca oraz Lizbona w jednej podróży za 2745 PLN ☀️💛 Egzotyka i tropiki 🌴🌊 Wyspy Świętego Tomasza i Książęca oraz Lizbona w jednej podróży za 2745 PLN ☀️💛
💣 Petarda 💣 Tanie loty do Tajlandii (Phuket) od 1751 PLN ☀️👙 💣 Petarda 💣 Tanie loty do Tajlandii (Phuket) od 1751 PLN ☀️👙
Offline
#2 PostWysłany: 23 Lis 2018 12:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2016
Posty: 192
To jest przecież Twoja definicja. Licz tak, żeby było dobrze ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
Offline
#3 PostWysłany: 23 Lis 2018 12:03 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9384
Ostrzeżenia: 1
srebrny
Spróbuj zwrócić się z tym problemem do ULC - to w końcu fachowcy i na pewno Ci pomogą.
Góra
 Profil Relacje PM off
8 ludzi lubi ten post.
 
      
Offline
#4 PostWysłany: 23 Lis 2018 12:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Sie 2013
Posty: 4507
Loty: 506
Kilometry: 802 011
platynowy
Ja bym liczył jako osobny lot taki, który ma swój numer.
Twój zmieniony ze względu na pogodę lot leciał pod swoim numerem.
Ale przecież to tylko twoja kwestia jak to liczysz - nikt cię z tego spowiadać nie będzie :D
_________________
Image

"Podróżować to żyć..."
Góra
 Profil Relacje PM off
adam1987 uważa post za pomocny.
 
      
Offline
#5 PostWysłany: 23 Lis 2018 12:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 705
srebrny
Zwrocilbym sie z tym do organizacji ISO. Mają opracowane najrózniejsze standardy w tym jak parzyć herbatę (ISO 3103):

https://pl.wikipedia.org/wiki/ISO_3103

więc powinno coś być o liczeniu lotów, a jeśli nie ma to powinni natychmiast uzupełnić braki. ;)
_________________
Let us live so that when we come to die, even the undertaker will be sorry
Mark Twain
Góra
 Profil Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
      
Offline
#6 PostWysłany: 23 Lis 2018 12:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 6207
HON fly4free
Po prostu licz jak chcesz, na to nie ma przecież żadnych przepisów :roll:
Góra
 Profil Relacje PM off
adam1987 lubi ten post.
 
      
Offline
#7 PostWysłany: 23 Lis 2018 12:37 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3489
srebrny
Wg SJP

lot = poruszanie się w powietrzu, latanie

Czyli jeśli doszło do lądowania, czy nawet touch and go lot jest przerwany i mamy do czynienia z kolejnym lotem ;-)

Ale oczywiście każdy liczy tak jak uważa za stosowne ;-p
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
adam1987 uważa post za pomocny.
 
      
Offline
#8 PostWysłany: 23 Lis 2018 12:38 

Rejestracja: 10 Maj 2014
Posty: 1784
Loty: 130
Kilometry: 223 475
niebieski
Ile startów i lądowań tyle lotów :)
_________________
http://ineedatrip.pl/
Góra
 Profil Relacje PM off
Cicha_Woda lubi ten post.
adam1987 uważa post za pomocny.
 
      
Offline
#9 PostWysłany: 23 Lis 2018 12:39 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 9938
Loty: 1083
Kilometry: 1 070 970
platynowy
Jak nr lotu pozostaje bez zmian, to wg mnie jest to jeden lot.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
adam1987 uważa post za pomocny.
 
      
Offline
#10 PostWysłany: 23 Lis 2018 12:46 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3489
srebrny
Takie podejście nie sprawdza się poza Europą.

Przykładowo AV86 GRU-BOG-LAX
Można kupić każdy odcinek oddzielnie , dodatkowo wykonywany jest zazwyczaj różnymi maszynami na kolejnych segmentach A320/ B787.
Każdy z segmentów to kilka godzin.

Amerykanie też lubują się w lotach z kilkoma międzylądowaniami na tym samym numerze i można kupić bilety na poszczególne odcinki.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
Offline
#11 PostWysłany: 23 Lis 2018 12:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Sie 2012
Posty: 1195
Loty: 434
Kilometry: 491 806
srebrny
Jak dla mnie to zależy czy potrzebne nam to do jakiegoś oficjalnego dokumentu, gdzie liczą się loty opłacone, czy może do zwykłej hobbystycznej mapki, gdzie zbieramy popularne "kreski".

Bo jeśli to drugie, to nie widzę powodu, żeby zakłamywać rzeczywistość i udawać, że leciałem LTN-GDN, skoro leciałem LTN-WAW-GDN. Co za różnica czy spędziło się 2 godziny w saloniku czy godzinę na tankowaniu, wychodzi na to samo. ;)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
adam1987 lubi ten post.
 
      
Offline
#12 PostWysłany: 23 Lis 2018 12:56 
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 9090
SPLDER napisał(a):
Amerykanie też lubują się w lotach z kilkoma międzylądowaniami na tym samym numerze i można kupić bilety na poszczególne odcinki.

UA154? ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
SPLDER lubi ten post.
 
      
Offline
#13 PostWysłany: 23 Lis 2018 13:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Lip 2010
Posty: 3335
srebrny
licz tak, zeby liczba lotow byla jak najwieksza. Wtedy masz wiekszy szacun na flaju i nie musisz sie posilkowac robieniem trikow typu oblotowki albo loty po pizze by go podniesc
_________________
"lepiej nie jechać i nie żałować niż jechać i żałować" - Tony Halik
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
14 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
Offline
#14 PostWysłany: 23 Lis 2018 15:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Kwi 2016
Posty: 4716
Zbanowany
srebrny
adam1987 napisał(a):
Przepraszam, że zadaję tak absurdalne pytanie, ale że zbliża się mój jubileuszowy lot, to ta kwestia nie daje mi spokoju. Jak wiadomo okrągłe liczby należy świętować hucznie.
Standardowe loty p2p to nie problem. Również loty z krótką przesiadką każdy liczyłby oddzielnie. Problem pojawia się przy lotach ze stopem mniej lub bardziej technicznym. Czy należy liczyć jako dwa oddzielne loty jeśli w czasie stopu pasażerowie wsiadają i wysiadają? A może wystarczy, że wsiadają lub wysiadają? A może, nawet jeśli to tylko tankowanie paliwa, to technicznie to dwa oddzielne loty?

Ostatnio mi się też zdarzyło, że polecieliśmy na zapasowe lotnisko ze względu na złą pogodę, a po godzinie jednak wystartowaliśmy i dolecieliśmy na lotnisko docelowe. Co w takim przypadku? :?

@adam1987, chcialbym miec tylko takie problemy. :lol:
Licz tak jak Tobie pasuje, abys byl zadowolony. ;)
Zreszta moim skromnym zdaniem nie zalezy od ilosci, ale od jakosci, moze dlatego wybieram sobie linie i unikam tanich linii.
Nie korzystalem jeszcze z uslug linii Ryanair czy Wizz Air, ale wcale nie jestem smutny z tego powodu.
Ja juz dawno przestalem liczyc, ale wole podroze celowe, niz "bezcelowe", aby tylko nabic mile czy podniesc liczbe przelotow.
Najpierw staram sie obrac konkretny cel, a dopiero pozniej zamawiam przelot.
Btw coraz bardziej mnie nurtuje zanieczysczenie srodowiska poprzez czeste latanie.
Take care!
_________________
Nie czyń drugiemu co tobie niemiłe, uderzy w ciebie ze zdwojoną silą i nie bądź tchórzem i kłamcą.

Znów prymitywne ataki!

Socotra / Afganistan
Afryka / Goryle
Wyprawa na Biegun lodołamaczem atomowym, Antarktyda, Polska Stacja Arctowski, Arktyka etc.
Fotorelacje na życzenie przez PW
Góra
 Profil Relacje PM off
adam1987 uważa post za pomocny.
 
      
Offline
#15 PostWysłany: 23 Lis 2018 15:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3594
srebrny
ja licze tak;
jeden lot , dwa loty, trzy loty...... itd
kliknij pomogł
_________________
Image

kliknij pomógł
Góra
 Profil Relacje PM off
7 ludzi lubi ten post.
4 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
Offline
#16 PostWysłany: 23 Lis 2018 16:47 

Rejestracja: 22 Lip 2015
Posty: 1282
złoty
kliknąłem :lol:

Dzięki wszystkim za odpowiedź. Osobiście jestem za liczeniem każdego lotu oddzielnie, nawet jeśli jest to tylko przerwa na tankowanie.

Po prostu poleciałbym sobie na Santorini czy inną grecką wyspę (nie Kretę) zimą, bo mnie ciekawi jak to wtedy wygląda. Tylko wtedy jubileuszowy lot wypada na krajówce, trochę słabo. :P

Wiem, że cała dyskusja nie ma sensu (dlatego jest w "luźnych gadkach") ale byłem ciekawy waszego zdania.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#17 PostWysłany: 23 Lis 2018 16:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Lip 2010
Posty: 3335
srebrny
adam1987 napisał(a):
Tylko wtedy jubileuszowy lot wypada na krajówce, trochę słabo. :P



nie że słabo, to wręcz po prostu poruta i lepiej wliczyć go sobie później, a jako ten jubileuszowy policzyć jakiś taki z pompo lot, najlepiej tradycyjnymi liniami, między dwoma dużymi europejskimi miastami i tak żeby była szneka albo prince polo za friko na pokładzie .
_________________
"lepiej nie jechać i nie żałować niż jechać i żałować" - Tony Halik
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
adam1987 uważa post za pomocny.
 
      
Offline
#18 PostWysłany: 23 Lis 2018 16:57 

Mnie liczy flightdiary.net. W życiu nie chciałoby mi się robić tego ręcznie.
Góra
 PM off
adam1987 uważa post za pomocny.
 
      
Offline
#19 PostWysłany: 23 Lis 2018 18:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Sie 2013
Posty: 4507
Loty: 506
Kilometry: 802 011
platynowy
@Don_Bartoss

Ja też zawsze jak wpisuję w wyszukiwarkę to Flight Diary ale przecież to już ze 2-3 lata Flightradar.

Poza tym zlicza ci tak jak sam zapiszesz :D
_________________
Image

"Podróżować to żyć..."
Góra
 Profil Relacje PM off
adam1987 lubi ten post.
 
      
Offline
#20 PostWysłany: 23 Lis 2018 18:23 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 7233
Loty: 583
Kilometry: 1 242 867
Ja licze jezeli z miedzyladowaniem np AMS-BKK-TPE i wyjsciem z pokladu jako dwa oddzielne w sumie :)
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Profil Relacje PM off
adam1987 uważa post za pomocny.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 35 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group