Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 81 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 22 Lis 2012 13:35 

Rejestracja: 01 Lut 2012
Posty: 16
Witam,

Mam pytanie dotyczące zwrotu pieniędzy za bilety zakupione w liniach Qatar Airways.
Kupiłem w październiku 3 bilety w klasie ekonomicznej z Warszawy do Bombaju na luty 2013.
W międzyczasie sytuacja trochę mi się pokomplikowała i nie wiem czy będziemy mogli polecieć.
Szukałem w w Terms and Conditions i wychodzi na to, że każda prośba o zwrot pieniędzy za kupione, a niewykorzystane bilety jest rozpatrywana indywidualnie. Ma ktoś jakieś doświadczenia w tym zakresie?

Pozdrawiam.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 22 Lis 2012 14:06 
Redaktor F4F
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Cze 2012
Posty: 3395
Loty: 67
Kilometry: 146 355
Zależy - biletów z 3-dniowej promocji na przykład zwrócić nie można z tego co pamiętam.
Edit:
Wejdź w swoją rezerwację, pod Flight Summary, na samym dole strony masz punkt Detailed Fare Rules z linkiem. W oknie, które się pojawi masz sekcję:
Cytuj:
PE.PENALTIES
CANCELLATIONS

U mnie na przykład jest
Cytuj:
TICKET IS NON-REFUNDABLE.
Góra
 Relacje PM off  
 
#3 PostWysłany: 10 Gru 2014 00:38 

Rejestracja: 10 Gru 2014
Posty: 4
Witam, szukam pomocy w związku ze zwrotem pieniędzy za bilet kupiony w Qatar Airways. Mam nadzieję, że ktoś będzie w stanie pomóc.

Mija właśnie drugi miesiąc od kupna biletu (Warszawa > Filipiny). Kupiliśmy go na lotnisku w stolicy Filipin, Manili. Kosztował 1490 USD. Bilet jest kupiony na moją żonę. Płaciliśmy gotówką. Specjalnie wybraliśmy bilet z możliwością refundacji. Niestety do tej pory nie udało się uzyskać zwrotu. Wydzwaniałem już 10 razy (do polskiego oddziału). Ciągle słyszę, że pracują nad tym (z tego co wiem to wysyłają tylko e-maile do Manili, na które nie wiem czy jest jakakolwiek odpowiedź). Niestety za każdym razem słyszę to samo a zapytany o to jak długo jeszcze mamy czekać, odpowiedź jest zawsze ta sama - nie wiadomo. Raz usłyszałem od konsultanta, że "zwrot być musi". Pytałem czy powinienem dzwonić do Manili lub pisać jakieś pisma, podania w tej sprawie - mówią że nie ma potrzeby, nic to nie zmieni.

Bilet został anulowany po trzecim telefonie (25.10.2014) kiedy powiedziałem że bilet na pewno nie będzie wykorzystany (bilet był na datę 5.12.2014). Dostałem zapewnienie, że robią wszystko co w ich mocy by uzyskać zwrot. Problemem okazał się sposób płatności, fakt że płaciliśmy gotówką a nie kartą. Jeden z konsultantów powiedział po piątym telefonie, że dostanę odpowiedź po dwóch tygodniach. Nie było żadnej odpowiedzi. Wiec wydzwaniam dalej i ciągle słyszę bym dzwonił za tydzień i się dowiadywał. Ale ciągle nic się nie zmienia a rozmowy są zawsze długie ze względu na oczekiwanie na konsultanta i nigdy nie przynoszą żadnego efektu. Zapisano wszystkie niezbędne dane, włącznie z numerem konta bankowego na który to numer ma zostać dokonany zwrot.

Moje pytanie jest następujące - co powinienem robić w tej sytuacji? Czy mam iść z tym do sądu? Czy należy mi się zwrot lub czy zależy to od dobrej gestii Qatar Airways? Przyznam że jest nam bardzo ciężko bez tych pieniędzy - były to jedyne nasze pieniądze. Dostaliśmy je na ślub, który wzięliśmy na Filipinach - moja żona jest Filipinką. Nie chcieli wpuścić mojej żony na pokład samoloty bez biletu powrotnego (leciała do Polski na wizie typu C). Dlatego kupiliśmy ten bilet na lotnisku (nieplanowany wydatek), z góry wiedząc, że go nie wykorzystamy. Dziękuję za wszelką pomoc. Tutaj regulamin Qatar Airways --> http://www.qatarairways.com/pl/pl/condi ... riage.page
Góra
 Relacje PM off  
 
#4 PostWysłany: 10 Gru 2014 01:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Wrz 2013
Posty: 1117
Loty: 104
Kilometry: 466 167
pisz tutaj
Mr Akbar Al Baker Chief Executive - ten gosc trzesie cala linia wszyscy sie go boja jak ognia

Email akbar@qatar.net.qa
Telephone +974 4411555
Fax +974 4441550

========================

Mr Ehab Amin Vice President

Email EAmin@qatarairways.com.qa
_________________
Pokolenie indywidualistów i roszczeniowych gwiazd
Góra
 Relacje PM off
ian2 lubi ten post.
 
 
#5 PostWysłany: 10 Gru 2014 01:31 

Rejestracja: 10 Gru 2014
Posty: 4
Czy tak ważna osoba będzie zawracać sobie głowę jakimś szarym... Polakiem??
Mnie nurtuje ich regulamin - czy wg ich regulaminu są zobligowani do zwrotu czy nie? Bo jeśli nie to kierowanie sprawy do sądu mija się z celem.
Góra
 Relacje PM off  
 
#6 PostWysłany: 10 Gru 2014 01:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Wrz 2013
Posty: 1117
Loty: 104
Kilometry: 466 167
tak jak mowie zajmie sie sprawa - jak nie napiszesz to sie nie dowiesz
_________________
Pokolenie indywidualistów i roszczeniowych gwiazd
Góra
 Relacje PM off
ian2 lubi ten post.
 
 
#7 PostWysłany: 10 Gru 2014 01:47 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 3190
srebrny
Gdybyś zapłacił kartą to dawno już byś miał pieniądze na koncie. Niestety płatność na miejscu w Manili w USD do lokalnego oddziału QR a zwrot w PLN od polskiego to dosyć skomplikowana operacja, nie zdziwię się jak będziesz czekał pół roku na ten zwrot...
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Relacje PM off
ian2 lubi ten post.
 
 
#8 PostWysłany: 10 Gru 2014 01:52 

Rejestracja: 10 Gru 2014
Posty: 4
mucha napisał(a):
Gdybyś zapłacił kartą to dawno już byś miał pieniądze na koncie. Niestety płatność na miejscu w Manili w USD do lokalnego oddziału QR a zwrot w PLN od polskiego to dosyć skomplikowana operacja, nie zdziwię się jak będziesz czekał pół roku na ten zwrot...

Podałem im moje konto walutowe - chcę przelew w USD.

luftairways napisał(a):
tak jak mowie zajmie sie sprawa - jak nie napiszesz to sie nie dowiesz

Ciężko mi uwierzyć, ale spróbuję opisać sprawę jak znajdę czas.

Ogólnie ja już jestem zrezygnowany i nie mam siły na to. Ale będę próbował... do skutku.
Góra
 Relacje PM off  
 
#9 PostWysłany: 10 Gru 2014 08:10 

Nie wiem co prawda, czy w Qatar system reklamacji działa, w ten sposób, ale w moim radosnym przybytku skargi wysyłane bezpośrednio do centrali czy CEO trafiają do specjalnej kolejki i mają być rozwiązane jak najszybciej.
Pomaga też męczenie działu obsługi klienta na Twitterze i Facebooku (przy czym na TT ma wyższy priorytet).
Im klient bardziej upierdliwy, przy czym kulturalny, miły i "wyrażający zrozumienie, ale jednocześnie rozczarowany i smutny", tym większa szansa na sukces.
Góra
 PM off  
 
#10 PostWysłany: 27 Mar 2015 20:21 

Rejestracja: 10 Gru 2014
Posty: 4
Udało się. Dzisiaj Qatar zwrócił pieniądze. W polskim oddziale nic nie załatwiłem, rodzina w Manili pojechała do biura Qatar Airlines i po 4 tygodniach od przedstawienia sytuacji, otrzymała pieniądze.
Góra
 Relacje PM off  
 
 Temat postu: qatar airways zwrot
#11 PostWysłany: 17 Lis 2015 01:01 

Rejestracja: 17 Lis 2015
Posty: 1
Witam! Kupiłęm bilety lotnicze do Bangkoku. Jednak dowiedziałem się, że będę miał praktyki morskie w tym samym terminie. Czy jest jakaś możliwość zmiany daty lub częściowego zwrotu pieniędzy?
Góra
 Relacje PM off  
 
#12 PostWysłany: 17 Lis 2015 01:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Cze 2013
Posty: 248
Loty: 123
Kilometry: 225 678
W jakiej taryfie kupiłeś bilet?
_________________
http://www.wedrownywilk.pl/ .
Góra
 Relacje PM off  
 
#13 PostWysłany: 17 Lis 2015 01:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Lip 2012
Posty: 3071
Loty: 249
Kilometry: 415 497
HON fly4free
Poszukałeś?

zwrot-kasy-za-bilety-w-qatar-airways,181,21302
_________________
Zanim zadasz pytanie na forum poszukaj. Potem poszukaj jeszcze raz. Potem idź zrób sobie herbaty i poszukaj trzeci raz, tylko dokładniej.
Jest 90% szans że ktoś już pytał o to samo co Ty, tylko nie potrafisz/nie chce Ci się znaleźć odpowiedzi.
Góra
 Relacje PM off  
 
 Temat postu: QATAR zwrot biletów
#14 PostWysłany: 11 Sty 2017 19:03 

Rejestracja: 09 Mar 2016
Posty: 32
Hej, w jakich okolicznościach jest możliwość zwrotu biletów w QATAR AIRWAYS?
Góra
 Relacje PM off  
 
#15 PostWysłany: 11 Sty 2017 19:12 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Kwi 2014
Posty: 3277
Możesz zwrócić bilet w przypadku śmierci pasażera przed lotem.

Ale dziwne że pytasz :shock:
_________________
Ιαπόνκα76
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#16 PostWysłany: 11 Sty 2017 19:25 

Rejestracja: 09 Mar 2014
Posty: 636
magda-i napisał(a):
Hej, w jakich okolicznościach jest możliwość zwrotu biletów w QATAR AIRWAYS?



Wszystko masz napisane w warunkach taryfy.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#17 PostWysłany: 11 Sty 2017 20:03 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 2167
złoty
+ w warunkach przewozu

http://www.qatarairways.com/pl/pl/condi ... riage.page

Generalnie w przypadku większości taryf zwrot jest niemożliwy.

W przypadku rezygnacji przysługuje zwrot niektórych opłat i podatków, ale stanowi to niewielka cześć ceny biletu.

Bardziej opłacalna będzie zapewne zmiana daty (za opłatą) o ile warunki taryfy w której zakupiono bilet na to pozwalają.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#18 PostWysłany: 11 Sty 2017 20:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Lis 2012
Posty: 2549
Loty: 232
Kilometry: 373 102
złoty
Z biletami, jak z psiakami. Zakup MUSI być przemyślany.
_________________
Azory => Egzotyka tuż za rogiem, czyli azorski "double decker" :)
Góra
 Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
Japonka76 uważa post za pomocny.
 
 
#19 PostWysłany: 12 Sty 2017 08:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Lis 2014
Posty: 350
Loty: 231
Kilometry: 645 883
Ogolnie mówiąc, to sie nie opłaca :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#20 PostWysłany: 12 Sty 2017 14:33 

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 1588
srebrny
Jeśli ktoś ma bilet, którego wie że nie wykorzysta warto przeglądać czy nie nastąpiła zmiana rozkładu. W tym celu najlepiej założyć konto w checkmytrip albo myflightsapp (oba widzą rezerwacje QR) i zarejestrować tam rezerwacje. W przypadku zmiany przyjdzie stosowny komunikat na telefon lub mail (trzeba oczywiście włączyć powiadomienia ;) ). Qatar tak jak wiele innych linii pozwala anulować bezzwrotny bilet ze zwrotem 100% wpłaconej kwoty jeśli godzina wylotu/przylotu zmieniła się o choćby 5 minut.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 81 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group