Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
icarhireinsurance od dłuższego czasu nie wydaje już polis dla osób z Polski

Firma Questor aka Riverside Malta również zaprzestała wydawania rocznych polis dla osób z Polski (stan bez zmian od stycznia 2022) - można natomiast wykupić polisę na pojedynczy wynajem.

Wg stanu na sierpień 2023 r. roczne polisy dostępne są na portalach worldwideinsure.com, cover4rentals.com lub defend-online.eu/pl/

Porównanie by @Kashpir

cover4rentals
- 2 rodzaje polis: Silver Cover i Gold Cover, dodatkowo wybór Europa albo Świat
- opcja Silver Cover ma limit 500 EUR na "glass damage". Opisywałem wcześniej w wątku szkodę we Włoszech - pęknięcie szyby wypożyczalnia wyceniła na 700 EUR. Czyli w takim przypadku dopłacałbym 200 EUR ze swojej kieszeni. Jeśli już, to rozważać tylko pakiet Gold cover, w którym ten limit wynosi 650 EUR (Świat)/ 1000 EUR (Europa).
- uwaga również na wiek samochodu - w Europie zachodniej pewnie to nie problem, ale np. na Bałkanach pewnie da się trafić na samochód starszy niż 10 lat, a takiego polisa nie obejmuje.
- wartość samochodu to pewnie mniej istotna kwestia, ale przy galopujących cenach aut też na wszelki wypadek zaznaczę 8-) "The vehicle must not have a retail price of more than €50,000 (or currency equivalent)".
- minimalny wiek kierowcy (posiadacza polisy) to 26 lat :!:

worldwideinsure
- 2 rodzaje polis: Standard i Deluxe, dodatkowo wybór Europa albo Świat
- dla porównania z cover4rentals: minimalny wiek kierowcy - 21 lat; wartość samochodu do 50 000 GBP; wiek samochodu do 20 lat; "damage to glass" po prostu wskazane jako zawarte w ramach sumy ubezpieczenia.
- można nieco obniżyć koszt dzięki cashbackowi quidco (obecnie 7,5%). już chyba nieaktualne - obecnie pokazuje jedynie cashback za travel insurance, ale nie zaszkodzi sprawdzić.

DEFEND Car Hire XS
- jeden rodzaj polisy z wyborem Europa lub Świat - pokrycie udziału własnego w szkodzie do 35 000 zł
- minimalny wiek kierowcy - 25 lat; wartość samochodu do 350 000 PLN; wiek samochodu do 10 lat

Cover4rentals i worldwideinsure nie obejmują wynajmu w Armenii, na Dominikanie, Islandii, Jamajce oraz w Izraelu.
DEFEND Car Hire XS nie obejmuje wynajmu na terytorium Afganistanu, Kuby, Białorusi, Kongo, Iranu, Iraku, Wybrzeża Kości Słoniowej, Liberii, Korei Północnej, Myanmaru, Rosji, Sudanu, Sudanu Południowego, Syrii, Ukrainy lub Zimbabwe. Polisa Europa obejmuje kraje kontynentu europejskiego oraz Maroko, Tunezję, Turcję i Izrael, ale wyłącza terytorium Ukrainy, Rosji i Białorusi.

Oprócz powyższych ubezpieczenie wkładu własnego do kwoty 1200 EUR (równowartość w zł) posiada karta kredytowa Mastercard Platinum oferowana przez bank PKO BP (szczegółowe warunki oczywiście w regulaminach/OWU na stronie banku).


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1597 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 80  Następna
Autor Wiadomość
#821 PostWysłany: 06 Cze 2019 16:18 

Rejestracja: 11 Lis 2015
Posty: 457
niebieski
Zawieram podczas wynajmu samochodu. Mogę wybrać takie, w którym mój wkład własny np. 1300 euro i ono jest w cenie wynajmu. A mogę dopłacić za takie, gdzie mój wkład własny wynosi np. 500 euro, albo 0 euro.
Nie wiem kto jest ubezpieczycielem - pewnie firma wynajmująca auto, albo jakaś inna, z którą wypożyczalnia ma umowę.

Ale w sumie to teraz już nieistotne:

@lluukk - czy możesz nam wreszcie powiedzieć na jaką infolinię dzwoniłeś i kto Ci udzielał informacji?

Bo ja zadzwoniłem w ten sposób:
  • na infolinię PKO BP 800 302 302, wybrałem, że jestem klientem, następnie obsługę kart i potem karty Platinum i Infinite, kosultant podał mi numer na infolinię PKO Ubezpieczenia 81 535 67 66
  • zadzwoniłem na 81 535 67 66, raczej Ci ludzie nie za bardzo rozumieli o co mi chodzi, niektórzy mówili o ubezpieczeniu auta zastępczego, co w ogóle nie jest z tym związane, ale podano mi numer centrum alarmowego 22 522 29 92
  • zadzwoniłem na 22 522 29 92, przełączono mnie do osoby, która czymś takim się zajmuje, musiałem podać dane, żeby sprawdziła co jest w mojej polisie. I konsultantka przeczytała mi czego wymagają od klienta przy zdarzeniu: umowa wynajmu samochodu, prawo jazdy, faktury/rachunki za które koszty, zdjęcia i opis zdarzenia. Mogłem coś pominąć, ale na 100% nie było tam nic o przedstawianiu kopii ubezpieczenia. Potem spytałem o ten "wypadek komunikacyjny". Pod tą definicją rozumieją również kolizje z innym pojazdem abo jakimś obiektem typu krawężnik (i jeszcze jeden przypadek podała, którego nie pamiętam, EDIT: jeszcze wypadek z udziałem zwierzęcia). Jak ktoś Ci urwie lusterko, a potem ucieknie, to JEST to przez nich uznawane za "wypadek komunikacyjny". Nie uznawany jest natomiast wandalizm.


Ostatnio edytowany przez BarneyGF 06 Cze 2019 17:02, edytowano w sumie 2 razy
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy w Grecji: tydzień w 4* hotelu z all inclusive na Zakintos za 2299 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Grecji: tydzień w 4* hotelu z all inclusive na Zakintos za 2299 PLN. Wyloty z 2 miast
Afryka mniej znana: loty z dużym bagażem do Togo, Kamerunu i Liberii z Warszawy od 1494 PLN Afryka mniej znana: loty z dużym bagażem do Togo, Kamerunu i Liberii z Warszawy od 1494 PLN
#822 PostWysłany: 06 Cze 2019 16:24 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8551
złoty
Informacje z infolinii nie mają żadnego znaczenia. Znaczenie mają OWU.

A przy wynajmie nie zawierasz umowy ubezpieczenia.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#823 PostWysłany: 06 Cze 2019 16:55 

Rejestracja: 11 Lis 2015
Posty: 457
niebieski
Takie mają na infolinii wytyczne, co do przyjmowanych zgłoszeń. Więc teraz są dwie wersje:
  • z jakiegoś powodu OWU wygląda, tak jak wygląda, może PKO BP się zabezpiecza, ale konsultanci mają jasne wytyczne, czego wymagać od klienta (nie student dorabiający na infolinii, który wie najwyżej ile kosztuje konto, tylko osoby, które przyjmują zgłoszenie wg schematu widocznego na ekranie ich komputera)
  • ubezpieczenie jest całkowicie do kitu, nikt nigdy z niego nie skorzystał i taki od początku był zamiar, prawnicy dostali zlecenie napisania umowy, tak żeby całkowicie olewała klientów. I dodajmy, że zrobił tak największy bank w dużym kraju UE, zamiast po prostu usunąć to ubezpieczenie i zostawić kilkanaście innych (medycznych, assistance itp.), które przysługują do tej karty, to postanowił pokazać takiego faka klientom segmentu premium :)

Karta będzie od czerwca co raz popularniejsza wśród użytkowników forum, więc myślę, że prędzej czy później dowiemy sie, która opcja jest prawdziwa.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#824 PostWysłany: 06 Cze 2019 17:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2869
niebieski
obie
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#825 PostWysłany: 06 Cze 2019 17:29 

Rejestracja: 07 Lut 2013
Posty: 2324
srebrny
BarneyGF napisał(a):
Takie mają na infolinii wytyczne, co do przyjmowanych zgłoszeń. Więc teraz są dwie wersje:
  • z jakiegoś powodu OWU wygląda, tak jak wygląda, może PKO BP się zabezpiecza, ale konsultanci mają jasne wytyczne, czego wymagać od klienta (nie student dorabiający na infolinii, który wie najwyżej ile kosztuje konto, tylko osoby, które przyjmują zgłoszenie wg schematu widocznego na ekranie ich komputera)
  • ubezpieczenie jest całkowicie do kitu, nikt nigdy z niego nie skorzystał i taki od początku był zamiar, prawnicy dostali zlecenie napisania umowy, tak żeby całkowicie olewała klientów. I dodajmy, że zrobił tak największy bank w dużym kraju UE, zamiast po prostu usunąć to ubezpieczenie i zostawić kilkanaście innych (medycznych, assistance itp.), które przysługują do tej karty, to postanowił pokazać takiego faka klientom segmentu premium :)

Karta będzie od czerwca co raz popularniejsza wśród użytkowników forum, więc myślę, że prędzej czy później dowiemy sie, która opcja jest prawdziwa.


To takie karty premium-sremium z PKO BP...
Mnie oprócz ubezpieczenia udziału własnego przy aucie z wypożyczalni interesuje jeszcze:
- ubezpieczenie odwołania podróży i tu też na super karcie zarówno Visa Infinite jak i MC Platinum
jest do zadka, bo zwrócą ci za nocleg, ale tylko w hotelu, jak wynajmiesz apartament przez Airbnb to G dostaniesz, bo w OWU "Nocleg = nocleg w hotelu"
Mam ubezpieczenie "Twoje OC i Twoja Podróż" do KK w mBanku i tam zwracają za "zakwaterowanie poza granicami RP"
_________________
I klikamy "lubię to" / "pomógł" jeśli tak faktycznie jest :) Status się sam nie zrobi...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#826 PostWysłany: 06 Cze 2019 18:28 

Rejestracja: 01 Maj 2018
Posty: 218
BarneyGF napisał(a):
lluukk napisał(a):


Visa Infinite podobno 9000 wpływu trzeba mieć, nie wiem czy dla stałych klientów obniżają to wymaganie.

do Visa Infinite od PKOBP wymagana jest zdolność limitu karty kredytowe od 50 000 zł jedynie ..albo aż .. :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#827 PostWysłany: 06 Cze 2019 19:52 

Rejestracja: 12 Lut 2019
Posty: 946
niebieski
@lluukk
Tracisz czas na infolinie. Mogą nagadać, co ślina na język przyniesie. Czytaj OWU (Ogólne Warunki Ubezpieczenia) i to nie życzeniowo ;)
@Aga Kowalska
Dziwne, że nie masz tej informacji, poszukaj jeszcze raz.
Wejdź np. na rentalcars i spróbuj zarezerwować ten sam samochód, info o kaucji powinno się pojawić, zawsze to będzie jakieś przybliżenie. 1,5k kaucji to może być mało, ale nie ma reguły.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#828 PostWysłany: 06 Cze 2019 21:12 

Rejestracja: 07 Lut 2013
Posty: 2324
srebrny
j_a napisał(a):
@lluukk
Tracisz czas na infolinie. Mogą nagadać, co ślina na język przyniesie. Czytaj OWU (Ogólne Warunki Ubezpieczenia) i to nie życzeniowo ;)
.


I tak i nie, skoro nie mają definicji w OWU a na Infolinii powiedzieliby, że obejmuje te uszkodzenia "parkingowe" ... a ja mam telefon nagrywający rozmowy (wolno zapewniam, bez informowania rozmówcy) to gdyby przyszło co do czego i sprawa oparła się o sąd miałbym dużą szansę (gdyby sędzia dopuścił dowód z nagrania - a większość by dopuściła, wiem co piszę ;) )
_________________
I klikamy "lubię to" / "pomógł" jeśli tak faktycznie jest :) Status się sam nie zrobi...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#829 PostWysłany: 06 Cze 2019 21:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2869
niebieski
lluukk napisał(a):
To takie karty premium-sremium z PKO BP...
Mnie oprócz ubezpieczenia udziału własnego przy aucie z wypożyczalni interesuje jeszcze:
- ubezpieczenie odwołania podróży i tu też na super karcie zarówno Visa Infinite jak i MC Platinum
jest do zadka, bo zwrócą ci za nocleg, ale tylko w hotelu, jak wynajmiesz apartament przez Airbnb to G dostaniesz, bo w OWU "Nocleg = nocleg w hotelu"
Mam ubezpieczenie "Twoje OC i Twoja Podróż" do KK w mBanku i tam zwracają za "zakwaterowanie poza granicami RP"

Ładne kolorki - sprzedajesz coś? bo to zaczyna wygladać na umyślne smarowanie na jeden produkt, a reklamowanie drugiego.
A ograniczenie ubezpieczenia do zakwaterowania poza granicami kraju to wg Ciebie jest ok? Czyli wyjazdy do Sopotu czy innego Kapracza masz nieubezpieczone? To naprawdę super. I jednak dopytaj (lepiej bezpośrednio u ubezpieczyciela, a nie na infolinii banku), żeby sie jednak nie okazało że musi być podmiot, i ubezpieczenie wcale nie obejmuje tego co myślisz.

Generalnie takie ubezpieczenia mają w pytę wykluczeń, i jest duża szansa że akurat się załapiemy. Np odwołanie/zmiana biletów lotniczych tylko jeśli mamy oficjalną wizytę u lekarza, a jak ktoś w domu sraczkę dostanie to się nie należy. Dlatego wcześniej napisałem - obie - i ostrożnie napisany regulamin i tyłem do klienta, bo chodzi o to żeby on płacił, a nie żeby jemu płacić. To podstawa biznesu ubezpieczeniowego. Wyniki finansowe takich firm wskazują, że dają radę...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#830 PostWysłany: 06 Cze 2019 22:39 

Rejestracja: 07 Lut 2013
Posty: 2324
srebrny
Po co są te kolory jeśli nie wolno ich używać?
_________________
I klikamy "lubię to" / "pomógł" jeśli tak faktycznie jest :) Status się sam nie zrobi...


Ostatnio edytowany przez Abcn, 06 Cze 2019 22:29, edytowano w sumie 1 raz
Nie nadużywaj kolorów, proszę
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#831 PostWysłany: 06 Cze 2019 23:03 

Rejestracja: 11 Lis 2015
Posty: 457
niebieski
Rozumiem OWU, litera prawa i że biznes się musi spinać. Ale powiedzmy mamy takiego klienta "premium", który w perspektywie kilku lat będzie zarabiał i wydawał jeszcze więcej, weźmie kredyt, zainwestuje w fundusze. I raz na 5 lat zdarzy mu się przerysować wynajęty samochód albo dziecko się rozchoruje i nie wyjedzie na wakacje. I likwidator patrzy tylko w OWU, nie analizuje sytuacji indywidualnie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#832 PostWysłany: 06 Cze 2019 23:24 

Rejestracja: 12 Lut 2019
Posty: 946
niebieski
-- 06 Cze 2019 23:23 --

@lluukk
Miłej zabawy w sądzie. Wchodzimy w straszne teoretyzowanie, ja odpadam, zwłaszcza, że nie chce mi się czytać OWU tego produktu.

-- 06 Cze 2019 23:24 --

BarneyGF napisał(a):
... I likwidator patrzy tylko w OWU, nie analizuje sytuacji indywidualnie?

Tak. Dokładnie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#833 PostWysłany: 06 Cze 2019 23:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2869
niebieski
BarneyGF napisał(a):
Rozumiem OWU, litera prawa i że biznes się musi spinać. Ale powiedzmy mamy takiego klienta "premium", który w perspektywie kilku lat będzie zarabiał i wydawał jeszcze więcej, weźmie kredyt, zainwestuje w fundusze. I raz na 5 lat zdarzy mu się przerysować wynajęty samochód albo dziecko się rozchoruje i nie wyjedzie na wakacje. I likwidator patrzy tylko w OWU, nie analizuje sytuacji indywidualnie?


likwidator to firma zewnętrzna, jakaś axa czy inny allianz. Premium jest zakres usług - szerszy niż przy zwykłych kartach. Same usługi są takie, jakie owe firmy dostarczają. A dostarczają wg OWU. Które jest dość przejrzyste i szczegółowe zazwyczaj. Jak się dziecko rozchoruje, to trzeba mieć kwity od lekarza, stwierdzające, że nie mogło jechać/lecieć, a OWU osobno określa kwestie opiekunów. Do tego milion detali - czy wyjazd krajowy czy zagraniczny, czy kupiony prywatnie czy przez biuro, czy to jest w drodze tam czy z powrotem, itd, itd.
Tak jest przecież przy wszystkich ubezpieczeniach, nie tylko do kart i nie tylko podróżnych. Nie twierdzę, ze to funkcjonuje super, ale funkcjonuje przewidywalnie. Trzeba po prostu się w tym znaleźć i próbować swoich szans.

I jeszcze jedna kwestia - kilka lat dla banku to lata świetlne, w tym czasie może on zostać zamknięty, połączony z innym, albo znacjonalizowany. Więc przyszły, dobrze rokujący, być może kiedyś klient premium - najzwyczajniej klientem premium nie jest. I tak śmiem twierdzić, że sporo banków nagina swoje własne progi dotyczące dostępności produktów dla danego klienta. Karty kredytowe to akurat specyficzny produkt, w zasadzie dostarczany przez organizację (Visa, MC, itd) a nie bezpośrednio przez bank. Stąd stosunkowo łatwy dostęp, nawet do tych premium. Ale jak zostało to zauważone, niektóre karty są prawie-premium, a prawie robi różnicę. Z jakiegoś powodu kartę która daje PP z 4ma darmowymi wejściami można dostać znacznie łatwiej niż taką, która daje darmowe nielimitowane wejścia dla kilku osób. Podobnie z ubezpieczeniami, w tym omawianym tutaj zniesieniu udziału własnego.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
eskie lubi ten post.
eskie uważa post za pomocny.
 
      
#834 PostWysłany: 07 Cze 2019 00:08 

Rejestracja: 07 Lut 2013
Posty: 2324
srebrny
-- 07 Cze 2019 00:01 --

BarneyGF napisał(a):
Rozumiem OWU, litera prawa i że biznes się musi spinać. Ale powiedzmy mamy takiego klienta "premium", który w perspektywie kilku lat będzie zarabiał i wydawał jeszcze więcej, weźmie kredyt, zainwestuje w fundusze. I raz na 5 lat zdarzy mu się przerysować wynajęty samochód albo dziecko się rozchoruje i nie wyjedzie na wakacje. I likwidator patrzy tylko w OWU, nie analizuje sytuacji indywidualnie?


Akurat w tym przypadku (PKO BP MC Platinum i Visa Infinite) likwidator nie ma jak się trzymać OWU - bo tam nie ma definicji "szkody komunikacyjnej" więc nie ma się czego trzymać :D :D :D

-- 07 Cze 2019 00:08 --

j_a napisał(a):
-- 06 Cze 2019 23:23 --

@lluukk
Miłej zabawy w sądzie. Wchodzimy w straszne teoretyzowanie, ja odpadam, zwłaszcza, że nie chce mi się czytać OWU tego produktu.

-- 06 Cze 2019 23:24 --

BarneyGF napisał(a):
... I likwidator patrzy tylko w OWU, nie analizuje sytuacji indywidualnie?

Tak. Dokładnie.


żeby tylko sobie oczu nie wypatrzył próbując w OWU odszukać definicji "szkody komunikacyjnej" - podpowiem nie ma tam takowej
no i jak ma biedaczek pracować skoro "patrzy tylko na OWU" a tam :o brak definicji ;)
_________________
I klikamy "lubię to" / "pomógł" jeśli tak faktycznie jest :) Status się sam nie zrobi...
Góra
 Profil Relacje PM off
BarneyGF lubi ten post.
 
      
#835 PostWysłany: 07 Cze 2019 00:13 

Rejestracja: 12 Lut 2019
Posty: 946
niebieski
Wyślij linka do tych OWU, może też się pośmiejemy
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#836 PostWysłany: 07 Cze 2019 07:37 

Rejestracja: 07 Lut 2013
Posty: 2324
srebrny
https://www.pkobp.pl/media_files/d51196 ... 4f4096.pdf
_________________
I klikamy "lubię to" / "pomógł" jeśli tak faktycznie jest :) Status się sam nie zrobi...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#837 PostWysłany: 07 Cze 2019 08:33 
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 8990
To nie wiem czy jest sens pakować się w takim razie w kartę "premium", która nie ma nawet dobrze napisanego owu, skoro na dzień dobry są takie nieścisłości. Strach co będzie dalej, wypłaca czy nie wypłaca? Mając tego typu kartę wolałbym mieć pewność co obejmuje, a czego nie konkretnie, a nie zdawać się na interpretacje
Szkoda, bo nawet się zastanawiałem nad jakąś karta z takim ubezpieczeniem, ale w takim razie trzeba skreślić

Wysłane przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#838 PostWysłany: 07 Cze 2019 09:33 

Rejestracja: 12 Lut 2019
Posty: 946
niebieski
-- 07 Cze 2019 09:30 --

Ale po co niby tam ma być definicja "szkody komunikacyjnej"? Ubezpieczasz udział własny, dość precyzyjnie jest to opisane. Twoje ewentualne roszczenie obejmuje zwrot kwoty, którą obciążył cię wynajmujący auto w ramach franszyzy redukcyjnej, zwanej popularnie udziałem własnym. W przyczyny i okoliczności tego zdarzenia nie wnikają, o ile masz odpowiednie dokumenty z wypożyczalni. Miałem taki przypadek z ubezpieczenia zawartego przy wynajmie za pośrednictwem bodajże Rayana. Podstawą zwrotu były dokumenty z wypożyczalni. Definicja szkody komunikacyjnej nikomu do niczego nie była potrzebna, bo nie szkoda komunikacyjna była przedmiotem ubezpieczenia, ale zniesienie udziału własnego. Jaśniej tego już nie wytłumaczę.

-- 07 Cze 2019 09:33 --

michzak napisał(a):
To nie wiem czy jest sens pakować się w takim razie w kartę "premium", która nie ma nawet dobrze napisanego owu, skoro na dzień dobry są takie nieścisłości. Strach co będzie dalej, wypłaca czy nie wypłaca? Mając tego typu kartę wolałbym mieć pewność co obejmuje, a czego nie konkretnie, a nie zdawać się na interpretacje
Szkoda, bo nawet się zastanawiałem nad jakąś karta z takim ubezpieczeniem, ale w takim razie trzeba skreślić

Wysłane przy użyciu Tapatalka


Tak właśnie powstają internetowe mity. Ktoś czegoś nie zrozumiał, ale oczywiście OWU źle napisane i nie warto mieć karty, może w ogóle cały ten private banking nic nie wart? :lol:
Góra
 Profil Relacje PM off
BarneyGF lubi ten post.
 
      
#839 PostWysłany: 07 Cze 2019 10:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2869
niebieski
OWU jak OWU, nie różni się od innych i opisane jest całkiem dobrze. W szczególności wynika z niego (patrząc na szybko, całego nie czytałem), że nie ma franczyzy integralnej przy ubezpieczeniu wynajętego auta, co może być interesującą opcją.
Poruszona była wyżej kwestia braku definicji szkody komunikacyjnej i że np wandalizm się nie zalicza. Ale przecież patrząc logicznie - jak ktoś przejedzie auto gwoździem dookoła, to jaka to niby szkoda komunikacyjna jest? Do tego to OWU nie trzeba czytać chyba... W typowych ubezpieczeniach AC, polisa zazwyczaj obejmuje działanie osób trzecich (czyli wandalizm) jako umyślny podpunkt, z licznymi zresztą wyjątkami (zamieszki, akty terroru itp itd.).

Co do opłacalności posiadania takiej karty (nie tej konkretnej, ale tego typu) - szczególnie w kwestii ubezpieczenia wynajętego samochodu - to już trzeba sobie przeliczyć. Jeśli ktoś wynajmuje raz w roku na wakacjach na parę dni, to może jednak łatwiej wykupić bezpośrednio w ubezpieczalni i nie kombinować, żeby dla takiego ubezpieczenia specjalnie kartę brać. Trochę inaczej to wygląda, gdy się wypożycza kilkanaście/dziesiąt razy rocznie. Najwartościowsze i tak jest ubezpieczenie zdrowotne, i tutaj dopiero można doktorat zrobić jakie są różnice między kartami, zaczynając od kwót, a kończąc na szczegółowym zakresie/wyłączeniach.

Przy czym w ubezpieczalni też trzeba OWU doczytać, bo często "pełne" ubezpieczenie bez udziału własnego ma sporo wyłączeń. Kojarzy mi się na Krecie, że "pełne" ubezpieczenie z Sixt nie obejmowało podwozia, opon i chyba szyb, trzeba było wykupić dodatkową opcję. Która i tak nie obejmowała ewentualnych uszkodzeń na drogach nie będących na mapie (mapie wg Sixt oczywiście - odpadały praktycznie wszystkie drogi nieasfaltowe).
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#840 PostWysłany: 07 Cze 2019 10:02 

Rejestracja: 07 Lut 2013
Posty: 2324
srebrny
j_a napisał(a):
-- 07 Cze 2019 09:30 --

Ale po co niby tam ma być definicja "szkody komunikacyjnej"? Ubezpieczasz udział własny, dość precyzyjnie jest to opisane. Twoje ewentualne roszczenie obejmuje zwrot kwoty, którą obciążył cię wynajmujący auto w ramach franszyzy redukcyjnej, zwanej popularnie udziałem własnym. W przyczyny i okoliczności tego zdarzenia nie wnikają, o ile masz odpowiednie dokumenty z wypożyczalni. Miałem taki przypadek z ubezpieczenia zawartego przy wynajmie za pośrednictwem bodajże Rayana. Podstawą zwrotu były dokumenty z wypożyczalni. Definicja szkody komunikacyjnej nikomu do niczego nie była potrzebna, bo nie szkoda komunikacyjna była przedmiotem ubezpieczenia, ale zniesienie udziału własnego. Jaśniej tego już nie wytłumaczę.


Ponieważ - cytuję:
"Przedmiotem ubezpieczenia jest kwota udziału własnego, co
oznacza określoną w polisie ubezpieczenia autocasco Wynajętego
Samochodu kwotę, jaką Ubezpieczony w ramach Umowy najmu
samochodu zawartej z przedsiębiorcą zawodowo trudniącym się
wynajmem pojazdów, pokrył we własnym zakresie w związku z
łącznym zaistnieniem trzech przesłanek:
1) wystąpienia wypadku komunikacyjnego z udziałem
Wynajętego Samochodu podczas Podróży zagranicznej w
Okresie ubezpieczenia;...."
_________________
I klikamy "lubię to" / "pomógł" jeśli tak faktycznie jest :) Status się sam nie zrobi...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1597 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 80  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group