Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 116 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
#61 PostWysłany: 20 Mar 2024 01:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Cze 2012
Posty: 1970
srebrny
@MarcinTanibilet

Trochę nie bardzo rozumiem na jakiej zasadzie założyliście rezerwację w hotelu w imieniu Pani Klaudii?
Jakąś umowę mieliście z Panią Klaudią, bo chyba nie robicie rezerwacji w imieniu woich Klientów.

W czym pomagacie, a czego nie robicie?
Doradzamy, jak samodzielnie zorganizować podróż na własną rękę od A do Z (od inspiracji, przez przygotowanie konkretnych propozycji, po pomoc w rezerwacji) i zapewniamy wszelkie wsparcie podczas wyjazdu.

Musicie wiedzieć, że nie kupimy biletów w Waszym imieniu. Pomożemy w tym procesie, jednak samodzielnie dokonacie rezerwacji. Pomożemy rozwiać wszelkie wątpliwości i doradzimy, na każdym z etapów rezerwacji. Pamiętajcie, że nie odpowiadamy za błędy w dokonanych rezerwacjach, ani też za spóźnienia na samolot, czy też niedopełnienie obowiązku wjazdu do danego kraju. Nie odpowiadamy za spóźniony czy anulowany lot. Nie oferujemy również wyszukiwania biletów lotniczych nabytych w ramach błędu taryfowego, czy też poprzez inne nielegalne działania.

Pamiętajcie, nie jesteśmy organizatorem imprez turystycznych ani przedsiębiorcą ułatwiającym zorganizowanie powiązanych usług turystycznych, dlatego rezerwując samodzielnie taką podróż u zewnętrznych dostawców świadczących takie usługi, nie jesteście chronieni Turystycznym Funduszem Gwarancyjnym. Każdy wyjazd jest wyjazdem na własną rękę i w Waszej gestii jest zadbanie o wszystkie odpowiednie dokumenty i spełnienie wytycznych danych krajów niezbędnych do odbycia danej podróży.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
🚨Ferie w karaibskim LUKSUSIE ✨Loty i 5⭐ hotel w Meksyku za 3323 PLN 🤯🌴 🚨Ferie w karaibskim LUKSUSIE ✨Loty i 5⭐ hotel w Meksyku za 3323 PLN 🤯🌴
Słońce, plaża i all inclusive 🌴☀️ Tydzień w 4* hotelu w Turcji od 2299 PLN 🏖️ Słońce, plaża i all inclusive 🌴☀️ Tydzień w 4* hotelu w Turcji od 2299 PLN 🏖️
#62 PostWysłany: 20 Mar 2024 01:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2018
Posty: 1021
srebrny
@MarcinTanibilet

No jaki niesamowity zbieg okoliczności, gdyby nie reputacja Pana firmy to bym nie uwierzył w taki, a jednak się zdarzył!

Bo widzi Pan, chwilę po tym jak pojawiła się oferta Sylwestra na Zanzibarze na forum f4f pojawiła się również Pana oferta. Traf chciał, że o 5:35 (tak jak w Pana ofercie) z Warszawy leciał nie tylko samolot do Brukseli/Frankfurtu, ale również do Tel Awiwu. Można więc założyć, że na warszawskie lotnisko przyjeżdża dwójka pasażerów i wymieniają uśmiechy na wolnocłowym - jeden wchodzi do samolotu o 5:35 do Tel Awiwu, a drugi do samolotu o 5:35 do Frankfurtu/Brukseli. Tam się przesiadają i po kilkunastu godzinach widzą się na znowu na w kolejce kontroli granicznej na Zanzibarze! No czyż to nie jest niesamowite?

Załączniki:
tlv.png
tlv.png [ 118.57 KiB | Obejrzany 2082 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off
8 ludzi lubi ten post.
 
      
#63 PostWysłany: 20 Mar 2024 07:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Wrz 2012
Posty: 2187
Loty: 342
Kilometry: 585 985
niebieski
@ghostwriter, ale to chyba nie powinni dziwić. Widziałem juz na nie jednym Insta podróżniczym profilu gdzie osoba prowadząca konto znalazła "samodzielnie" specjalnie dla swoich obserwatorów super ofertę, która dziwnym trafem była też na forum. Tak się buduje zasięgi, kosztem pracy innych osób.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#64 PostWysłany: 20 Mar 2024 08:26 

Rejestracja: 05 Paź 2022
Posty: 1313
Loty: 6
Kilometry: 12 016
srebrny
Też nie rozumiem, zarzucasz że być może skorzystał z informacji na forum? To chyba nie jest zabronione, na pewno wiele osób i firm tak robi.
Czy może zarzucasz, że ta trasa nie przez Tel Awiw nie istniała? To można (łatwo?) sprawdzić...
_________________
Czy The Office US jest najlepszym serialem komediowym?
Zdania są podzielone. Niektórzy mówią, że tak, inni że owszem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#65 PostWysłany: 20 Mar 2024 08:34 

Rejestracja: 24 Maj 2013
Posty: 544
Loty: 160
Kilometry: 356 957
niebieski
Poczytajcie może poprzednia strone
.
Były zarzuty że taniBilet poleca loty z przesiadka 2,5-3h przez Tel Aviw w niepewnych czasach, a taniBilet zapierał się że to nie było przez Tel Aviw i nie proponuje swoim klientom tak ryzykownych przesiadek
Poprostu gra głupa - korzysta spoko, po to jest forum ale niech nie wymyśla fikołków , jak z pośrednikami dla Klaudii do bukowania hoteli:)
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#66 PostWysłany: 20 Mar 2024 09:06 

Rejestracja: 04 Gru 2017
Posty: 750
Loty: 203
Kilometry: 691 388
niebieski
cekace napisał(a):
@MarcinTanibilet

Trochę nie bardzo rozumiem na jakiej zasadzie założyliście rezerwację w hotelu w imieniu Pani Klaudii?
Jakąś umowę mieliście z Panią Klaudią, bo chyba nie robicie rezerwacji w imieniu woich Klientów.


W par. 6 regulaminu zdefiniowane jest, co jest usługą https://tanibilet.eu/regulamin/

"2. Usługa polega na udzielaniu porad dotyczących organizacji samodzielnego wyjazdu zagranicznego."
.
6. ...też mamy zdanie, że "Na wskazany adres e-mail Klient otrzymywał będzie porady, stanowiące wykonanie Usługi".
"7. W ramach konkretnej Usługi Klient otrzymuje oferty wyjazdów w trzy różne kierunki."

Wg mnie regulamin raz mówi o poradach a potem o przedstawianiu ofert. Pan Marcin, prowadzący działalność gospodarczą mógłby jednak zdecydować, czy przedstawia oferty, czy tylko porady, wg mnie to nie to samo.
Może wypowie się ktos biegły w prawie ale czy oferta wyjazdu w tym przypadku to już nie jest świadczenie usług turystycznych?
Nie znalazłem nic o rezerwowaniu w czyimś imieniu, jeśli faktycznie regulamin o tym nie mówi (może przeoczyłem), to było to działanie niezgodne z regulaminem. Czy zatem może byc częścią usługi ? Wg mnie - nie, regulamin wiąże obydwie strony, poza regulaminem to możemy składać sobie wzajemnie życzenia udanego pobytu na urlopie.
Niezależnie od tego, jeżeli samowolnie została zrobiona rezerwacja w czyimś imieniu, bez umocowania do tego działania, to czy to jest zgodne z prawem?
Góra
 Profil Relacje PM off
cekace lubi ten post.
 
      
#67 PostWysłany: 20 Mar 2024 09:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Cze 2012
Posty: 1970
srebrny
@Przemm
i już Pana Marcina pewnie nie zobaczymy na tym forum :lol:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#68 PostWysłany: 20 Mar 2024 09:37 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011
Posty: 2077
złoty
Cóż, powrót z ZNZ przez TLV jest o 20:55, a w ofercie o 21:00 - cóż, dużo tu przypadkowych zbieżności...
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#69 PostWysłany: 20 Mar 2024 10:46 

Rejestracja: 12 Mar 2024
Posty: 0
-- 20 Mar 2024 10:38 --

Dodam do tego fragmentu: "Pani Klaudia całość odzyskała", nie mam zwrotu bo ma on być do 14 dni.
P.M. mija się cały czas z prawdą, ale wierzy kto chce


MarcinTanibilet napisał(a):
@ghostwriter Naturalnie, że to nie był jeden bilet. To były dwa osobne bilety - jak dobrze pamiętam to była albo przesiadka w Brukseli i pózniej TUI FLY albo we Frankfurcie i Condor - dokładnie nie pamiętam, bo sporo różnych ofert się przewija. Sam przerabiałem przesiadki po 1h na osobnych biletach - na własnej skórze, ale nigdy tak krótkiej przesiadki żadnemu klientowi nie zaoferowałem. 2,5h czy tam 3h przesiadki to dość dużo czasu jak się już trochę lata i leci z samym bagażem podręcznym. Jak ktoś nie jest doświadczony to rekomendujemy lecieć dzień wcześniej i wtedy jest zerowy (praktycznie stres)

@cekace My założyliśmy rezerwację dla Pani Klaudii u naszego zaprzyjaźnionego pośrednika hotelowego, ale to nie jest tak, ze Pani Klaudia o niczym nie wiedziała. Najpierw dostała informację, ze mamy taką i taką cenę u pośrednika hotelowego i ta rezerwacja będzie bezzwrotna, bez możliwości anulacji czy zmiany - bo cena była kilkadziesiąt procent niższa niż na popularnych portach do bookowania noclegów. Pani Klaudia przystała na warunki, zaakceptowała je, bo chciała uzyskać jak najniższa cenę. Dlatego z racji tego, ze my dokonywaliśmy rezerwacji, to nie zostawiliśmy Pani Klaudii samej, jak pojawił się problem u Pani Klaudii w rodzinie. Pomogliśmy jak tylko potrafiliśmy, mimo, że nie było to łatwe, udało się uzyskać pełne zwrot kosztów za tę rezerwację i Pani Klaudia całość odzyskała. Nie wiemy jednak co się stało z lotami, które Pani Klaudia kupiła już samodzielnie, bo o tym nigdzie nie napisała.


-- 20 Mar 2024 10:46 --

Dziękuję za konstruktywne komentowanie, kilkakrotnie wskazywałam, że regulamin jest podstawą do mojej oceny sytuacji. P.M. nie świadczy usług zgodnych z regulaminem.

Przemm napisał(a):
cekace napisał(a):
@MarcinTanibilet

Trochę nie bardzo rozumiem na jakiej zasadzie założyliście rezerwację w hotelu w imieniu Pani Klaudii?
Jakąś umowę mieliście z Panią Klaudią, bo chyba nie robicie rezerwacji w imieniu woich Klientów.


W par. 6 regulaminu zdefiniowane jest, co jest usługą https://tanibilet.eu/regulamin/

"2. Usługa polega na udzielaniu porad dotyczących organizacji samodzielnego wyjazdu zagranicznego."
.
6. ...też mamy zdanie, że "Na wskazany adres e-mail Klient otrzymywał będzie porady, stanowiące wykonanie Usługi".
"7. W ramach konkretnej Usługi Klient otrzymuje oferty wyjazdów w trzy różne kierunki."

Wg mnie regulamin raz mówi o poradach a potem o przedstawianiu ofert. Pan Marcin, prowadzący działalność gospodarczą mógłby jednak zdecydować, czy przedstawia oferty, czy tylko porady, wg mnie to nie to samo.
Może wypowie się ktos biegły w prawie ale czy oferta wyjazdu w tym przypadku to już nie jest świadczenie usług turystycznych?
Nie znalazłem nic o rezerwowaniu w czyimś imieniu, jeśli faktycznie regulamin o tym nie mówi (może przeoczyłem), to było to działanie niezgodne z regulaminem. Czy zatem może byc częścią usługi ? Wg mnie - nie, regulamin wiąże obydwie strony, poza regulaminem to możemy składać sobie wzajemnie życzenia udanego pobytu na urlopie.
Niezależnie od tego, jeżeli samowolnie została zrobiona rezerwacja w czyimś imieniu, bez umocowania do tego działania, to czy to jest zgodne z prawem?

Załączniki:
tani zwrot.jpg
tani zwrot.jpg [ 51.66 KiB | Obejrzany 1894 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#70 PostWysłany: 20 Mar 2024 10:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lip 2012
Posty: 12072
HON fly4free
Przypomnę to co napisał @h3rlitz, że w przypadku dużych kwot, nie ważne czy kupujemy samemu / w biurze podróży / u pośrednika, warto skorzystać z ubezpieczenia od rezygnacji.
Nie wyobrażam sobie wydania kilkunastu tysięcy zł za loty i hotel w opcji bezzwrotnej, nie mając takiego ubezpieczenia.
Np. w Uniqa takie ubezpieczenie wynosi 2,8%.
Góra
 Profil Relacje PM off
Rockriderr lubi ten post.
 
      
#71 PostWysłany: 20 Mar 2024 10:58 

Rejestracja: 28 Lip 2012
Posty: 7358
HON fly4free
@Przemm @cekace

tu akurat nie ma co dzielić włosa na czworo, a wszelkie regulaminy trzeba czytać całościowo

aby być precyzyjnym, to pojęcie USŁUGA zdefiniowane jest w § 2 "DEFINICJE ZAWARTE W REGULAMINIE", pkt. 13 i polega na: "wyszukaniu przez Usługodawcę przelotu oraz/lub zakwaterowania w innym państwie dla Klienta lub udzieleniu pomocy w załatwianiu formalności związanych z otrzymaniem wizy do innego państwa"

nie ma co prawda w regulaminie definicji pojęcia OFERTA, ale - w kontekście dalszych zapisów regulaminu i opisów na stronie - można przyjąć, że OFERTA to "przedstawienie Klientowi jak najkorzystniejszych możliwości przelotu i/lub zakwaterowania w innym państwie, co realizowane jest poprzez przesłanie linków do stron linii lotniczych i/lub hoteli lub stron pośredniczących (OTA) z konkretnymi propozycjami lotów/zakwaterowania, w celu samodzielnego dokonania rezerwacji przez Klienta"
inaczej: przedstawienie PORAD, gdzie zarezerwować loty i hotele
i tak należny rozumieć § 6, pkt. 2

natomiast nigdzie nie ma mowy o dokonywaniu rezerwacji w imieniu Klienta (nie zawiera się to w pojęciach USŁUGA/OFERTA/PORADA) i tu chyba najwyraźniej pan Marcin wyszedł poza swój własny regulamin...
być może nie byłoby problemu dla pana Marcina (w postaci zarzutów oszustwa i świadczenia usług niezgodnych z regulaminem), gdyby dogadał się ze swoim "zaprzyjaźnionym pośrednikiem hotelowym", że pani Klaudia samodzielnie zrobi rezerwację, a pan Marcin zgarnie przysługujące z tytułu tej rezerwacji benefity ;)
paradoksalnie, mógłby to wtedy być problem dla pani Klaudii, bo samodzielnie - najprawdopodobniej - nie byłaby w stanie sprawy odkręcić i odzyskać pieniędzy. można założyć, że wyjście przez pana Marcina poza własny regulamin okazało się dla pani Klaudii korzystne...

jedna uwaga - nie wypowiadam się w kwestii legalności dokonywania rezerwacji w imieniu Klienta w kontekście tego konkretnego modelu biznesowego
Góra
 Profil Relacje PM off
Kashpir lubi ten post.
 
      
#72 PostWysłany: 20 Mar 2024 11:21 

Rejestracja: 04 Gru 2017
Posty: 750
Loty: 203
Kilometry: 691 388
niebieski
@pemat
Nie zgadzam się z Twoją wypowiedzią co do usługi. Wskazałeś i przytoczyłeś definicję usługi w par. 2 pkt. 13. Ale par. 6 "Usługa", który przytaczałem, w pkt. 2 precyzuje na czym polega ta usługa a w pkt. 6 jak jest realizowana. Zgadzam się, że regulaminy należy czytać całościowo, a nie skupiać się na par. 2 pkt. 13, pomijając pozostałe.
Ponadto, nie uważam by było to dzielenie włosa na czworo. Jeśli regulamin zawiera szczegóły, wyjaśnienia zakresu (w tym przypadku usługi) czy wyłączenia to należy je przeczytać postępować zgodnie z nimi. Pomijanie ich, w myśl zasady, by nie dzielić włosa na czworo, uważam za błędne.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#73 PostWysłany: 20 Mar 2024 11:34 

Rejestracja: 12 Gru 2011
Posty: 2110
srebrny
Anonymous napisał(a):
Dlatego jeśli mamy ciocię, wujka, znajomą, znajomego, który czasami wspomina, że ona/on by nawet poleciał na coś innego niż ol inkluziv w Zakopcu/Redłowie/Turcji/gdziekolwiek, ale nie wie jak, nie wie gdzie, zresztą to na pewno drożej, to uczyńmy dobry uczynek i ponieśmy kaganek oświaty, ten lotniczo-turystyczny. Im więcej wiedzy, tym mniej żenujących postów zeropostowców, jak w tym wątku.

Podejrzewam, że większość forum już sparzyła się tym kagankiem. Ja po kilku próbach nie podejmuję się już pomocy (oczywiście darmowej, nie wyobrażam sobie co by się działo gdybym jeszcze za to wziął hajs) w rezerwacji czegokolwiek, komukolwiek. To był jeden wielki disaster. Niektórzy ludzie lepiej żeby korzystali wyłącznie z biur podróży, od tego one są, będzie wtedy mniej rozczarowań. Dla mnie firemka jak z tytułu nie ma racji bytu, zjedzą ją albo klienci albo dostawcy contentu albo oboje równocześnie. Jak straci kasę ktoś bardziej krewki to jeszcze oko może podbić właścicielowi.
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
#74 PostWysłany: 20 Mar 2024 12:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Cze 2012
Posty: 1970
srebrny
@opo
Zgadzam się z Tobą, ja pomagam w znalezieniu lotu czy hotelu, tylko i wyłącznie gdy lecimy, jedziemy razem...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#75 PostWysłany: 20 Mar 2024 12:36 

opo napisał(a):
Anonymous napisał(a):
Dlatego jeśli mamy ciocię, wujka, znajomą, znajomego, który czasami wspomina, że ona/on by nawet poleciał na coś innego niż ol inkluziv w Zakopcu/Redłowie/Turcji/gdziekolwiek, ale nie wie jak, nie wie gdzie, zresztą to na pewno drożej, to uczyńmy dobry uczynek i ponieśmy kaganek oświaty, ten lotniczo-turystyczny. Im więcej wiedzy, tym mniej żenujących postów zeropostowców, jak w tym wątku.

Podejrzewam, że większość forum już sparzyła się tym kagankiem. Ja po kilku próbach nie podejmuję się już pomocy (oczywiście darmowej, nie wyobrażam sobie co by się działo gdybym jeszcze za to wziął hajs) w rezerwacji czegokolwiek, komukolwiek. To był jeden wielki disaster. Niektórzy ludzie lepiej żeby korzystali wyłącznie z biur podróży, od tego one są, będzie wtedy mniej rozczarowań. Dla mnie firemka jak z tytułu nie ma racji bytu, zjedzą ją albo klienci albo dostawcy contentu albo oboje równocześnie. Jak straci kasę ktoś bardziej krewki to jeszcze oko może podbić właścicielowi.


A nie, w żadnym razie nie chodziło mi o płacenie za loty, hotel itp sprawy w zastępstwie kogoś, nawet jeśli to miałaby być koleżeńska/rodzinna przysługa. O dzielenie się wiedzą mi chodziło. ;)

Jeśli ktoś jest dorosły i nie ma odebranych praw prawnych, to powinien te czynności wypełniać sam osobiście.

Umówmy się, że ktoś, kto się boi, będąc w domu, na swoich warunkach, korzystając ze swoich kont/narzędzi, wykonać przelew, niech się w ogóle nie zabiera za samodzielny wyjazd za granicę, bo na wycieczce w sytuacji kryzysowej, nie poradzi sobie psychicznie i nieszczęście gotowe. Ale też umówmy się, że takich, którzy autentycznie się boją, jest niewielka grupa. Znakomitej większości się po prostu nie chce chcieć, ale jeśli im wytłumaczysz jak to zrobić, to jest duża szansa, że to zrobią i się nauczą. Ja pomagam przy pierwszym razie. Potem już mówię, że jeśli wycieczka się udała, to niech przy okazji drugiej sobie przypomni jak to było poprzednio i już sam to zrobi.

A zgodzę się, że taka usługa jaką proponują taniebilety.eu, jest skazana na wielkie bum. Zresztą to się pewnie już dzieje - stąd wiele informacji o kasowanych opiniach. Teoretycznie nisza jest wielka - grupa docelowa, która chce być zaopiekowana tak jak w biurach podróży, ale znacznie taniej. Polak uwielbia przycebulować. I tu akurat wcale nie winię taniebilety.eu. Mam znajomego, który płaci za zrobienie mu zakupów, mając hipermarket 100m od mieszkania. Kto mu zabroni. Sęk w tym, że grupa docelowa, którą przygarnął, w swojej większości jest na tyle leniwa i niegramotna, że nie jest nawet w stanie zrozumieć co to znaczy np. bezzwrotne opłacenie hotelu.

Pomijam w tej chwili fakt, że taniebilety.eu sprzedaje de facto surówkę researchu po kilku stronach i forach jako dopieszczony pakiet komfortowo zestawiony i nie umie się przyznać do tego, że to surówka, którą doświadczony podróżnik odrzuciłby jako niezdatną do użycia, a niedoświadczonemu strach i wstyd takie coś proponować.
Góra
 PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#76 PostWysłany: 20 Mar 2024 12:53 

Rejestracja: 05 Paź 2022
Posty: 1313
Loty: 6
Kilometry: 12 016
srebrny
szpaczny napisał(a):
Poczytajcie może poprzednia strone
.
Były zarzuty że taniBilet poleca loty z przesiadka 2,5-3h przez Tel Aviw w niepewnych czasach, a taniBilet zapierał się że to nie było przez Tel Aviw i nie proponuje swoim klientom tak ryzykownych przesiadek
Poprostu gra głupa - korzysta spoko, po to jest forum ale niech nie wymyśla fikołków , jak z pośrednikami dla Klaudii do bukowania hoteli:)


To ja się właśnie pytam, skąd wiesz że "gra głupa" i rzeczywiście nie było alternatyw do tlv?
_________________
Czy The Office US jest najlepszym serialem komediowym?
Zdania są podzielone. Niektórzy mówią, że tak, inni że owszem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#77 PostWysłany: 20 Mar 2024 12:55 

Rejestracja: 28 Lip 2012
Posty: 7358
HON fly4free
Przemm napisał(a):
Jeśli regulamin zawiera szczegóły, wyjaśnienia zakresu (w tym przypadku usługi) czy wyłączenia to należy je przeczytać postępować zgodnie z nimi. Pomijanie ich, w myśl zasady, by nie dzielić włosa na czworo, uważam za błędne.
przecież ja nic takiego (żeby się nie przejmować regulaminowymi wyjaśnieniami i wyłączeniami) nie napisałem i nie rozumiem, dlaczego tak zrozumiałeś mój wpis... :shock:
problem w tym, że ten regulamin jest właśnie mało precyzyjny - np. § 6, pkt. 2. co jest tam takiego szczegółowego i jakie wyjaśnienia/wyłączenia ten punkt zawiera?

po przeczytaniu samego regulaminu rzeczywiście można się zastanawiać, jaki zakres usług tak naprawdę pan Marcin oferuje... -> może warto by precyzyjnie zdefiniować pojęcia, o których wspominałem: OFERTA, ew. PORADA (?)
inaczej każdy będzie je (a przez to cały regulamin!) rozumiał potocznie, co nieuchronnie będzie prowadzić do nieporozumień i zasadnych/niezasadnych pretensji

jakimś tam wytrychem pana Marcina jest § 6 USŁUGA, pkt. 5:
Cytuj:
Dokładne opisy poszczególnych Usług, a także szczegóły na temat wchodzących w ich skład elementów, znajdują się na stronie Sklepu (http://www.tanibilet.eu).
i to fakt, że ludzie pewnie częściej czytają opis na stronie, FAQ, regulaminem się nie przejmując i sięgają do niego w ostatniej kolejności... ;)

ciekawe, czy pan Marcin jeszcze tu zawita ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#78 PostWysłany: 20 Mar 2024 13:05 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2018
Posty: 1021
srebrny
@piotrkr

Cytuj:
Też nie rozumiem, zarzucasz że być może skorzystał z informacji na forum? To chyba nie jest zabronione, na pewno wiele osób i firm tak robi.


Nie rozumiesz, bo nie czytasz. Zarzucam, że gość sprzedaje namiary na bilety, które są bardzo ryzykowne. Rozumiem, że Ty nie widzisz żadnego problemu w dwóch oddzielnych biletach z przesiadką 2,5h w Tel Awiwie w okresie świątecznym. Z czystym sumieniem poleciłbyś rodzinie na świąteczne ferie?

Tu wcale nie chodzi o to, że Tel Awiw to niebezpieczne miejsce, bo akurat oferta pojawiła się przed wojną. Lotnisko TLV jest specyficzne, ze względu na nieustanne zagrożenie panują tam inne, bardziej rygorystyczne procedury bezpieczeństwa. Nie ma tam szybkiego tranzytu na oddzielnych biletach, przechodzi się przez kontrolę paszportową, która jest szczegółowa (a to powoduje zatory i kolejki), tak samo pasażerowie odprawiający się na lot wcześniej przechodzą szczegółowy wywiad. Więc w takim przypadku mamy szansę zdążyć na lot tylko jeśli nasz samolot przyleci punktualnie na czas i tylko gdy przejdziemy kontrole według najpomyślniejszego scenariusza. Natomiast w okresie świątecznym szanse na jakieś opóźnienia są większe. Dla mnie ten bilet jest więc tak ryzykowny, że nie ma nawet sensu go oferować. Najwyraźniej Pan Marcin również zdawał sobie z tego sprawę, skoro zaczął kręcić z tymi lotami z innych miast.

Nie jest to też pierwszy raz, gdy taką sytuację obserwowałem. Tu mogłem przytoczyć przykłady, ale takich składaków na pograniczu faulu było więcej. Tego rodzaju loty mają sens, gdy się kupuje je dla siebie, liczy się, że wszystko się uda i jest się gotowym ponieść konsekwencje i sobie zorganizować alternatywny dolot w razie obsuwy. Jakoś nie mam przekonania, że klienci tanibilet.eu są w pełni świadomi. Komunikat, że firma nie ponosi konsekwencji za opóźnienie przewoźnika i rekomenduje kupić sobie bilet dzień wcześniej moim zdaniem nie wyczerpuje opisu ryzyka w przypadku przesiadki w TLV i jest o tyle dziwny, że firma rekomenduje kupić sobie bilet dzień wcześniej w przypadku gdy oferuje bilet jednak dzień później...

Cytuj:
Czy może zarzucasz, że ta trasa nie przez Tel Awiw nie istniała? To można (łatwo?) sprawdzić...


Dlatego też Pan Marcin pisał że może to był Frankfurt, może Bruksela, a może to Maybelline. Udało mi się sprawdzić w nieco prostszy sposób 8-)

Cytuj:
To ja się właśnie pytam, skąd wiesz że "gra głupa" i rzeczywiście nie było alternatyw do tlv?


No były alternatywy - o tej samej godzinie wylatywały z WAW dwa samoloty, jeden do TLV, drugi do FRA/BRU. We FRA/BRU też miał 2,5h przesiadki i lecieli na Zanzibar przełączając z gazu na beznynę, żeby wylądować o tej samej godzinie 8-)


Ostatnio edytowany przez ghostwriter, 20 Mar 2024 13:38, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#79 PostWysłany: 20 Mar 2024 13:13 

Rejestracja: 12 Gru 2011
Posty: 2110
srebrny
@cekace
a my już nawet z nikim nie jeździmy. ;) Nawet jak załatwisz wszystko to okazuje się, że oczekiwania były inne... a to za dużo przesiadek, a to wylot o złej porze, nie z tego lotniska, a to za długo, za krótko, jak to tylko z podręcznym? za ciepło, za zimno, będzie padać? Jak to decydować mam się teraz? Przecież muszę zapytać o urlop. Dlaczego nie możemy zmienić daty przecież to tylko 1 dzień? Jakie ubezpieczenie? Mam przecież full pakiet OC/AC/życie/domu, itd. itp. uffff aż mnie ciarki przechodzą. Zdrowiej latać z samą rodziną we własnym tempie... :) Taka usługa jest zbyt skomplikowana dla przeciętnego turysty.
Nie wyobrażam sobie tłumaczyć to obcym ludziom od których wziałem kasę "za usługę" wskazania linka. Jak zapewne w wielu branżach większość ludzi to laicy, nie mający pojęcia, nie chcący/nie mający czasu się nauczyć (i to jest IMO zrozumiałe). Ludzie potrzebują możliwie prostej usługi wraz ze wsparciem po sprzedażowym. Firemka z tytułu nie jest w stanie tego zapewnić, bo próbuje sprzedać klientowi oksymoron - tani, prosty produkt spełniający wszystkie oczekiwania przeciętnego turysty, a do tego nie oferuje żadnej pomocy, oczekuje za to przeczytania regulaminu swojego, linii lotniczej, hotelu itd. Taką prostą usługą dla mas jest AI z biura podróży. Turysta ma pamiętać tylko o paszporcie, po powrocie może złożyć reklamację na pływające plemniki w basenie. Biuro ma wliczone w cenie oddanie części osób 100zł "za twarde łóżko" i "widok na śmietnik".
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
#80 PostWysłany: 20 Mar 2024 14:26 

Rejestracja: 04 Gru 2017
Posty: 750
Loty: 203
Kilometry: 691 388
niebieski
@pemat
Zgadzam się, że regulamin jest nieprecyzyjny. Definicja pakietu właściwie nic nie mówi: to ma być konkretna usługa przedstawiona na stronie. A to inne usługi są niekonkretne? Kto wie, może tu kryje się prawda?
Być może - moja hipoteza - pakiet to usługa zbiorcza zawierająca kilka składowych, ale wg dalszych zapisów pakietem może być przelot lub sam hotel, niekoniecznie przelot plus coś innego (np + hotel), a zatem niekoniecznie jest to właściwy tok rozumowania.
A co do definicji usługi, o czym dyskutowaliśmy, to uważam, tak jak napisałem. Zgadza się, że definicja tego pojęcia jest w p. 13 (definicje) a dalej opisano (ogólnie) na czym polega (że są to porady) i jak jest to realizowane (klient będzie na e-mail otrzymywał porady). Jednak nadal są to ogólniki.
Natomiast nie podzielam Twojego zdania z pierwszego postu, że można przyjąć, jak rozumieć ofertę. Bo chociaż można by to uznać za logiczne, to jestem przeciwnikiem w stosowaniu własnych interpretacji pojęć, które sprzedawca stosuje w regulaminie. No chyba, że rozważamy w przyszłości uatrakcyjnianie forum wątkami o tym, że "miało być tak i tak, bo tak to rozumiałem a jest inaczej"
Podtrzymuję, że regulamin należy traktować całościowo. Uwaga o wyłączeniach była natury ogólnej, nie dotyczyła konkretnego punktu i paragrafu.

Natomiast ten regulamin jest tak napisany, że nie skorzystałbym z usług kogoś, kto działa wg tak opisanego regulaminu. Nie ma znaczenia, że dotyczy wyszukiwania przelotów, co mogę sam zrobić lepiej. Przy czym lepiej może nie tyle z uwagi na biegłość w posługiwaniu się wyszukiwarkami ile z uwagi na to, że wiem, co mi odpowiada: linie, godziny lotów, przesiadki. Jeden lecąc zimą do Azji preferuje połączenie pozwalające spędzić 20 godzin w mroźnym Pekinie a inny jednak wręcz przeciwnie - wybrać woli, z uwagi na pogodę, przesiadkę np. w ZEA. Ale to temat na inna dyskusję.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 116 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group