Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Gdyby ktos mial problem z edytowaniem swojej rezerwacji na stronie Saudia w zwiazku z tym ze nalezy podac kod z SMS, to rozwiazaniem jest zalogowanie na na stronie https://wwws.airfrance.us/trip na ktorej mozna wyedytowac swoj numer telefonu/maila i na drugi dzien juz sms ze strony Saudia dochodzi normalnie.


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 405 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 21  Następna
Autor Wiadomość
#41 PostWysłany: 15 Sty 2020 15:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Gru 2012
Posty: 944
Loty: 178
Kilometry: 311 128
srebrny
W ten weekend mialem okazje skorzystac z uslug saudyjskiego przewoznika na trasie krajowej Jeddah-Riyadh. Wylot z JED byl zaplanowany na piatek na godzine 07:00 z terminala poludniowego (South Terminal). Na 2 h przed odlotem dotarlem Uberem pod wspomniany terminal, jest on dedykowany Saudii oraz innym przewoznikom krajowym (m.in. flynas), mniejsza czesc to loty krajowe, natomiast wieksza to loty miedzynarodowe, ale tej czesci nie dane mi bylo zwiedzic. Przy stanowisku odprawy odebralem karte pokladowa, podrozowalem w ramach taryfy Guest jedynie z bagazem podrecznym, bilety kupowalem na oficjalnej stronie linii lotniczej w cenie 2 x 150 SAR na ok. 2 miesiace przed planowana data wylotu. Kontrola bepieczenstwa na loty krajowe jest bardzo pobiezna, mozna przewozic plyny w bagazu podrecznym wieksze niz 100 ml, za to przez przejsciem przez skaner trzeba zdjac obuwie. Chwile pozniej jestesmy juz w strefie airside, mamy do przejscia klasyczne sklepy duty free (oczywiscie w wersji „dry”) i juz zaraz znajdujemy sie w nieduzej hali odlotow z bodajze 6 bramkami. W tej czesci terminala nie ma rekawow, stanowiska odpraw sa na poziomie +1, po zeskanowaniu kart pokladowych schodzi/zjezdza sie w dol, gdzie oczekuja autobusy, ktore dowoza do samolotu stojacego na plycie. Boarding mojego lotu rozpoczal sie juz po planowanym czasie startu, na tablicy odlotow caly czas widniala adnotacja on time, nie bylo natomiast przypisanego numeru gate’u, w pewnym momencie zas po prostu zmienila sie godzina odlotu na 07:40, w koncu pojawil sie personel lotniska i rozpoczeto wpuszczanie pasazerow, wszystko odbywalo sie niemalze na hurra, byly przepychanki wsrod pasazerow, ale obylo sie bez ofiar w ludziach. Autobus dosc dlugo kluczyl po plycie lotniska, ale w koncu dotarlismy pod nasz samolot Boeing 777 i mozna bylo wejsc na poklad. Zajalem wybrane miejsce 31L (okno po prawej stronie) i oczekiwalismy jeszcze na kolejnych pasazerow. Samolot lata swietnosci mial juz za soba, za to podobal mi sie bardzo bogaty system rozrywki pokladowej, bylo sporo artystow z zachodniego kregu kulturowego ;) Niestety, nie udalo mi sie z niego w pelni skorzystac, gdyz konieczne bylo wprowadzenie specjalnych sluchawek, ktore na tym locie nie byly rozdawane przez personel pokladowy. Przed startem nastapila prezentacja instrukcji bezpieczenstwa w formie nagrania video i w koncu wystartowalismy, lot trwal nieco ponad godzine. Po starcie rozpoczeto serwis, na ktory skladala sie kanapka lub muffin oraz napoje (woda/herbata/kawa/soki), zawsze to jakis bily bonus, ale kanapka z serkiem topionym nie wygladala apetycznie i jak mozna sie bylo spodziewac nie byla smaczna. ;) Gdyby nie godzinne opoznienie, to nie mialbym sie do czego przyczepic. Wysiadamy na nowym Terminalu 5 w Rijadzie, ale rowniez i tutaj korzystamy z autobusow. W porownaniu ze starym terminalem w Jeddah terminal krajowy w saudyjskiej stolicy to istna perelka.

Załączniki:
Komentarz do pliku: On board B777
SV2.jpg
SV2.jpg [ 110.77 KiB | Obejrzany 6173 razy ]
_________________
Image
Travellista's Diary
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
Rockriderr uważa post za pomocny.
 
      
City break na Malcie za 909 PLN. Loty z Katowic i 5 nocy w hotelu dla pełnoletnich City break na Malcie za 909 PLN. Loty z Katowic i 5 nocy w hotelu dla pełnoletnich
Urlop w 4* hotelu (z wyżywieniem) na Costa Dorada za 2147 PLN. Wylot z Krakowa Urlop w 4* hotelu (z wyżywieniem) na Costa Dorada za 2147 PLN. Wylot z Krakowa
#42 PostWysłany: 07 Lut 2020 06:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Sty 2012
Posty: 5471
HON fly4free
Saudia wznawia od 29.03 loty do Amsterdamu, więc pojawia się jeszcze jedna opcja lotów z Europy do Afryki czy Azji.
_________________
Do tej pory m.in.: Algieria, Côte d'Ivoire, Etiopia, Gambia, Ghana, Rwanda, Senegal, Uganda || Indie, Indonezja, Iran, Kazachstan, Kirgistan, Liban, Malezja, Oman, turecki Kurdystan, Uzbekistan || Boliwia, Brazylia, Meksyk + Europa.
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#43 PostWysłany: 23 Sty 2022 15:54 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 11311
Loty: 476
Kilometry: 752 302
Czy Saudia operuje obecnie na lotnisku Mediolan Malpensa MXP? Znalazłem połączenie na skyscanner, pokazuje, że wykonywane przez SV, ale na oficjalnej stronie nie idzie znaleźć lotniska MXP :?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#44 PostWysłany: 24 Sty 2022 16:47 

Rejestracja: 24 Paź 2020
Posty: 501
Rotacja SV212/SV212 jest cały czas. Od dwóch lat na 787.

Wystarczy poszukać na stronie Saudii a nie skyscannerze. Ewentualnie są też dane tych lotów na flightradar.
Góra
 Profil Relacje PM off
Kashpir lubi ten post.
 
      
#45 PostWysłany: 24 Sty 2022 17:26 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 11311
Loty: 476
Kilometry: 752 302
Też potem sprawdziłem na flightradar i widziałem, że latają. Nie wiem co było nie tak ze stroną Saudia, ale wczoraj Mediolanu nie szło wyszukać ani jako Milan ani po kodzie MXP ani na rozwijanej liście lotnisk, a dzisiaj chodzi jak trza :roll:
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#46 PostWysłany: 27 Sty 2022 22:27 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Maj 2012
Posty: 964
Loty: 197
Kilometry: 436 712
Za Twitterem linii - od maja ruszają połączenia do Bangkoku.

p.
_________________
Moje relacje:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#47 PostWysłany: 20 Lut 2022 13:51 

Rejestracja: 19 Mar 2012
Posty: 59
Cześć, latał ktoś biznesem w Saudia w ostatnich latach? Jest kilka ciekawych kierunków typu Ateny-Indonesja, 4k osoby, spoko cena jak za biznes. Warto? :) Jakieś zdjęcia / filmiki macie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#48 PostWysłany: 20 Lut 2022 13:55 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7861
HON fly4free
Zdecydowanie warto w tej cenie, z 1/4-1/3 ceny wraca się w milach (jeśli naliczone do sensownego programu), w dużej części wide-body są nowe kabiny (najlepiej wybierać loty realizowane przez ich 787), serwis jest bardzo spoko, jedzenie o klasę lepsze niż w większości europejskich linii w C, lotnisko w JED ma już nowy terminal więc przesiadka też stała się wygodna (w RUH także nie ma problemu). Jedynie na co trzeba zwrócić uwagę, to brak serwowania alkoholu - mnie to akurat jakoś bardzo nie przeszkadza.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
6 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#49 PostWysłany: 20 Lut 2022 19:12 

Rejestracja: 19 Mar 2012
Posty: 59
Dzięki Marek! A z jakiego programu korzystać? Jaki jest sensowny? Dopiero zaczynam latać w dalsze trasy, do tej pory Wizz i Ryan :(

Btw w biznesie fotele się rozkładają, tak? Obejrzałam sporo filmików na YT i w części jest pozycja półleżąca, w części leżąca, to zależy od samolotu? Czy po prostu klasa biznes ma jeszcze różne poziomy, jakiś tańszy, gorszy i lepszy?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#50 PostWysłany: 20 Lut 2022 19:31 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7861
HON fly4free
w 787 są full beds, w niektórych 777 może być stara konfiguracja (rozkładają się półleżąco) ; co do programów to trzeba sprawdzić w jakiej klasie rezerwacyjnej to się bukuje, generalnie polecam programy Delty albo AF/KL, oba są w porządku ( i mają swoje zalety i wady). Na pokładzie nie ma żadnej różnicy w zależności od taryfy.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#51 PostWysłany: 21 Lut 2022 12:14 

Rejestracja: 19 Mar 2012
Posty: 59
Dziękuję Marku. Korzystając z okazji podpytam - jak to jest z tym naliczaniem mil? Jak się zapiszę przykładowo do Delty to jakim cudem mile z Saudia się zwrócą? Przynależność do jednego programu zbiera mile z wszystkich lini (tych co mają mile, nie Wizzair, wiem)? Pytanie nr dwa: jak bookuję dla siebie i męża to każde z nas powinno mieć osobno program milowy czy mogą u mnie wylądować mile obydwojga?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#52 PostWysłany: 21 Lut 2022 12:27 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 3126
platynowy
Uważam, że warto odpytać co google sądzi na temat programów lojalnościowych i ewentualnie wrócić z pytaniami.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#53 PostWysłany: 21 Lut 2022 12:30 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22328
Na dzisiejszy wieczór polecam lektury

skyteam,forum,1575
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
Kothson uważa post za pomocny.
 
      
#54 PostWysłany: 21 Lut 2022 13:45 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7861
HON fly4free
@yoaneska: każdy pasażer musi mieć swoje konto lojalnościowe, czasem da się tworzyć konta rodzinne (ale nie jest to możliwe ani w Delcie, ani w Air France). Saudia należy do SkyTeam, więc w zależności od klasy rezerwacyjnej na bilecie, otrzymasz mile do dowolnego programu w tym sojuszu. O zwrocie w postaci mil pisałem w tym kontekście, że każda mila ma swoją określoną wyliczalną wartość - więc jeśli przykładowo dostaniesz za ten trip 20.000 mil w Delcie, takie mile mają rynkową wartość powiedzmy ok. 240 USD; co ta wartość oznacza? - że przy rozsądnym wykorzystaniu mil w przyszłości można tyle z nich wyciągnąć rezerwując coś zamiast wydania gotówki na bilet - oczywiście ta wartość jest w pewnym sensie umowna, tzn sprawdzi się przy "mądrym" użyciu mil, czasem można wyciągnąć nawet dużo więcej niż ta uśredniona wartość, ale czasem też dużo mniej.

Wszystko zależy na co i ile wykorzystasz w przyszłości.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#55 PostWysłany: 14 Cze 2022 17:02 

Rejestracja: 29 Sie 2020
Posty: 3
Gdyby ktos mial problem z edytowaniem swojej rezerwacji na stronie Saudia w zwiazku z tym ze nalezy podac kod z SMS, to rozwiazaniem jest zalogowanie na na stronie https://wwws.airfrance.us/trip na ktorej mozna wyedytowac swoj numer telefonu/maila i na drugi dzien juz sms ze strony Saudia dochodzi normalnie.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#56 PostWysłany: 25 Lip 2022 20:11 

Rejestracja: 29 Kwi 2012
Posty: 39
Czy lecąc do Azji z przesiadką w Arabii Saudyjskiej potrzebuję mieć wize?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#57 PostWysłany: 25 Lip 2022 20:15 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22328
Jak nie wyjdziesz z lotniska lub nie masz krajówki to nie
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#58 PostWysłany: 27 Lip 2022 19:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Lip 2016
Posty: 1025
srebrny
Co proponuje Saudia przy zmianie godzin lotu?
Na ile są elastyczni?
Kto przerabiał na własnej skórze? ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
Rockriderr lubi ten post.
 
      
#59 PostWysłany: 27 Lip 2022 22:28 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 11311
Loty: 476
Kilometry: 752 302
Miałem przesunięcie lotu o 2h 20m i po prostu mnie poinformowali na końcu maila pisząc "We wish you a very pleasant flight" i nie wspominając nic o żadnych innych możliwościach zmiany czy refundu. Zmiana nie była dla mnie problemem, więc nie kontaktowałem się z linią.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#60 PostWysłany: 29 Lip 2022 22:53 

Rejestracja: 07 Lis 2019
Posty: 18
Loty: 66
Kilometry: 131 220
Leciał ktoś w ostatnim czasie, jeszcze czego wymagają przy tranzycie w Jeddah? Wiza nie potrzebna przy tranzycie bez zmian? Jakieś dodatkowe wskazówki?
Z tego co czytam to normalne to są linie jak wszystkie inne w europie itd. tylko nie serwują alkoholu, ale to nie problem
Obecnie są dobre ceny na na trasach FRA-BKK-AMS/VIE na grudzień i chciałem skorzystać z oferty.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 405 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 21  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: fevlad, miek oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group