Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 504 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 26  Następna
Autor Wiadomość
#301 PostWysłany: 18 Kwi 2017 17:05 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Kwi 2014
Posty: 4052
Osobiście anulowałam bezwrotną rezerwację przez booking. Też miałam niespodziewaną sytuację. Zawsze trzeba próbować.
_________________
Ιαπόνκα76
Góra
 Profil Relacje PM off
miriam lubi ten post.
 
      
Majówka w USA: Seattle + Bozeman lub Missoula od 2639 PLN Majówka w USA: Seattle + Bozeman lub Missoula od 2639 PLN
Urlop nad Gardą za 1031 PLN. Loty do Włoch z Katowic, noclegi przy jeziorze i auto Urlop nad Gardą za 1031 PLN. Loty do Włoch z Katowic, noclegi przy jeziorze i auto
#302 PostWysłany: 18 Kwi 2017 17:08 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Nie ściągają z karty, tylko z rachunku karty.
Wszystko jest w regulaminie wystawcy karty.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#303 PostWysłany: 18 Kwi 2017 17:59 

koyot07 napisał(a):
Cześć,
mam takie pytanie odnośnie anulowania rezerwacji na Booking.com. Mam zarezerwowany tygodniowy pobyt w hostelu z oferty bez mozliwości anulacji, a niestety nie mogę skorzystać z noclegu ze względu na sytuację prywatną która nagle wynikła. W momencie rezerwowania na booking podałem dane karty debetowej (nr, datę, CVV2 i dane nadrukowane), na karcie nie ma założonej żadnej blokady czy preautoryzacji.
Czy jeśli zamknę kartę debetową i anuluję rezerwację to czy hostel będzie w stanie obciążyć mnie za anulowanie rezerwacji w 100% ?
Z góry dzięki za odp


Mój kuzyn kiedyś tak zrobił - zgłosił do banku zagubienie karty debetowej, licząc na to, że nie będzie pobrana z jego rachunku kwota wynikająca z oferty nie posiadającej możliwości anulacji. Oczywiście kartą już nic nie mógł zrobić, została ona przez bank zablokowana.

Bardzo się zdziwił, gdy po czasie okazało się, że ma do spłacenia "debet" z rachunku, po tym, gdy hotel ściągnął z jego rachunku odpowiednią kwotę. Reklamacje na nic nie pomogły.
Góra
 PM off  
      
#304 PostWysłany: 18 Kwi 2017 18:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Gru 2013
Posty: 659
niebieski
Nie tak dawno temu również zrobiłam bezzwrotną rezerwację przez booking.com, ale z przyczyn losowych nie pojawiłam się w hotelu i pogodziłam się z utratą pieniędzy. Jednak kilka dni po "pobycie" dostałam maila z booking z pytaniem czy to prawda, że nie nocowałam w tym hotelu (taką informację dostali właśnie z recepcji). Zgodnie z prawdą odpowiedziałam, że nie nocowałam, a oni wspaniałomyślnie nie ściągnęli mi pieniędzy z karty. Myślę, że w tym przypadku to hotel zrezygnował z roszczenia względem mnie. Warto zatem napisać do hotelu, może bezpłatnie anulują choć część rezerwacji.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#305 PostWysłany: 18 Kwi 2017 21:11 

Rejestracja: 06 Sie 2016
Posty: 6
Obiekt po kontakcie tel. ze strony pracownika booking.com odmawia anulowania rezerwacji bez obciążenia pełnymi kosztami :|

Pracownicy banku 2-krotnie potwierdzili, że obiekt przy pomocy zwykłego terminala płatniczego nie jest wstanie dokonać transakcji/blokady na mojej karcie przy użyciu przekazanych w rezerwacji danych karty przy założeniu, że limity autoryzacyjne dla karty są równe 0 lub założona jest blokada autoryzacji. Więc komu wierzyć...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#306 PostWysłany: 18 Kwi 2017 21:20 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7786
złoty
@‌koyot07‌ Jeśli odmówili to nie bardzo masz wyjście, skoro i tak nie pojedziesz to ryzykuj ,jest szansa,że nie pobiorą.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#307 PostWysłany: 18 Kwi 2017 21:26 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
@‌koyot07‌
Cytuj:
Pracownicy banku 2-krotnie potwierdzili

Nie zadałeś im takiego pytania, jak nam.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#308 PostWysłany: 18 Kwi 2017 21:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Gru 2011
Posty: 5594
Loty: 169
Kilometry: 241 913
niebieski
@‌koyot07‌ jak będą chcieli to spokojnie pobiorą, poczytaj posty choćby tutaj:
http://www.forum-bankowe.pl/tematy12/br ... vt5606.htm
_________________
Blbec je blbec a blbcem zůstane
Ja tu tylko sprzątam
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#309 PostWysłany: 18 Kwi 2017 21:37 

Rejestracja: 06 Sie 2016
Posty: 6
trudno, zobaczę co z tego wyjdzie, dzięki za pomoc
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#310 PostWysłany: 18 Kwi 2017 21:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Lip 2013
Posty: 475
Loty: 93
Kilometry: 149 830
niebieski
@‌koyot07‌
Ja w takiej sytuacji bezpośrednio kontaktowałem się z obiektem. Jak się zgadzał, to dopiero wtedy z Bookingiem, żeby potwierdzić anulację.
Jeśli do pobytu jest jeszcze trochę czasu spróbuj ewentualnie zaproponować im, żeby wrzucili jeszcze raz Twój pokój do sprzedaży. Jeśli pójdzie, to żeby się zgodzili bezkosztowo anulować. Jeśli pójdzie tylko częściowo, to przynajmniej częściowo Ci anulują. Potwierdzaj tylko wszystko jakimiś mailami (jeśli działałbyś telefonicznie).
Najostateczniej - spróbuj sprzedać swoją rezerwację (tylko później z Bookingiem by chyba trzeba dogadać, żeby w razie czego nie Twoja karta była do obciążania). I tu na forum i np. na OLX czy innym allegro.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#311 PostWysłany: 18 Kwi 2017 22:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Wrz 2014
Posty: 171
Loty: 814
Kilometry: 2 753 202
travelerka napisał(a):
Nie tak dawno temu również zrobiłam bezzwrotną rezerwację przez booking.com, ale z przyczyn losowych nie pojawiłam się w hotelu i pogodziłam się z utratą pieniędzy. Jednak kilka dni po "pobycie" dostałam maila z booking z pytaniem czy to prawda, że nie nocowałam w tym hotelu (taką informację dostali właśnie z recepcji). Zgodnie z prawdą odpowiedziałam, że nie nocowałam, a oni wspaniałomyślnie nie ściągnęli mi pieniędzy z karty. Myślę, że w tym przypadku to hotel zrezygnował z roszczenia względem mnie. Warto zatem napisać do hotelu, może bezpłatnie anulują choć część rezerwacji.

W listopadzie w Barstow miałem dokładnie taką samą sytuację i też nic nie pobrali. Myślę, że podchodzą do tych spraw indywidualnie, do stałego klienta wolą dopłacić, niż go stracić. Miesiąc temu w Kutaisi według informacji na stronie booking w hotelu miało być bezpłatne śniadanie. Hotelarz powiedział, że jest płatne, więc napisałem do booking. Odpowiedzieli mi, żebym wziął rachunek od hotelarza, to mi zwrócą co zapłaciłem. Ostatecznie nie skorzystałem, bo mieliśmy dość swojego jedzenia, poza tym właściciel hotelu postawił w kuchni baniaczek wina i pozwolił pić bez ograniczeń, więc nie wypadało robić kłopotów.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#312 PostWysłany: 18 Kwi 2017 23:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Gru 2015
Posty: 446
srebrny
Mi się udało odwołać bezzwrotną rezerwację, wysyłając prośbę do hostelu poprzez booking, jest tam taka opcja "wyślij wiadomość do obiektu".
Hostel Casa Nora w Budapeszcie. Mili, to zareklamuję ;-)
_________________
Αντσύνα
Анцина
2022 dhow-przez-zatoke-chwaka-bay-czyli-zanzibar-z-plecakiem,213,168117
2018 Alesund na trzecią randkę
2017 na-bialorus-z-waszmosciami,1509,119604
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#313 PostWysłany: 19 Kwi 2017 01:05 

Rejestracja: 12 Wrz 2012
Posty: 2382
platynowy
krasnal napisał(a):
@‌koyot07‌ jak będą chcieli to spokojnie pobiorą, poczytaj posty choćby tutaj:


A wie ktoś jak to wygląda od strony sprzedawcy? Terminal do kart który stoi w każdym hotelu ma specjalną funkcje "pobierz kasę, pomimo że karta jest zastrzeżona" ?

Przykłady podane na tym forum bankowym odnoszą się do sytuacji w których była robiona pre-autoryzacja lub obciążenie na karcie, w momencie kiedy karta była ważna i w momencie kiedy były dostępne na niej te środki. Taka transakcja jest zwykle potwierdzana PIN-em albo podpisem. Potem taka pre-autoryzacja została znoszona (zmniejszana do 0zł?), ale sprzedawca jakoś pozostaje w możliwości do ponownego obciążenia na podstawie tej pre-autoryzacji (?).
Taka sytuacja jest dla mnie wyobrażalna, szczególnie gdyż wypożyczalnie miewają specyficzne sytuacje w których jest potrzeba obciążenia karty klienta po tym jak oddał nieuszkodzony samochód i dostał z powrotem depozyt (np. bo miesiąc po wynajmie przyszedł mandat do wypożyczali).

Natomiast hipotetyczna sytuacja w której hotel, bądź jakikolwiek sprzedawca, wpisuje sobie do terminalu numer zastrzeżonej karty która nigdy nie była fizycznie użyta/obciążona w jego terminalu, i jest w stanie w ten sposób pobrać środki z konta do którego była przypięta karta, wydaje mi się podejrzana...?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#314 PostWysłany: 19 Kwi 2017 02:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Mar 2013
Posty: 1386
niebieski
Tak, bardzo często zakładana jest blokada/preautoryzacja, którą można ściągnąć pomimo zamknięcia karty. Taką blokadę można założyć na 2 tygodnie.

Innym sposobem jest okresowa preautoryzacja karty na niską sumę, aby sprawdzić, czy nie jest zablokowana lub z zerowym limitem.

Ściągnięcie z rachunku, na podstawie podpisanej przez użytkownika umowy z bookingiem/hotelem/wypożyczalnią, teoretycznie następuje w inny sposób niż poprzez wpisanie numerów karty i tutaj wyjaśnień należałoby szukać na umowach o kartę płatniczą/rachunek bankowy. Jeśli ktoś się doszuka, to chętnie również się zapoznam. Wiele mówi się na forum, że możliwość ściągania jest, ale na podstawie jakich konkretnie zapisów - głucho.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#315 PostWysłany: 19 Kwi 2017 08:07 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7786
złoty
Anonymous napisał(a):

Mój kuzyn kiedyś tak zrobił - zgłosił do banku zagubienie karty debetowej, licząc na to, że nie będzie pobrana z jego rachunku kwota wynikająca z oferty nie posiadającej możliwości anulacji. Oczywiście kartą już nic nie mógł zrobić, została ona przez bank zablokowana.

Bardzo się zdziwił, gdy po czasie okazało się, że ma do spłacenia "debet" z rachunku, po tym, gdy hotel ściągnął z jego rachunku odpowiednią kwotę. Reklamacje na nic nie pomogły.

A nie było tak,że hotel preautoryzował jego kartę debetową jak jeszcze była czynna?Wydaje mi się,że w innym przypadku obiekt ma prawo, ale po przejściu ścieżki sądowej, na co zazwyczaj się nie decyduje.Inna rzecz,że jeśli ma się stałe konto na bookingu to trudno chyba potem z niego korzystać na poprzednich zasadach, bo cały czas widnieje kwota do zapłaty ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#316 PostWysłany: 19 Kwi 2017 08:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Lip 2013
Posty: 475
Loty: 93
Kilometry: 149 830
niebieski
miriam napisał(a):
Inna rzecz,że jeśli ma się stałe konto na bookingu to trudno chyba potem z niego korzystać na poprzednich zasadach, bo cały czas widnieje kwota do zapłaty ;)

Nieprawda.
Nie widnieje (bo niby gdzie miałaby widnieć?).
I nie ma żadnych problemów z korzystaniem z takiego konta (wiem z autopsji).

Proponuję jednak podawać fakty i własne przypadki a nie "zasłyszane" i "wydajemisiężeściągną".

Zasadniczo są dwa główne przypadki:
1. Obiekt preautoryzował kartę, zrobił wstępną blokadę itd. Wtedy nawet po zamknięciu karty obiekt może ściągnąć środki z rachunku tej karty. I prawdopodobnie to zrobi.

2. Obiekt niepreautoryzował karty, nie blokował środków itd. Wtedy...? No właśnie.
Tutaj póki co są "wydajemisię" i "słyszałemże".
Ciężka znaleźć podstawy żeby w takiej sytuacji mógł się dobrać do środków z zablokowanej karty.

2a. Przy rezerwacji podano tylko nr karty i nazwisko jej posiadacza (bez CVV). Tutaj to chyba w ogóle obiekt nie ma szans bez dobrej woli rezerwującego lub wyroku sądowego ściągnąć należność za nieodwołaną rezerwację?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#317 PostWysłany: 12 Wrz 2017 18:36 

Rejestracja: 24 Mar 2015
Posty: 75
Loty: 10
Kilometry: 9 470
Mam pytanie, wczoraj zrobiłem rezerwację bezzwrotną - do wyjazdu jest 10dni(obiekt w Polsce)
Dzisiaj ściągnęli mi z konta całą kwotę rezerwacji ale w tym momencie wiem, że nie mogę pojechać - sprawa rodzinna.
Czy jest szansa, że zwrócą mi te pieniądze czy raczej nie mam co liczyć...?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#318 PostWysłany: 12 Wrz 2017 18:55 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7786
złoty
@diabeelekWszystko zależy od podejścia obiektu.Jeśli się uprą to nic nie zrobisz,ale jak trafisz na kogoś wyrozumiałego na przypadki losowe i przekonasz go ,to zwrot całości lub chociaż części jest możliwy.Warto zadzwonić do obiektu przedstawiając sytuację i to jak najszybciej.Możesz też zadzwonić do Booking.com,aby to oni poprosili w twoim imieniu o możliwość bezpłatnej rezygnacji z przyczyn losowych,czasami to skutkuje.Nie masz nic do stracenia,więc działaj.
Góra
 Profil Relacje PM off
diabeelek uważa post za pomocny.
 
      
#319 PostWysłany: 12 Wrz 2017 22:21 

Rejestracja: 26 Cze 2012
Posty: 1085
Loty: 155
Kilometry: 370 915
srebrny
Zielony^ napisał(a):
miriam napisał(a):
Inna rzecz,że jeśli ma się stałe konto na bookingu to trudno chyba potem z niego korzystać na poprzednich zasadach, bo cały czas widnieje kwota do zapłaty ;)

Nieprawda.
Nie widnieje (bo niby gdzie miałaby widnieć?).
I nie ma żadnych problemów z korzystaniem z takiego konta (wiem z autopsji).

Proponuję jednak podawać fakty i własne przypadki a nie "zasłyszane" i "wydajemisiężeściągną".

Zasadniczo są dwa główne przypadki:
1. Obiekt preautoryzował kartę, zrobił wstępną blokadę itd. Wtedy nawet po zamknięciu karty obiekt może ściągnąć środki z rachunku tej karty. I prawdopodobnie to zrobi.

2. Obiekt niepreautoryzował karty, nie blokował środków itd. Wtedy...? No właśnie.
Tutaj póki co są "wydajemisię" i "słyszałemże".
Ciężka znaleźć podstawy żeby w takiej sytuacji mógł się dobrać do środków z zablokowanej karty.

2a. Przy rezerwacji podano tylko nr karty i nazwisko jej posiadacza (bez CVV). Tutaj to chyba w ogóle obiekt nie ma szans bez dobrej woli rezerwującego lub wyroku sądowego ściągnąć należność za nieodwołaną rezerwację?


Co prawda nie jestem w stanie przedstawić konktetnych zapisów umów, ale obawiam się że tezy z punktów 2 i 2a nie są prawdziwe. Przede wszystkim obciążenie pomimo braku blokady środków (i braku obecności właściciela karty przy transakcji obciążenia) jest możliwe, o czym przekonały się m. in. osoby z których wypożyczalnie samochodów ściągnęły mandaty. Druga sprawa to obciążenie zastrzeżonej karty (zastrzeżenie nie jest równoznaczne z rozwiązaniem umowy). Z informacji z innych forów wynika, że "late charge" to procedura w innym trybie niż zwykłe obciążenie z pin lub cvv (ale tez inna prowizja). Merchant jest zobowiązany w takim wypadku poprzeć roszczenie umową z klientem, z tym że bank nie weryfikuje kwot, a tylko zasadność obciążenia wynikającą z umowy (od kwot jest ew sąd). Na forach są podawane ciekawe przypaki, gdy konto powiązane z kartą było obciążane, pomimo zastrzeżenia poprzedniej i wydania nowej karty. Nie jest to jednak dziwne, biorąc pod uwagę, że w takim "late charge" nie jest używany kod cvv (znakomita większość nowych kart, wystawianych w zamian za zastrzeżone, ma ten sam numer i dane osobowe, tylko inne cvv i datę). Zawsze jest możliwość chargeback, tylko trzeba udoumentować swoje racje.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#320 PostWysłany: 02 Lis 2017 00:12 

Rejestracja: 09 Mar 2017
Posty: 27
Witam. Zrobiłem rezerwację na booking z możliwością odwołania rezerwacji bo nie byłem pewny czy wyjazd dojdzie do skutku, koszt noclegu był około 1300 PLN. Teraz ten sam nocleg kosztuje 1150 PLN przy płatności z góry. Czy jak odwolam rezerwację za 1300 i od razu zrobię rezerwację tego samego pokoju i zapłacę z góry to nie będzie problemu? Czy może zrobic ponownie rezerwację tego samego pokoju w niższej cenie i zapłacić z góry a następnie odwołać rezerwację ta droższą

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 504 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 26  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group