Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Podstawowe informacje na temat lotów opóźnionych, odwołanych, overbookingu i odszkodowań:

https://konsument.gov.pl/opozniony-odwolany-lot/

[b]Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot

wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Linki do wniosków o odszkodowanie najpopularniejszych linii latających z PL:
LOT
https://www.lot.com/pl/pl/centrum-pomoc ... po-podrozy
Lufthansa
https://www.lufthansa.com/us/en/fast-compensation
Air Dolomiti
https://hda_s_form.airdolomiti.it/Custo ... @item-4--1
Austrian
https://www.austrian.com/xx/en/footer-p ... ities.html
Swiss
https://www.swiss.com/de/en/customer-su ... gularities
Brussels
https://www.brusselsairlines.com/fr/en/ ... ncellation
Turkish
https://feedback.turkishairlines.com/en ... -selection
Air France KLM
https://wwws.airfrance.pl/claim
https://www.klm.co.uk/claim
British Airways
https://www.britishairways.com/travel/f ... select/dcd
Enter Air
https://reklamacje.enterair.pl/#/flightcomplaint

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10271 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 458, 459, 460, 461, 462, 463, 464 ... 514  Następna
Autor Wiadomość
#9201 PostWysłany: 15 Paź 2023 20:02 

Rejestracja: 26 Lut 2014
Posty: 84
Loty: 86
Kilometry: 161 881
Pytałem o kroki jak to zrobić, bo pierwszy raz mam taką sytuację.
Mam większe zaufanie do ludzi z forum niż do ludzi z linii lotniczych, to takie nieoczywiste?
Widziałem info na górze i je poczytałem, ale nie widziałem nic konkretnego.
Zamiast tego lepiej się wymądrzać niż napisać jedno konkretne zdanie z pomocą. :roll:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Sycylia na przedłużony weekend za 729 PLN ☀️😎 Loty do Palermo + aparthotel z podgrzewanym jacuzzi na dachu 🔥👙 Sycylia na przedłużony weekend za 729 PLN ☀️😎 Loty do Palermo + aparthotel z podgrzewanym jacuzzi na dachu 🔥👙
Włoska wyspa Ischia 🌴🏖️ Tydzień w 4* hotelu z termalnymi basenami i widokiem na zatokę za 2779 PLN 🍹✨ Włoska wyspa Ischia 🌴🏖️ Tydzień w 4* hotelu z termalnymi basenami i widokiem na zatokę za 2779 PLN 🍹✨
#9202 PostWysłany: 15 Paź 2023 20:04 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 25233
No ale jak przeczytałeś to byś wiedział ze nie dostaniesz 600 EUR ale 300 EUR.
Oraz ze pierwszy krok to kontakt z linia
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#9203 PostWysłany: 15 Paź 2023 20:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2015
Posty: 5238
złoty
Jeśli chodzi o wymądrzanie, to trochę słabo o kimś świadczy jak nie potrafi zajrzeć na stronę Lotu, albo po przeczytaniu poradnika na górze strony nie widzi żadnej pomocnej wskazówki, ale rozumiem takie czasy, lepiej od razu wyzywać niż podziękować, bo przecież mi się należy
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
szpaczny uważa post za pomocny.
 
      
#9204 PostWysłany: 23 Paź 2023 15:23 

Rejestracja: 05 Paź 2023
Posty: 5
max2000 napisał(a):
Wygląda na to, że Eurowings trochę ściemnia. Rejs z EDI do DUS obsługiwała maszyna o rejestracji D-AENG i o czasie planowanego wylotu z DUS do EDI (poprzednia rotacja), samolot był w powietrzu w innym rejsie z Santorini do Dusseldorfu (patrz screen shot z FR24). Moim zdaniem Eurowings wypadła jakaś maszyna, posypała się siatka połączeń i przez to loty na trasie DUS - EDI - DUS były opóźnione. Pociągnął bym temat dalej z LH / Eurowings, ewentualnie skorzystał z pomocy pośrednika.

Witam,
niestety ani z LH ani Eurowings dogadać sie nie da :( LH cały czas od razu odsyła mnie do Eurowings a Ci jak mantra nie ważne jakie argumenty im sie przedstawia, opowiadają swoje, ze opóźnienie było z powodu warunków pogodowych. Czy możecie polecić jakiegos posrednika, któy specjalizuje sie w tych tematach? Do tej pory takie tematy ogarniałem sam, tym razem juz sie podadaje, ale nie chce odpuscic Eurowings, bo wkurza mnie ze ściemniaja.

Dzieki za pomoc!
jaro
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9205 PostWysłany: 23 Paź 2023 15:28 

Rejestracja: 15 Kwi 2013
Posty: 2533
Loty: 280
Kilometry: 372 147
złoty
posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286&start=360
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
jaro_23 uważa post za pomocny.
 
      
#9206 PostWysłany: 25 Paź 2023 13:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Cze 2014
Posty: 79
Loty: 112
Kilometry: 321 538
Nowitzki napisał(a):
Witam, mam dzisiaj lot MRU - ZRH, ZRH-KRK. Dostałem właśnie maila że ten drugi odcinek nie może zostać zrealizowany i zamiast tego dostałem miejsca na lotach ZRH-VIE i VIE-KRK co spowoduje łączne opóźnienie o 9 godzin w stosunku do pierwotnie zaplanowanego lotu. Czy w takim przypadku przysługuje odszkodowanie (nie znam przyczyny czy to warunki pogodowe)? Jeśli tak to w jakiej kwocie? Czy powinienem otrzymać jakiś bon na jedzenie/hotel? Dziękuję

Edit: powyższa zmiana jest najprawdopodobniej (próbuję jeszcze to potwierdzić) opóźnieniem lotu MRU-ZRH z 18:40 na 03:10 dnia kolejnego.


Witam,
chciałbym nadal prosić o radę w związku z tą sytuacją. lot MRU-ZRH (Edelweiss) był opóźniony co skutkowało tym że mój lot ZRH-KRK został zmieniony na ZRH-VIE-KRK a w rezultacie opóźnieniem 9-cio godzinnym.

Wystąpiłem o odszkodowanie do linii Edelweiss, która jest linią szwajcarską i dostałem od nich taką odpowiedź zwrotną
Kod:
The aircraft planned to operate the flights from Mauritius to Zurich was delayed due to to crew limitation, which interrupted the flight rotation.

In this context, however, we would like to point out that ECJ rulings are only fully applicable in the EU, whereas they are precisely not binding on the Swiss civil courts. We therefore have to reject the claim for compensation payment in accordance with EU Regulation 261/2004.


Czy to jest prawda? Docelowym krajem był kraj w EU, ponadto na stronie AirHelp znalazłem taką wzmiankę:
Kod:
Most routes within Europe are covered. This includes not only EU airspace, but also Iceland, Norway, Switzerland and the so-called “outermost regions” (French Guiana and Martinique, Mayotte, Guadeloupe and La Réunion, Saint-Martin, Madeira and the Azores, and the Canary Islands).


ale z drugiej strony ta legislacja nie ma zastosowania gdy lot odbywa się spoza EU do EU linią która nie należy do EU.

Moim zdaniem linia lotnicza po prostu chce się wykręcić, ale również nie mogę nigdzie znaleźć jednoznacznego wytłumaczenia dla zaistniałej sytuacji.

Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9207 PostWysłany: 31 Paź 2023 13:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Cze 2014
Posty: 79
Loty: 112
Kilometry: 321 538
Odnośnie powyższego postu, wysłałem wyjaśnienie, że moim docelowym portem był KRK a nie ZRH i po tym odszkodowanie zostało zatwierdzone "dzięki ich dobrej woli". Więc wygląda na to, że szwajcarskie linie również podlegają temu prawu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9208 PostWysłany: 31 Paź 2023 19:20 

Rejestracja: 26 Paź 2022
Posty: 9
Cześć, mam kilka pytań w temacie odszkodowań w Wizzair:
1. Czy jeśli mój lot był opóźniony powyżej 5h to powinienem wnioskować zarówno o odszkodowanie, jak i zwrot kosztów biletów (przysługujący w teorii dla opóźnienia powyżej 5h), czy zwrot kosztów wyeliminuje mnie z odszkodowania?
2. Jeśli przysługuje mi zarówno odszkodowanie jak i zwrot kosztów to powinienem to zrobić w jednym wniosku (Wizzair)? Czy może łapie się to wtedy jako "Wydatki poniesione w związku z moim lotem" w formularzu?
3. Czy mogę jakoś sprawdzić ile oficjalnie kilometrów ma połączenie lotnicze Katania - Kraków? Google pokazuje nieco poniżej 1500 kilometrów, ale nie wiem na ile mu ufać, a jednak 400 Euro a 250 robi różnicę :)

Z góry dzięki za wszelkie informacje!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9209 PostWysłany: 31 Paź 2023 19:24 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2012
Posty: 2486
Ad.3 - 902 mile
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9210 PostWysłany: 01 Lis 2023 00:58 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 8035
srebrny
@rafisport Jeśli skorzystałeś z opóźnionego lotu to zwrotu za bilet nie będzie .Odszkodowanie natomiast (w zależności od przyczyny )możliwe.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9211 PostWysłany: 01 Lis 2023 18:49 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2431
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Moher napisał(a):
Tam jest mowa o re-routing, więc nie wiem jak to się ma do zwykłego opóźnienia. Gdyby można to było zastosować do każdego opóźnienia, to powołując się na ten artykuł, można domagać się 50% odszkodowania za dowolne opóźnienie bo jestem tam napisane:
Cytuj:
the arrival time of which does not exceed the scheduled arrival time of the flight originally booked
(a) by two hours, in respect of all flights of 1500 kilometres or less; or
(b) by three hours, in respect of all intra-Community flights of more than 1500 kilometres and for all other flights between 1500 and 3500 kilometres; or
(c) by four hours, in respect of all flights not falling under (a) or (b),

czyli podana jest tylko górna granica a nie dolna.


Nijak się ma bo tak jak odszkodowanie za opóźniony lot nie wynika z Rozporządzenia, tak obniżenie odszkodowania nie wynika z Rozporządzenia, a orzecznictwa TSUE.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9212 PostWysłany: 05 Lis 2023 21:15 

Rejestracja: 05 Lis 2023
Posty: 1
Czy ktoś się orientuje czy jak kupiłem bilet przez Lufthanse z SFO do Poznania przez Monachium wszystko na jednym bilecie i okazało się że lot z SFO jest realizowany przez United które spowodowało opóźnienie przez co nie zdarzylem na przesiadkę i musiałem czekać kilka godzin to przysługuje odszkodowanie?
Do kogo w tym przypadku się zgłosić do Lufthansy czy United?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9213 PostWysłany: 05 Lis 2023 21:23 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 4086
platynowy
Przeczytaj ostatnie posty, znajdziesz w nich odpowiedź.

Anonimus47 napisał(a):
nie zdarzylem


Lenistwo, lenistwo, lenistwo. Twoje podejście do ortografii jest tego potwierdzeniem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9214 PostWysłany: 05 Lis 2023 22:15 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2431
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Anonimus47 napisał(a):
Czy ktoś się orientuje czy jak kupiłem bilet przez Lufthanse z SFO do Poznania przez Monachium wszystko na jednym bilecie i okazało się że lot z SFO jest realizowany przez United które spowodowało opóźnienie przez co nie zdarzylem na przesiadkę i musiałem czekać kilka godzin to przysługuje odszkodowanie?
Do kogo w tym przypadku się zgłosić do Lufthansy czy United?


W UA mogą dać Ci voucher na kolejny lot, ale nie brałbym go tylko złożył reklamację do Lufthansy, która odmówi wypłaty odszkodowania.

Linie choć ponoszą łączną odpowiedzialność, to nigdy nie zaakceptują odpowiedzialności za innego przewoźnika, dlatego będą odmawiały wypłaty odszkodowania i odszkodowanie zostanie uzyskane tylko na drodze sądowej. Innymi słowy jeśli nie ogarniasz tematu to i tak samodzielnie nie dostaniesz odszkodowania.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9215 PostWysłany: 06 Lis 2023 18:24 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 3394
złoty
Mam taki problem.
Rodzina miała dziś lecieć WRO-STN Ryanair'em i dalej też Ryanair'em do FNC.

Ponieważ lot FR8408 miał opóźnienie ponad pięć godzin - wylot 5h30m po czasie i przylot 5h26m po czasie mieli prawo zrezygnować z lotu.
Wręcz kupili nowy bilet u agenta handlingowego na lotnisku co jest dowodem, że byli gotowi do lotu.
Ryanair twierdzi, że mają prawo tylko do zwrotu za bilet a nie do odszkodowania.

As you did not boarded the above mentioned flight, we have basis to claim that you did no show real intention to travel. Therefore we regret to advise that you are not entitled to compensation under Regulation EU 261/2004. Please see below:

“Regulation (EC) No 261/2004 of the European Parliament and of the Council of 11 February 2004 establishing common rules on compensation and assistance to passengers in the event of denied boarding and of cancellation or long delay of flights, and repealing Regulation (EEC) No 295/91 and, in particular, Article 3(2)(a) thereof, must be interpreted as meaning that passengers on a flight with a delay of 3 hours or more on arrival who have a confirmed reservation on that flight cannot be denied compensation under that regulation solely on the ground that, upon claiming compensation, they failed to prove that they were present for check-in for that flight, in particular by means of a boarding card, unless it can be established that those passengers were not transported on the delayed flight at issue, which is matter for the national court to determine”

Czy ktoś wie @ansbach1 Czy jest jakieś orzecznictwo na ten temat?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9216 PostWysłany: 06 Lis 2023 22:21 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2431
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Nie lecisz, nie dostajesz odszkodowania. Nie ma mowy o opóźnieniu, gdy ktoś nie leci. Oczywiście wszystko nie ma reguły.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
szpaczny lubi ten post.
 
      
#9217 PostWysłany: 27 Lis 2023 09:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Maj 2012
Posty: 1628
niebieski
Akna napisał(a):
Wczoraj wieczorny lot lh z muc do krk został przekierowany decyzją przewoźnika do vie, co spowodowało, że poranna rotacja się nie odbyła. Myślicie, że jest szansa na odszkodowanie(wylot opozniony o 24h)


Myślę, że komuś może przydać się ten case.
Lufthansa nas zbyła w reklamacji, natomiast nie poddaliśmy się, skierowaliśmy się do jednego z pośredników (nie wiem, czy mogę tu podać nazwę) i po prawie 2 latach otrzymaliśmy odszkodowanie. Jupi :)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
agnieszka.s11 uważa post za pomocny.
 
      
#9218 PostWysłany: 29 Lis 2023 19:54 

Rejestracja: 26 Lut 2014
Posty: 84
Loty: 86
Kilometry: 161 881
smahhy napisał(a):
Witam,
wracałem wczoraj z JFK do WAW naszym LOTem i mieliśmy 3:50h opóźnienia [zamiast o 12:50, to wylądowaliśmy o 16:40], nr lotu LO27. Spytałem stewarda już na pokładzie o co chodziło, to powiedział że była "awaria zbiornika powietrza" [?].
Należy się odszkodowanie? Jakie kroki podjąć, żeby bez pośrednika powalczyć o 600 ojro?


Wracam z rozwiązaną sprawą, zgodnie ze wskazówkami napisałem 18.10. do LOTu reklamację [przez formularz na ich stronie]. Do 30 dni miała być odpowiedź, ale nie było. Zadzwoniłem na ich infolinię 21.11. i pani powiedziała, że pośpiesza sprawę. Wczoraj znowu dzwoniłem, bo minął tydzień i podobna gadka. Zgłosiłem jeszcze raz reklamację przez formularz i dzisiaj dostałem odpowiedź [jest nawiązana do zgłoszenia z 18.10, a nie wczoraj]:

Cytuj:
Szanowny Panie,

W odpowiedzi na otrzymaną reklamację pragniemy serdecznie przeprosić za niedogodności spowodowane opóźnieniem naszego rejsu LO27 w dniu 13 października 2023 r.

Zdajemy sobie sprawę, że pasażerowie oczekują od nas niezawodności i punktualności w zakresie świadczonych usług. Zapewniamy, że dokładamy wszelkich starań, aby podróż lotnicza przebiegała zgodnie z rozkładem. Niestety wiele czynników może wpłynąć na zakłócenie połączenia.

Pragniemy poinformować o przyznaniu rekompensaty w kwocie 300 EUR. W celu realizacji wypłaty prosimy o podanie w załączonym poniżej formularzu online wszystkich wymaganych przez nasz dział finansowy danych bankowych pasażera. Są one niezbędne do prawidłowego i sprawnego wykonania transakcji. Nasze służby finansowe rezerwują maksymalnie do 14 dni na realizację płatności. Jednocześnie pragniemy poinformować, że obecnie nie obsługujemy płatności w formie czeku.

Jednocześnie uprzejmie przekazujemy, że z uwagi na fakt, ze opóźnienie w przybyciu do miejsca docelowego nie przekroczyło 4 godzin, kwota odszkodowania została pomniejszona o 50%.

Przekazując powyższe wyrażamy nadzieję, że negatywne wrażenie wywołane przez tę sytuację nie będzie długotrwałe, a przyszłe podróże będą satysfakcjonujące pod każdym względem.


Teraz czekam na kasę.
BTW. Lot spóźniony o 3:51, więc 9 czy tam 10 min brakowało do podwojenia tej kwoty. No nic, i tak jest super.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9219 PostWysłany: 01 Gru 2023 02:01 

Rejestracja: 16 Mar 2016
Posty: 31
Czesc,
Kupilem bilet przez Qatar Airways z Gdanska do Bangkoku na trasie
Gdansk - Kopenhaga ( przewoźnik SAS) spoznil się ponad 2h
Kopenhaga - Doha - qatar airways
Doha - Bangkok - Qatar

Oczywiście SAS sie spoznil i nie zdążyłem z żoną na lot Kopenhaga - Doha. Bylt 2h zapasu
Zglosilem sie na lotnisku do biura SAS i dostaliśmy w zamian
1. Przebookowali bilet na kolejny dzień na 13 ale linia Thai Airways prosto do bangkoku
2. Dostaliśmy bilety na metro tam i spowrotem
3. Zakwaterowali nas w hotelu w centrum kopenhagi.

Straciliśmy:
1. Nocleg w bangkoku - przylecimy dzien później
2. Lecimy inna linia - specjalnie wybraliśmy qatar
3. 12h później w docelowej destynacji


Czy możemy liczyć na jakies odszkodowanie? Jezeli tak to czy ubiegać sie u SAS czy u Qatar Airways?
Czy moze lepiej pośrednik?


Ostatnio edytowany przez Tribord, 01 Gru 2023 08:57, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9220 PostWysłany: 01 Gru 2023 08:41 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 25233
A ile później dolecieliscie do Bangkoku

Wysłane przez moją Nokię 3330
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10271 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 458, 459, 460, 461, 462, 463, 464 ... 514  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group