Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Podstawowe informacje na temat lotów opóźnionych, odwołanych, overbookingu i odszkodowań:

https://konsument.gov.pl/opozniony-odwolany-lot/

[b]Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot

wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Linki do wniosków o odszkodowanie najpopularniejszych linii latających z PL:
LOT
https://www.lot.com/pl/pl/centrum-pomoc ... po-podrozy
Lufthansa
https://www.lufthansa.com/us/en/fast-compensation
Air Dolomiti
https://hda_s_form.airdolomiti.it/Custo ... @item-4--1
Austrian
https://www.austrian.com/xx/en/footer-p ... ities.html
Swiss
https://www.swiss.com/de/en/customer-su ... gularities
Brussels
https://www.brusselsairlines.com/fr/en/ ... ncellation
Turkish
https://feedback.turkishairlines.com/en ... -selection
Air France KLM
https://wwws.airfrance.pl/claim
https://www.klm.co.uk/claim
British Airways
https://www.britishairways.com/travel/f ... select/dcd
Enter Air
https://reklamacje.enterair.pl/#/flightcomplaint

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10272 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 431, 432, 433, 434, 435, 436, 437 ... 514  Następna
Autor Wiadomość
#8661 PostWysłany: 15 Lut 2023 17:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2015
Posty: 5240
złoty
Pytanie kiedy to było, bo ostatnio mnóstwo odwołanych i opóźnionych z ist, ale pogoda była fatalna, lało i b.silny wiatr, więc z odszkodowania nici
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Śródziemnomorski raj na Cyprze 🌊🏝️ 4* hotel z wyżywieniem za 1607 PLN Śródziemnomorski raj na Cyprze 🌊🏝️ 4* hotel z wyżywieniem za 1607 PLN
🔥HIT❗🔥 Wyprzedaż w AirAsia od 38 PLN ✈😍 Tanie bilety po Azji (Tajlandia, Malezja, Filipiny, Laos i inne) ☀️🌴 🔥HIT❗🔥 Wyprzedaż w AirAsia od 38 PLN ✈😍 Tanie bilety po Azji (Tajlandia, Malezja, Filipiny, Laos i inne) ☀️🌴
#8662 PostWysłany: 16 Lut 2023 20:40 

Rejestracja: 09 Paź 2013
Posty: 2446
Loty: 191
Kilometry: 627 645
niebieski
-- 16 Lut 2023 21:40 --

Kian napisał(a):
Witam Was!

Lot PUJ-YYZ-FRA-WRO . Opoznienie na locie YYZ-FRA 2 godziny wiec nie zdazylismy na FRA-WRO. Przelozyli nam na FRA-WAW-WRO
Loty PUJ-YYZ-FRA to air Canada, FRA- Polska to Lufa i WAW-WRO to LOT
W sumie we Wroclawi zamiast5 o 14.00 bylem o 21,30
Do kogo pisac?

Lot opozniony to Ac 842 Z DNIA 11.02 moze ktos mily i sprawdzi powod opoznienia



szybko dostalem odpowiedz.

"We are in receipt of your claim under the Air Passenger Protection Regulations for booking PBAZNU, flight AC842 YYZ - FRA, on 2023/02/12. We are sorry for the disruption you experienced at arrival to your final destination.

In this instance, the compensation you are requesting does not apply because the disruption was caused by a safety-related issue.

This flight is delayed due to aircraft availability. Due to an unforeseen maintenance issue, the aircraft assigned for your flight may not have been able to fly to the specific destination, and the arrival of the replacement aircraft took longer than expected.

As a goodwill gesture, I am pleased to provide you with a $100.00 CAD Air Canada eCoupon. Please find details of this offer below.

If you wish to learn more about flight disruptions and how entitlement to compensation is assessed under Canada’s Air Passenger Protection Regulations, please visit our website.

We thank you for your understanding and look forward to welcoming you on board again.

Sincerely,
Customer Relations


Piszemy dalej

-- 16 Lut 2023 21:40 --

Kian napisał(a):
Witam Was!

Lot PUJ-YYZ-FRA-WRO . Opoznienie na locie YYZ-FRA 2 godziny wiec nie zdazylismy na FRA-WRO. Przelozyli nam na FRA-WAW-WRO
Loty PUJ-YYZ-FRA to air Canada, FRA- Polska to Lufa i WAW-WRO to LOT
W sumie we Wroclawi zamiast5 o 14.00 bylem o 21,30
Do kogo pisac?

Lot opozniony to Ac 842 Z DNIA 11.02 moze ktos mily i sprawdzi powod opoznienia



szybko dostalem odpowiedz.

"We are in receipt of your claim under the Air Passenger Protection Regulations for booking PBAZNU, flight AC842 YYZ - FRA, on 2023/02/12. We are sorry for the disruption you experienced at arrival to your final destination.

In this instance, the compensation you are requesting does not apply because the disruption was caused by a safety-related issue.

This flight is delayed due to aircraft availability. Due to an unforeseen maintenance issue, the aircraft assigned for your flight may not have been able to fly to the specific destination, and the arrival of the replacement aircraft took longer than expected.

As a goodwill gesture, I am pleased to provide you with a $100.00 CAD Air Canada eCoupon. Please find details of this offer below.

If you wish to learn more about flight disruptions and how entitlement to compensation is assessed under Canada’s Air Passenger Protection Regulations, please visit our website.

We thank you for your understanding and look forward to welcoming you on board again.

Sincerely,
Customer Relations


Piszemy dalej
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8663 PostWysłany: 18 Lut 2023 13:53 

Rejestracja: 13 Cze 2012
Posty: 120
Cześć Ekspeci :)

Mam taka sytuacje ze lot SAS Oslo-Kopenhaga został odwołany na kilka godzin przed wylotem. Prawdopodobnie mialo to zwiazek z warunkami atmosferycznymi i OK. Hotel dostalem, ale problem polega na tym, że SAS nie potrafi mi znaleźć tego połączenia przez kolejne 2 dni (pełne samoloty) ani nie zaproponował altetnatywnego dotarcia do celu.

Czy w takim przypadku coś mi się może należeć czy mam cierpliwie czekać i cieszyć się, że w ogóle mi cos w końcu znajdą?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8664 PostWysłany: 18 Lut 2023 14:54 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2433
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Warunkiem zwolnienia przewoźnika z odpowiedzialności jest kumulatywne spełnienie dwóch przesłanek to jest wystąpienia nadzwyczajnej okoliczności i podjęcia wszelkich racjonalnych środków, aby nadzwyczajna okoliczność nie doprowadziła do dużego opóźnienia. Czym zatem jest podjęcie wszelkich racjonalnych środków? Na przestrzeni lat definicja tego pojęcia była odmiennie interpretowana. W początkowych orzeczeniach TSUE dawał dużą swobodę sądom krajowym, co oznaczało całkowity misz masz. Linia orzecznicza zaczęła się zmieniać, gdyż TSUE wskazała, że przewoźnik musi wykorzystać wszelkie zasoby ludzkie, materiałowe i finansowe, aby uniknąć opóźnienia. Najistotniejszym orzeczenie jest C-74/19, w którym TSUE wprost wskazał, że środek ten polega na zapewnieniu najwcześniejszego lotu bezpośredniego lub łączonego także innym przewoźnikiem. Ciężar dowodu, że takiego lotu nie było spoczywa na przewoźniku, jeżeli zatem był inny lot to przewoźnik będzie ponosił odszkodowanie. Innymi słowy to przewoźnik powinien przedłożyć wszystkie kombinacje lotów, aby zwolnić się z odpowiedzialności. Teoria teorią, a praktyka zależy od składu rozpatrującego sprawę. Trzeba wskazać sądowi przyjętą wykładnie przez TSUE i wskazać, że samo udowodnienie nadzwyczajnej okoliczności nie jest wystarczające.

W Twoim przypadku jest szansa na odszkodowanie, ale jest wiele niewiadomych i sporo ryzyka.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#8665 PostWysłany: 18 Lut 2023 14:55 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 4088
platynowy
Nic Ci się więcej nie należy, przewoźnik powinien umożliwić Ci dotarcie do celu w pierwszym możliwym terminie. Jeżeli ma swoje samoloty pełne, to ciężko żeby kogoś wysadził, żeby miejsce oddać Tobie.

W stanach w takich sytuacjach ludzie nic nie dostają, koczują na lotniskach i w ogóle cieszą się, że polecą.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8666 PostWysłany: 18 Lut 2023 16:14 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2433
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
No i? To, że firmy lotnicze w USA blokują zmiany korzystne dla pasażerów nie powinno być celem. Leciałem z Santiago do Chile, po wejściu na pokład okazało się, że wystąpiła usterka. To co dalej nastąpiło to klasyka. Przedkładanie lotu, zmuszanie do opuszczanie lotniska bez hotelu, wysyłanie od okienka do okienka, dopiero przypadkowe "złapanie" kapitana pozwoliło na uzyskanie noclegu nad ranem 100 km dalej. Utracone plany, wydatki na nowe auto, zmęczenie i przeprosiny oraz 300 USD na lot, które ciężko mi wykorzystać. Odszkodowanie za lot to nie zarobek ale rekompensata za wszelkie niedogodności.
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez dmirstek, 18 Lut 2023 19:27, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#8667 PostWysłany: 18 Lut 2023 16:51 

Rejestracja: 04 Gru 2017
Posty: 763
Loty: 203
Kilometry: 691 388
niebieski
Kothson napisał(a):
Nic Ci się więcej nie należy, przewoźnik powinien umożliwić Ci dotarcie do celu w pierwszym możliwym terminie. Jeżeli ma swoje samoloty pełne, to ciężko żeby kogoś wysadził, żeby miejsce oddać Tobie.


Oczywiście, zgoda. W pierwszym możliwym - nie mniej i nie więcej. Ale przepisy nie ograniczają przewoźnika zobowiązując go do tego, by korzystał tylko ze swojej floty. Gdy straciłem dalekodystansowy lot Finnairem przy przesiadce w Helsinkach, notabene przyczyniła się do tego opad marznącego deszczu i śniegu przez cały dzień i opóźnienia prawie wszystkich lotów, to odszkodowania nie było ale Finnair zaproponował połączenie SAS przez Sztokholm następnego dnia.
Pierwszy możliwy termin nie oznacza, że tylko w ramach połączeń swojej siatki i swojej floty, co ciekawie i szczegółowo opisał @ansbach1 . Gdyby tak było, to każdy przewoźnik, który ma niewielką flotę miałby wymówkę, by zaproponować pasażerowi lot za miesiąc na przykład. Pierwszy przykład z brzegu: Air Serbia ma zaledwie dwa samoloty dalekiego zasięgu (A330), którymi lata regularnie do Nowego Jorku. W przypadku awarii jednego w sytuacji, zwłaszcza gdy niefortunnie drugi jest w trakcie dużej obsługi a zatem wyłączony na 2-3 tygodnie, to co wtedy? A to nie wymyślony przypadek. Tak może być i pamiętam analogiczną sytuację, gdy nieistniejący Malev miał taki problem w czasach gdy użytkował dwa B767 (jeden się wziął i zepsuł a drugi na dużym przeglądzie). Nasz Lot miał wówczas zaledwie trzy, więc niby o połowę lepiej :D ale ryzyko problemów nadal duże.
W końcu nie bez powodu stare lotnicze powiedzenie mówi: jeden samolot to nie samolot; dwa samoloty to pół samolotu; trzy samoloty - to jeden samolot :mrgreen:

Uzupełniając oczywiście AirSerbia nie jest przewoźnikiem unijnym ale w pewnym stopniu podlega przepisom rozp. 261/2004, jednak jest to przykład operatora/linii o skromnej flocie którą moga spotkać problemy z tego powodu.
Góra
 Profil Relacje PM off
szpaczny lubi ten post.
 
      
#8668 PostWysłany: 19 Lut 2023 12:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Sty 2017
Posty: 2701
HON fly4free
Możesz/mogłeś jeszcze dotrzeć do celu(kupić bilet/y) sam i ubiegać się o zwrot kosztów. Ciekawie by było gdyby udało się kupić lot/y tym samym przewoźnikiem na które przebukowania odmówił zasłaniając brakiem miejsc.
Zgodnie z tym co wyżej jest napisane jeśli pasażer zdoła udowodnić że, w chwili gdy prosił o przebukowanie były wolne miejsca/bilety możliwe do zakupienia np. online na lotach na które przewoźnik przebukowania odmówił to może jednak należy się odszkodowanie 250/400/600 €.

Kothson napisał(a):
W stanach w takich sytuacjach ludzie nic nie dostają, koczują na lotniskach i w ogóle cieszą się, że polecą.

Ostrożnie, jesteśmy w Europie i to że ludzie tak czasem robią to wcale nie jest dobrze z punktu widzenia pasażera. Należą się posiłki i hotel i jeśli linia nie zapewni to powinno się to zrobić na własną rękę i wnioskować o zwrot.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8669 PostWysłany: 19 Lut 2023 19:05 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2433
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
To nie pasażer musi udowodnić, że były miejsca, ale przewoźnik, że miejsc nie było.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#8670 PostWysłany: 19 Lut 2023 21:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Sty 2017
Posty: 2701
HON fly4free
Racja.
Tylko próbuję sobie wyobrazić reakcję pracownika transferdesku gdy mówi pasażerowi że najbliższy lot z wolnymi miejscami jest pojutrze a pasażer na to: „proszę udowodnić że nie ma na wcześniejszy lot, w myśl prawa jest to pana/i obowiązek”.


Ostatnio edytowany przez onufry_z, 20 Lut 2023 07:37, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8671 PostWysłany: 19 Lut 2023 22:00 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3473
srebrny
Tylko w praktyce na lotnisku w przypadku tanich przewoźników nie ma nikogo z obsługi, na infolini powiedzą że jedyna opcja to zaproponowane przez nich połączenie za 3 dni albo zwrot biletu, a jeśli sam kupisz bilet na lot innego przewoźnika to dostaniesz odpowiedź że dokonałeś zakupu biletu bez porozumienia i że odmawiają zwrotu.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Kothson lubi ten post.
 
      
#8672 PostWysłany: 19 Lut 2023 22:07 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 4088
platynowy
To jest takie gdybanie. Szanse na wygraną bliskie zeru. Firmy zajmujące się odszkodowaniami nie chcą podejmować się spraw, gdzie z uwagi na niekorzystną pogodę i opóźnioną poprzednią rotację opóźnił się koleiny lot, a Wy chcecie pozwać przewoźnika, który zapewnił hotel, jedzenie, ale lot w czwartek rano, a nie w środę wieczorem.

Teoria to jedno, życie i praktyka to drugie. Jak zobaczę wyrok na niekorzyść linii to odszczekam.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8673 PostWysłany: 19 Lut 2023 22:13 

Rejestracja: 12 Gru 2011
Posty: 2120
srebrny
Kilka lat temu dostałem takie odszkodowanie z LOT. To były jeszcze czasy ULC, które wydało taki nakaz za lot GDN-WAW, a opóźniła się bodajże rotacja POZ-WAW z uwagi na pogodę w POZ. Poważnie teraz te „wielkie firmy” teraz nie biorą takich spraw? To jakie biorą?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8674 PostWysłany: 19 Lut 2023 22:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Sty 2017
Posty: 2701
HON fly4free
Temat jest po to żeby znać przysługujące pasażerowi prawa i szukać jak najbardziej skutecznych sposobów ich egzekwowania.
Godzenie się na brak zwrotu/odszkodowania/zapewnienia noclegu/posiłku to przyzwolenie dla linii na takie postępowanie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8675 PostWysłany: 20 Lut 2023 03:49 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9673
HON fly4free
Kothson napisał(a):
To jest takie gdybanie. Szanse na wygraną bliskie zeru.


Gdybasz czy masz twarde statystyki takich spraw?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8676 PostWysłany: 20 Lut 2023 07:12 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 4088
platynowy
opo napisał(a):
Kilka lat temu dostałem takie odszkodowanie z LOT. To były jeszcze czasy ULC, które wydało taki nakaz za lot GDN-WAW, a opóźniła się bodajże rotacja POZ-WAW z uwagi na pogodę w POZ. Poważnie teraz te „wielkie firmy” teraz nie biorą takich spraw? To jakie biorą?
Podobmy przypadek zgłosiłem do Compensy, lot dla 5 osób więc też wyższa stawka, odpisali że nie biorą bo "przewoźnik może powołać się na opóźnioną przez czynnik pogodowy poprzednią rotację".

Teraz są takie czasy że firmy nie idą na jakość a na ilość, odrzucają zgłoszenia lotów, które z dużym prawdopodobieństwem są do wygrania bo nie chcą tracić czasu, a tutaj na forum teoretyzowanie czy można wygrać z SASem, gdzie wskakujemy na wyższy poziom. Najpierw proponuje w ogóle znaleźć kompetentnego pośrednika, który tematu się podejmie, bo już na tym etapie gwarantuje trudności. Większość z tych firm to amatorzy, bazują na sprawach typowych, banalnych do wygrania, wysyłają do przewoźników dokumenty z szablonów, a kiedy otrzymują temat niestandardowy to się zapowietrzają.
Góra
 Profil Relacje PM off
travellista lubi ten post.
 
      
#8677 PostWysłany: 20 Lut 2023 07:53 

Rejestracja: 12 Gru 2011
Posty: 2120
srebrny
To należy nie korzystać z amatorów. Oczywiste sprawy sami jesteśmy w stanie sobie załatwić. Przytoczony temat jest banalny, bo problem z pogodą był dwie rotacje wcześniej, sprawa łatwa do wygrania skoro byłem w stanie po amatorsku sam ją sobie wygrać.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8678 PostWysłany: 20 Lut 2023 23:42 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2433
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Trochę zabawne, trochę smutne. Wygrałeś, bo taka była wykładnia przepisów kilka lata temu, że to co na poprzedzającej rotacji jest bez znaczenia. Po 74/19 oraz C-826/19 sytuacja się zmieniła.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
opo lubi ten post.
 
      
#8679 PostWysłany: 21 Lut 2023 22:32 

Rejestracja: 29 Lis 2013
Posty: 477
niebieski
No właśnie, a nie byłoby łatwiej gdyby Jaśniepaństwo Europoselstwo doprecyzowało ustawę eu261, np własnie to - czy zła pogoda na poprzedniej rotacji i znaczne opoznienie tamże jest wymówką aby nie wypłacić odszkodowania na kolejnej rotacji.
Mało tego, jakaś unijna komórka mogłaby publikowac powiedzmy raz na tydzień liste lotów za które można ubiegac sie o odszkodowanie 😊 bo właściwie co stoji na przeszkodzie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8680 PostWysłany: 22 Lut 2023 00:20 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2433
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
utopią jest myślenie, że przepisami można cokolwiek doprecyzować. to TSUE dokonuje wykładni przepisów i dzięki wykładni TSUE pasażerom przysługuje odszkodowanie za opóźniony lot bo na podstawie 261/2004 odszkodowanie jest tylko za odwołany lot, jeśli nad 261/2004 zaczną sie prace to możesz poczuć się jak Amerykanin czy bez żadnej ochrony.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10272 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 431, 432, 433, 434, 435, 436, 437 ... 514  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group