Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Podstawowe informacje na temat lotów opóźnionych, odwołanych, overbookingu i odszkodowań:

https://konsument.gov.pl/opozniony-odwolany-lot/

[b]Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot

wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Linki do wniosków o odszkodowanie najpopularniejszych linii latających z PL:
LOT
https://www.lot.com/pl/pl/centrum-pomoc ... po-podrozy
Lufthansa
https://www.lufthansa.com/us/en/fast-compensation
Air Dolomiti
https://hda_s_form.airdolomiti.it/Custo ... @item-4--1
Austrian
https://www.austrian.com/xx/en/footer-p ... ities.html
Swiss
https://www.swiss.com/de/en/customer-su ... gularities
Brussels
https://www.brusselsairlines.com/fr/en/ ... ncellation
Turkish
https://feedback.turkishairlines.com/en ... -selection
Air France KLM
https://wwws.airfrance.pl/claim
https://www.klm.co.uk/claim
British Airways
https://www.britishairways.com/travel/f ... select/dcd
Enter Air
https://reklamacje.enterair.pl/#/flightcomplaint

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10274 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 514  Następna
Autor Wiadomość
#581 PostWysłany: 16 Sty 2013 10:44 

Rejestracja: 12 Kwi 2011
Posty: 2179
niebieski
Możesz jedynie przesunąć termin lotu do Eindhoven o 14 (?) dni. Dowiesz się tego dzwoniąc na podany w mailu numer telefonu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Teneryfa w przedświątecznym klimacie 🌴🎄 4* hotel z basenem za 1949 PLN Teneryfa w przedświątecznym klimacie 🌴🎄 4* hotel z basenem za 1949 PLN
All inclusive w Turcji 🏖️🍹 4* hotel przy plaży Kleopatry za 1912 PLN All inclusive w Turcji 🏖️🍹 4* hotel przy plaży Kleopatry za 1912 PLN
#582 PostWysłany: 16 Sty 2013 14:06 

Rejestracja: 12 Kwi 2011
Posty: 2179
niebieski
Zależy z jakiego powodu wyniknęło opóźnienie lotu do LTN.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#583 PostWysłany: 16 Sty 2013 14:25 

Rejestracja: 12 Kwi 2011
Posty: 2179
niebieski
Na inne nie ma szans - o ile nie miał dodatkowego ubezpieczenia.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#584 PostWysłany: 16 Sty 2013 14:40 

Rejestracja: 12 Kwi 2011
Posty: 2179
niebieski
To działaj i daj znać - bo jeżeli to prawda to wszystko, co pisałem powyżej już nią nie jest.
Jednak teraz wciąż zostanę przy swoim zdaniu, że nic poza 250e się nie należy.
Pozdrawiam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#585 PostWysłany: 18 Sty 2013 13:54 

Rejestracja: 12 Wrz 2012
Posty: 2660
platynowy
Czy ktoś wie czy w Ryan-ie obowiązują te same terminy zmian daty lotu (14 dni do tyłu i 30 do przodu) przy lotach które zostały zmienione z WMI na WAW?

I czy nie ma innego sposobu niż dzwonienie na ich drogą infolinię żeby lot zmienić?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#586 PostWysłany: 21 Sty 2013 11:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Sie 2012
Posty: 1192
Loty: 430
Kilometry: 485 683
srebrny
Odwolano mi wczoraj lot Stansted-Gdansk. Zaproponowali mi zmiane lotu lub zwrot kasy. Biorac pod uwage, ze moja MC Prepaid jest juz nieaktywna, w gre wchodzi tylko ta pierwsza opcja. Troche poszperalem na ten temat i tylko chcialem sie upewnic, czy dobrze zrozumialem, na pewno ktos mial juz taka sytuacje i zna to z doswiadczenia - moge albo zmienic online moj odwolany lot na lot tylko i wylacznie Stansted-Gdansk (rozumiem ze w jakimkolwiek terminie, a nie tylko najblizszym?) lub zadwonic na infolinie i probowac zamienic to na jakikolwiek inny lot?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#587 PostWysłany: 21 Sty 2013 14:22 

Rejestracja: 01 Maj 2011
Posty: 10
Miałem wczoraj podobną sytuację co kolega wyżej z tym, że lot odbywał się do Katowic. 4 godziny czekania w samolocie po czym kołowanie na pas startowy, silniki gotowe do startu i co?? Komunikat, że nasz lot został odwołany... zdziwienie pilota było bezcenne. Koniec końców jednak polecieliśmy ale opóźnienie łącznie wyniosło 4h.
Oczywiście przyszedł mail od Ryanaira ze standardowym przebookowaniem lotu <bez sensu bo doleciałem> ale też z opcją zwrotu pieniędzy.
Stąd moje pytanie.... czy mogę się o to ubiegać skoro lot jednak się odbył i przybył doleciałem do Katowic?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#588 PostWysłany: 21 Sty 2013 15:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Sty 2013
Posty: 56
Loty: 199
Kilometry: 437 093
W jaki sposób przewoźnik powinien poinformować mnie o odwołaniu lotu? Telefonicznie? Mailowo? A może przez te obie formy kontaktu?
Bo jestem w takiej sytuacji, że 3.02 miałem mieć lot na trasie TLV-FCO-WAW, jednak bez mojej wiedzy przebookowali mój bilet na następny dzień (4.02) na identycznej trasie (również Alitalia), bo lot FCO-WAW w dniu 3.02 został odwołany. Dzisiaj zadzwoniłem więc na infolinię i według nich dzwonili do mnie 16.01 (na pewno ta rozmowa się nie odbyła - najprawdopodobniej byłem w pracy i nie mogłem odebrać; później próbowałem do nich oddzwonić kilkukrotnie, lecz zgłaszała się poczta głosowa). Czy w tym wypadku mam prawo do odszkodowania? Zaznaczam, że nie otrzymałem również pisemnej informacji o przysługujących mi prawach w związku z odwołaniem lotu.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#589 PostWysłany: 21 Sty 2013 16:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Sty 2013
Posty: 56
Loty: 199
Kilometry: 437 093
wiktordth napisał(a):
W jaki sposób przewoźnik powinien poinformować mnie o odwołaniu lotu? Telefonicznie? Mailowo? A może przez te obie formy kontaktu?
Bo jestem w takiej sytuacji, że 3.02 miałem mieć lot na trasie TLV-FCO-WAW, jednak bez mojej wiedzy przebookowali mój bilet na następny dzień (4.02) na identycznej trasie (również Alitalia), bo lot FCO-WAW w dniu 3.02 został odwołany. Dzisiaj zadzwoniłem więc na infolinię i według nich dzwonili do mnie 16.01 (na pewno ta rozmowa się nie odbyła - najprawdopodobniej byłem w pracy i nie mogłem odebrać; później próbowałem do nich oddzwonić kilkukrotnie, lecz zgłaszała się poczta głosowa). Czy w tym wypadku mam prawo do odszkodowania? Zaznaczam, że nie otrzymałem również pisemnej informacji o przysługujących mi prawach w związku z odwołaniem lotu.


Dobra, dzwoniłem do ULC i miły Pan powiedział mi, że liczy się tylko kontakt skuteczny, czyli jeżeli nie odebrałem od nich telefonu to nie moja wina i dalej przysługuje mi prawo do odszkodowania. Pojawił się jednak inny problem - według konsultantki Alitalii 18.01 wysłali do mnie maila z informacją o odwołanym locie (wg nich system pokazuje "email sent"), jednak ja takiego maila na 200% nie otrzymałem, nie ma go w żadnym spamie, inne maile i bilety od Alitalii przychodziły normalnie. Czy to na nich spoczywa obowiązek udowodnienia mi, że taki mail do mnie dotarł, czy też ja muszę udowodnić w takim wypadku, że takowego nie otrzymałem? Czy jest w ogóle możliwe wykazanie, że mail nie dotarł?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#590 PostWysłany: 21 Sty 2013 19:38 

Rejestracja: 21 Sty 2013
Posty: 1
Mnie również odwołali wczoraj lot ze Stansted do Warszawy. Dostałam maila od Ryanaira z linkiem do zmiany rezerwacji, ale po zalogowaniu się i wyborze lotu do zmiany strona najpiew ładowała się w nieskończoność, a teraz już nawet nie da się wybrać lotu do zmiany. Na infolinię Ryanaira też nie można się dodzwonić.
Zastanawiam się czy jak wykupię nowy bilet powrotny do Wawy to Ryanair mi za niego zwróci w ramach przysłygującej zmiany rezerwacji za odwołany lot. Czy ktoś miał podobny problem?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#591 PostWysłany: 22 Sty 2013 23:05 

Rejestracja: 26 Paź 2011
Posty: 54
witam,

mój problem wygląda następująco, w promocji japońskiej Alitalia (kupon 25000JPY) kupiłem przelot WAW-TLV-WAW na termin 31.01 do 04.02, za bilet dopłacałem ok 10 euro, pod koniec grudnia chciałem sprawdzić z ciekawości status rezerwacji i okazało się, że Alitalia bez poinformowania mnie zmieniła lot na 01.02 z racji skasowania lotu WAW-FCO w dniu 31.01, zadzwoniłem do nich i powiedziałem, że nie informowali mnie o zianie i na takie daty nie mogę się zgodzić, a oni nie zaproponowali przelotu w dniu 31.01
Do dzisiaj(22.01) nie otrzymałem oficjalnej informacji, że mój lot został skasowany, mimo wielokrotnych kontaktów telefonicznych z mojej strony, nie doszło do porozumienia, chciałem przelotu w tym samym dniu inna linią, lub voucher kredytowy do wykorzystania w przyszłości. Napisałem w tej sprawie maila do Alitalia w Warszawie i ktoś miał mi odpisać.

Dzisiaj ( 9 dni do wylotu) dostałem telefon z Alitalia, że voucher kredytowy to tylko na 2600jenów(ok 10 euro to co ściągnęło z karty) a nie na całą kwotę biletu wraz z voucherem czyli 26100JPY- taka kwota widnieje na bilecie , albo przelot do TLV w innej dacie do 31.03.

Powiedziałem, że w innej dacie nie planuje podróży do Izraela i oczekuję przelotów w datach 31.01-04.02
Facet miał oddzwonić po raz drugi, ale nie oddzwonił,
Po zakończeniu rozmowy dostałem od razu maila od Alitalii, bez wyjaśnienia, tylko nowe potwierdzenie rezerwacji i tu znowu niespodzianka, wylot nawet nie 01.02, jak wcześniej próbowali zmienić, ale już 02.02( w TLV 03.02) i niby wracam od razu na drugi dzień czyli 04.02 nad ranem....

W tym przypadku, rezygnuję całkowicie z wyjazdu, bo na 1 dzień nie będę leciał,
czy w tej sytuacji mogę napisać reklamację ( jeśli tak to gdzie - Alitalia czy ULC) i czy należy mi się odszkodowanie 400 euro za odmówienie lotu w dnu 31.01?

z góry dziękuję za rady
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#592 PostWysłany: 23 Sty 2013 00:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Sty 2013
Posty: 56
Loty: 199
Kilometry: 437 093
tictac napisał(a):
witam,

mój problem wygląda następująco, w promocji japońskiej Alitalia (kupon 25000JPY) kupiłem przelot WAW-TLV-WAW na termin 31.01 do 04.02, za bilet dopłacałem ok 10 euro, pod koniec grudnia chciałem sprawdzić z ciekawości status rezerwacji i okazało się, że Alitalia bez poinformowania mnie zmieniła lot na 01.02 z racji skasowania lotu WAW-FCO w dniu 31.01, zadzwoniłem do nich i powiedziałem, że nie informowali mnie o zianie i na takie daty nie mogę się zgodzić, a oni nie zaproponowali przelotu w dniu 31.01
Do dzisiaj(22.01) nie otrzymałem oficjalnej informacji, że mój lot został skasowany, mimo wielokrotnych kontaktów telefonicznych z mojej strony, nie doszło do porozumienia, chciałem przelotu w tym samym dniu inna linią, lub voucher kredytowy do wykorzystania w przyszłości. Napisałem w tej sprawie maila do Alitalia w Warszawie i ktoś miał mi odpisać.

Dzisiaj ( 9 dni do wylotu) dostałem telefon z Alitalia, że voucher kredytowy to tylko na 2600jenów(ok 10 euro to co ściągnęło z karty) a nie na całą kwotę biletu wraz z voucherem czyli 26100JPY- taka kwota widnieje na bilecie , albo przelot do TLV w innej dacie do 31.03.

Powiedziałem, że w innej dacie nie planuje podróży do Izraela i oczekuję przelotów w datach 31.01-04.02
Facet miał oddzwonić po raz drugi, ale nie oddzwonił,
Po zakończeniu rozmowy dostałem od razu maila od Alitalii, bez wyjaśnienia, tylko nowe potwierdzenie rezerwacji i tu znowu niespodzianka, wylot nawet nie 01.02, jak wcześniej próbowali zmienić, ale już 02.02( w TLV 03.02) i niby wracam od razu na drugi dzień czyli 04.02 nad ranem....

W tym przypadku, rezygnuję całkowicie z wyjazdu, bo na 1 dzień nie będę leciał,
czy w tej sytuacji mogę napisać reklamację ( jeśli tak to gdzie - Alitalia czy ULC) i czy należy mi się odszkodowanie 400 euro za odmówienie lotu w dnu 31.01?

z góry dziękuję za rady


No proszę, ktoś ma podobny problem do mojego, i to nawet na tej samej trasie (poczytaj moje 2 wcześniejsze posty w tym temacie) :)
Mnie też nie poinformowali, choć twierdzą, że wysłali maila (podali nawet dokładną datę i godzinę), którego jednak nie otrzymałem. U Ciebie może być podobna sytuacja, zapytaj się na infolinii, czy coś do Ciebie "wysyłali".
Próbowałem również z nimi negocjować zamianę na lot innymi liniami, ale bezskutecznie (choć dzwoniłem na 3 infolinie - polską, włoską i do biura w Warszawie).
Odszkodowanie przysługuje, ale będzie tylko dotyczyć odwołanej trasy WAW-FCO (czyli niestety tylko 250 euro, bo to jest chyba niecałe 1500 km). Reklamację składasz do Alitali, jeżeli dadzą odpowiedź odmowną, to wtedy składasz skargę do odpowiedniego urzędu, czyli w twoim wypadku ULC w Polsce.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#593 PostWysłany: 23 Sty 2013 17:02 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9683
HON fly4free
Powiem tak, chociaż nie będzie to popularne: W przypadku zmian "japońskich" lotów Alitalii zakupionych za 1 czy 10 euro na prawdę wstrzymałbym się z akcjami typu odszkodowanie bo o jeden dzień komus przełożyli loty i nie chcą zaoferować alternatywy w biznesie Air France. Wypadałoby mieć trochę dobrego smaku czasem i rozsądku w działaniach. Kropka.

@marian30: najprawdopdobniej nie, gdyz problemem były warunki atmosferyczne które mogą nie tylko uniemożliwiać loty z danego lotniska ale także je utrudniać znacznie zmniejszając przepustowość. Więc sam fakt że jakieś inne samoloty startowały o niczym nie świadczy. Przewoźnik ma prawo podjąć decyzję najbardziej recjonalną operacyjnie w razie, gdy przewduje znaczne opóźnienie konkretnego rejsu. Złożyć reklamcje zawsze możesz, ale wątpie w sukces w tego typu sprawie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#594 PostWysłany: 23 Sty 2013 17:22 

Rejestracja: 12 Kwi 2011
Posty: 2179
niebieski
Marian, na usta ciśnie się jedno słowo: Skandal, i to podparte dwunastoma wykrzyknikami.

Nic Ci się nie należy. Dodatkowo ku Twojemu zdumieniu poinformuję Cię, że słowa kogoś z osób na pokładzie są równie wiarygodne co nic. Być może Ryan ma jedną maszynę do odladzania ale ona na pewno nie stoi na lotnisku w Stansted.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#595 PostWysłany: 23 Sty 2013 17:44 

Rejestracja: 26 Paź 2011
Posty: 54
widać, że są osoby, którym żal ściska nie powiem co, że nie kupiły tanich biletów, skoro była promocja, warunki były znane i spełnione, to czemu miałem z niej nie skorzystać?
skoro urlop mam zaplanowany na 31.01do 04.02 w tych datach był wystawiony bilet i mam już poczynione plany, to dlaczego mam przyzwalać na samowolkę jaką odstawia Alitalia, najpierw zmiana z 31.01 na 01.02 a potem na 02.02 i to bez informacji z ich strony.
Podróż miałem na 4 dni, a nie na 1 dzień, jakieś zasady chyba obowiązują?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#596 PostWysłany: 23 Sty 2013 21:08 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9683
HON fly4free
@marian30: teoretycznie nie powinien tyle czasu trzymać na pokładzie a jeśli, to powinien zaoferować jedzenie i picie w adekwatnych ilościach do czasu oczekiwania. Jedyny praktyczny sposób na przyszłość to przy tak długim czasie oczekiwania zakupy tegoż z ich oferty i potem wystąpienie o refundacje tych wydatków. Żeby było jasne, nie bronie FR bo to jak traktują czasami pasażerów nie wymaga komentarza, ale niestety na warunki pogodowe i paraliż angielskich lotnisk każdej zimy nawet przy 3 cm śniegu nie mają wpływu jak i inne linie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#597 PostWysłany: 26 Sty 2013 13:24 

Rejestracja: 24 Mar 2011
Posty: 122
Czy jeśli samolot jest opóźniony z powodu pogody na lotnisku "wcześniejszym" (tzn. na którymś lotnisku w jego trasie danego dnia była zła pogoda i w związku z tym kolejne samoloty są opóźnione) odszkodowanie nie przysługuje?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#598 PostWysłany: 27 Sty 2013 22:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Mar 2012
Posty: 393
niebieski
marek2011 napisał(a):
@marian30: teoretycznie nie powinien tyle czasu trzymać na pokładzie a jeśli, to powinien zaoferować jedzenie i picie w adekwatnych ilościach do czasu oczekiwania. Jedyny praktyczny sposób na przyszłość to przy tak długim czasie oczekiwania zakupy tegoż z ich oferty i potem wystąpienie o refundacje tych wydatków. Żeby było jasne, nie bronie FR bo to jak traktują czasami pasażerów nie wymaga komentarza, ale niestety na warunki pogodowe i paraliż angielskich lotnisk każdej zimy nawet przy 3 cm śniegu nie mają wpływu jak i inne linie.


Z tego co wiem podczas oczekiwania samolotu na płycie lotniska nie ma możliwości zakupu niczego, bo linie lotnicze mają zezwolenie na sprzedaż wyłącznie w powietrzu, ale w moim odczuciu przy opóźnieniu tego typu powinny zapewnić jakiś posiłek i picie bez dodatkowych opłat.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#599 PostWysłany: 30 Sty 2013 16:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Lis 2012
Posty: 1380
Loty: 33
Kilometry: 39 451
srebrny
Dziękuję, nie mogłem tego ogarnąć początkowo :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#600 PostWysłany: 02 Lut 2013 21:42 

Rejestracja: 02 Lut 2013
Posty: 4
Witam,
mam pytanie odnośnie przełożonego lotu - zakupiłem bilet na trasę Wilno-Talin-Tbilisi RT na jednym bilecie w EstonianAir, niestety lot został przełożony o jeden dzień oraz zasugerowano mi zmianę trasy na Wilno-Talin-Kijów-Tbilisi i nie pasuje mi przesiadka w Kijowie ze względu na czas oczekiwania na lot oraz wydłużenie całej podróży. Jedyny plus to fakt że linie zaproponowały nocleg w Talinie czy mogę ubiegać się o cos jeszcze? Głównie zależy mi na zmianie miejsca przesiadki, co proponujecie?? Problem mam również z dojazdem bo wykupiłem bilety i niestety nie wyrobię się na autokar z racji zmiany dnia wylotu/przelotu. Wylot mam w lipcu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10274 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 514  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group