Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Podstawowe informacje na temat lotów opóźnionych, odwołanych, overbookingu i odszkodowań:

https://konsument.gov.pl/opozniony-odwolany-lot/

[b]Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot

wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Linki do wniosków o odszkodowanie najpopularniejszych linii latających z PL:
LOT
https://www.lot.com/pl/pl/centrum-pomoc ... po-podrozy
Lufthansa
https://www.lufthansa.com/us/en/fast-compensation
Air Dolomiti
https://hda_s_form.airdolomiti.it/Custo ... @item-4--1
Austrian
https://www.austrian.com/xx/en/footer-p ... ities.html
Swiss
https://www.swiss.com/de/en/customer-su ... gularities
Brussels
https://www.brusselsairlines.com/fr/en/ ... ncellation
Turkish
https://feedback.turkishairlines.com/en ... -selection
Air France KLM
https://wwws.airfrance.pl/claim
https://www.klm.co.uk/claim
British Airways
https://www.britishairways.com/travel/f ... select/dcd
Enter Air
https://reklamacje.enterair.pl/#/flightcomplaint

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10272 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 514  Następna
Autor Wiadomość
#481 PostWysłany: 26 Lis 2012 16:47 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Maj 2012
Posty: 1252
niebieski
Było milion razy wałkowane, nie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Zimowy weekend w Wenecji 🇮🇹🌉 Przedświąteczny city break za 629 PLN 😍 Zimowy weekend w Wenecji 🇮🇹🌉 Przedświąteczny city break za 629 PLN 😍
Piękna Apulia w pięknej cenie 🇮🇹 Loty do Bari od 152 PLN 😍✨ Piękna Apulia w pięknej cenie 🇮🇹 Loty do Bari od 152 PLN 😍✨
#482 PostWysłany: 26 Lis 2012 16:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Paź 2012
Posty: 1262
niebieski
Odszkodowanie nie przysługuje jeśli opóźnienie/odwołanie lotu było z przyczyny wyższej, czyt. niezależnej od przewoźnika. W takich przypadkach jeśli opóźnienie przekracza 5h można dostać zwrot wartości biletów lub przebookować bilet na kolejny dostępny dzień.
PS
I nie bierzcie na poważnie bajeczek tych, którzy piszą, że za przeproszeniem za byle gów... typu skasowanie darmowej rezerwacji dostaną worek złota.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#483 PostWysłany: 27 Lis 2012 11:21 

Rejestracja: 12 Kwi 2011
Posty: 2179
niebieski
Oczywiście, że nie. Nawet poranna mgła mogła spowodować dezorganizację rotacji samolotu co miało wpływ na loty późniejszą porą. Nikt Ci racji nie przyzna.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#484 PostWysłany: 27 Lis 2012 12:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Cze 2011
Posty: 108
Ryan przeniósł mi lot o 30 godzin do przodu. Takie rozwiązanie kompletnie mnie nie uządza.Jak się mogę z nimi skontaktować, żeby przenieśli mi lot nie w przód tylko w tył? Zostaje mi callcenter?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#485 PostWysłany: 28 Lis 2012 16:53 

Rejestracja: 28 Lis 2012
Posty: 5
Witam,
mam pytanie o poniższą sytuację którą postaram się jak najprecyzyjniej opisać:
Linia Lotnicza: Ryanair
Trasa: Wroclaw(WRO) - Paris Beauvais(BVA) 24.11.2012 - lot FR8934 planowany wylot 16:30 planowany przylot 18:40
Ok godziny 16:05 samolot przylatuje na lotnisko z innego rejsu, jest normalnie obsługiwany przez obsługę lotniska (rozpakowanie, tankowanie). Około godziny 16:30 rozpoczyna się boarding, wszyscy pasażerowie czekają przy drzwiach prowadzących na płytę lotniska. Po upływie 30 minut, pojawia się komunikat, że lot jest opóźniony a następny komunikat zostanie przekazany za 30 minut (pasażerowie wracają do strefy bezpieczeństwa), kolejny komunikat i kolejne 30 minut... tak aż do godziny 18:30 gdy pojawia się komunikat, że samolot jest gotowy na przyjęcie pasażerów i znów rozpoczyna się boarding - tym razem wszyscy ostatecznie trafiają na pokład samolotu, obsługa prosi o zajmowanie miejsc oraz chowanie bagażów do luków nad siedzeniami. W samolocie jest jakiś mechanik który coś grzebie śrubokrętem w suficie i co chwilę sprawdza światła (http://imageshack.us/a/img208/8196/swiatla.png). Po spędzeniu ponad godziny czasu na pokładzie samolotu w dość nieprzyjemnej temperaturze słyszymy komunikat od załogi, że TEN samolot z TĄ załogą dziś na pewno NIE WYLECI!!! (z powodów usterki technicznej) Więc jest godzina 20:00, znów wszyscy wracają do strefy bezpieczeństwa a obsługa lotniska informuje, że przedstawiciel linii lotniczych jest już w drodze na lotnisko (na monitorach lot wciąż wisi jako opóźniony bez dokładnej informacji czasowej http://imageshack.us/a/img407/72/dsc0004se.jpg). Po upływie 1,5h otrzymujemy komunikat, że możemy odebrać na podstawie kart pokładowych wyżywienie (rogalik 7 days, 0,5l wody mineralnej). Około godziny 21:52 pojawia się komunikat, że lot został "przełożony" na dzień jutrzejszy na godzinę 11:00 ( http://imageshack.us/a/img217/8589/dsc0007cy.jpg ) a wszystkie informacje udziela kasa portu lotniczego we Wrocławiu. W tym momencie zrobiło się wielkie zamieszanie, ogromna kolejka do kasy portu po informacje co dalej... Obsługa lotniska sporządza listę pasażerów który chcą skorzystać z hotelu oraz taxi (lotnisko-hotel-lotnisko) - wszystko na koszt linii lotniczych. Po godzinie 23:10 przyjeżdżają pierwsze taksówki i rozwożą pasażerów do hotelu (my trafiliśmy do hotelu Campanile),z zakwaterowaniem nie było żadnych problemów (wszystko po okazaniu karty pokładowej, która po tylu okazaniach wyglądała tragicznie). Ostatecznie kilka minut przed północą wszyscy pasażerowie są już w hotelu a taksówki na następny dzień przyjadą o godzinie 8:30. Następnego dnia wszyscy pasażerowie muszą pobrać nowe karty pokładowe (wczorajsze straciły ważność), odprawa bezpieczeństwa, oczekiwanie na boarding i komunikat o możliwości odebrania wyżywienia (rogalik 7 days, 0,5l wody mineralnej), w tym dniu już wszystko odbyło się bez przeszkód (lecieliśmy tym samym samolotem lecz z inną załogą) i ostatecznie wystartowaliśmy około godziny 11:20 a wylądowaliśmy około godziny 13:25 w Paris Beauvais(BVA).
Można sądzić, że usterka została naprawiona w pierwszym dniu lecz załodze samolotu skończył się czas pracy i z tego powodu nie wylecieliśmy.


Podsumowując: Lot został opóźniony o około 19 godzin ,jako powód usterka techniczna, linia lotnicza zapewniła dwa posiłki na lotnisku, transfer lotnisko-hotel-lotnisko, nocleg w hotelu z posiłkiem.

Czy wg. międzynarodowego prawa lotniczego pasażerowi należy się odszkodowanie w takiej sytuacji?

Proszę o pomoc, z góry dziękuję i mam nadzieję, że wszystko w dość prosty sposób opisałem
Pozdrawiam,
rzeminski
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#486 PostWysłany: 28 Lis 2012 17:20 

Rejestracja: 30 Sty 2012
Posty: 62
Loty: 49
Kilometry: 84 728
Witam. te @#$%^& z FRancy odwołały mój dzisiejszy lot do Eindhoven. oczywiscie szykowalem sie na wyjazd 4 miesiace, bilety autobusowe do amsterdamu kupione, hotele oplacone, wyjazd na 2 dni tylko i ch** bombki strzelil. pomijam ze pasazerowie wizz z rana byli wozeni na okecie a nas odwowali. Wiem że moge za darmo zabookowac sobie inny lot na tej trasie, ale czy moge tez przebookowac powrot o zupelnie innej dacie. W pracy urlop w tym roku przez ten wyjazd juz wykorzystalem do konca, i moge pojechac dopiero w przyszlym roku. stracilem sporo kasy juz, ale chcialbym zachowac mozliwosc podrozy tam. czy mial ktos podobne doswiadczenia? swoja droga przestrzegam przed porannymi lotami z modlina;] Oferowane przeloty ALTERNATYWNE do brukseli 10h poziej, a potem radz sobie sam, byly smieszne. chcialem skorzystac z polaczenia lotu do amsterdamu ale pani z bulwersem poinformowala ze nikt mi biletow w ryanairze takich nie kupi;]
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#487 PostWysłany: 28 Lis 2012 19:01 

Rejestracja: 28 Lis 2012
Posty: 5
Ja raczej tego nie stwierdzę, mogę się tylko domyślać, że usterka wystąpiła podczas przygotowania do startu i została usunięta w ten sam wieczór a opóźnienie zostało spowodowane zakończeniem możliwego czasu pracy przez załogę, rano lecieliśmy tą samą maszyną (mieliśmy startować o 16:30 a mechanik wyszedł z pokładu około 20:00 ).

Proszę o informację czy gdzieś można znaleźć wzór reklamacji do ryanair i na co zwrócić uwagę w argumentacji o przyznanie odszkodowania, chyba warto spróbować!?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#488 PostWysłany: 28 Lis 2012 20:20 

Rejestracja: 02 Lip 2012
Posty: 1149
niebieski
jacek69 napisał(a):
Trudno stwierdzić. Wszystko zależy jaka to była usterka, kiedy wystapiła i czy można jej było zapobiec.


A co to za różnica? Usterki techniczne to wina przewoźnika o ile wiem i odszkodowanie się należy. Ale nie żyję z odszkodowań więc mogę się mylić ;)
_________________
www.farfrombreaking.net - photoblog
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#489 PostWysłany: 28 Lis 2012 21:27 

Rejestracja: 02 Lip 2012
Posty: 1149
niebieski
jacek69 napisał(a):
Do przemyśleń rzucę sytuację, w której doszło w trakcie lotu do zderzenia z ptakiem. Zdarzeń różnorakich są setki, które wykluczają odpowiedzialnośż przewoźnika.


No tak, ale kto normalny (no może poza f4f ;D) żądałby odszkodowania od ptaków? ;-)
_________________
www.farfrombreaking.net - photoblog
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#490 PostWysłany: 28 Lis 2012 21:48 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9676
HON fly4free
Istotne jest to, czy przyczyna która wywołała usterke miała charakter zwyczajny czy nadzwyczajny. Z opisu tego przypadku z Ryanairem wygląda na to, że została stwierdzona jakaś usterka w trakcie postoju samolotu na płycie lotniska - oczywiście trudno a priori rozstrzygnąć bez wiedzy na ten temat co ją wywołało, ale z kontekstu myśle, że z dużym prawdopodobieństwem była to ustaeka wywoałana zwykłymi, przewidywalnymi w toku uzytkowania samolotu okolicznościami a to wskazuje, że jest szansa na dochodzenie odszkodowania od przewoźnika.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#491 PostWysłany: 28 Lis 2012 22:02 

Rejestracja: 28 Lis 2012
Posty: 5
dziękuję za informację - zaryzykuję i spróbuję napisać reklamację - czy istnieją w internecie informację lub może wzór takiego dokumentu (szczególnie chodzi mi o argumentacje faktów)!?.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#492 PostWysłany: 28 Lis 2012 22:18 

Rejestracja: 23 Sie 2011
Posty: 354
niebieski
@rzeminski
z tego co mi sie zdaje, to pilot moze przepracowac tylko 11h. jesli przekroczyli czas pracy na postoju, to mogli teortycznie go wstrzymac. ale kary sa chyba tylko pieniezne (tez nie jestem pewnien)
_________________
Swiat konczy sie tam, gdzie nie dociera Ryanair
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#493 PostWysłany: 29 Lis 2012 23:31 

Rejestracja: 02 Sty 2012
Posty: 149
niebieski
Mam pytanie wysłałem skargę do włoskiego Ulc pod koniec sierpnia na lot opóźniony 1.08. (oczywiście miałem odpowiedz negatywną od FR) , do tej pory nie mam odpowiedzi, wiem, że nie ma okresu na rozpatrzenie skargi, ale ile to może trwać, czy mam się jakoś przypomnieć. Czy ktoś miał do czynienia z włoskim ULC ? Może napisać do polskiego ULC , aby trochę ich pogonili z odpowiedzią co myślicie?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#494 PostWysłany: 30 Lis 2012 16:09 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9676
HON fly4free
jabtom napisał(a):
Mam pytanie wysłałem skargę do włoskiego Ulc pod koniec sierpnia na lot opóźniony 1.08. (oczywiście miałem odpowiedz negatywną od FR) , do tej pory nie mam odpowiedzi, wiem, że nie ma okresu na rozpatrzenie skargi, ale ile to może trwać, czy mam się jakoś przypomnieć. Czy ktoś miał do czynienia z włoskim ULC ? Może napisać do polskiego ULC , aby trochę ich pogonili z odpowiedzią co myślicie?


Polski ULC nic nie zdziała w tej sprawie.
Generalnie odpowiedniki ULC działają na podstawie wewnętrznych procedur krajowych (zazwyczaj - choć nie zawsze - administracyjnych). Skoro zdarzenie miało miejsce w sierpniu, do tego jesczze czekałeś na odp. FR więc nie ma sie co niecierpliwić - zakładam, że skarga dotarła do urzędu włoskiego gdzieś z początkiem września, mamy koniec listopada, nie jest to jesczze nadzwyczajna zwłoka.
Możesz zadzwonić do tamtejszego urzędu albo napisać maila z prośba o infromacje na jakim etapie znajduje sie ta sprawa.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#495 PostWysłany: 07 Gru 2012 19:47 

Rejestracja: 16 Lis 2011
Posty: 57
Dostalem dzis informacje od Ryanaira, ze anuluja moj jutrzejszy lot na trasie Budapeszt-Bruksela i spowrotem. Czy odszkodowanie, ktore mi sie nalezy to 250euro, czy 2x250 euro? Kontaktowac sie z nimi za pomoca formularza na stronie, czy poczta tradycyjna?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#496 PostWysłany: 07 Gru 2012 20:37 

Rejestracja: 29 Kwi 2010
Posty: 388
niebieski
aalbatross napisał(a):
Dostalem dzis informacje od Ryanaira, ze anuluja moj jutrzejszy lot na trasie Budapeszt-Bruksela i spowrotem. Czy odszkodowanie, ktore mi sie nalezy to 250euro, czy 2x250 euro? Kontaktowac sie z nimi za pomoca formularza na stronie, czy poczta tradycyjna?

2x250.. jaki jest powod anulowania. Ja sie kontaktowalem z FR zawsze fax, albo poczta tradycyjna (polecony)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#497 PostWysłany: 07 Gru 2012 22:30 

Rejestracja: 05 Maj 2011
Posty: 140
niebieski
Chyba jednak nici z odszkodowania - poważna awaria zasilania na lotnisku w Budapeszcie w związku z tym lotnisko jest zamknięte dla ruchu do 10 rano 8 grudnia 2012.

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/ ... oty_z.html

Siła wyższa...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#498 PostWysłany: 08 Gru 2012 00:17 

Rejestracja: 16 Lis 2011
Posty: 57
Dzieki za odpowiedzi. Powodu nie podali w mailu. Czyli nie ma co probowac z odszkodowaniem, tylko przebookowac bilet na inny termin? Co jesli chcialbym odszkodowanie tylko za lot powrotny?
Musze tez pochwalic Ryana za darmowy kredyt na telefon. Dzwoniac z wegierskiego numeru do polski mialem... uwaga! uwaga!!! 1 minute
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#499 PostWysłany: 09 Gru 2012 16:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Wrz 2011
Posty: 1620
Loty: 109
Kilometry: 141 606
srebrny
@JJ2010

17.11 obserwowałam osobiście co się działo w Modlinie (zerknij sobie tutaj viewtopic.php?f=135&t=19958&start=70)

prawda jest taka, że lot WMI-CRL-WMIi jest trzecią rotacją tego samolotu danego dnia
i z tego co widziałam było tak, że
lot pierwszy WMI- gdzieś-WMI się odbył, z tym, że nie wylądował w WMI tylko na Okęciu, także druga rotacja do Londynu wylatywała z Okęcia... przewiezienie pasażerów na okęcie plus opóźnienie spowodowało prawie 4h opóźnienie... czyli samolot do Londynu wyleciał na krótko przed tym jak już powinien wracać do Modlina by wylecieć do CRL
nie było więc szans na wykonanie trzeciej rotacji mimo jakkolwiek dobrych warunków w CRL

btw. ja leciałam 18.11 (CRL-WMI) i wiedząc, że 17.11 odwołali lot byłam zaskoczona, że w samolocie było ciągle ok 10-20 wolnych miejsc (nie wliczając w to miejsc XLong).
Ciekawe, czy to nasze 'dodatkowe' rezerwacje przy pomocy zakupów bez haraczu to były w większości właśnie te miejsca :/ Jeśli tak to przykre dla czekających na pierwsze wolne miejsce na powrót :/
_________________
Image Image Image
69% ludzi znajdzie coś dwuznacznego w każdym zdaniu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#500 PostWysłany: 09 Gru 2012 17:25 

Rejestracja: 27 Wrz 2012
Posty: 957
niebieski
@ Sylwia
Generalnie to się mocno nie zmartwiłem tym, że dopiero wolne miejsce było na 19 bo sobie kawałek Belgii zwiedziłem:)

Tak się domyślam, że ten samolot do Charleroi nie miał szans dolecieć o właściwej porze przez wcześniejsze opóźnienia...tylko czy to jest usprawiedliwienie dla linii?? Teoretycznie w CRL mogli podstawić maszynę na lot do Polski.
Czy w związku z powyższym są szanse na odszkodawanie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10272 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 514  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group