Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Podstawowe informacje na temat lotów opóźnionych, odwołanych, overbookingu i odszkodowań:

https://konsument.gov.pl/opozniony-odwolany-lot/

[b]Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot

wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Linki do wniosków o odszkodowanie najpopularniejszych linii latających z PL:
LOT
https://www.lot.com/pl/pl/centrum-pomoc ... po-podrozy
Lufthansa
https://www.lufthansa.com/us/en/fast-compensation
Air Dolomiti
https://hda_s_form.airdolomiti.it/Custo ... @item-4--1
Austrian
https://www.austrian.com/xx/en/footer-p ... ities.html
Swiss
https://www.swiss.com/de/en/customer-su ... gularities
Brussels
https://www.brusselsairlines.com/fr/en/ ... ncellation
Turkish
https://feedback.turkishairlines.com/en ... -selection
Air France KLM
https://wwws.airfrance.pl/claim
https://www.klm.co.uk/claim
British Airways
https://www.britishairways.com/travel/f ... select/dcd
Enter Air
https://reklamacje.enterair.pl/#/flightcomplaint

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10271 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 475, 476, 477, 478, 479, 480, 481 ... 514  Następna
Autor Wiadomość
#9541 PostWysłany: 22 Maj 2024 12:14 

Rejestracja: 30 Mar 2013
Posty: 19
Loty: 38
Kilometry: 64 739
szpaczny napisał(a):
Ja bym się kopał z koniem.
Turkish Airways też mi pisało na starcie o sile wyższej a po 1,5 miesiąca kopania się z nimi mejlowo wypłacili 2x 600 euro.
Zacząłem od tego by dali dane od 'siły wyższej' , a potem powolutku łapałem ich na słówkach i sprzecznościach co parę konsultatów zapewne inaczej mi odpowiadało według ich widzimisie


Hej, a jaki był powód opóźnienia? Mi nic nie chcą wypłacić (a lądowanie prawie 12 h później) i podają: "In our investigation, we found that your TK1266 Warsaw/Istanbul flight dated November 25th, 2023 was delayed 1 hour 34 minutes; 5 minutes due to unloading the baggage of the passenger who did not apply for baggage matching boarding or who got off the plane after boarding, 35 minutes due to taxi duration, 49 minutes due to operational reasons and 5 minutes due to air traffic control capacity. " - ale nadal utrzymują, że są to powody, na które nie mieli wpływu. Chciałabym ich jakoś przycisnąć.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Słoneczny Egipt na wypasie 🏝️🌞 All inclusive w 5* hotelu w Szarm el-Szejk za 2163 PLN Słoneczny Egipt na wypasie 🏝️🌞 All inclusive w 5* hotelu w Szarm el-Szejk za 2163 PLN
🔥 MEGA 🔥 Loty na Teneryfę, Gran Canarię, Fuerteventurę i Lanzarote od 280 PLN 😎 🔥 MEGA 🔥 Loty na Teneryfę, Gran Canarię, Fuerteventurę i Lanzarote od 280 PLN 😎
#9542 PostWysłany: 22 Maj 2024 12:24 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 8035
srebrny
grodek napisał(a):
Katarczyk odpisał mi, że opóźnienie mojego lotu z Warszawy było spowodowane przez nadzwyczajne okoliczności (samolot wstrzymany przez kontrolerów z wierzy). Odpisałem im, żeby przysłali mi jakiś dowód. Czy to jest możliwe, mogą coś takiego mi wysłać?

Kto uwierzy tym z wieży ;) Nie licz, że coś ci wyślą nawet gdyby mogli.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9543 PostWysłany: 22 Maj 2024 13:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Sie 2012
Posty: 822
niebieski
Może istnieje możliwość potwierdzenia tego info w naszej wieży?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9544 PostWysłany: 22 Maj 2024 13:13 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 5517
złoty
Najlepiej tam zadzwoń, między jedną a drugą kawą po chwili ci podadzą :)

grodek napisał(a):
Katarczyk odpisał mi, że opóźnienie mojego lotu z Warszawy było spowodowane przez nadzwyczajne okoliczności (samolot wstrzymany przez kontrolerów z wieży). Odpisałem im, żeby przysłali mi jakiś dowód. Czy to jest możliwe, mogą coś takiego mi wysłać?

Ty takich danych nigdzie nie uzyskasz :!:
Co innego sąd, po złożeniu pozwu przez ciebie czy pośrednika będą musieli sami lub na żądanie sądu przedstawić dowody.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9545 PostWysłany: 22 Maj 2024 14:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Sty 2012
Posty: 6250
HON fly4free
Jak się skontaktować z Air Compensa? Telefonów nie odbierają, na wiadomości nie odpisują...
Dobra, skontaktowali się mailowo.
_________________
Do tej pory m.in.: Algieria, Etiopia, Gambia, Ghana, Rwanda, Senegal, Uganda, WKS | | Indie, Indonezja, Iran, Kazachstan, Kirgistan, Liban, Malezja, Nepal, Oman, Tajlandia, Uzbekistan || Boliwia, Brazylia, Kanada, Kolumbia, Meksyk, Panama + Europa.
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
JIK lubi ten post.
 
      
#9546 PostWysłany: 22 Maj 2024 22:57 

Rejestracja: 05 Mar 2017
Posty: 1536
srebrny
czy ktos wie jaki wpisać swift mbanku do formularza ryanair?
BREXPLPWMBK niby jest taki, ale formularz go nie przyjmuje
_________________
Wszak istnieje coś takiego jak zarażenie podróżą i jest to rodzaj choroby w gruncie rzeczy nieuleczalnej
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9547 PostWysłany: 22 Maj 2024 23:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Sty 2017
Posty: 2696
HON fly4free
BREXPLPW ?
Bywa sporo problemów z tymi swiftami..
Góra
 Profil Relacje PM off
katka256 lubi ten post.
katka256 uważa post za pomocny.
 
      
#9548 PostWysłany: 23 Maj 2024 00:40 

Rejestracja: 24 Maj 2013
Posty: 545
Loty: 160
Kilometry: 356 957
niebieski
CHOPka napisał(a):
szpaczny napisał(a):
Ja bym się kopał z koniem.
Turkish Airways też mi pisało na starcie o sile wyższej a po 1,5 miesiąca kopania się z nimi mejlowo wypłacili 2x 600 euro.
Zacząłem od tego by dali dane od 'siły wyższej' , a potem powolutku łapałem ich na słówkach i sprzecznościach co parę konsultatów zapewne inaczej mi odpowiadało według ich widzimisie


Hej, a jaki był powód opóźnienia? Mi nic nie chcą wypłacić (a lądowanie prawie 12 h później) i podają: "In our investigation, we found that your TK1266 Warsaw/Istanbul flight dated November 25th, 2023 was delayed 1 hour 34 minutes; 5 minutes due to unloading the baggage of the passenger who did not apply for baggage matching boarding or who got off the plane after boarding, 35 minutes due to taxi duration, 49 minutes due to operational reasons and 5 minutes due to air traffic control capacity. " - ale nadal utrzymują, że są to powody, na które nie mieli wpływu. Chciałabym ich jakoś przycisnąć.



Nie miałem powodu opóźnienia, lecz odwolany lot z KTW na mniej niż 7 dni przed terminem lotu.
Parę osób z forum tu mi mimo wszystko pomogło z tymi 600 ojro :)

Nie obraź się ale straszny mętlik napisałaś, lot opóźniony o 12h , a podajesz dane gdzie TK Ci odpisuje o 1,34 opóźnienia. Rozumiem że do Stambułu dotarłaś z opóźnieniem 1,34h , a do miejsca docelowego 12h - niż pierwotnie było planowane ?

Tak czy siak - powody które CI podałi nie są siłą wyższą - według mnie :) Dalej bym się z nimi kopał - 5 minut na rozładowanie bagażu że klient sie stawił się przy gejcie ? Tak to można wymieniać wszystko - lącznie z tym że ptak zrobił kupę na szybę pilotowi i trzeba było czyścić okno 10 min + 30 min bo nie mieli płynów.

Trzeba ciskać ich i walczyć o swoje- fakt jest to trudne czasami , ale logicznie trzeba ich 'gasić' , nie zawsze się poddają ale jak jest sie upierdliwym to po miesiącu/dwóch - idzie coś ugrać :)


Mi tak naprawde wpyłacili 2x 600 euro i raz dodatkowe 300 ... bo sie pomylili chyba juz w tych mejlach sami :)
Za bilety dalem 4400 PLN .... a oddali 1500euro = na tamte czasy okolo 6600 PLN
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9549 PostWysłany: 23 Maj 2024 09:25 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 2089
złoty
katka256 napisał(a):
czy ktos wie jaki wpisać swift mbanku do formularza ryanair?
BREXPLPWMBK niby jest taki, ale formularz go nie przyjmuje


Korzystam nieraz z tych dwóch:
BREXPLPWXXX
BREXPLPWMBK
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9550 PostWysłany: 23 Maj 2024 19:00 

Rejestracja: 05 Mar 2017
Posty: 1536
srebrny
@walerek
weszło to BREXPLPW
_________________
Wszak istnieje coś takiego jak zarażenie podróżą i jest to rodzaj choroby w gruncie rzeczy nieuleczalnej
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9551 PostWysłany: 27 Maj 2024 10:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Cze 2012
Posty: 796
Loty: 177
Kilometry: 260 908
srebrny
Corendon błyskawicznie odrzucił moje roszczenie z powodu opóźnienia o 3:10h na trasie KTW-AYT, pisząc że jako linii tureckiej ich te przepisy nie obowiązują. Dobrze rozumiem że nie mają racji i trzeba się odwoływać/skorzystać z pośrednika?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9552 PostWysłany: 27 Maj 2024 10:55 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9357
srebrny
Corendon nie ma oddziału w Polsce, więc chyba nikt się nie podejmie.
Góra
 Profil Relacje PM off
lukket lubi ten post.
 
      
#9553 PostWysłany: 27 Maj 2024 10:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Cze 2012
Posty: 796
Loty: 177
Kilometry: 260 908
srebrny
Czyli nie ma na nich sposobu żeby zapłacili?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9554 PostWysłany: 27 Maj 2024 11:04 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9357
srebrny
Popytaj pośredników.
Góra
 Profil Relacje PM off
lukket lubi ten post.
 
      
#9555 PostWysłany: 27 Maj 2024 18:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Sty 2015
Posty: 220
Loty: 115
Kilometry: 260 313
niebieski
Nie znalazłam nic podobnego, więc zapytam. Lot powrotny na trasie MRU-NBO-LHR. Przewoźnik Kenya Airways.
2 dni przed lotem dostałam info że lot MRU-NBO został skasowany i bilet przebukowany zostal na nastepny lot tak, że pierwszy odcinek zaczynał się 16h później niż pierwotnie, a do LHR dotarliśmy o równo 24h później niż pierwotnie mieliśmy dotrzeć. Przez całą akcję konieczny był dodatkowy nocleg plus nowy bilet z Londynu do Polski. Wiem, że linia nie europejska, ale zapytam: może macie pomysł czy da się coś ugrać w takiej sytuacji??
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9556 PostWysłany: 27 Maj 2024 21:34 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 8035
srebrny
Jeśli masz do nich kontakt to możesz napisać. Mała szansa by coś konkretnego uzyskać,ale czasem jakiś voucher mogą zaproponować w ramach dobrej woli.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9557 PostWysłany: 28 Maj 2024 17:10 

Rejestracja: 30 Mar 2013
Posty: 19
Loty: 38
Kilometry: 64 739
-- 28 Maj 2024 16:10 --

szpaczny napisał(a):
CHOPka napisał(a):
szpaczny napisał(a):
Ja bym się kopał z koniem.
Turkish Airways też mi pisało na starcie o sile wyższej a po 1,5 miesiąca kopania się z nimi mejlowo wypłacili 2x 600 euro.
Zacząłem od tego by dali dane od 'siły wyższej' , a potem powolutku łapałem ich na słówkach i sprzecznościach co parę konsultatów zapewne inaczej mi odpowiadało według ich widzimisie


Hej, a jaki był powód opóźnienia? Mi nic nie chcą wypłacić (a lądowanie prawie 12 h później) i podają: "In our investigation, we found that your TK1266 Warsaw/Istanbul flight dated November 25th, 2023 was delayed 1 hour 34 minutes; 5 minutes due to unloading the baggage of the passenger who did not apply for baggage matching boarding or who got off the plane after boarding, 35 minutes due to taxi duration, 49 minutes due to operational reasons and 5 minutes due to air traffic control capacity. " - ale nadal utrzymują, że są to powody, na które nie mieli wpływu. Chciałabym ich jakoś przycisnąć.



Nie miałem powodu opóźnienia, lecz odwolany lot z KTW na mniej niż 7 dni przed terminem lotu.
Parę osób z forum tu mi mimo wszystko pomogło z tymi 600 ojro :)

Nie obraź się ale straszny mętlik napisałaś, lot opóźniony o 12h , a podajesz dane gdzie TK Ci odpisuje o 1,34 opóźnienia. Rozumiem że do Stambułu dotarłaś z opóźnieniem 1,34h , a do miejsca docelowego 12h - niż pierwotnie było planowane ?

Tak czy siak - powody które CI podałi nie są siłą wyższą - według mnie :) Dalej bym się z nimi kopał - 5 minut na rozładowanie bagażu że klient sie stawił się przy gejcie ? Tak to można wymieniać wszystko - lącznie z tym że ptak zrobił kupę na szybę pilotowi i trzeba było czyścić okno 10 min + 30 min bo nie mieli płynów.

Trzeba ciskać ich i walczyć o swoje- fakt jest to trudne czasami , ale logicznie trzeba ich 'gasić' , nie zawsze się poddają ale jak jest sie upierdliwym to po miesiącu/dwóch - idzie coś ugrać :)


Mi tak naprawde wpyłacili 2x 600 euro i raz dodatkowe 300 ... bo sie pomylili chyba juz w tych mejlach sami :)
Za bilety dalem 4400 PLN .... a oddali 1500euro = na tamte czasy okolo 6600 PLN


Hej, nie doprecyzowałam. Tak - lecąc do Bangkoku przez Stambuł, było opóźnienie na trasie Warszawa - Stambuł, przez co nie zdążyłam na przesiadkę i wrzucili mnie na późniejszy lot ze Stambułu. Docelowo byłam ok. 12 h później w Bangkoku niż to miałam zaplanowane. W ostatnim mailu napisałam im, że powody, które podali, były z ich winy i znowu odpisali:
"We are sorry for the adverse effect of this irregularity that has happened beyond our control on your flight plan.



We have reviewed your previous feedback at your request. In our controls, we have determined that the processes and evaluation process for your past feedback comply with all rules and practices.



According to the European Union Regulation (EC) No. 261/2004, airlines are not obliged to pay compensation where flight disruption has been caused by events outside their control. Therefore, unfortunately we cannot meet your claim for compensation."

Cieszę się, że udało Ci cię coś u nich wywalczyć, też będę dalej próbować, ale nie wiem już jakich użyć argumentów w mailach.

-- 28 Maj 2024 16:10 --

szpaczny napisał(a):
CHOPka napisał(a):
szpaczny napisał(a):
Ja bym się kopał z koniem.
Turkish Airways też mi pisało na starcie o sile wyższej a po 1,5 miesiąca kopania się z nimi mejlowo wypłacili 2x 600 euro.
Zacząłem od tego by dali dane od 'siły wyższej' , a potem powolutku łapałem ich na słówkach i sprzecznościach co parę konsultatów zapewne inaczej mi odpowiadało według ich widzimisie


Hej, a jaki był powód opóźnienia? Mi nic nie chcą wypłacić (a lądowanie prawie 12 h później) i podają: "In our investigation, we found that your TK1266 Warsaw/Istanbul flight dated November 25th, 2023 was delayed 1 hour 34 minutes; 5 minutes due to unloading the baggage of the passenger who did not apply for baggage matching boarding or who got off the plane after boarding, 35 minutes due to taxi duration, 49 minutes due to operational reasons and 5 minutes due to air traffic control capacity. " - ale nadal utrzymują, że są to powody, na które nie mieli wpływu. Chciałabym ich jakoś przycisnąć.



Nie miałem powodu opóźnienia, lecz odwolany lot z KTW na mniej niż 7 dni przed terminem lotu.
Parę osób z forum tu mi mimo wszystko pomogło z tymi 600 ojro :)

Nie obraź się ale straszny mętlik napisałaś, lot opóźniony o 12h , a podajesz dane gdzie TK Ci odpisuje o 1,34 opóźnienia. Rozumiem że do Stambułu dotarłaś z opóźnieniem 1,34h , a do miejsca docelowego 12h - niż pierwotnie było planowane ?

Tak czy siak - powody które CI podałi nie są siłą wyższą - według mnie :) Dalej bym się z nimi kopał - 5 minut na rozładowanie bagażu że klient sie stawił się przy gejcie ? Tak to można wymieniać wszystko - lącznie z tym że ptak zrobił kupę na szybę pilotowi i trzeba było czyścić okno 10 min + 30 min bo nie mieli płynów.

Trzeba ciskać ich i walczyć o swoje- fakt jest to trudne czasami , ale logicznie trzeba ich 'gasić' , nie zawsze się poddają ale jak jest sie upierdliwym to po miesiącu/dwóch - idzie coś ugrać :)


Mi tak naprawde wpyłacili 2x 600 euro i raz dodatkowe 300 ... bo sie pomylili chyba juz w tych mejlach sami :)
Za bilety dalem 4400 PLN .... a oddali 1500euro = na tamte czasy okolo 6600 PLN


Hej, nie doprecyzowałam. Tak - lecąc do Bangkoku przez Stambuł, było opóźnienie na trasie Warszawa - Stambuł, przez co nie zdążyłam na przesiadkę i wrzucili mnie na późniejszy lot ze Stambułu. Docelowo byłam ok. 12 h później w Bangkoku niż to miałam zaplanowane. W ostatnim mailu napisałam im, że powody, które podali, były z ich winy i znowu odpisali:
"We are sorry for the adverse effect of this irregularity that has happened beyond our control on your flight plan.



We have reviewed your previous feedback at your request. In our controls, we have determined that the processes and evaluation process for your past feedback comply with all rules and practices.



According to the European Union Regulation (EC) No. 261/2004, airlines are not obliged to pay compensation where flight disruption has been caused by events outside their control. Therefore, unfortunately we cannot meet your claim for compensation."

Cieszę się, że udało Ci cię coś u nich wywalczyć, też będę dalej próbować, ale nie wiem już jakich użyć argumentów w mailach.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9558 PostWysłany: 29 Maj 2024 18:35 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2432
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Jeśli linia twierdzi, że wystąpiły nadzwyczajne okoliczności, to występują największe szanse na odszkodowanie, bo w innym przypadku podałaby konkretny powód.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#9559 PostWysłany: 29 Maj 2024 23:31 

Rejestracja: 17 Sty 2024
Posty: 292
lukket napisał(a):
Corendon błyskawicznie odrzucił moje roszczenie z powodu opóźnienia o 3:10h na trasie KTW-AYT, pisząc że jako linii tureckiej ich te przepisy nie obowiązują. Dobrze rozumiem że nie mają racji i trzeba się odwoływać/skorzystać z pośrednika?


No według mnie nie mają racji, ponieważ samolot startował z Unii Europejskiej, a wtedy nie ma znaczenia, skąd są linie lotnicze.
Góra
 Profil Relacje PM off
maxima uważa post za pomocny.
 
      
#9560 PostWysłany: 30 Maj 2024 00:35 

Rejestracja: 04 Cze 2012
Posty: 4599
Loty: 510
Kilometry: 1 112 648
srebrny
Lufa lot LH1351 WAW-FRA. Podobno podczas lądowania w WAW samolot zderzył się z ptakiem. Z powodu opóźnienia przepadł mi kolejny lot, a do celu doleciałam z 12h opóźnieniem.
Cytuj:
Nie jesteśmy w stanie spełnić prośby o odszkodowanie. Przyczyną opóźnienia lotu było uderzenie ptaka. Problem ten jest rzadki i nie mogliśmy go przewidzieć ani uniknąć. Mimo że usunęliśmy problem tak szybko, jak to możliwe, nie byliśmy w stanie uniknąć opóźnienia.

Nie jest to cała prawda.
Boarding miał być o 19, potem o 19:35, potem o 20:05. Zaczął się faktycznie tuż przed 20. Gdy wszyscy pax byli w samolocie kapitan poinformował, że nie możemy lecieć, bo technik, który podpisywał protokół nie ma ważnej licencji. Wiec albo na szybko znajdą kogoś z ważnymi papierami na miejscu, albo trzeba będzie kogoś ściągać.
Kogoś znaleźli po ok 20min. Ale z powodu ruchu musieliśmy czekać. W efekcie samolot wystartował o 21.34.
Mój kolejny lot z FRA mial odlot 21:55.
Pytanie co z tym zrobić i czy jest szansa na odszkodowanie. Gdyby nie akcja z mechanikiem być może udałoby się zdarzyć na przesiadkę.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10271 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 475, 476, 477, 478, 479, 480, 481 ... 514  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group