Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Podstawowe informacje na temat lotów opóźnionych, odwołanych, overbookingu i odszkodowań:

https://konsument.gov.pl/opozniony-odwolany-lot/

[b]Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot

wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Linki do wniosków o odszkodowanie najpopularniejszych linii latających z PL:
LOT
https://www.lot.com/pl/pl/centrum-pomoc ... po-podrozy
Lufthansa
https://www.lufthansa.com/us/en/fast-compensation
Air Dolomiti
https://hda_s_form.airdolomiti.it/Custo ... @item-4--1
Austrian
https://www.austrian.com/xx/en/footer-p ... ities.html
Swiss
https://www.swiss.com/de/en/customer-su ... gularities
Brussels
https://www.brusselsairlines.com/fr/en/ ... ncellation
Turkish
https://feedback.turkishairlines.com/en ... -selection
Air France KLM
https://wwws.airfrance.pl/claim
https://www.klm.co.uk/claim
British Airways
https://www.britishairways.com/travel/f ... select/dcd
Enter Air
https://reklamacje.enterair.pl/#/flightcomplaint

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10271 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 492, 493, 494, 495, 496, 497, 498 ... 514  Następna
Autor Wiadomość
#9881 PostWysłany: 14 Lis 2024 22:15 

Rejestracja: 14 Lis 2024
Posty: 1
Czekam już prawie dwa miesiące na odpowiedź od Smartwings. Czytam jak szybko otrzymaliście odszkodowanie i coraz czarniej to widzę w naszym przypadku.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Relaks na Wyspach Zielonego Przylądka 🏝️🎄 Wczasy w 5* hotelu z all inclusive za 4480 PLN 😎 Relaks na Wyspach Zielonego Przylądka 🏝️🎄 Wczasy w 5* hotelu z all inclusive za 4480 PLN 😎
City break w Portugalii 🌅🏖️ Relaks w Algarve (z weekendem) za 809 PLN 😍 City break w Portugalii 🌅🏖️ Relaks w Algarve (z weekendem) za 809 PLN 😍
#9882 PostWysłany: 22 Lis 2024 08:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Maj 2018
Posty: 3111
złoty
Proszę o krotkie potwierdzenie czy moje przypuszczenia są właściwe. Miałem loty EU-Non EU z KQ. Opóźnienie na przylocie 5.5h ale konstrukcja następująca na jednym bilecie KQ: AMS-NBO-JNB. AMS-JNB spóźniony o 1.5h bez podania przyczyny ( stał na płycie z ludźmi na pokładzie a kapitan nie powiedział słowem dlaczego stoi) skutkujące nie złapaniem NBO-JNB i przebukowaniem na kolejny lot 5.5h później. Rozumiem że w tym wypadku nie liczy się knstrukcja z punktu A do B tylko ten jeden odcinek NBO-JNB który jest poza EU i na EU261 się nie powołam?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9883 PostWysłany: 22 Lis 2024 12:00 

Rejestracja: 17 Sty 2024
Posty: 292
Ani tak, ani tak. Liczy się AMS-JNB. Istotne jest to, z jakim opóźnieniem dotarłeś do JNB w porównaniu do pierwotnego planu podróży. Teoretycznie mogła wystąpić sytuacja niejako odwrotna do Twojego toku myślenia, że do NBO dotarłbyś > 3 h później, nić planowano. Ale na odcinku NBO-JNB mogłoby to zostać nadrobione i w JNB byłbyś z opóźnieniem < 3 h. Wtedy nie dostałbyś odszkodowania.

Możesz się powołać na EU261, o ile do JNB dotarłeś > 3 h później. Pozostaje jeszcze kwestia przyczyny opóźnienia, ale to już sprawa indywidualna.
Góra
 Profil Relacje PM off
Flyguy uważa post za pomocny.
 
      
#9884 PostWysłany: 22 Lis 2024 16:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Maj 2018
Posty: 3111
złoty
Dzięki, czyli zawsze liczy się ostateczny czas dotarcia na miejsce bez względu czy odcinki są już poza EU.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9885 PostWysłany: 22 Lis 2024 16:51 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 8035
srebrny
Jeśli bilety są na jednej rezerwacji to tak.
Góra
 Profil Relacje PM off
Flyguy uważa post za pomocny.
 
      
#9886 PostWysłany: 28 Lis 2024 14:50 

Rejestracja: 28 Lis 2024
Posty: 1
Cześć,

W Sierpniu leciałem linia Lufthansa z Colombo do Warszawy (Colombo - Mombaj - Monachium - Warszawa) - całość trasy na samym dole.

Przylot miałem mieć o 8:25 do Warszawy, a finalnie przyleciałem o godzinie 12:39. Spóźnienie było spowodowane spóźnieniem lotu na trasie Mombaj - Monachium o prawie 3h, w wyniku czego Lufthansa musiała mi przebookować kolejny lot z Monachium do Warszawy.

Luft na początku stwierdził, że wina była po stronie Srilankan Airlines który był operatorem lotu Colombo - Mombaj, ale tutaj spóźnienie wyniosło godzinę i nie wpłynęło na dalszą podróż (było dość czasu na przesiądke). Po moim odwołaniu twierdzi teraz, że spóźnienie lotu z Mombaju było spowodowane przez "ograniczenia ze strony służb kontroli ruchu lotniczego" - tutaj istotne, że pierwszą skargę złożyłem 25 sierpnia i pierwszą odpowiedź otrzymałem 4 października tj. po 30 dniach. Napisałem już maila do DGCA oraz lotniska w Bombaju z pytaniem czy faktycznie takie problemy w tym dniu wystąpiły.

Chciałem was dopytać do kogo powinieniem zgłaszać wniosek o skargę na naruszenie przepisów rozporządzenia 261/2004/WE? Powinien to być ULC i jako numer lotu podany lot z Monachium do Warszawy czy niemiecki Luftfahrt-Bundesamt (LBA) z uwagi na to, że pierwsze lądowanie w Europie było właśnie w Niemczech (i tutaj podać lot z Bombaju do Monachium?)?


Całość trasy:

Lot UL 143 (SriLankan Airlines):

Trasa: Colombo – Bombaj
Planowany czas odlotu: 24 sierpnia, godz. 17:20 UTC
Faktyczny czas odlotu: 24 sierpnia, godz. 18:30 UTC
Planowany czas przylotu: 24 sierpnia, godz. 19:50 IST
Faktyczny czas przylotu: 24 sierpnia, godz. 21:12 IST

Lot LH 767 (Lufthansa):

Trasa: Bombaj – Monachium
Planowany czas odlotu: 25 sierpnia, godz. 00:55 IST
Faktyczny czas odlotu: 25 sierpnia, godz. 03:06 IST
Planowany czas przylotu: 25 sierpnia, godz. 05:55 CEST
Faktyczny czas przylotu: 25 sierpnia, godz. 07:46 CEST

Z powodu opóźnienia lotu LH 767 nie zdążyłem na kolejny zaplanowany lot z Monachium do Warszawy.

Pierwotny lot LH 1610 (Lufthansa):

Planowany czas odlotu: 25 sierpnia, godz. 06:55 CEST
Faktyczny czas odlotu: 25 sierpnia, godz. 06:59 CEST
Planowany czas przylotu: 25 sierpnia, godz. 08:15 CEST

Przebookowany lot LH 1612 (Lufthansa): (Ze względu na opóźnienie lotu LH 767 zostałem przebookowany na późniejszy lot z Monachium do Warszawy)

Planowany czas odlotu: 25 sierpnia, godz. 11:00 CEST
Faktyczny czas odlotu: 25 sierpnia, godz. 11:28 CEST
Planowany czas przylotu: 25 sierpnia, godz. 12:30 CEST
Faktyczny czas przylotu: 25 sierpnia, godz. 12:39 CEST
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9887 PostWysłany: 29 Lis 2024 10:35 

Rejestracja: 14 Cze 2023
Posty: 39
Dostępne dane pokazują, że coś tam się działo wtedy na lotnisku - prawie wszystkie samoloty opóźnione:
https://www.flightera.net/en/airport/Mu ... 20%2000_00?

Twój lot z opóźnieniem odjechał już od gate-u a potem jeszcze 30 minut minęło do odlotu:
https://www.flightaware.com/live/flight ... /VABB/EDDM
Na czas kołowania to najczęściej linie nie mają wpływu.

Masz jakieś dowody, powody, żeby twierdzić, że opóźnienie mogło być uniknięte przez linię lotniczą?
Opóźnienie było spore i też dużo Ci zabrakło do przesiadki - nawet gdyby przyczyna leżała zarówno po stronie linii jak i decyzji ATC to jednak wygląda, że większość była poza kontrolą linii.
Niestety to lotnisko słynie z opóźnieniem :( Jedna droga startowa... A nowe lotnisko w budowie.

ULC możesz sobie podarować - strata dużej ilości czasu i żadna pomoc.
Możesz rozważyć pośredników/sąd ale nie widzę dużych szans.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9888 PostWysłany: 15 Gru 2024 10:58 

Rejestracja: 01 Wrz 2015
Posty: 7
Podbijam post z moim pytaniem. Czy warto w takim temacie powalczyć z LOT?

kamilxx napisał(a):
Hej, za opóźnienie ponad 4h na trasie GDA-WAW-WRO LOTem dostałem taką odpowiedź po złożeniu na ich stronie wniosku o odszkodowanie:

"Uprzejmie wyjaśniamy, że przyczyną nieregularności ww. rejsu były ograniczenia ruchowe związane z przepustowością przestrzeni powietrznej wprowadzone przez Służby Kontroli Lotów. Okoliczności takie traktowane są jako nadzwyczajne, niezawinione przez przewoźnika i jako takie wyłączają one jego odpowiedzialność w zakresie wypłaty odszkodowania.
Z przykrością przekazujemy, iż w świetle powyższego brak jest podstaw do rozpatrzenia reklamacji zgodnie z oczekiwaniem.
Wyrażamy nadzieję, że mimo zaistniałego zdarzenia Pana przyszłe podróże lotnicze dostarczą wyłącznie miłych i satysfakcjonujących wrażeń"


Kilka razy na tej trasie już uzyskałem odszkodowanie za opóźnienie, ale jeszcze nigdy nie dostałem takich argumentów. Pytanie czy to typowy argument na "odczep się", czy rzeczywiście powód aby nie wypłacić pieniędzy? Ewentualnie jak na to odpowiedzieć?
Dzięki za sugestie!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9889 PostWysłany: 15 Gru 2024 11:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 2614
srebrny
@kamilxx Niespełna 500 stron tego wątku pomoże Ci podjąć decyzję odnośnie dalszych kroków, nie musisz się przypominać co dwa miesiące.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#9890 PostWysłany: 20 Gru 2024 20:03 

Rejestracja: 06 Gru 2011
Posty: 58
Witam.
Lot powrotny LOT-em MIA-WAW-KTW.
Wystartowaliśmy 18.12.24 z Miami (LO30) z 2h opóźnieniem, wylądowaliśmy o 13:18 (planowo 11:45). Samolot do Katowic (LO3883) miałem o 13:30 nie poczekał na nas (rzeczywisty czas odlotu 13:41) miał planowany przylot do KTW 14:20. Na lotnisku w WAW linia dała mi bilet na LO3885 do KTW na 16:55, przylot do KTW nastąpił o 17:47. To jest więcej niż 3h od pierwotnego lotu. Czy w takim wypadku przysługuje odszkodowanie, jeśli tak to 250E licząc tylko za lot WAW-KTW, czy 600e jako, że podróż zaczynała się w MIA. W komunikatach w MIA podawali, że lot jest opóźniony w związku z przygotowaniem samolotu i wsiedliśmy do samolotu z opóźnieniem 1h, potem drodze do startu kolejną 1h. Jak sprawdzałem to pod bramką w WAW byłem o 13:45, więc samolot dużo na pasażerów nie musiałby czekać.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Aramise lubi ten post.
 
      
#9891 PostWysłany: 20 Gru 2024 20:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011
Posty: 2098
złoty
Macie umowę na dostarczenie Cię do Katowic z Miami o określonej godzinie, więc
Nospin napisał(a):
600e jako, że podróż zaczynała się w MIA.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9892 PostWysłany: 20 Gru 2024 20:27 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 5517
złoty
Jest jeszcze kwestia opóźnienia między 3 a 4 godziny.
Wyrok sądu o należnym 50% odszkodowania czyli 300 euro

https://aircash4u.pl/obnizenie-odszkodo ... r-300-eur/

Linia może i przeważnie obniża


Ostatnio edytowany przez dg72, 20 Gru 2024 20:34, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
katka256 uważa post za pomocny.
 
      
#9893 PostWysłany: 20 Gru 2024 20:29 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 8035
srebrny
Możliwe zmniejszenie odszkodowania o 50% z racji lotu międzykontynentalnego i opóźnienia łącznie < 4 h
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9894 PostWysłany: 21 Gru 2024 13:45 

Rejestracja: 14 Cze 2023
Posty: 39
I powodzenie z LOT-em. Ostatnio czekałem ponad 2 miesiące na odpowiedź nijak się mającą do zgłoszenia. Na infolinii jedyne co możesz usłyszec to słowa przeprosin za długi czas odpowiedzi na reklamacje.
Jak znam życie to dostaniesz na początku odmowę ponieważ powołają się na dłuższe oczekiwanie na start/kołowanie co jest poza ich kontrolą.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9895 PostWysłany: 22 Gru 2024 16:21 

Rejestracja: 29 Mar 2012
Posty: 64
Hej, czy ktoś wie jak uzyskać informacje o przyczynach przekierowania lotu na inne lotnisko co zaowocowało sporym ponad 5h opóźnieniem? 13 września lot z Pekinu do Warszawy CA737 został po dwóch krótkich próba
ch zniznia przekierowany do Berlina. W Berlinie od razu sprawdziłem czy Okęcie przyjmowali samoloty i wszystkie inne samoloty wylądowały bez zakłóceń. Mam nagrana mapkę pogodowa z windy.com która pokazuje że warunki były doskonale do ładowania. Airchina twierdzi że nie mogli wylądować nie podając argumentów.

Jakieś porady do kogo uderzyć? Unikam pośredników. Nasza grupa miała 9 osób. Więc w grę wchodzi sporą sumka
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9896 PostWysłany: 22 Gru 2024 16:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Wrz 2011
Posty: 3482
HON fly4free
Nie jestem wybitnym specjalistą w temacie UE261, ale czy za opóźnienie na locie spoza UE do EU linią spoza EU nie przysługuje odszkodowanie?
Góra
 Profil Relacje PM off
Kothson lubi ten post.
 
      
#9897 PostWysłany: 22 Gru 2024 16:40 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 4087
platynowy
Jeśli żaden odcinek nie był wykonywany przewoźnikiem z UE to kaski niestety nie będzie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9898 PostWysłany: 22 Gru 2024 18:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 2614
srebrny
xpictianoc napisał(a):
Jakieś porady do kogo uderzyć?

Uderzyć do Media Expert po nową myszkę i przewinąć na górę tej strony.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
10 ludzi lubi ten post.
 
      
#9899 PostWysłany: 23 Gru 2024 02:40 

Rejestracja: 17 Sty 2024
Posty: 292
xpictianoc napisał(a):
Jakieś porady do kogo uderzyć? Unikam pośredników. Nasza grupa miała 9 osób. Więc w grę wchodzi sporą sumka


A jak tą sumkę wyliczyłeś i na podstawie którego przepisu? Wiesż, że 261 tutaj nie wchodzi w grę?
Góra
 Profil Relacje PM off
Mar77 lubi ten post.
 
      
#9900 PostWysłany: 25 Gru 2024 06:34 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 11
Mam pytanie, bo nie jest to dla mnie do końca oczywiste ;)

Dostałem dzisiaj informację, że mój lot z ICN do CKG został odwołany i z automatu dostałem lot następnego dnia.

Wylatywałem z Budapesztu, cała podróż na jednym bilecie, a odcinek ICN>CKG to 1 odcinek w ramach podróży powrotnej – 2 to CKG>BUD, zmiany dokonali mniej niż 14 dni przed wylotem – jak myślicie, jaka jest szansa na odszkodowanie?

Dzięki z góry za pomoc!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10271 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 492, 493, 494, 495, 496, 497, 498 ... 514  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group