Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Podstawowe informacje na temat lotów opóźnionych, odwołanych, overbookingu i odszkodowań:

https://konsument.gov.pl/opozniony-odwolany-lot/

[b]Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot

wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Linki do wniosków o odszkodowanie najpopularniejszych linii latających z PL:
LOT
https://www.lot.com/pl/pl/centrum-pomoc ... po-podrozy
Lufthansa
https://www.lufthansa.com/us/en/fast-compensation
Air Dolomiti
https://hda_s_form.airdolomiti.it/Custo ... @item-4--1
Austrian
https://www.austrian.com/xx/en/footer-p ... ities.html
Swiss
https://www.swiss.com/de/en/customer-su ... gularities
Brussels
https://www.brusselsairlines.com/fr/en/ ... ncellation
Turkish
https://feedback.turkishairlines.com/en ... -selection
Air France KLM
https://wwws.airfrance.pl/claim
https://www.klm.co.uk/claim
British Airways
https://www.britishairways.com/travel/f ... select/dcd
Enter Air
https://reklamacje.enterair.pl/#/flightcomplaint

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10272 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 489, 490, 491, 492, 493, 494, 495 ... 514  Następna
Autor Wiadomość
#9821 PostWysłany: 06 Paź 2024 23:10 

Rejestracja: 06 Paź 2024
Posty: 1
Dzień dobrywieczór,
miałem nieprzyjemność mieć niedoszły lot Ryanairem z Eindhoven do Londynu, wszystkie loty odwołane z powodu awarii systemu informatycznego, a następnego dnia miałem z Londynu lot na druga półkulę, więc się wykosztowałem (pociąg do Amsterdamu i tam drogi samolot do Londynu), aby dolecieć.
Ryanair oczywiście odmówił odszkodowania, bo to nie jego wina, ale jak to właściwie jest, czy nie można tego odszkodowania dochodzić inną drogą, jeśli nie od linii to od operatora lotniska?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
W stronę słońca! ☀️🏖️ Tanie okołoweekendowe loty na Cypr od 179 PLN 😍🌊 W stronę słońca! ☀️🏖️ Tanie okołoweekendowe loty na Cypr od 179 PLN 😍🌊
Egipt all inclusive 🎄🏝️ 4* resort przy plaży w Marsa Alam za 1880 PLN Egipt all inclusive 🎄🏝️ 4* resort przy plaży w Marsa Alam za 1880 PLN
#9822 PostWysłany: 06 Paź 2024 23:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Sty 2017
Posty: 2701
HON fly4free
Są różne systemy informatyczne. To nie jest siła wyższa ale był to generalnie błąd ludzki. Co prawda nie pracownika linii, ale to już linia niech sobie dochodzi odszkodowania od swojego dostawcy systemu,

Złóż skargę tutaj, o zwrot kosztów nowej podróży do Londynu i oszkodowanie:
https://e-loket.ilent.nl/formulier/en-G ... _Inleiding
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9823 PostWysłany: 09 Paź 2024 16:10 

Rejestracja: 01 Wrz 2015
Posty: 7
Hej, za opóźnienie ponad 4h na trasie GDA-WAW-WRO LOTem dostałem taką odpowiedź po złożeniu na ich stronie wniosku o odszkodowanie:

"Uprzejmie wyjaśniamy, że przyczyną nieregularności ww. rejsu były ograniczenia ruchowe związane z przepustowością przestrzeni powietrznej wprowadzone przez Służby Kontroli Lotów. Okoliczności takie traktowane są jako nadzwyczajne, niezawinione przez przewoźnika i jako takie wyłączają one jego odpowiedzialność w zakresie wypłaty odszkodowania.
Z przykrością przekazujemy, iż w świetle powyższego brak jest podstaw do rozpatrzenia reklamacji zgodnie z oczekiwaniem.
Wyrażamy nadzieję, że mimo zaistniałego zdarzenia Pana przyszłe podróże lotnicze dostarczą wyłącznie miłych i satysfakcjonujących wrażeń"


Kilka razy na tej trasie już uzyskałem odszkodowanie za opóźnienie, ale jeszcze nigdy nie dostałem takich argumentów. Pytanie czy to typowy argument na "odczep się", czy rzeczywiście powód aby nie wypłacić pieniędzy? Ewentualnie jak na to odpowiedzieć?
Dzięki za sugestie!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9824 PostWysłany: 15 Paź 2024 12:56 

Rejestracja: 14 Lis 2017
Posty: 2
Hej,

Miałem lecieć Lufthansą z Madrytu do Krakowa z przesiadką w Monachium 16 sierpnia. Z powodu blisko 3-godzinnego opóźnienia wylotu samolotu z Madrytu do Monachium nie zdążyłem na samolot do Krakowa (wszystko na jednym bilecie). Lufthansa przebookowała mi lot na 17 sierpnia wobec czego zamiast wylądować w Krakowie 16 sierpnia o 23:20 spędziłem noc na lotnisku i dotarłem na lotnisko docelowe w Krakowie z 9.5 godzinnym opóźnieniem.

Jak rozumiem należy się w takim przypadku odszkodowanie od Lufthansy w kwocie 400 EUR (odległość pomiędzy lotniskiem początkowym (Madryt) a końcowym (Kraków) to >1500 kilometrów.

20 sierpnia złożyłem poprzez formularz na portalu Lufthansy wniosek o odszkodowanie z powodu opóźnienia lotu i zwrot wydatków poniesionych na lotnisku w Monachium. Minęły blisko 2 miesiące a nie otrzymałem od Lufthansy żadnej odpowiedzi - zarówno na wniosek jak i mailowe przypomnienia. Na infolinii również nie otrzymałem żadnej informacji.

Czy jest to standardowa praktyka Lufthansy że ich odpowiedź i zrealizowanie roszczeń trwa tak długo? Czy można w jakikolwiek sposób to przyspieszyć? Jakiś wniosek do ULC bądź alternatywny kontakt z Lufthansą niż email oraz formularz na stronie? Może jakiś list polecony z potwierdzeniem odbioru? Chciałbym uniknąć serwisu firm pośredniczących gdyż sprawa wydaje się dość prosta - natomiast brak odpowiedzi Lufthansy jest zastanawiający (mają chyba 30 dni na odpowiedź prawda?)

Pozdrawiam.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9825 PostWysłany: 21 Paź 2024 17:54 

Rejestracja: 26 Lut 2022
Posty: 26
Witam

Proszę o szybką odpowiedź

Opóźnił mi się lot i nie zdążyłem na przesiadkę więc przebukowali mi bilety i tutaj wiem że nie będę w miejscu docelowym ponad 3 godziny więc należne jest odszkodowanie.
Teraz dostałem smsa ( na ponad 2 godziny przed kolejnym lotem ) że ten nowy lot też będzie opóźniony przez co nie zdążę na pewno na kolejną przesiadkę. Będzie to już w nocy (brak innych lotów)
Czy w tej sytuacji znowu należy się odszkodowanie + hotel i transport ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9826 PostWysłany: 21 Paź 2024 18:02 

Rejestracja: 14 Cze 2023
Posty: 39
To czy należy się odszkodowanie zależy od przyczyny opóźnienia. Liczy się czas dotarcia do miejsca docelowego w stosunku do pierwotnego planu. A hotel i jedzenie to inna sprawa i linia powinna to pokryć.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9827 PostWysłany: 21 Paź 2024 18:17 

Rejestracja: 26 Lut 2022
Posty: 26
Rozumiem , ale nie ma to znaczenia że to już drugi raz w ciągu dnia ?
Przebukowany bilet i znów to samo ?
I czy nie ma znaczenia że otrzymałem informację o opóźnienie na ponad 2h wcześniej ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9828 PostWysłany: 21 Paź 2024 18:20 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9357
srebrny
Raz piszesz o miejscu docelowym, a raz o kolejnej przesiadce. To jak jest?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9829 PostWysłany: 21 Paź 2024 19:25 

Rejestracja: 26 Lut 2022
Posty: 26
Miejscem docelowym jest Tallin do którego nie dotarłem na czas miałem pierwotnie być tam o 12 w południe. Teraz jestem wciąż w Monachium i przebukowali mi lot na wieczorne godziny do Tallina przez Rygę (przesiadka 40 min). Już wiadomo że opóźniony do Rygi jest o 35 minut więc nie zdążę się przesiąść - tak jest .
;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9830 PostWysłany: 21 Paź 2024 19:28 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9357
srebrny
No to odpowiedź masz w #9817
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9831 PostWysłany: 21 Paź 2024 19:54 

Rejestracja: 26 Lut 2022
Posty: 26
Czyli gdzie ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9832 PostWysłany: 21 Paź 2024 20:05 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9357
srebrny
To ten post:
Cytuj:
To czy należy się odszkodowanie zależy od przyczyny opóźnienia. Liczy się czas dotarcia do miejsca docelowego w stosunku do pierwotnego planu. A hotel i jedzenie to inna sprawa i linia powinna to pokryć.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9833 PostWysłany: 21 Paź 2024 22:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Gru 2017
Posty: 84
Kamilos91 napisał(a):
Rozumiem , ale nie ma to znaczenia że to już drugi raz w ciągu dnia ?
I czy nie ma znaczenia że otrzymałem informację o opóźnienie na ponad 2h wcześniej ?


Nie ma znaczenia. Powinieneś się dowiedzieć co jest przyczyną danego opóźnienia. Są czasami tzw. nadzwyczajne okoliczności, na które linia lotnicza nie ma wpływu i wtedy odszkodowanie się nie należy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9834 PostWysłany: 21 Paź 2024 22:57 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2433
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Raphael napisał(a):
Bilet wystawiony przez LH (220***), na bilecie zapis linia lotnicza LH operowany przez EN (na wszystkich przelotach). Na przesiadce we FRA lot łapie prawie godzinę opóźnienia, a co za tym idzie nie da rady zdążyć na powrotny do Polski = przebukowanie & hotel i do domu wracam dzień później.
O odszkodowanie powinienem się zwrócić do LH czy EN? Z rozpędu napisałem do LH, przesłali tylko autoodpowiedź "Twoje zapytanie wraz z numerem transakcji Feedback ID [numer] zostało przekazane do naszego Zespołu w celu dalszego rozpatrzenia." Za parę dni będzie 3 tygodnie od zgłoszenia.


Operowany czy wykonywany oznacza, że samolot lata w formule wet lease i odpowiada leasingobiorca czyt. decyduje numer lotu. Inna sytuacja ma miejsce, gdy jest code share.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9835 PostWysłany: 22 Paź 2024 00:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lip 2014
Posty: 1492
Loty: 123
Kilometry: 229 080
srebrny
@ansbach1 to raczej codeshare było - numery lotu i LH, i EN
Załącznik:
lh-en.jpg
lh-en.jpg [ 88.26 KiB | Obejrzany 1258 razy ]

lądowanie 1. lotu na FRA planowe 19:55, faktyczne 20:51, gate arrival (w zasadzie na płycie) 20:57, potem autobus, długi tunel na poziomie U2, zamkniecie bramki na nast. samolot 21:20 ... dotarłem do niej jakoś 21:25 :roll:
...przy okazji: ponad 30 dni od zgłoszenia minęło, a LH (poza nadaniem numeru sprawie) ani me, ani be, ani kukuryku - woda w usta
_________________
Moje relacje: Korea 2024Lobos 2024
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9836 PostWysłany: 22 Paź 2024 08:42 

Rejestracja: 17 Sty 2024
Posty: 293
Kamilos91 napisał(a):
Rozumiem , ale nie ma to znaczenia że to już drugi raz w ciągu dnia ?
Przebukowany bilet i znów to samo ?
I czy nie ma znaczenia że otrzymałem informację o opóźnienie na ponad 2h wcześniej ?


Czas, w którym podano informację o nieprawidłowościach lotu, ma znaczenie przy informacjach o ich odwołaniu, czyli ponad 14 dni, a następnie między 7 a 14 dni, a następnie poniżej 7 dni przed planowaną datą odlotu. Przy informacjach o opóźnieniu ten mechanizm nie działa.

Natomiast to, o czym piszesz, czyli "2 dni w ciągu dnia" miałoby znaczenie, gdyby Ci odwoływali loty lub gdyby Cię nie wpuszczano na pokład, a następnie wyznaczano loty alternatywne, w których następnie występowałyby również nieprawidłowości tj byłyby odwołane, znowu by Cię nie wpuszczono na pokład lub ten lot alternatywny dotarłby na miejsce docelowe z ponad 3 h opóźnieniem, ale tutaj uwaga, w stosunku do planowego czasu lądowania tego planu alternatywnego.

U Ciebie żadna z tych przesłanek nie nastąpiła tzn. nie było planu alternatywnego, wyznaczanego na podstawie art. 8 ust 1 pkt b) lub c), więc cały czas byłeś w ramach planu pierwotnego, więc tak, jak piszą koledzy, porównujesz czas przylotu do miejsca docelowego z planem pierwotnym i jeśli jest ponad 3 h opóźnienia, to sprawdzasz odległość i na tej podstawie domagasz się określonej kwoty odszkodowania. Pozostaje oczywiście kwestia ewentualnego wyłączenia odpowiedzialności przewoźnika.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9837 PostWysłany: 22 Paź 2024 11:29 

Rejestracja: 29 Sie 2020
Posty: 5
Czy w Argentynie istenieje jakies prawo ktore pozwala uzykac odszkodwanie za odwolany lot lub chociaz (co mnie bardziej interesuje) zwrot kosztow poniesionych za zakup innego?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9838 PostWysłany: 22 Paź 2024 20:03 

Rejestracja: 21 Lut 2011
Posty: 1140
Loty: 341
Kilometry: 691 144
złoty
Lufthansa przelała mi odszkodowanie w PLN pomimo, że o to nie prosiłem i wysłałem im informacje, że konto które podałem jest kontem EUR.
Widzę, że kwota jest niższa o około 20EUR na ich kursie (nie wiem skąd go wzieli) plus 55EUR za przewalutowanie w banku.
Tak BTW są jakieś regulacje dotyczące waluty? EU261 mówi jasno o EUR i jakiekolwiek przewalutowanie to dyskusyjny kurs i powinno być robione na życzenie klienta.
Nie miałem z tym wcześniej problemów ani w Ryanie, ani w LOT.
_________________
Image
http://robertsadlowski.com <- zdjęcia i relacje z podróży
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9839 PostWysłany: 22 Paź 2024 20:04 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 4088
platynowy
Trzeba było podać Revo.
Z resztą to dziwne trochę, mi zanim wypłacili odszkodowanie podali kwotę oraz walutę (PLN), wtedy podałem konto w PLN.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9840 PostWysłany: 22 Paź 2024 20:17 

Rejestracja: 21 Lut 2011
Posty: 1140
Loty: 341
Kilometry: 691 144
złoty
Tylko, że ja nie chcę kwoty w PLN. Revolut do przelewów zagranicznych podaje dodatkowo numer banku korespondenta, nie chciało mi się doczytywać co to jest i na wszelki podałem numer konta które już wcześniej podwałem dla innych linii.
Podali mi kwotę w EUR, w ogóle mowy o PLN nie było. Gdy podałem konto podali mi ponownie kwotę w EUR oraz jaki jest ekiwalent w PLN. Zapalila mi sie wtedy lampka, że może chcą w PLN więc poszłą do nich informacja, żeby pamiętali, że konto jest w EUR.
Poszła reklamacja. Widzę, że wcześniej rozmawiałem z LH z pracownikiem zdecydowanie nie z PL, a przelew poszedł z PL.
Zastanawiam się, czy są na to jakieś regulacje.
_________________
Image
http://robertsadlowski.com <- zdjęcia i relacje z podróży
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10272 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 489, 490, 491, 492, 493, 494, 495 ... 514  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: travellista oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group