Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Podstawowe informacje na temat lotów opóźnionych, odwołanych, overbookingu i odszkodowań:

https://konsument.gov.pl/opozniony-odwolany-lot/

[b]Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot

wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Linki do wniosków o odszkodowanie najpopularniejszych linii latających z PL:
LOT
https://www.lot.com/pl/pl/centrum-pomoc ... po-podrozy
Lufthansa
https://www.lufthansa.com/us/en/fast-compensation
Air Dolomiti
https://hda_s_form.airdolomiti.it/Custo ... @item-4--1
Austrian
https://www.austrian.com/xx/en/footer-p ... ities.html
Swiss
https://www.swiss.com/de/en/customer-su ... gularities
Brussels
https://www.brusselsairlines.com/fr/en/ ... ncellation
Turkish
https://feedback.turkishairlines.com/en ... -selection
Air France KLM
https://wwws.airfrance.pl/claim
https://www.klm.co.uk/claim
British Airways
https://www.britishairways.com/travel/f ... select/dcd
Enter Air
https://reklamacje.enterair.pl/#/flightcomplaint

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10271 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 467, 468, 469, 470, 471, 472, 473 ... 514  Następna
Autor Wiadomość
#9381 PostWysłany: 28 Lut 2024 20:01 

Rejestracja: 28 Lut 2024
Posty: 12
Akurat żeby było ciekawiej to LOT nam zwrócił pieniądze za niezrealizowany odcinek Warszawa - Wrocław. Tak więc wg nich z jednej strony odstąpiliśmy od umowy, z drugiej należy nam się zwrot za lot Wawa - Wro, a dodatkowo nie przysługuje nam odszkodowanie. Wszystko co wydarzyło się po przylocie do Warszawy było konsekwencją opóźnienia z winy przewoźnika i dotarcie do jakiegokolwiek celu bez opóźnienia nie było już możliwe.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Relaks na wyspie wiecznej wiosny za 2399 PLN 💚☀️ Loty na Maderę + ⭐⭐⭐⭐ hotel z 🍽 Relaks na wyspie wiecznej wiosny za 2399 PLN 💚☀️ Loty na Maderę + ⭐⭐⭐⭐ hotel z 🍽
HIT❗🔥 Czarterowy lot na grecką wyspę Kos w jedną stronę za 24 PLN 🤯😱 (+ inne propozycje) 😍 HIT❗🔥 Czarterowy lot na grecką wyspę Kos w jedną stronę za 24 PLN 🤯😱 (+ inne propozycje) 😍
#9382 PostWysłany: 28 Lut 2024 20:06 

Rejestracja: 03 Cze 2014
Posty: 898
niebieski
@nihil Spróbuj u pośrednika posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286 Dostałeś odmowę więc w pojedynkę, na stopie reklamacyjnej wiele nie zdziałasz.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9383 PostWysłany: 28 Lut 2024 20:26 

Rejestracja: 18 Maj 2016
Posty: 514
niebieski
nihil napisał(a):
Akurat żeby było ciekawiej to LOT nam zwrócił pieniądze za niezrealizowany odcinek Warszawa - Wrocław. Tak więc wg nich z jednej strony odstąpiliśmy od umowy, z drugiej należy nam się zwrot za lot Wawa - Wro, a dodatkowo nie przysługuje nam odszkodowanie. Wszystko co wydarzyło się po przylocie do Warszawy było konsekwencją opóźnienia z winy przewoźnika i dotarcie do jakiegokolwiek celu bez opóźnienia nie było już możliwe.


Odszkodowanie może przysługiwać w przypadku dotarcia z odpowiednim opóźnieniem do miejsca docelowego.

W rozporządzeniu 261/2004 jest to jasno sprecyzowane:
"„miejsce docelowe” oznacza miejsce lądowania określone
na bilecie przedstawionym na stanowisku kontrolnym lub,
w przypadku lotów lączonych, miejsce lądowania ostat-
niego lotu;"



Ten zwrot (po rezygnacji z dalszej podróży) za niewykorzystany odcinek WAW-WRO też wynika z rozporządzenia 261/2004:

gdy opóźnienie wynosi co najmniej pięć godzin, pomoc
określoną w art. 8 ust. 1 lit. a).


Artykul 8
Prawo do zwrotu należności lub zmiany planu podróży
1. W przypadku odwolania do niniejszego artykulu, pasaże-
rowie mają prawo wyboru pomiędzy:
a)
— zwrotem w terminie siedmiu dni, za pomocą środków
przewidzianych w art. 7 ust. 3, pelnego kosztu biletu
po cenie za jaką zostal kupiony, za część lub części nie
odbytej podróży oraz za część lub części już odbyte,
jeżeli lot nie sluży już dlużej jakiemukolwiek celowi
związanemu z pierwotnym planem podróży pasażera,
wraz z, gdy jest to odpowiednie,
— lotem powrotnym do pierwszego miejsca odlotu, w
najwcześniejszym możliwym terminie
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9384 PostWysłany: 28 Lut 2024 20:44 

Rejestracja: 28 Lut 2024
Posty: 12
No właśnie, mamy Artykuł 8 rozporządzenia, który wskazuje, że „ jeżeli lot nie sluży już dlużej jakiemukolwiek celowi związanemu z pierwotnym planem podróży pasażera”. Tak więc wyraźnie mamy tu do czynienia ze zmianą planu podróży, a konkretniej miejsca docelowego z Wrocławia na Warszawę. Na lotnisku w Dubaju otrzymałem tylko i wyłącznie kartę pokładową na lot Dubaj - Warszawa, tak też został nadany nasz bagaż. Dlaczego więc, skoro przewoźnik korzysta z Artykułu 8, ignoruje postanowienie Artykułu 7 o wypłaceniu odszkodowania?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9385 PostWysłany: 28 Lut 2024 21:04 

Rejestracja: 24 Maj 2013
Posty: 545
Loty: 160
Kilometry: 356 957
niebieski
Miales bilet na trasie START : DUBAJ KONIEC: Wrocław
Zrezygnowałeś z dotarcia do Wrocławia wiec nie może byc mowy o odszkodowaniu bo nie leciałeś od punktu startowego do docelowego.
Wyżej masz informacje czemu zwrocili Ci hajs za Waw-Wrocław.

Naprawde ten temat był wałkowany conajmniej 3-4 razy na tym forum, poszukaj postów i doczytaj się.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9386 PostWysłany: 28 Lut 2024 22:51 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2432
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Absolutnie Ciebie popieram.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9387 PostWysłany: 28 Lut 2024 22:53 

Rejestracja: 24 Maj 2013
Posty: 545
Loty: 160
Kilometry: 356 957
niebieski
Sarkastycznie - czy realnie ;-) ?:)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9388 PostWysłany: 28 Lut 2024 22:57 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2432
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Oczywiście, że realnie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
szpaczny lubi ten post.
 
      
#9389 PostWysłany: 29 Lut 2024 00:14 

Rejestracja: 28 Lut 2024
Posty: 12
szpaczny napisał(a):
Miales bilet na trasie START : DUBAJ KONIEC: Wrocław
Zrezygnowałeś z dotarcia do Wrocławia wiec nie może byc mowy o odszkodowaniu bo nie leciałeś od punktu startowego do docelowego.
Wyżej masz informacje czemu zwrocili Ci hajs za Waw-Wrocław.

Naprawde ten temat był wałkowany conajmniej 3-4 razy na tym forum, poszukaj postów i doczytaj się.


Tylko, że w Dubaju otrzymaliśmy bilety tylko na trasę Dubaj - Warszawa i to do Warszawy zostały skierowane nasze bagaże. W czasie oczekiwania na opóźniony lot, otrzymaliśmy informację mailową od przewoźnika o propozycji nowego terminu lotu z Warszawy do Wrocławia. Propozycja nam nie odpowiadała, co zgłosiliśmy w okienku transferowym na lotnisku w Warszawie. Nie dostaliśmy innej propozycji więc wyszliśmy ze swoją - wynajem auta. Nikt w tym momencie nie poinformował nas, że wypowiadamy umowę. Nie otrzymaliśmy też żadnego biletu czy karty pokładowej na nowy lot do Wrocławia.

Sytuacja wydaje się dla mnie totalnie absurdalna, ponieważ tak jak wcześniej wspomniałem, gdyby kolejny lot był za kilka dni, to do tego momentu jestem niewolnikiem linii lotniczej i mam czekać na lotnisku?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9390 PostWysłany: 29 Lut 2024 00:25 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9357
srebrny
Nie na lotnisku, a w hotelu.
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#9391 PostWysłany: 29 Lut 2024 00:29 

Rejestracja: 24 Maj 2013
Posty: 545
Loty: 160
Kilometry: 356 957
niebieski
Czlowieku miales bilet na trasie Dubaj - Wroclaw
Nie doleciales tam - bo nie skorzystales z ostatniego odicnku - ODSZKODOWANIE CI NIE PRZYSLUGUJE
Przeczytales inne tematy na forum co ludzie byli w takiej samej sytuacji jak ty ?
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#9392 PostWysłany: 29 Lut 2024 09:38 

Rejestracja: 04 Gru 2017
Posty: 755
Loty: 203
Kilometry: 691 388
niebieski
nihil napisał(a):
Sytuacja wydaje się dla mnie totalnie absurdalna, ponieważ tak jak wcześniej wspomniałem, gdyby kolejny lot był za kilka dni, to do tego momentu jestem niewolnikiem linii lotniczej i mam czekać na lotnisku?


Niewolnikiem nie jesteś. Mógłbyś po przylocie do Warszawy przyjąć propozycję lotu za kilka dni ale nie brać hotelu lecz pojechać do siebie. Po tych kilku dniach przybyć do Warszawy, pojawić się na Okęciu, wsiąść w samolot, dolecieć do celu i wtedy wszystko byłoby zgodnie z logiką, zasadami i prawidłowo. W dodatku pewnie byłoby ekologicznie i zgodnie z misją i standardem tej linii lotniczej.

Np. w ramach LOT dla środowiska "Z dumą realizujemy projekt DESTINATION ECO, który ma na celu wzmacnianie naszej pozycji jako odpowiedzialna społecznie firma. "
Albo: "Zawsze stawiamy Pasażera na pierwszym miejscu, zapewniając usługi na najwyższym poziomie. "

Najwidoczniej zostałeś postawiony na 1. miejscu przez Lot.

A tak bardziej na serio: jeśli w opisywanym przypadku pasażer w Warszawie nie przyjmuje zaoferowanej propozycji lotu, który wg niego jest zbyt późno, to co dalej? To przewoźnik ma zaproponować połączenie "w najwcześniejszym możliwym terminie" lub "w poźniejszym terminie dogodnym dla pasażera". Nie jest powiedziane, że ma to być koniecznie rejs Lotu, ponadto rozporządzenie nie wyklucza innych środków transportu.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#9393 PostWysłany: 29 Lut 2024 10:00 

Rejestracja: 28 Lut 2024
Posty: 12
Przemm napisał(a):
To przewoźnik ma zaproponować połączenie "w najwcześniejszym możliwym terminie" lub "w poźniejszym terminie dogodnym dla pasażera". Nie jest powiedziane, że ma to być koniecznie rejs Lotu, ponadto rozporządzenie nie wyklucza innych środków transportu.


Lot nie miał w swojej siatce połączeń wcześniejszych lotów, więc poprosiłem o lot inną linią lotniczą - usłyszałem w odpowiedzi, że oferowane są tylko loty Lotu. W związku z tym wyszedłem z propozycją alternatywnego sposobu transportu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9394 PostWysłany: 01 Mar 2024 00:27 

Rejestracja: 24 Maj 2013
Posty: 545
Loty: 160
Kilometry: 356 957
niebieski
Mogę strzelać w ciemno, że jak lot nie miał możliwości dania Ci lotu o 'sensownej godzinie' to żadna inna linia by tego nie zrobiła na trasie WAW-WRO
Niestety jeszcze raz Ci to powtórzę, nie doleciałeś do miejsca docelowego - zrezygnowałeś sam z ostatniego odcinka lotu. Czyli Twój lot nie opóźnił sie do miejsca docelowego (wysiadłeś w połowie trasy ) - odszkodowanie CI się nie należy.
Zapewne LOT zwrówicł ci pieniądze które pokryły CI wynajem samochodu + paliwo, za anulowany lot WAW-WRO - więć źle na tym nie wyszedłeś - jeśli nie ogarniasz jak działa odszkodowanie za opóźniony lot.
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#9395 PostWysłany: 01 Mar 2024 08:18 

Rejestracja: 04 Gru 2017
Posty: 755
Loty: 203
Kilometry: 691 388
niebieski
Ale jeśli tak było, jak mówi @nihil, to odpowiedź ze strony przewoźnika była samowolnym ograniczaniem praw pasażera. Mam na myśli, że oferują tylko rejsy Lotu. Oczywiście, muszą być dostępne miejsca ale wówczas odpowiedź powinna być, że najbliższy lot to lotowski rejs w dniu... o godz. .... . a nie, że tylko Lot, bo tak i już.
Zwracam tez uwagę, że w przepisach nie ma też nic o "sensownej godzinie lotu". Ma być najwcześniejszy możliwy termin, albo późniejszy, dogodny dla pasażera.
Nie wiemy, czy były miejsca na inne wcześniejsze loty ale jeśli były, to Lot miał obowiązek zaproponować pasażerowi takie połączenie. Natomiast to, co zaproponował okazało się niedogodne dla pasażera.

Co zatem, jeżeli linia oferuje zmianę planu podróży i połączenie, które nie odpowiada pasażerowi? A pasażer nie rezygnuje z lotu ale mówi, że to mu nie odpowiada, tak jak było w tym przypadku?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9396 PostWysłany: 01 Mar 2024 09:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011
Posty: 2098
złoty
...ale matka siedzi z tyłu? :D Piszesz o trasie, na której jest kilka lotów dziennie a nie jakieś hipotetycznej.

Anyhow, jeśli uważasz, że masz rację (a pozostali piszący tutaj i Lot nie), to sprawa jest prosta - wynajmij prawnika (najdroższego, w końcu po wygranej zwrócą Ci koszty), zaciągnij linię lotniczą do sądu i ciesz się zwrotem i satysfacją z posiadania racji.
A i podziel się potem wynikami na forum, chętnie Ci pogratulujemy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9397 PostWysłany: 01 Mar 2024 10:28 

Rejestracja: 01 Sty 2023
Posty: 197
Tak tylko na marginesie, to ostrożnie z tym "najdroższym prawnikiem", bo "koszty prawnika" są zasądzane przez sąd w wysokości, wynikającej z przepisów i zależą od wartości przedmiotu sporu, tzn. mogą mieć niewiele wspólnego z wynagrodzeniem, zapłaconym przez klienta "najdroższemu prawnikowi".
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#9398 PostWysłany: 01 Mar 2024 10:46 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 7154
Loty: 570
Kilometry: 1 186 935
nihil napisał(a):
Dokładnie, na podstawie opóźnienia lotu z Dubaju do Warszawy. Zaproponowany nam lot z Warszawy do Wrocławia, z powodu opóźnienia jakie wystąpiło na pierwszym odcinku, nie miał dla nas większego sensu. Dodatkowo uzgadnialiśmy to w okienku transferowym, gdzie poinformowano nas mimo wszystko o możliwości ubiegania się o odszkodowanie.
Uzgodniliście już w okienku transferowym,że dostaniecie odszkodowanie w sensie oni to rozpatrzyli już czy tylko dali karteczkę z QR kodem i instrukcją jak złożyć reklamację ?
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Profil Relacje PM off
boots lubi ten post.
 
      
#9399 PostWysłany: 01 Mar 2024 11:05 

Rejestracja: 28 Lut 2024
Posty: 12
szpaczny napisał(a):
Zapewne LOT zwrówicł ci pieniądze które pokryły CI wynajem samochodu + paliwo, za anulowany lot WAW-WRO - więć źle na tym nie wyszedłeś - jeśli nie ogarniasz jak działa odszkodowanie za opóźniony lot.

Nie zwrócono mi pieniędzy za wynajęcia auta i paliwo, pomimo przedstawienia stosownych dokumentów. Więc na całej akcji jestem w plecy. Pomijam już 4x600euro odszkodowania :)

abelincoln napisał(a):
Anyhow, jeśli uważasz, że masz rację (a pozostali piszący tutaj i Lot nie), to sprawa jest prosta - wynajmij prawnika (najdroższego, w końcu po wygranej zwrócą Ci koszty), zaciągnij linię lotniczą do sądu i ciesz się zwrotem i satysfacją z posiadania racji.
A i podziel się potem wynikami na forum, chętnie Ci pogratulujemy.

Dziękuje, tak właśnie zrobię :)

Czyli wg Was, w sytuacji gdy ktoś leci np. na spotkanie z klientem i z powodu opóźnienia (>3h) nie zdąży na przesiadkę, więc jego dalsza podróż nie ma sensu i korzysta z Art 8 Rozporządzenia:
Cytuj:
Prawo do zwrotu należności lub zmiany planu podróży

1. W przypadku odwołania do niniejszego artykułu, pasażerowie mają prawo wyboru pomiędzy:
(...)
- lotem powrotnym do pierwszego miejsca odlotu, w najwcześniejszym możliwym terminie;

to nie przysługuje mu odszkodowanie, bo nie doleciał do miejsca docelowego?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9400 PostWysłany: 01 Mar 2024 11:15 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9357
srebrny
Tak, nie przysługuje.
Góra
 Profil Relacje PM off
nihil uważa post za pomocny.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10271 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 467, 468, 469, 470, 471, 472, 473 ... 514  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group