Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Podstawowe informacje na temat lotów opóźnionych, odwołanych, overbookingu i odszkodowań:

https://konsument.gov.pl/opozniony-odwolany-lot/

[b]Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot

wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Linki do wniosków o odszkodowanie najpopularniejszych linii latających z PL:
LOT
https://www.lot.com/pl/pl/centrum-pomoc ... po-podrozy
Lufthansa
https://www.lufthansa.com/us/en/fast-compensation
Air Dolomiti
https://hda_s_form.airdolomiti.it/Custo ... @item-4--1
Austrian
https://www.austrian.com/xx/en/footer-p ... ities.html
Swiss
https://www.swiss.com/de/en/customer-su ... gularities
Brussels
https://www.brusselsairlines.com/fr/en/ ... ncellation
Turkish
https://feedback.turkishairlines.com/en ... -selection
Air France KLM
https://wwws.airfrance.pl/claim
https://www.klm.co.uk/claim
British Airways
https://www.britishairways.com/travel/f ... select/dcd
Enter Air
https://reklamacje.enterair.pl/#/flightcomplaint

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10268 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 457, 458, 459, 460, 461, 462, 463 ... 514  Następna
Autor Wiadomość
#9181 PostWysłany: 28 Wrz 2023 18:47 

Rejestracja: 18 Maj 2016
Posty: 512
niebieski
A po informacji, że opóźnienie dotarcia do miejsca docelowego wyniesie więcej niż 5 godzin i rezygnacji z dalszej podróży - dostałeś / wnioskowałeś o zwrot pełnego kosztu biletu?

Z odszkodowaniem na podstawie 261/2004 tutaj raczej słabo, bo nie dotarłeś finalnie do miejsca docelowego na bilecie tego przewoźnika.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Odkryj kraj kawy, samby i piłki nożnej ⚽️☕🇧🇷 Tanie loty do Brazylii od 2089 PLN 🌎 Odkryj kraj kawy, samby i piłki nożnej ⚽️☕🇧🇷 Tanie loty do Brazylii od 2089 PLN 🌎
Fuerteventura z all inclusive 🏝️🍹 4* hotel tylko dla dorosłych z basenem za 2887 PLN Fuerteventura z all inclusive 🏝️🍹 4* hotel tylko dla dorosłych z basenem za 2887 PLN
#9182 PostWysłany: 29 Wrz 2023 09:22 

Rejestracja: 27 Wrz 2023
Posty: 3
golen napisał(a):
A po informacji, że opóźnienie dotarcia do miejsca docelowego wyniesie więcej niż 5 godzin i rezygnacji z dalszej podróży - dostałeś / wnioskowałeś o zwrot pełnego kosztu biletu?

Z odszkodowaniem na podstawie 261/2004 tutaj raczej słabo, bo nie dotarłeś finalnie do miejsca docelowego na bilecie tego przewoźnika.

Wnioskowałem o zwrot kosztów za bilet przynajmniej na tym jednym odcinku, natomiast do tego w ogóle się nie odnieśli.

Nie dotarłem, bo alternatywne połączenie zaproponowali mi pół dnia później. Rozumiem, że 261/2004 mówi o tym, że przewoźnik powinien zaproponować lot alternatywny i w tej sytuacji jeżeli odbywa on się X godzin później przysługuje konkretny procent odszkodowania, ale gdzie w tym wszystkim logika, bo to chyba jasne, że nie każdy pasażer będzie sobie mógł pozwolić na czekanie parunastu godzin na połączenie wewnątrzkrajowe kiedy pociągiem lub samochodem jest w stanie się tam dostać w parę godzin.

Cytuj:
(12) Powinno się również zminimalizować trudności i niedogodności dla pasażerów wynikające z odwołania lotów. W tym celu należy nakłaniać przewoźników do informowania pasażerów o odwołaniach lotów przed planową godziną odlotu i ponadto do oferowania pasażerom możliwych do przyjęcia zmian planów podróży, tak by mieli oni możliwość dostosowania się do nich.
(13) Pasażerowie, których loty zostały odwołane, powinni mieć możliwość otrzymania zwrotu należności z ich bilety albo oferty zmiany trasy podróży na satysfakcjonujących warunkach, a w czasie oczekiwania na późniejszy lot powinni zostać otoczeni należytą opieką.

Pytanie jak tu interpretować "możliwe do przyjęcia zmiany planów podróży" oraz "oferta zmiany trasy podróży na satysfakcjonujących warunkach" - dla mnie takie nie były.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9183 PostWysłany: 02 Paź 2023 11:10 

Rejestracja: 03 Sty 2017
Posty: 180
dg72 napisał(a):
Przy locie międzykontynentalnym z UE przy opóźnieniu między 3 a 4 godziny linia lotnicza ma prawo pomniejszyć odszkodowanie o 50%
Oczywiście w przypadku winy linii lotniczej.


Linia odpowiedziała, że 50% odszkodowania należy się tylko w przypadku re-routingu na alternatywny lot. Nie do końca rozumiem skąd wzięły się te widełki między 3h a 4h. Czy mógłbyś proszę rozwinąć, bo moim zdaniem z Artykułu 7(2) nie przysługuje mi takie odszkodowanie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9184 PostWysłany: 02 Paź 2023 11:17 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 5517
złoty
walerek napisał(a):
Rozporządzenie 261/2004

Artykuł 7
2c

@Moher
Wpisz w google wyrok art 7 pkt 2c rozporządzenia 261/04 szukaj i czytaj.
Góra
 Profil Relacje PM off
Moher uważa post za pomocny.
 
      
#9185 PostWysłany: 05 Paź 2023 15:19 

Rejestracja: 05 Paź 2023
Posty: 5
Witam Wszystkich!
to moj pierwszy post na tym forum, do tej pory jakoś samodzielnie dawałem rade tym razem nie daje rady dlatego proszę Was o pomoc :)

Sytuacja wyglada tak:
lot EDI BER przez DUS w dniu 11.08.2023, bilet kupiony na stronie LH, lot miał byc tez LH pozniej okazalo sie ze operatorem lotu jest Eurowings

Lot mojego syna EW9365 z EDI do BER w dniu 11.08.2023 był opóźniony o ponad 2,5 godziny bez podania konkretnego powodu.Informacja o opóźnieniu przyszla na sms ok 3h przed godzina wylotu, dzwonilem na infolinie, ale nie udalo sie juz przebookowac na inny lot ponieważ nie bylo nic dostpenego bez ryzyka spoznienia.
Z powodu tego opóźnienia syn przylecial do DUS o godzinie 20:00 w dniu 11.08.2023 (zamiast o godzinie 17:00 zgodnie z harmonogramem).
Lot DUS do BER (lot EW8043) odlecial planowo i byl ostatni w tym dniu wiec nie bylo szans na powrot tego dnia do Berlina. Na infolinii Pani poinformowala mnie tez nie nie ma molziwosci zagwarantowania noclegu dla syna, tak zeby mogl przenocowac sie i wrocic pierwszym samolotem nastepgo dnia.
W tej sytuacji poniewaz nie chcialem zeby syn spedzil cala noc na lotnisku, a bylem w stanie dojechac na to lotnisko (jedyne 800km) zdecydowalem sie odebrać go z lotniska DUS.
Napisalem reklamacje do LH i sprawa wyglada tak:
LH przerzuca mnie automatycznie do Eurowings, tlumaczac ze operatorem tego lotu bylo Eurwings. Z kolei Eurowings na jakiekolwiek pytania odpowiada krotko samolot odwolany z powodu zlych warunkow atmosferycznych. Powod ten to oczywiscie kompletna bzdura, poniewaz tego dnia to byl jedyny lot z EDI, ktory mial tak duze opoznienie, zdecydowana wiekszosc odlotow miala miejsce planowo.Skoro lotnisko funkcjonowlo normalnie samoloty wylatywaly i przylatywaly zgodnie z planem to jakim cudem samolot ktory lecial z tego lotniska mial opoznienie z powodu zlych warunkow pogodowych???
Oczywiscie powolanie sie na Rozporządzenie UE 261/2004 tez nic nie daje, odpowiedz jest taka sama.
Czy jestem w stanie cos w tej sytuacji zrobic zeby odzyskac albo zwrot biletu badz kosztow dojazdu albo dostac jakiekolwiek odszkodowanie?
Dosc duzo podrozuje i do tej pory zdarzaly mi sie rozne rzeczy :), moze miałem do tej pory szczescie, ale nawet jak sie zdarzyly jakies duze opoznienia spowodowane przez linie to nigdy nie bylo problemu z pokrywaniem kosztow czy jakims odszkodowaniem. Pierwszy raz i to przez przypadek mam do czynienia z Eurowings ale raczej juz ostatni.

pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc!
JArek
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9186 PostWysłany: 05 Paź 2023 16:10 

Rejestracja: 05 Maj 2011
Posty: 140
niebieski
Wygląda na to, że Eurowings trochę ściemnia. Rejs z EDI do DUS obsługiwała maszyna o rejestracji D-AENG i o czasie planowanego wylotu z DUS do EDI (poprzednia rotacja), samolot był w powietrzu w innym rejsie z Santorini do Dusseldorfu (patrz screen shot z FR24). Moim zdaniem Eurowings wypadła jakaś maszyna, posypała się siatka połączeń i przez to loty na trasie DUS - EDI - DUS były opóźnione. Pociągnął bym temat dalej z LH / Eurowings, ewentualnie skorzystał z pomocy pośrednika.

Załączniki:
flightradar.png
flightradar.png [ 24.13 KiB | Obejrzany 1208 razy ]


Ostatnio edytowany przez Kashpir, 06 Paź 2023 21:34, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off
jaro_23 uważa post za pomocny.
 
      
#9187 PostWysłany: 05 Paź 2023 16:29 

Rejestracja: 05 Paź 2023
Posty: 5
Dziekuje bardzo za szybka odpowiedz. Sprobuje jeszcze sam z nimi powalczyc uzywajac tych argumentow. Zobaczymy czy cos to pomoze. Jeszcze raz dziekuje.

pozdrawiam!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9188 PostWysłany: 08 Paź 2023 05:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Cze 2014
Posty: 79
Loty: 112
Kilometry: 321 538
Witam, mam dzisiaj lot MRU - ZRH, ZRH-KRK. Dostałem właśnie maila że ten drugi odcinek nie może zostać zrealizowany i zamiast tego dostałem miejsca na lotach ZRH-VIE i VIE-KRK co spowoduje łączne opóźnienie o 9 godzin w stosunku do pierwotnie zaplanowanego lotu. Czy w takim przypadku przysługuje odszkodowanie (nie znam przyczyny czy to warunki pogodowe)? Jeśli tak to w jakiej kwocie? Czy powinienem otrzymać jakiś bon na jedzenie/hotel? Dziękuję

Edit: powyższa zmiana jest najprawdopodobniej (próbuję jeszcze to potwierdzić) opóźnieniem lotu MRU-ZRH z 18:40 na 03:10 dnia kolejnego.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9189 PostWysłany: 08 Paź 2023 07:29 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 4073
platynowy
Post #6384
Góra
 Profil Relacje PM off
Nowitzki lubi ten post.
Nowitzki uważa post za pomocny.
 
      
#9190 PostWysłany: 08 Paź 2023 10:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Sty 2013
Posty: 707
Loty: 37
Kilometry: 86 397
srebrny
Kothson napisał(a):
Post #6384

Znasz numer postu, ale tak ciężko podać link do niego?

Kothson napisał(a):

viewtopic.php?p=1206558#p1206558
_________________
Image Ibiza 2013
Góra
 Profil Relacje PM off
Nowitzki lubi ten post.
Nowitzki uważa post za pomocny.
 
      
#9191 PostWysłany: 08 Paź 2023 21:47 

Rejestracja: 04 Paź 2023
Posty: 25
Pomóc to jeszcze pretensja że nie na tacy.
Może pamiętał nr postu.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#9192 PostWysłany: 09 Paź 2023 16:54 

Rejestracja: 09 Paź 2023
Posty: 2
Szanowni Forumowicze,

Jakiś czas temu leciałem z LAX do WAW z przesiadkami w LHR i AMS. Wszystkie loty zostały zabookowany w AirFrance jako jedna rezerwacja (AF9092 , KL1022 , KL1369).

Lot z AF9092 LAX do LHR został obsłużony przez Deltę, dwa kolejne przez KLM.

Lot z LHR do AMS został opóniony przez co nie zdażyłem na kolejne połączenie i cała podróż przedłużyła się o kilkanaście godzin.

Wysłałem reklamację do AirFrance, przewoźnik zaproponował "odszkodowanie dla lotów krótszych niż 1500 km.
(liczony został jedynie odcinek LHR-WAW, gdyż lot z LAX był operowany z terenu spoza Unii Europejskiej przez niezarejestrowanego w Europie przewoźnika)."

Czy AirFrance ma rację twierdząc, że lot z LAX powininem być wyłączony z odszkodowania? Wiem, że inni podrożujący tym samym połączeniem otrzymali wyższe odszkodowania.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9193 PostWysłany: 09 Paź 2023 18:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Sty 2017
Posty: 2691
HON fly4free
Przyszedł Pier rano do roboty podzielił losowo wnioski w których ewidentnie należy się odszkodowanie na 3 równe kupy:
1. Płacimy
2. Kombinujemy, proponujemy mniej(w tym wniosek @MarcinPasazer )
3. Nie płacimy, czekamy na reakcję pasażera.
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
#9194 PostWysłany: 09 Paź 2023 21:57 

Rejestracja: 09 Paź 2023
Posty: 2
Co powinienem w tym momencie zrobić aby uzyskać pełne odszkodowanie? Airfrance od ponad tygodnia nie odpowiada na moją aktualizację reklamacji z prośbą o wyjaśnienie sprawy.

Czy skarga do holenderskiego biura praw pasażera jest odpowiednim krokiem? (holenderskiego z racji, że to tam lądował opóźniony lot)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9195 PostWysłany: 09 Paź 2023 22:02 

Rejestracja: 24 Maj 2013
Posty: 545
Loty: 160
Kilometry: 356 957
niebieski
@MarcinPasazer a jakie informacje znalazles na tym forum, co należy zrobić w przypadku zbliżonego do Twojego kiedy nie zgadzasz się z propozycją lini lotniczej ?
Góra
 Profil Relacje PM off
Kothson lubi ten post.
 
      
#9196 PostWysłany: 15 Paź 2023 17:46 

Rejestracja: 26 Lut 2014
Posty: 84
Loty: 86
Kilometry: 161 881
Witam,
wracałem wczoraj z JFK do WAW naszym LOTem i mieliśmy 3:50h opóźnienia [zamiast o 12:50, to wylądowaliśmy o 16:40], nr lotu LO27. Spytałem stewarda już na pokładzie o co chodziło, to powiedział że była "awaria zbiornika powietrza" [?].
Należy się odszkodowanie? Jakie kroki podjąć, żeby bez pośrednika powalczyć o 600 ojro?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9197 PostWysłany: 15 Paź 2023 17:52 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 4073
platynowy
smahhy napisał(a):
Jakie kroki podjąć, żeby bez pośrednika powalczyć o 600 ojro?


Cofnij się o parę kroków i przeczytaj poprzednie posty, wtedy będziesz wiedział co masz zrobić.
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
smahhy uważa post za pomocny.
 
      
#9198 PostWysłany: 15 Paź 2023 18:06 

Rejestracja: 26 Lut 2014
Posty: 84
Loty: 86
Kilometry: 161 881
Żaden problem, dzięki za info, założyłem, że każdy opisuje swój przypadek, a nie kroki jakie podjął. Na pierwszej stronie też nie było przypiętej informacji.
Pozdrawiam.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9199 PostWysłany: 15 Paź 2023 18:20 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 5517
złoty
I jak poczytasz to przygotuj się raczej na wypłatę 300 ojro.
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#9200 PostWysłany: 15 Paź 2023 18:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2015
Posty: 5238
złoty
Ja bym zaczął jednak od pytania, a raczej formularza Lotu, a nie forum, dopiero po odpowiedzi szczególnie niesatysfakcjonującej pytałbym forum, zawsze mnie dziwi, że ludzie mają takie zaufanie do forum, jakby odpowiedź kogoś w końcu nieznajomego miała moc sprawczą,
I jeszcze o informacji, jest na górze każdej strony i tak ciężko ją zobaczyć ?
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10268 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 457, 458, 459, 460, 461, 462, 463 ... 514  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group