Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Podstawowe informacje na temat lotów opóźnionych, odwołanych, overbookingu i odszkodowań:

https://konsument.gov.pl/opozniony-odwolany-lot/

[b]Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot

wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Linki do wniosków o odszkodowanie najpopularniejszych linii latających z PL:
LOT
https://www.lot.com/pl/pl/centrum-pomoc ... po-podrozy
Lufthansa
https://www.lufthansa.com/us/en/fast-compensation
Air Dolomiti
https://hda_s_form.airdolomiti.it/Custo ... @item-4--1
Austrian
https://www.austrian.com/xx/en/footer-p ... ities.html
Swiss
https://www.swiss.com/de/en/customer-su ... gularities
Brussels
https://www.brusselsairlines.com/fr/en/ ... ncellation
Turkish
https://feedback.turkishairlines.com/en ... -selection
Air France KLM
https://wwws.airfrance.pl/claim
https://www.klm.co.uk/claim
British Airways
https://www.britishairways.com/travel/f ... select/dcd
Enter Air
https://reklamacje.enterair.pl/#/flightcomplaint

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10268 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 456, 457, 458, 459, 460, 461, 462 ... 514  Następna
Autor Wiadomość
#9161 PostWysłany: 24 Wrz 2023 17:13 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 25214
pyra2 napisał(a):
Czy zamkniecie przestrzeni na Izraelem, które spowodowało rzekomo opóźnienie przylotu z Warszawy do Ammanu, a w konsekwencji opóźnienie wylotu do WMI, to siła wyższa, czy nadaje się na odszkodowanie?
Na logikę. Jak linia mogła wiedzieć o zamknięciu czegoś co ona nie jest winna.

Ps oczywiście nie przysługuje żadne odszkodowanie

Wysłane przez moją Nokię 3330
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Złap nieco słońca w Turcji ☀️😎 Tanie tygodniowe all inclusive za 1099 PLN 🍹🍴 Złap nieco słońca w Turcji ☀️😎 Tanie tygodniowe all inclusive za 1099 PLN 🍹🍴
🔥HIT❗🔥 Malta na przedłużony weekend za 299 PLN🔥😱 Loty + ⭐⭐⭐ hotel z basenem na dachu 👙😍 🔥HIT❗🔥 Malta na przedłużony weekend za 299 PLN🔥😱 Loty + ⭐⭐⭐ hotel z basenem na dachu 👙😍
#9162 PostWysłany: 24 Wrz 2023 17:33 

Rejestracja: 12 Lip 2019
Posty: 224
@Zeus wiedziała, tzn taką podali nam przyczynę opóźnienia w WMI. Ze samolot nie poleci nad Izraelem, ale wystartował też z dużym opóźnieniem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9163 PostWysłany: 24 Wrz 2023 23:16 

Rejestracja: 24 Maj 2013
Posty: 545
Loty: 160
Kilometry: 356 957
niebieski
Do Ammanu nie ma zbyt wiele drogi 'do nadrobienia' jesli przestrzen Izraelska byłaby zamknięta.
Nie podajesz szczegołów , odszkodowanie należy się jeśli były to linie 'Europejskie' , jeśli wylot opóźnił się. O ile to nie była wina lini lotniczych, ale u CIebie można wróżyć z fusów :- bo brak sensownych informacji :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9164 PostWysłany: 25 Wrz 2023 19:17 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2431
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Dzia11 napisał(a):
Czy należy się odszkodowanie jeśli lot 1 jest spoza UE konkretniej z USA Deltą do Francji i spowodowane opóźnienie uniemożliwia mi przesiadkę na air france przez co kolejny lot jest za 4h? Bilety sprzedane jako gwaranty przez KLM

Btw moja podróż kończy się w UE czy rozporządzenie nie będzie w mocy mimo wszystko nawet jeśli Delta w stanach się spóźni ?


Oczywiście, że KLM ponosi odpowiedzialność za opóźnienie Delty.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
szpaczny lubi ten post.
 
      
#9165 PostWysłany: 26 Wrz 2023 09:58 

Rejestracja: 03 Sty 2017
Posty: 180
Czy mógłby ktoś potwierdzić czy w przypadku opóźnienia na locie z EU poza EU powyżej 3500km, odszkodowanie (compensation) na podstawie EU 261 wypłacane jest za opóźnienie powyżej 3h czy 4h? Na większości stron informacyjnych podane jest 3h, jednak linia odpowiedziała mi, że musi być 4h.
Na podstawie
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 32004R0261
Artykuł 6 faktycznie wspomina o 4h opóźnienia, ale on dotyczy prawa do opieki, noclegu i przebookowania biletu. Nie jest dla mnie jasne kiedy Artykuł 7 o odszkodowaniach jest stosowany w przypadku opóźnienia.
Ktoś bardziej zorientowany mógłby pomóc?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9166 PostWysłany: 26 Wrz 2023 10:20 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 5517
złoty
Przy locie międzykontynentalnym z UE przy opóźnieniu między 3 a 4 godziny linia lotnicza ma prawo pomniejszyć odszkodowanie o 50%
Oczywiście w przypadku winy linii lotniczej.
Góra
 Profil Relacje PM off
Moher uważa post za pomocny.
 
      
#9167 PostWysłany: 26 Wrz 2023 10:33 

Rejestracja: 03 Sty 2017
Posty: 180
Dzięki, mógłbym prosić o wskazanie konkretnego przepisu? Pomoże mi to w dyskusji z linią lotniczą.
Co w przypadku biletu łączonego, np. Scoot ATH-SIN-BKK. Lot ATH-SIN opóźniony o 3h30min, ale z racji długiej przesiadki, SIN-BKK był na czas. Czy wobec tego mogę wnosić o odszkodowanie za opóźnienie pierwszego odcinka czy raczej nie, bo na końcowym lotnisku byłem na czas?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9168 PostWysłany: 26 Wrz 2023 10:46 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 5517
złoty
Oczywiście to drugie.
Gdybyś miał te loty osobno to wtedy inna sytuacja prawna.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
Moher uważa post za pomocny.
 
      
#9169 PostWysłany: 26 Wrz 2023 14:14 

Rejestracja: 03 Sty 2017
Posty: 180
Dzięki za pomoc. Czy wciąż mógłbym prosić o źródło nt. 50% odszkodowania?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9170 PostWysłany: 26 Wrz 2023 15:30 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 2085
złoty
Rozporządzenie 261/2004

Artykuł 7
2c
Góra
 Profil Relacje PM off
dg72 lubi ten post.
 
      
#9171 PostWysłany: 26 Wrz 2023 19:23 

Rejestracja: 03 Sty 2017
Posty: 180
Tam jest mowa o re-routing, więc nie wiem jak to się ma do zwykłego opóźnienia. Gdyby można to było zastosować do każdego opóźnienia, to powołując się na ten artykuł, można domagać się 50% odszkodowania za dowolne opóźnienie bo jestem tam napisane:
Cytuj:
the arrival time of which does not exceed the scheduled arrival time of the flight originally booked
(a) by two hours, in respect of all flights of 1500 kilometres or less; or
(b) by three hours, in respect of all intra-Community flights of more than 1500 kilometres and for all other flights between 1500 and 3500 kilometres; or
(c) by four hours, in respect of all flights not falling under (a) or (b),

czyli podana jest tylko górna granica a nie dolna.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9172 PostWysłany: 26 Wrz 2023 23:14 

Rejestracja: 16 Maj 2021
Posty: 293
niebieski
Moher napisał(a):
Czy mógłby ktoś potwierdzić czy w przypadku opóźnienia na locie z EU poza EU powyżej 3500km, odszkodowanie (compensation) na podstawie EU 261 wypłacane jest za opóźnienie powyżej 3h czy 4h? Na większości stron informacyjnych podane jest 3h, jednak linia odpowiedziała mi, że musi być 4h.
Na podstawie
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 32004R0261
Artykuł 6 faktycznie wspomina o 4h opóźnienia, ale on dotyczy prawa do opieki, noclegu i przebookowania biletu. Nie jest dla mnie jasne kiedy Artykuł 7 o odszkodowaniach jest stosowany w przypadku opóźnienia.
Ktoś bardziej zorientowany mógłby pomóc?
Podepnę się pod pytanie;
Opóźnienie powyżej 4h w locie międzykont. z UE poza UE , linia zapewniła nocleg i dolot następnego dnia. Czy należy się wtedy również zadośćuczynienie finansowe?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9173 PostWysłany: 26 Wrz 2023 23:20 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 8033
srebrny
Zależy od przyczyny ale jeśli to niebyły nadzwyczajne okoliczności to tak.
Góra
 Profil Relacje PM off
Aramise lubi ten post.
Aramise uważa post za pomocny.
 
      
#9174 PostWysłany: 27 Wrz 2023 08:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Sie 2010
Posty: 5076
HON fly4free
Drodzy forumowicze mam do Was prosbe,
moze ktos z Was sprawdzic na flightradarze czas opoznienia
FR6624 z dnia 12/8/2023 ?

Czy zgodne jest info:
Załącznik:
fr.jpg
fr.jpg [ 10.02 KiB | Obejrzany 1681 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9175 PostWysłany: 27 Wrz 2023 09:19 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 2464
HON fly4free
Załącznik:
TwojaNazwa.jpg
TwojaNazwa.jpg [ 67.35 KiB | Obejrzany 1661 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off
correos lubi ten post.
correos uważa post za pomocny.
 
      
#9176 PostWysłany: 27 Wrz 2023 11:00 

Rejestracja: 27 Wrz 2023
Posty: 3
Dzień dobry Forumowicze,

jakiś czas temu spotkała mnie bardzo przykra niedogodność ze strony PLL LOT. Na jednym bilecie kupiłem podróż z kraju UE do Polski z przesiadką w WAW. Pierwszy etap podróży się opóźnił (STD 19:35, ATD 20:21, STA 21:50, Landed 22:11), w związku z czym do WAW dotarłem opóźnieniem, co wystarczyło żeby drugi samolot odleciał beze mnie (STD 22:25, ATD 22:52, STA 23:15, Landed 23:24, ale gate zamknięty). Zwrócę uwagę, że od początku nie podobał mi się krótki czas na przesiadkę, ale pracownik PLL LOT zapewniał mnie, że tyle wystarczy, a najwyżej poczekają. Po całej sytuacji, na mojej rezerwacji widniała informacja o "odwołanym locie". Pani w okienku zaproponowała mi podróż alternatywną następnego dnia około 13:00, zakwaterowanie w hotelu itd. Nie przyjąłem voucherów, ponieważ musiałem być obecny w pracy następnego dnia i wróciłem do domu na własną rękę. Do miejsca docelowego dotarłem o 4:00 (czyli również ponad 3h później niż o planowanej godzinie).

Po wnikliwej lekturze tego forum zdecydowałem się napisać reklamację wnoszącą o odszkodowanie na podstawie 261/2004 oraz zwrot pieniędzy za podróż alternatywną. Jakie było moje zdziwienie, kiedy w odpowiedzi dostałem informację, że zrezygnowałem z umowy przewozu i brakuje podstaw do wypłaty odszkodowania! Mało tego, nawet nie chcą mi zwrócić bilet za drugi odcinek podróży. Co poradzilibyście w tej sytuacji, odwoływać się czy uderzać od razu do rzecznika?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9177 PostWysłany: 27 Wrz 2023 11:08 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 5517
złoty
Idź do pośrednika od odszkodowań od linii lotniczych, bo prawnie twój przypadek nie jest zero jedynkowy jak Ci się wydaje.
Góra
 Profil Relacje PM off
Kacper Szymanski lubi ten post.
 
      
#9178 PostWysłany: 27 Wrz 2023 15:21 

Rejestracja: 27 Lip 2023
Posty: 19
Temat odległy bo ze strony 450.
W przepisie który podajesz jest wyrażenie napisane ze "musi wykazać" a żeby to zrobić to powinien przedstawić dowody.To oznacza, że przewoźnik ma pewną elastyczność w wyborze rodzaju dowodów, które może dostarczyć, ale nadal musi udowodnić istnienie nadzwyczajnych okoliczności, aby zwolnić się z obowiązku wypłaty odszkodowania. Jeśli rozbijasz to na wyrywki to wychodzi właśnie niedopowiedzenie typu "czy musi" "czy zaleca się".To tak jakby wyciągać cos z kontekstu zdania i opierać się na tym zamiast na całości.
Czyli reasumującac
W kontekście tego tekstu "powinien" to "musi" lub "jest zobowiązany do". Tekst mówi o obowiązku przewoźnika lotniczego dostarczenia odpowiednich dowodów w celu udowodnienia istnienia nadzwyczajnych okoliczności i zwolnienia się z obowiązku wypłaty odszkodowania. W praktyce oznacza to, że przewoźnik jest zobowiązany do dostarczenia tych dowodów, aby spełnić wymagania prawne



piotrkr napisał(a):
-- 29 Lip 2023 11:27 --

Zebra1313 napisał(a):
-- 27 Lip 2023 09:50 --
Przewoźnik lotniczy powinien dostarczyć takie dowody właściwemu krajowemu organowi odpowiedzialnemu za egzekwowanie przepisów oraz zainteresowanym pasażerom, zgodnie z krajowymi przepisami o dostępie do dokumentów...


Ale czy "powinien" to znaczy "musi" czy "zaleca się"? Który przepis konkretnie to określa?

-- 29 Lip 2023 11:38 --

W https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 6XC0615(01) w rozdziale "5. NADZWYCZAJNE OKOLICZNOŚCI " jest trochę szerzej:

Cytuj:
Przewoźnicy mogą dostarczyć jako dowód wewnętrzne wyciągi z dzienników pokładowych lub sprawozdań dotyczących incydentów lub zewnętrzne dokumenty i oświadczenia. W przypadku odesłania do takich dowodów w swej odpowiedzi do pasażera lub do krajowego organu, powinny one również zostać im przekazane. Jeżeli przewoźnik lotniczy powołuje się na nadzwyczajne okoliczności, takie dowody powinny być dostarczane bezpłatnie przez przewoźnika lotniczego krajowemu organowi odpowiedzialnemu za egzekwowanie przepisów i pasażerom zgodnie z krajowymi przepisami o dostępie do dokumentów.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9179 PostWysłany: 27 Wrz 2023 16:13 

Rejestracja: 18 Maj 2016
Posty: 512
niebieski
safe_and_sound napisał(a):
Dzień dobry Forumowicze,

jakiś czas temu spotkała mnie bardzo przykra niedogodność ze strony PLL LOT. Na jednym bilecie kupiłem podróż z kraju UE do Polski z przesiadką w WAW. Pierwszy etap podróży się opóźnił (STD 19:35, ATD 20:21, STA 21:50, Landed 22:11), w związku z czym do WAW dotarłem opóźnieniem, co wystarczyło żeby drugi samolot odleciał beze mnie (STD 22:25, ATD 22:52, STA 23:15, Landed 23:24, ale gate zamknięty). Zwrócę uwagę, że od początku nie podobał mi się krótki czas na przesiadkę, ale pracownik PLL LOT zapewniał mnie, że tyle wystarczy, a najwyżej poczekają. Po całej sytuacji, na mojej rezerwacji widniała informacja o "odwołanym locie". Pani w okienku zaproponowała mi podróż alternatywną następnego dnia około 13:00, zakwaterowanie w hotelu itd. Nie przyjąłem voucherów, ponieważ musiałem być obecny w pracy następnego dnia i wróciłem do domu na własną rękę. Do miejsca docelowego dotarłem o 4:00 (czyli również ponad 3h później niż o planowanej godzinie).

Po wnikliwej lekturze tego forum zdecydowałem się napisać reklamację wnoszącą o odszkodowanie na podstawie 261/2004 oraz zwrot pieniędzy za podróż alternatywną. Jakie było moje zdziwienie, kiedy w odpowiedzi dostałem informację, że zrezygnowałem z umowy przewozu i brakuje podstaw do wypłaty odszkodowania! Mało tego, nawet nie chcą mi zwrócić bilet za drugi odcinek podróży. Co poradzilibyście w tej sytuacji, odwoływać się czy uderzać od razu do rzecznika?


Ale w centrum transferowym zrezygnowałeś z podróży czy po prostu nie stawiłeś się na ten lot następnego dnia o 13 (zapewne miałeś już automatycznie zmieniony bilet na ten kolejny lot)?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9180 PostWysłany: 27 Wrz 2023 17:31 

Rejestracja: 27 Wrz 2023
Posty: 3
golen napisał(a):
Ale w centrum transferowym zrezygnowałeś z podróży czy po prostu nie stawiłeś się na ten lot następnego dnia o 13 (zapewne miałeś już automatycznie zmieniony bilet na ten kolejny lot)?

W centrum transferowym.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10268 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 456, 457, 458, 459, 460, 461, 462 ... 514  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group