Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Podstawowe informacje na temat lotów opóźnionych, odwołanych, overbookingu i odszkodowań:

https://konsument.gov.pl/opozniony-odwolany-lot/

[b]Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot

wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Linki do wniosków o odszkodowanie najpopularniejszych linii latających z PL:
LOT
https://www.lot.com/pl/pl/centrum-pomoc ... po-podrozy
Lufthansa
https://www.lufthansa.com/us/en/fast-compensation
Air Dolomiti
https://hda_s_form.airdolomiti.it/Custo ... @item-4--1
Austrian
https://www.austrian.com/xx/en/footer-p ... ities.html
Swiss
https://www.swiss.com/de/en/customer-su ... gularities
Brussels
https://www.brusselsairlines.com/fr/en/ ... ncellation
Turkish
https://feedback.turkishairlines.com/en ... -selection
Air France KLM
https://wwws.airfrance.pl/claim
https://www.klm.co.uk/claim
British Airways
https://www.britishairways.com/travel/f ... select/dcd
Enter Air
https://reklamacje.enterair.pl/#/flightcomplaint

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10271 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 454, 455, 456, 457, 458, 459, 460 ... 514  Następna
Autor Wiadomość
#9121 PostWysłany: 15 Wrz 2023 20:06 

Rejestracja: 12 Sty 2014
Posty: 231
niebieski
Przebudowana na iidentyczna jak była pierwotnie tylko dzień później.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wycieczka z weekendem na Majorkę 🌴🌊 Loty i 4* hotel za 969 PLN 🇪🇸 Wycieczka z weekendem na Majorkę 🌴🌊 Loty i 4* hotel za 969 PLN 🇪🇸
Egipt w grudniu 🌴☀️ 5* hotel z all inclusive w Szarm el-Szejk za 2166 PLN Egipt w grudniu 🌴☀️ 5* hotel z all inclusive w Szarm el-Szejk za 2166 PLN
#9122 PostWysłany: 15 Wrz 2023 20:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Sty 2017
Posty: 2695
HON fly4free
LOT kłamie w żywe oczy?
Potwierdzenie pisemne odmowy wejścia na pokład z powodu overbookingu w IST konieczne. Także rezerwacja po zmianie w HKT na emailu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9123 PostWysłany: 16 Wrz 2023 16:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Maj 2014
Posty: 226
Loty: 189
Kilometry: 364 340
niebieski
Analsix napisał(a):
Dzisiejszy lot waw-ams
Opóźnienie 3h - twierdzą że ze względu na warunki atmosferyczne.
Jak to możliwe kiedy cały czas wszystkie operacje startów i lądowania odbywają się normalnie w AMS?
Czy to jest normalna praktyka ŁO?

U mnie to samo na locie z GDN.
Finalnie nie zderzyłem na przesiadkę i poleciałem dzień później z AMS.
A teraz najlepsze. Na oryginalnym bookingu miałem 40 minut na przesiadkę, a przez opóźnienie drugiego lotu, według flightradar miałem 50 minut. KLM się zasłania, ze przez warunki atmosferyczne opóźnienie pierwszego lotu dyskwalifikuje mnie do wypłaty odszkodowania. I teraz pytanie: czy faktycznie były to warunki atmosferyczne (wiele lotów normanie lądowało) i drugie, skoro miałem więcej czasu na przesiadkę i sami mnie wykreślili z listy pax (poinformowała nas o tym załoga w trakcie lotu z GDN do AMS) to z całym szacunkiem do KLM ale to była ich decyzja o skreśleniu mnie z listy PAX, a opóźnienie z GDN nie miało tutaj dla mnie znaczenia, wiec powod opóźnienia, nawet jeśli były to warunki atmosferyczne, raczej nie ma znaczenia. Dajcie znać czy mam racje, bo odmówili już dwa razy i teraz pozostaje mi droga poza KLMem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9124 PostWysłany: 16 Wrz 2023 19:24 

Rejestracja: 12 Sty 2014
Posty: 231
niebieski
Wg dokumentu z overbooking turkisha rezerwacja była żnieniona na LOT w dniu kolejnym. Niestety nje mam potwierdzenia z overbookingu z IST.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9125 PostWysłany: 16 Wrz 2023 19:34 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9653
HON fly4free
@farmer: nie przesądzam przyczyn opóźnienia w Twoim przypadku, ale weź pod uwagę, że to, że "inne loty gdzieś startowały / lądowały" nie oznacza automatycznie, że warunki pogodowe nie mogą być przyczyną konkretnej nieregularności - wystarczy, że są np. niekorzystne warunki na trasie i trzeba omijać jakiś front burzowy, albo że jakieś czynniki pogodowe (silny wiatr boczny czy cokolwiek) powodują na jednym czy drugim lotnisku restrykcje ATC wpływające na sloty (bo np. podejście w tych warunkach obniża normalną wydajność operacyjną lotniska np. o 50%). To tak ogólnie.

Co do wycofania z lotu - skoro miałeś krótką przesiadkę i opóźnienie pierwszego segmentu przewoźnik podejmuje decyzje operacyjne - uznaje przykładowo, że nie masz szans zdążyć na przesiadkę (bo jest za mało czasu; spadasz poniżej MCT), więc wycofuje cię z rejsu i przebukowuje na inny lot. Ciągle powodem takiej decyzji jest nie widzimisię tylko opóźnienie pierwszego rejsu, a to z kolei miało swoje przyczyny - więc oczywiście kluczowe, jakie.
Góra
 Profil Relacje PM off
farmer lubi ten post.
3 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#9126 PostWysłany: 16 Wrz 2023 20:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Maj 2014
Posty: 226
Loty: 189
Kilometry: 364 340
niebieski
@marek2011 dzięki za odpowiedź. Ja nie przesądzam jakie były warunki i przyczyny opóźnienia. Fakt jest taki, ze mimo opóźnienia pierwszego lotu, drugi był opóźniony jeszcze bardziej niż pierwszy i z 40 minut na przesiadkę, zrobiło się 50 (bazując na danych z FR24) więc z założenia spokojnie powinienem na niego zdążyć, ale biec nie było po co, skoro załoga poinformowała nas o anulowaniu segmentu. Teraz KLM zasłania się tylko przyczyna opóźnienia pierwszego segmentu (zapewne dla nich korzystną, a w rozmowach zupełnie omija moje argumenty o wydłużeniu czasu na przesiadkę w konsekwencji opóźnienia obu lotów i tu leży pies pogrzebany.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9127 PostWysłany: 16 Wrz 2023 20:30 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9653
HON fly4free
Rozumiem, tylko zwróć uwagę, że to, że samolot ruszył z gate'u 10 min po rozkładowym czasie (ADT), nie znaczy że ten rejs był dłużej "otwarty"; zamknięcie boardingu mogło nastąpić stosownie do SDT czyli ileś tam minut przed nim. Inna kwestia to to, czy faktycznie miałbyś szanse zdążyć na to połączenie mimo opóźnienia pierwszego rejsu - pytanie o ile ten rejs był opóźniony na przylocie. Bo oczywiście decyzja o wycofaniu mogła być przedwczesna jeśli to było tylko 5 czy 10 minut opóźnienia i biorąc pod uwagę wszystkie inne okoliczności (stanowisko postojowe oddalone/rękaw, jaka część terminala itd.) była realna możliwość dotarcia do bramki przed zamknięciem kolejnego rejsu.
Góra
 Profil Relacje PM off
farmer lubi ten post.
farmer uważa post za pomocny.
 
      
#9128 PostWysłany: 16 Wrz 2023 22:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Mar 2012
Posty: 2154
Loty: 304
Kilometry: 348 428
złoty
Strasznie długi artykuł na stronie Samcika o tym, jak Ryanair potraktował pasażera który doświadczył przedziwnego overbookingu (dowiedział się o nim będąc dopiero na pokładzie samolotu).
https://subiektywnieofinansach.pl/overbooking-w-ryanair/
_________________
//Bartek
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#9129 PostWysłany: 16 Wrz 2023 23:02 

Przypadek nieciekawy, ale poziom znajomości praw pasażera przez Pana Samcika bardzo słaby. Przecież tu wchodzi nie tylko zwrot kosztów ale i odszkodowanie, a on o kartach kredytowych i ubezpieczeniach się rozpisuje.
Góra
 PM off
lukket lubi ten post.
 
      
#9130 PostWysłany: 16 Wrz 2023 23:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Cze 2012
Posty: 796
Loty: 177
Kilometry: 260 908
srebrny
To jest u niego częste, trochę idzie w sensacje, natomiast merytorycznej wiedzy za bardzo tam nie znajdziemy, poza kilkoma tematami na których się zna.

Trochę żenujące jest to że sam pisze w artykule, że na pewne rzeczy zwracali mu uwagę w komentarzach..
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9131 PostWysłany: 17 Wrz 2023 08:11 

Rejestracja: 05 Paź 2022
Posty: 1328
Loty: 6
Kilometry: 12 016
srebrny
-- 17 Wrz 2023 08:10 --

Chyba umyka wam sedno historii:
- jak mogli zorientować się dopiero w samolocie że jest overbooking
- w ogóle nie zarejestrowali jego pojawienia się, miał no show
- nie wystarczy zwykły paragon żeby dostać zwrot kosztów np za jedzenie, trzeba mieć paragon z VAT lub fakturę VAT

-- 17 Wrz 2023 08:11 --

lukket napisał(a):
Trochę żenujące jest to że sam pisze w artykule, że na pewne rzeczy zwracali mu uwagę w komentarzach..


Co w tym jest żenującego?
_________________
Czy The Office US jest najlepszym serialem komediowym?
Zdania są podzielone. Niektórzy mówią, że tak, inni że owszem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9132 PostWysłany: 17 Wrz 2023 08:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Cze 2012
Posty: 796
Loty: 177
Kilometry: 260 908
srebrny
piotrkr napisał(a):

Co w tym jest żenującego?


Może nieściśle się wyraziłem: jeśli jestem znanym dziennikarzem ekonomicznym, to fajnie byłoby przygotować się do artykułu i posiadać wiedzę na temat, jakie przysługują pasażerowi prawa i możliwości…
Góra
 Profil Relacje PM off
piotrkr lubi ten post.
 
      
#9133 PostWysłany: 17 Wrz 2023 09:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Lip 2011
Posty: 523
niebieski
To nie jest tekst Macieja Samcika tylko jego syna.
Góra
 Profil Relacje PM off
lluukk lubi ten post.
 
      
#9134 PostWysłany: 17 Wrz 2023 10:42 

Rejestracja: 28 Lip 2012
Posty: 7377
HON fly4free
niby tak, ale to Maciej:
- firmuje/odpowiada za stronę SoF
- daje nazwisko

dlatego powinien dbać (a w tym przypadku - szczególnie) o poziom merytoryczny zamieszczanych artykułów
Góra
 Profil Relacje PM off
lukket lubi ten post.
 
      
#9135 PostWysłany: 17 Wrz 2023 18:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Wrz 2013
Posty: 3025
Loty: 506
Kilometry: 736 023
złoty
LOT odwołał mój lot, przez chwilę cieszyłem się, że nie był on częścią większej całości, ale dostałem już od Was komentarze, że nie ważne iż do celu dotrę po 3:25h. Liczy się to, że lot został odwołany. Czyli jakby mi to wrzucili na jedną rezerwację YYZ-WAW-WRO to dostałbym 600 EUR a nie 250 EUR.

Z czego to wynika? Do tej pory myślałem, że ważny jest czas przybycia na lotnisko docelowe. Dostałem takiego maila od LO:

Załączniki:
lot-odwolany-zmieniona-rezerwacja.png
lot-odwolany-zmieniona-rezerwacja.png [ 11.85 KiB | Obejrzany 1314 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9136 PostWysłany: 17 Wrz 2023 19:06 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 2468
HON fly4free
Ważny jest moment otwarcia drzwi samolotu w miejscu docelowym. Natomiast nie ma najmniejszego sensu pisać o opóźnieniu przed faktem. Czasem przylatuje się mocno przed godziną rozkładową (te są zapisywane trochę na zapas), więc dopiero zobaczysz, czy na pewno dotarłeś z opóźnieniem ponad 3 h.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9137 PostWysłany: 17 Wrz 2023 19:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Wrz 2013
Posty: 3025
Loty: 506
Kilometry: 736 023
złoty
Też mi się tak wydawało. Natomiast chodzi mi o to, co dwie osoby napisały w moim wątku z relacją z podróży.

Czyli jak lot anulowany to już odszkodowanie się należy i nieważne ile po czasie przylecę. Czy to prawda?

Ps. Na razie zapowiada się 15 min opóźnienia tego opóźnionego, drugiego lotu o 19:55
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9138 PostWysłany: 17 Wrz 2023 19:38 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 3391
złoty
Darek M. napisał(a):
Też mi się tak wydawało. Natomiast chodzi mi o to, co dwie osoby napisały w moim wątku z relacją z podróży.

Czyli jak lot anulowany to już odszkodowanie się należy i nieważne ile po czasie przylecę. Czy to prawda?

Ps. Na razie zapowiada się 15 min opóźnienia tego opóźnionego, drugiego lotu o 19:55


Liczy się sam fakt odwołania lotu, poniżej siedmiu dni od wylotu, chyba, że "odwołanie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków."
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#9139 PostWysłany: 17 Wrz 2023 19:45 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 2468
HON fly4free
Możesz dać namiary na jakieś orzecznictwo? Chodzi o sytuację, w której pasażer skorzystał z możliwości wykonania lotu innym połączeniem, zaakceptował to rozwiązanie i, powiedzmy, dotrze do celu bez znacznego (3 h) opóźnienia.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9140 PostWysłany: 17 Wrz 2023 20:00 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 3391
złoty
Osobiście dostałem takie odszkodowanie za odwołanie lotu LH WRO-FRA w podróży WRO-FRA-LAX-HNL i przebukowaniu na WRO-WAW-LAX-HNL i dotarciu na miejsce o jakąś godzinę później od pierwotnego czasu podróży.

https://curia.europa.eu/jcms/upload/docs/application/pdf/2011-10/cp110111en.pdf

Artykuł 5

Odwołanie

1. W przypadku odwołania lotu, pasażerowie, których to odwołanie dotyczy:

a) otrzymują pomoc od obsługującego przewoźnika lotniczego, zgodnie z art. 8; oraz

b) otrzymują pomoc od obsługującego przewoźnika lotniczego, zgodnie z art. 9 ust. 1 lit. a) i art. 9 ust. 2, jak również, w przypadku zmiany trasy, gdy racjonalnie spodziewany czas startu nowego lotu ma nastąpić co najmniej jeden dzień po planowym starcie odwołanego lotu, pomoc określoną w art. 9 ust. 1 lit. b) i c); oraz

c) mają prawo do odszkodowania od obsługującego przewoźnika lotniczego, zgodnie z art. 7, chyba że:

i) zostali poinformowani o odwołaniu co najmniej dwa tygodnie przed planowym czasem odlotu; lub

ii) zostali poinformowani o odwołaniu w okresie od dwóch tygodni do siedmiu dni przed planowym czasem odlotu i zaoferowano im zmianę planu podróży, umożliwiającą im wylot najpóźniej dwie godziny przed planowym czasem odlotu i dotarcie do ich miejsca docelowego najwyżej cztery godziny po planowym czasie przylotu; lub

iii) zostali poinformowani o odwołaniu w okresie krótszym niż siedem dni przed planowym czasem odlotu i zaoferowano im zmianę planu podróży, umożliwiającą im wylot nie więcej niż godzinę przed planowym czasem odlotu i dotarcie do ich miejsca docelowego najwyżej dwie godziny po planowym czasie przylotu.

2. Gdy pasażerowie zostali poinformowani o odwołaniu, otrzymują oni wyjaśnienie dotyczące możliwości alternatywnego połączenia.

3. Obsługujący przewoźnik lotniczy nie jest zobowiązany do wypłaty rekompensaty przewidzianej w art. 7, jeżeli może dowieść, że odwołanie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków.

4. Ciężar dowodu tego czy i kiedy pasażerowie zostali poinformowani o odwołaniu lotu spoczywa na obsługującym przewoźniku lotniczym.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10271 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 454, 455, 456, 457, 458, 459, 460 ... 514  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Rockriderr oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group