Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Podstawowe informacje na temat lotów opóźnionych, odwołanych, overbookingu i odszkodowań:

https://konsument.gov.pl/opozniony-odwolany-lot/

[b]Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot

wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Linki do wniosków o odszkodowanie najpopularniejszych linii latających z PL:
LOT
https://www.lot.com/pl/pl/centrum-pomoc ... po-podrozy
Lufthansa
https://www.lufthansa.com/us/en/fast-compensation
Air Dolomiti
https://hda_s_form.airdolomiti.it/Custo ... @item-4--1
Austrian
https://www.austrian.com/xx/en/footer-p ... ities.html
Swiss
https://www.swiss.com/de/en/customer-su ... gularities
Brussels
https://www.brusselsairlines.com/fr/en/ ... ncellation
Turkish
https://feedback.turkishairlines.com/en ... -selection
Air France KLM
https://wwws.airfrance.pl/claim
https://www.klm.co.uk/claim
British Airways
https://www.britishairways.com/travel/f ... select/dcd
Enter Air
https://reklamacje.enterair.pl/#/flightcomplaint

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10268 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 452, 453, 454, 455, 456, 457, 458 ... 514  Następna
Autor Wiadomość
#9081 PostWysłany: 20 Sie 2023 22:35 

Rejestracja: 24 Maj 2013
Posty: 545
Loty: 160
Kilometry: 356 957
niebieski
szpaczny napisał(a):
Niestety w tym przypadku też mogą być 'specjalne okoliczności' - którymi linia się zasłania.
Jednakże należy ich 'pocisnąć' co to za specjalne okoliczności - draążyć temat, mejlować z nimi , nie odpuszczać - może się uda może nie - ale fakt trzba być wytrwałym w kontakcie z liniami - bo jak już nieraz tu było pisane na forum - próbuja poprostu 'zbyć' pasażera wymówkami.

PS: Mi w Turkishu też mówili że to wina operational reasons beyond the control of the airline, ale po miesiący/półtora przyznali odszkodowanie :)



Przejrzyj wątek z odwołanymi lotami TK - tutaj 99% osób dostawało wiadomośc że 'specjalne okoliczności'

odwolane-loty-turkisha-z-katowic,1498,170081
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Przedłużony weekend w Larnace 🏖️🍹 Loty z Warszawy i 4* hotel ze śniadaniami za 909 PLN 😎 Przedłużony weekend w Larnace 🏖️🍹 Loty z Warszawy i 4* hotel ze śniadaniami za 909 PLN 😎
Turcja w pigułce 🇹🇷 Stambuł i Kapadocja w jednej podróży od 969 PLN 😍 Turcja w pigułce 🇹🇷 Stambuł i Kapadocja w jednej podróży od 969 PLN 😍
#9082 PostWysłany: 20 Sie 2023 23:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Sty 2017
Posty: 2691
HON fly4free
bartek. napisał(a):
Dzięki za odpowiedź!

szpaczny napisał(a):
Niestety w tym przypadku też mogą być 'specjalne okoliczności' - którymi linia się zasłania.


Z ciekawości..jakie to specjalne okoliczności mogą wystąpić na ponad tydzień przed odlotem?

Linia jest zobowiązana udowodnić że było to poza jej kontrolą.
Patrz np. post #9015 w tym temacie.
Góra
 Profil Relacje PM off
bartek. uważa post za pomocny.
 
      
#9083 PostWysłany: 21 Sie 2023 00:15 

Rejestracja: 02 Lip 2012
Posty: 1149
niebieski
Dzięki! Już wysłałem pismo do AerLingus, szkoda że nie poczekałem na taki ładny szablon, no ale zobaczymy co odpiszą :)

A to, że 99% odpowiedzi jest od nadzwyczajnych historiach to nic dziwnego, ale interesują mnie fakty :)
_________________
www.farfrombreaking.net - photoblog
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9084 PostWysłany: 21 Sie 2023 00:20 

Rejestracja: 24 Maj 2013
Posty: 545
Loty: 160
Kilometry: 356 957
niebieski
@bartek. to o specjalne okoliczności sam musisz się dopytać lini, bo tutaj wórżbija Maciej nie pomoże co może za nimi stać (co linia lotnicza wymyśli)

@onufry_z w praktyce tak, w teorii zasłonia się 'informacją o spółce/ strategiczna/ że nie mogą ujawnić' i wtedy tylko do sądu z takim problemem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9085 PostWysłany: 21 Sie 2023 00:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Sty 2017
Posty: 2691
HON fly4free
@szpaczny chyba Ci się teoria z praktyką pomyliły ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
szpaczny lubi ten post.
 
      
#9086 PostWysłany: 27 Sie 2023 23:17 

Rejestracja: 18 Sie 2022
Posty: 9
Chciałabym złożyć wniosek o odszkodowanie za bardzo opóżniony/ odwołany lot i zwrot kosztów za oryginalny bilet. Lot miał odbyć się 02.10.2022, więc wiem, że zostało mi mało czasu (lot był do z UK do Polski). Jeśli jutro złożę wniosek o odszkodowanie i Wizzair udzieli odpowiedzi po powiedzmy 50 dniach i odrzuci mój wniosek, to czy w takiej sytuacji mogę coś jeszcze zrobić, czy odszkodowanie przepadnie, podnieważ minął rok od planowanej daty wylotu?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9087 PostWysłany: 27 Sie 2023 23:36 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9345
srebrny
Dz.U.2022.1235 Art.205c
Góra
 Profil Relacje PM off
coffee_creature uważa post za pomocny.
 
      
#9088 PostWysłany: 28 Sie 2023 08:48 

Rejestracja: 18 Sie 2022
Posty: 9
Dzięki za odpowiedź. Czy dobrze rozumiem, że można zaczać postępowanie sądowe po 30 dniach jeśli jest brak odpowiedzi ale całość i tak przedawni się po roku od zdarzenia?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9089 PostWysłany: 28 Sie 2023 08:55 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 8033
srebrny
Czekanie na odpowiedź przedłuży okres przedawnienia o 30 dni lub o czas do otrzymania odp. jeśli przyjdzie szybciej.
Góra
 Profil Relacje PM off
coffee_creature uważa post za pomocny.
 
      
#9090 PostWysłany: 28 Sie 2023 09:15 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 5517
złoty
coffee_creature napisał(a):
Chciałabym złożyć wniosek o odszkodowanie za bardzo opóżniony/ odwołany lot i zwrot kosztów za oryginalny bilet. Lot miał odbyć się 02.10.2022, więc wiem, że zostało mi mało czasu (lot był do z UK do Polski). Jeśli jutro złożę wniosek o odszkodowanie i Wizzair udzieli odpowiedzi po powiedzmy 50 dniach i odrzuci mój wniosek, to czy w takiej sytuacji mogę coś jeszcze zrobić, czy odszkodowanie przepadnie, podnieważ minął rok od planowanej daty wylotu?

Po złożeniu reklamacji do Wizzair po 30 dniach, w przypadku braku odpowiedzi składasz wniosek do ADR.
Do ADR, gdyż lot z czy do UK.
Wizzair ma swój temat o odszkodowaniach. W szukaj u góry wpisz ADR i poczytaj.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9091 PostWysłany: 28 Sie 2023 10:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Sty 2017
Posty: 2691
HON fly4free
@dg72 a nie po 8 tygodniach?

Załączniki:
IMG_9909.jpeg
IMG_9909.jpeg [ 149.28 KiB | Obejrzany 1549 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9092 PostWysłany: 28 Sie 2023 13:02 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 5517
złoty
Kod:
Przewoźnik ma 30 dni na udzielenie odpowiedzi. Brak odpowiedzi traktuje się za uznanie reklamacji. Niemniej jest to domniemanie wzruszalne i nie przesądza o wypłacie odszkodowania. W tej sytuacji należy podjąć kroki prawne.

Po odebraniu reklamacji przewoźnik ma 30 dni na udzielenie odpowiedzi na roszczenie. Termin ten wynika z ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9093 PostWysłany: 28 Sie 2023 13:39 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9345
srebrny
Skoro ADR UK, to 8 tygodni, tak jak napisał @onufry_z
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9094 PostWysłany: 28 Sie 2023 13:47 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 5517
złoty
Tyle że i tak Wizzair w 95 jeśli nie w 99,9% po skutecznym złożeniu wniosku o odszkodowaanie odpowiada w terminie do 30 dni
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9095 PostWysłany: 28 Sie 2023 14:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Sty 2017
Posty: 2691
HON fly4free
Mowa była konkretnie o wniosku do ADR a mój screen jest jak widać z pierwszej ręki.
Góra
 Profil Relacje PM off
dg72 lubi ten post.
 
      
#9096 PostWysłany: 28 Sie 2023 19:30 

Rejestracja: 21 Lut 2011
Posty: 1140
Loty: 341
Kilometry: 691 144
złoty
16 sierpnia tego roku (środa) odwołano nam lot WAW-POZ (część większej podróży z LO z wylotem poza UE, ale całość minimalnie poniżej 1500km). Ostatecznie dolecieliśmy z opóźnieniem ponad 6h. W mailu informującym o odwołaniu napisali o przyczynach operacyjnych (duże spóźnienie miał wcześniejsze loty WAW-BEG-WAW, tu przyczyny nie znam, ale nie było innych opóźnień w tym czasie, więc to nie pogoda, po prostu stał o 3h dłużej na płycie w WAW niż powinien).
Napisałem reklamację do LOT, na razie po 1,5tyg cisza. Po jakim czasie oni zwykle odpisują? Czy powinienem od razu podać numer konta, czy czekać na wskazówki.
LOT ma dziwną praktykę, że dla dzieci chce akt urodzenia załączony do reklamacji i na każdą osobę trzeba pisać osobną reklamację. Serio to tak działa?
_________________
Image
http://robertsadlowski.com <- zdjęcia i relacje z podróży
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9097 PostWysłany: 28 Sie 2023 19:33 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 25215
Oni zazwyczaj odpisują w ostatnim dniu, więć jeszcze poczekaj. Po odpowiedzi, ze wypłaczają podasz nr konta
Góra
 Profil Relacje PM off
michcioj lubi ten post.
michcioj uważa post za pomocny.
 
      
#9098 PostWysłany: 02 Wrz 2023 19:50 

Rejestracja: 02 Wrz 2023
Posty: 2
Cześć, próbowałam szukać czego w temacie ale nie znalazłam.
Sytuacja w czerwcu 2023. Lot Madera - Berlin realizowany przez linie EasyJet.
Po komunikacie o odwołanym locie bilety na kolejne wyloty w kolejnych dniach rozchodziły się z prędkością światła plus strona blokowała się. Udało by się wrócić dopiero w terminie +7 dni więc sporo a nic innego nie proponowali. Pojawiła się nagle opcją za 4 dni z przelotem przez Londyn i w stresie ja wybraliśmy ale później okazało się że nie mamy paszportu więc nie mozemy tak lecieć (wszystko zadziało się w ciągu 1h) praktycznie od razu ja odwołaliśmy.
EasyJet nie uznaje reklamacji na zwrot kosztów odwołanego lotu bo przenieśliśmy go na przelot przez Londyn.
Pytanie.moje jest czy jest sens jeszcze walczyć o zwrot pełen?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9099 PostWysłany: 02 Wrz 2023 20:04 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 4073
platynowy
Ewidentny błąd po twojej stronie, więc dlaczego Easyjet ma ponosić koszty?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9100 PostWysłany: 02 Wrz 2023 21:00 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 5517
złoty
Marta Ługiewicz napisał(a):
Cześć, próbowałam szukać czego w temacie ale nie znalazłam.
Sytuacja w czerwcu 2023. Lot Madera - Berlin realizowany przez linie EasyJet.
Po komunikacie o odwołanym locie bilety na kolejne wyloty w kolejnych dniach rozchodziły się z prędkością światła plus strona blokowała się. Udało by się wrócić dopiero w terminie +7 dni więc sporo a nic innego nie proponowali. Pojawiła się nagle opcją za 4 dni z przelotem przez Londyn i w stresie ja wybraliśmy ale później okazało się że nie mamy paszportu więc nie mozemy tak lecieć (wszystko zadziało się w ciągu 1h) praktycznie od razu ja odwołaliśmy.
EasyJet nie uznaje reklamacji na zwrot kosztów odwołanego lotu bo przenieśliśmy go na przelot przez Londyn.
Pytanie.moje jest czy jest sens jeszcze walczyć o zwrot pełen?

Istotą jest fakt, że lot został odwołany i jeżeli walczysz to o odszkodowanie.
Nawet jeśli powodem jak to na Maderze był silny wiatr to linia nie może ot tak odwołać lotu, przeważnie opóźnia o ileś tam godzin przylot i odlot.
Skonsultuj się z jakimś pośrednikiem, ponadto złóż reklamację prawidłowo tj o odszkodowanie z powodu odwołanego lotu

@Kothson odpuść sobie jednozdaniowe "spadaj na drzewo, nic się nie należy" skoro nawet nie wiesz co było powodem odwołania lotu. Sam się wystawiasz skoro nie rozróżniasz walki o odszkodowanie od zwrotu za kupione nowe bilety lotnicze czy za niewykorzystane bilety lotnicze.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10268 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 452, 453, 454, 455, 456, 457, 458 ... 514  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group