Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Podstawowe informacje na temat lotów opóźnionych, odwołanych, overbookingu i odszkodowań:

https://konsument.gov.pl/opozniony-odwolany-lot/

[b]Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot

wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Linki do wniosków o odszkodowanie najpopularniejszych linii latających z PL:
LOT
https://www.lot.com/pl/pl/centrum-pomoc ... po-podrozy
Lufthansa
https://www.lufthansa.com/us/en/fast-compensation
Air Dolomiti
https://hda_s_form.airdolomiti.it/Custo ... @item-4--1
Austrian
https://www.austrian.com/xx/en/footer-p ... ities.html
Swiss
https://www.swiss.com/de/en/customer-su ... gularities
Brussels
https://www.brusselsairlines.com/fr/en/ ... ncellation
Turkish
https://feedback.turkishairlines.com/en ... -selection
Air France KLM
https://wwws.airfrance.pl/claim
https://www.klm.co.uk/claim
British Airways
https://www.britishairways.com/travel/f ... select/dcd
Enter Air
https://reklamacje.enterair.pl/#/flightcomplaint

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10271 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 449, 450, 451, 452, 453, 454, 455 ... 514  Następna
Autor Wiadomość
#9021 PostWysłany: 09 Sie 2023 14:00 

Rejestracja: 17 Maj 2023
Posty: 90
Czyli najgorszy wariant, bo mam tylko godzinę przesiadki na powrocie w Paryżu więc trzeba biec ostro żeby zdążyć pewnie. Tam się nie przechodzi chyba żadnej drugiej odprawy raczej wychodzę z samolotu i biegnę do Gate gdzie jest boarding do Warszawy wewnętrznie prawda? Jeśli przyleci w takim razie daj boże o czasie to i tak ta godzina to pewnie tyle czasu że warto wiedzieć gdzie biegnę, którędy
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
🇱🇹 Bałtycka perełka w twoim zasięgu 🧳☕ Loty i hotel ze śniadaniami w Wilnie za 449 PLN ✈️🏨 🇱🇹 Bałtycka perełka w twoim zasięgu 🧳☕ Loty i hotel ze śniadaniami w Wilnie za 449 PLN ✈️🏨
Tajlandia w wersji LUX za 8021💎👑 Loty biznes klasą Etihad + ⭐⭐⭐⭐⭐ hotel na Phuket 🌴☀️ Tajlandia w wersji LUX za 8021💎👑 Loty biznes klasą Etihad + ⭐⭐⭐⭐⭐ hotel na Phuket 🌴☀️
#9022 PostWysłany: 09 Sie 2023 14:18 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 2468
HON fly4free
Jeśli przylatujesz z USA, to po drodze masz kontrolę paszportową - ale to już chyba nie temat tego wątku. CDG nie jest lotniskiem przyjemnym do przesiadek, co nie znaczy, że godzina jest niewystarczająca.
Góra
 Profil Relacje PM off
Dzia11 uważa post za pomocny.
 
      
#9023 PostWysłany: 09 Sie 2023 14:21 

Rejestracja: 04 Gru 2017
Posty: 755
Loty: 203
Kilometry: 691 388
niebieski
@Dzia11
Przylatując z USA do Paryża przekraczasz granicę strefy Schengen a zatem nie ma tak, że wprost do gate na lot do Warszawy.
Góra
 Profil Relacje PM off
Dzia11 uważa post za pomocny.
 
      
#9024 PostWysłany: 09 Sie 2023 16:18 
Redaktor F4F
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Lis 2010
Posty: 6220
Loty: 228
Kilometry: 534 135
@Zebra1313 dzięki za post, nie wiem na ile to poskutkowało, ale zadziałało na Wizz Air.

Reklamacja przez formularz
Cytuj:
Szanowny(-a) PAWEL,

Dziękujemy za skontaktowanie się z Działem Obsługi Klienta Wizz Air.

Przepraszamy za niedogodności spowodowane opóźnieniem/anulowaniem lotu W6 1184 PMI - KTW w dniu 10/07/2023. Po sprawdzeniu Pana/Pani rezerwacji w naszym systemie uprzejmie informujemy, że opóźnienie/anulowanie nastąpiło z powodu nadzwyczajnych okoliczności, których przewoźnik nie mógł uniknąć.

Punkt (14) i artykuł 7 europejskiego rozporządzenia 261/2004 zwalniają przewoźnika z obowiązku wypłaty odszkodowania, jeśli zakłócenie lotu było spowodowane nadzwyczajnymi okolicznościami. Dlatego z przykrością informujemy, że nie przysługuje Panu/Pani odszkodowanie.


Napisałem im maila
Cytuj:
Witam, zgodnie z prawem europejskim https://europa.eu/youreurope/citizens/t ... -delayed-1
"Linia lotnicza musi to udowodnić, przedstawiając na przykład wyciągi z dzienników pokładowych lub protokoły incydentów. Przewoźnik lotniczy powinien przekazać te dowody właściwemu krajowemu organowi wykonawczemu oraz zainteresowanym pasażerom zgodnie z krajowymi przepisami dotyczącymi dostępu do dokumentów."

Ja, jako że jestem pasażerem i jestem zainteresowany tym, co miało wpływ na moje opóźnienie lotu. Ponieważ, jasno są tam określone sytuacje nadzwyczajne, a
większość problemów technicznych, które wychodzą na jaw podczas obsługi technicznej statku powietrznego lub są spowodowane brakiem obsługi technicznej statku powietrznego - to nie jest sytuacja nadzwyczajna.

Dlatego oczekuję wyjaśnienia, jakie to były okoliczności nadzwyczajne oraz czekam na dowody, które potwierdzą, że były to okoliczności nadzwyczajne.


Dostałem odpowiedź
Cytuj:
Dziękuję za odpowiedź.

Nie lubimy, gdy nasi klienci są zdenerwowani i niedogodności. Zawsze dążymy do stworzenia pozytywnego doświadczenia klienta.

Prosimy przyjąć nasze przeprosiny za wszelkie niedogodności spowodowane opóźnieniem lotu. Zapewniamy, że dokładamy wszelkich starań, aby realizować loty zgodnie z pierwotnym rozkładem, ale czasami, podobnie jak wszystkie inne linie lotnicze, jesteśmy zmuszeni do zmiany wcześniej ustalonego rozkładu.

Cenimy naszych klientów i chcielibyśmy zaoferować rekompensatę z powodu opóźnieniem lotu zgodnie z Rozporządzeniem 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej, w postaci kredytu wpłaconego na konto WIZZ w wysokości 120% - 480 EUR.

Kwota kredytu zostanie przesłana na konto Wizz i będzie do dyspozycji natychmiast, a jej ważność będzie wynosić 1 rok. Można go wykorzystać na zakup lotów Wizz Air lub dodatkowych usług online, dla siebie i swoich partnerów w podróży.

Istnieje również możliwość otrzymania odszkodowania w wysokości 400 EUR na konto bankowe (kwota zostanie przekazana do Państwa dyspozycji w ciągu 7 dni).W przypadku wyboru tej opcji, prosimy o podanie następujących danych:

-IBAN;
-SWIFT/ BIC;
-Nazwa beneficjenta;
-Nazwa banku;-
-Waluta konta.
_________________
Image

https://www.instagram.com/jiku_ty_dziku/


Ostatnio edytowany przez JIK, 09 Sie 2023 19:44, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
13 ludzi lubi ten post.
9 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#9025 PostWysłany: 09 Sie 2023 16:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Lut 2018
Posty: 1024
srebrny
@JIK dzięki - skorzystalem wlasnie z szablonu ;) Po jakim czasie przyszła odpowiedź?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9026 PostWysłany: 09 Sie 2023 18:55 
Redaktor F4F
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Lis 2010
Posty: 6220
Loty: 228
Kilometry: 534 135
7 dni
_________________
Image

https://www.instagram.com/jiku_ty_dziku/
Góra
 Profil Relacje PM off
Piatek lubi ten post.
 
      
#9027 PostWysłany: 10 Sie 2023 00:31 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2431
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
man4business napisał(a):
Liczy się lot, który spowodował opóźnienie. Jeśli przylecisz o czasie do UE, a potem lecisz lokalnie i masz opóźnienie, to tak.


Bzdura.

Nie wprowadzaj innych w błąd, bo o zgrozo ktoś może Ci uwierzyć.

Trybunał Sprawiedliwości UE w sprawie C-367/20 ostatecznie potwierdził że „w odniesieniu do osoby zobowiązanej do zapłaty odszkodowania należnego w przypadku dużego opóźnienia w chwili przylotu lotu łączonego, takiego jak rozpatrywany w postępowaniu głównym, Trybunał wyjaśnił, że każdy obsługujący przewoźnik lotniczy, który uczestniczy w wykonaniu co najmniej jednego segmentu lotu łączonego, jest zobowiązany do zapłaty tego odszkodowania niezależnie od tego, czy zrealizowany przez niego lot jest przyczyną dużego opóźnienia pasażera w chwili przybycia do miejsca docelowego (zob. podobnie wyrok z dnia 11 lipca 2019 r., České aerolinie, C 502/18, EU:C:2019:604, pkt 20–26)”.

Trybunał Sprawiedliwości UE zauważył, że „w taki sposób należy zakwalifikować przewoźnika lotniczego, który – podobnie jak KLM w postępowaniu głównym – realizuje jeden z lotów w ramach lotu łączonego, w ramach umowy przewozu zawartej przez tego przewoźnika z danym pasażerem (zob. podobnie wyrok z dnia 11 lipca 2019 r., České aerolinie, C 502/18, EU:C:2019:604, pkt 24, 25) i dalej „związku z tym lot łączony, w ramach którego jeden z lotów jest wykonywany przez przewoźnika takiego jak KLM, co do którego wykazano, że posiada ważną licencję na prowadzenie działalności wydaną przez państwo członkowskie, należy uznać za lot wykonywany przez obsługującego wspólnotowego przewoźnika lotniczego w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) rozporządzenia nr 261/2004, niezależnie od okoliczności, że lot łączony został w części wykonany również przez przewoźnika niebędącego przewoźnikiem wspólnotowym”.

Wysokość odszkodowania ustalana jest o całość trasy niezależnie od odcinka, na którym wystąpiło opóźnienie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
onufry_z lubi ten post.
 
      
#9028 PostWysłany: 10 Sie 2023 01:12 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 2468
HON fly4free
Dzięki za namiary. Tu cały tekst: https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 2020CO0367
Niemniej, ostateczne orzeczenie wydaje chyba sąd krajowy i tutaj orzecznictwo może się różnić od tej wykładni (vide casus "zderzenia z ptakami" w krajowym orzecznictwie, pomimo wykładnie Trybunału).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9029 PostWysłany: 10 Sie 2023 12:39 
Redaktor F4F
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Lis 2010
Posty: 6220
Loty: 228
Kilometry: 534 135
Wygląda na ciekawe i może mieć odniesienie do Wizz Air i Ryanair

Cytuj:
Na podstawie art. 5 ust. 3 rozporządzenia nr 261/2004 [przewoźnik lotniczy] ma obowiązek podjęcia wszelkich rozsądnych środków w celu uniknięcia nadzwyczajnych okoliczności, powinien więc na etapie planowania lotu – w szczególności gdy organizuje kilka lotów „jeden po drugim” jedną maszyną w ramach rotacji - wziąć pod uwagę ryzyko opóźnienia związanego z ewentualnym zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności w odniesieniu do któregoś lotu w ramach rotacji. W szczególności w celu uniknięcia tego, by każde opóźnienie, nawet nieznaczne, wynikające z zaistnienia nadzwyczajnych okoliczności w odniesieniu do lotu wcześniejszego nie prowadziło w nieunikniony sposób do odwołania bądź opóźnienia lotu czy też lotów kolejnych w rotacji. Rozsądny przewoźnik lotniczy powinien rozplanować swe zasoby we właściwym czasie, w celu dysponowania określoną rezerwą czasu, aby być w stanie, w miarę możliwości, wykonać rzeczony lot o czasie po ustaniu nadzwyczajnych okoliczności. Jeżeli przewoźnik lotniczy nie dysponuje żadną rezerwą czasu i organizuje loty w ramach rotacji na przysłowiową „zakładkę”, nie można uznać, iż podjął on wszystkie racjonalne środki przewidziane w art. 5 ust. 3 rozporządzenia nr 261/2004.


https://orzeczenia.gliwice.so.gov.pl/co ... -11-22_001

Jak już było, to przepraszam.
_________________
Image

https://www.instagram.com/jiku_ty_dziku/
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#9030 PostWysłany: 10 Sie 2023 15:16 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2431
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
To jest orzeczenie sprzed C-74/19...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
marek2011 lubi ten post.
 
      
#9031 PostWysłany: 13 Sie 2023 09:49 

Rejestracja: 03 Cze 2014
Posty: 898
niebieski
LOT odwołał połączenie i zaproponował inne z wylotem i przylotem ~3h wcześniej. Do lotu jest mniej niż 14 dni, ale więcej niż 7.
Cytuj:
ii) zostali poinformowani o odwołaniu w okresie od dwóch tygodni do siedmiu dni przed
planowym czasem odlotu i zaoferowano im zmianę planu podróży, umożliwiającą im
wylot najpóźniej dwie godziny przed planowym czasem odlotu i dotarcie do ich
miejsca docelowego najwyżej cztery godziny po planowym czasie przylotu
; lub


Muszą zostać spełnione oba warunki by móc się ubiegać o odszkodowanie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9032 PostWysłany: 13 Sie 2023 11:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 2613
srebrny
@07_Zgłoś.Się Logika podpowiada, że... nie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9033 PostWysłany: 13 Sie 2023 11:27 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2431
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Zachęcam do zapoznania się z wyrokiem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej w sprawach połączonych C-146/20, C-188/20, C-196/20 i C-270/20, Azurair i in., w sprawie C-263/20 Airhelp oraz w sprawie C-395/20 Corendon/Airlines.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
07_Zgłoś.Się lubi ten post.
07_Zgłoś.Się uważa post za pomocny.
 
      
#9034 PostWysłany: 14 Sie 2023 10:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Lut 2018
Posty: 1024
srebrny
Wizzair nie chce udzielić mi informacji o powodzie anulowanego lotu już w dniu wylotu. Ciężko się z nimi rozmawia...

Cytuj:
Dziękuję za skontaktowanie się z Działem Obsługi Klienta Wizz Air.

Prosimy przyjąć nasze przeprosiny za wszelkie niedogodności spowodowane opóźnieniem lotu. Zapewniamy, że dokładamy wszelkich starań, aby realizować loty zgodnie z pierwotnym rozkładem, ale czasami, podobnie jak wszystkie inne linie lotnicze, jesteśmy zmuszeni do zmiany wcześniej ustalonego rozkładu.

Informacje dotyczące eksploatacji i kontroli naszych samolotów lub raportów lotniskowych są uważane za tajemnicę handlową, a dokumenty te mogą zawierać dane osobowe naszego personelu, w związku z czym nie mogą być udostępniane publicznie.

W odniesieniu do przyczyn opóźnienia lotu informujemy, że jesteśmy gotowi dostarczyć odpowiednią dokumentację na żądanie organów uprawnionych do kontroli przewoźników lotniczych.

Dziękujemy za uwagę.

Wizz Air życzy Panu miłego dnia.

Z wyrazami szacunku,
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9035 PostWysłany: 14 Sie 2023 16:53 

Rejestracja: 27 Lip 2023
Posty: 19
Taka chyba maja polityke firmy zeby ludzi traktowac jak gowno i to niezaleznie od lini lotniczej.Ja dzis dostelem email ze nie moga wyplacic w walucie kraju w ktorym mieszkam i gdzie kupowane sa za te walute bilety.CYRK
Kraj unijny waluta nie EURO
https://www.prawo.pl/prawo/wyplata-odszkodowania-za-opozniony-lot-w-walucie-krajowej,503121.html

Rozporządzenie (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylające rozporządzenie (EWG) nr 295/91, a w szczególności jego art. 7 ust. 1, należy interpretować w ten sposób, że pasażer, którego lot został odwołany lub doznał dużego opóźnienia, lub jego następca prawny może domagać się zapłaty kwoty odszkodowania, o której mowa w tym przepisie, w walucie krajowej, która obowiązuje w miejscu jego zamieszkania, w związku z czym wspomniany przepis stoi na przeszkodzie uregulowaniu lub praktyce orzeczniczej państwa członkowskiego, zgodnie z którymi powództwo odszkodowawcze takiego pasażera lub jego następcy prawnego zostanie oddalone z tej tylko przyczyny, że roszczenie określono w walucie krajowej.
https://curia.europa.eu/juris/document/document.jsf?text=&docid=230610&pageIndex=0&doclang=pl&mode=lst&dir=&occ=first&part=1&cid=1046018

Zobaczymy na co sie powolaja odmawiajac wyplaty w danej walucie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9036 PostWysłany: 14 Sie 2023 17:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Sie 2012
Posty: 821
niebieski
Dlatego trzeba z nimi bez udziwnień i zamiast wnioskować o odszkodowanie w kolumbijskich pesos to trzeba założyć subkonto w EUR bo teraz chyba w każdym banku jest to możliwe.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9037 PostWysłany: 14 Sie 2023 17:44 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 25230
Dziwne pytanie
Czy można kumulować 250 EUR z EU261? Np za odwołany lot i potem za overbooking



Wysłane przez moją Nokię 3330
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9038 PostWysłany: 14 Sie 2023 17:54 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9347
srebrny
Musisz napisać szczegóły.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9039 PostWysłany: 14 Sie 2023 18:08 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 25230
Lot anulował lot clj - waw 16/8 informując 9/8. Po bojach znaleźli łaskawie miejsca na 15/8 nie gwarantując czy będą miejsca. Więc pytanko czy byłobu 2x250

Wysłane przez moją Nokię 3330
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9040 PostWysłany: 14 Sie 2023 18:12 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 9871
Loty: 1083
Kilometry: 1 070 970
platynowy
Moim zdaniem tak, bo to są różne loty.
Ale to tylko moja opinia laika.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10271 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 449, 450, 451, 452, 453, 454, 455 ... 514  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group