Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Podstawowe informacje na temat lotów opóźnionych, odwołanych, overbookingu i odszkodowań:

https://konsument.gov.pl/opozniony-odwolany-lot/

[b]Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot

wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Linki do wniosków o odszkodowanie najpopularniejszych linii latających z PL:
LOT
https://www.lot.com/pl/pl/centrum-pomoc ... po-podrozy
Lufthansa
https://www.lufthansa.com/us/en/fast-compensation
Air Dolomiti
https://hda_s_form.airdolomiti.it/Custo ... @item-4--1
Austrian
https://www.austrian.com/xx/en/footer-p ... ities.html
Swiss
https://www.swiss.com/de/en/customer-su ... gularities
Brussels
https://www.brusselsairlines.com/fr/en/ ... ncellation
Turkish
https://feedback.turkishairlines.com/en ... -selection
Air France KLM
https://wwws.airfrance.pl/claim
https://www.klm.co.uk/claim
British Airways
https://www.britishairways.com/travel/f ... select/dcd
Enter Air
https://reklamacje.enterair.pl/#/flightcomplaint

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10274 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 427, 428, 429, 430, 431, 432, 433 ... 514  Następna
Autor Wiadomość
#8581 PostWysłany: 30 Gru 2022 00:05 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Lis 2011
Posty: 550
Loty: 74
Kilometry: 154 967
niebieski
Maggiesl napisał(a):
Z jakiego maila piszą, może jednak odpowiedź zaginęła głęboko w spamie?


noreply@lot.pl
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Odwiedź Wietnam ✈️🧳 Loty do Hanoi z dużym bagażem od 2546 PLN 🇻🇳 🍛 Odwiedź Wietnam ✈️🧳 Loty do Hanoi z dużym bagażem od 2546 PLN 🇻🇳 🍛
Urlop na Malcie za 599 PLN 🏝️🌞 Loty z Warszawy i 4 noclegi w 4* hotelu z basenem wewnętrznym 😎 Urlop na Malcie za 599 PLN 🏝️🌞 Loty z Warszawy i 4 noclegi w 4* hotelu z basenem wewnętrznym 😎
 Temat postu: Pegasus opoznienie
#8582 PostWysłany: 02 Sty 2023 06:01 

Rejestracja: 25 Gru 2022
Posty: 2
Loty: 1
Kilometry: 2 822
Lecialam Pegasusem z DXB do DLM. Czas na przesiadke w SAW 1h30min. Oba loty na jednej rezerwacji. Bagaz podreczny. Oba bilety wydane w DXB. Lot z DXB opozniony o godzine. Mimo, ze mialam jeszcze pol godziny do nastepnego lotu, obsluga z Pegasus transit desk nie chciala pomoc w szybszej odprawie. W rezultacie nie zdazylam na samolot do DLM. Musialam przebukowac lot do BJV i czekac na niego 6h.
Zlozylam complaint z prosba o odszkodowanie do linii Pegasus, nie dostalam odpowiedzi mimo uplywu 4 tyg. Na stronie status sprawy 'zakonczony'.
Partner lecial tym samym lotem dzien wczesniej. Identyczna sytuacja z opoznieniem przebukowaniem lotu i przyznana rekompensata 400eur w tydzien czasu.

Jakie sa kolejne kroki w sprawie odszkodowania?

Dziekuje!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8583 PostWysłany: 02 Sty 2023 16:09 

Rejestracja: 14 Lut 2016
Posty: 34
Po 6 tygodniach RyanAir w końcu odpowiedział na mój wniosek o wypłatę odszkodowania EU261.

W dużym skrócie, lot z KRK do BHX, podczas boardingu okazało się że samolot ma usterkę, zmieniliśmy bramkę na inną i z opóźnieniem ponad 2 godziny samolot wylatuje ale przez wcześniejsze opóźnienie nie dostaje zezwolenia na lądowanie w BHX bo od północy będą trwać pracę serwisowe na lotnisku, lot zostaje przekierowany na inne lotnisko. Autokarem dotarliśmy do BHX z około 5 godzinnym opóźnieniem.

Ryanair oczywiście odmawia wypłaty odszkodowania, odpisał tak:
Cytuj:
Thank you for your query.

We regret the diversion of your flight FR1466 from Krakow - KRK to Birmingham - BHX on the 26/11/2021, which was diverted to East Midlands - EMA due to runway closure at Birmingham Airport.

As the diversion and subsequent delay were beyond Ryanair’s control, we wish to inform you that no compensation is due under EU 261/2004.

If you are not satisfied with the outcome of your complaint, you may be able to refer your complaint to the Passenger Rights Ombudsman within 12 months of the flight date for a review. The Passenger Rights Ombudsman is a free of charge, independent and impartial airline dispute resolution scheme.

Their details are as follows: Civil Aviation Authority, Ombudsman for Passengers, ul. Marcina Flisa 2, 02-247 Warszawa; https://pasazerlotniczy.ulc.gov.pl/zloz-wniosek.

Kind regards,


Ich argument że opóźnienie wynikło z przyczyn od nich niezależnych jest oczywiście bardzo naciągany, brak zezwolenia na lądowanie w BHX wynikał czysto z usterki samolotu w Krakowie co skutkowało ponad dwugodzinnym opóźnieniem.

Przecież to logiczne że to ich wina że nie zdążyli wylądować w określonym przez lotnisko czasie.

Co mogę w tej sytuacji jeszcze zrobić?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8584 PostWysłany: 02 Sty 2023 16:15 

Rejestracja: 15 Kwi 2013
Posty: 2535
Loty: 280
Kilometry: 372 147
złoty
@feeling7

Skierować sprawę do sądu. Samemu lub przy pomocy pośrednika: posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286&start=300
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8585 PostWysłany: 02 Sty 2023 16:26 

Rejestracja: 14 Lut 2016
Posty: 34
Czy próbować z nimi jeszcze innych argumentów zanim przekażę sprawę pośrednikowi? czytałem tutaj historie innej osoby która po dłuższej rozmowie dostała odszkodowanie (wcześniej dostając odmowę), bez pomocy pośredników.

Co im napisać i gdzie? na jaki adres?


Ostatnio edytowany przez macio106, 02 Sty 2023 16:35, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8586 PostWysłany: 02 Sty 2023 18:32 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3473
srebrny
Nie ma sensu, szanse że zmienią zdanie są bliskie zeru.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8587 PostWysłany: 02 Sty 2023 18:46 

Rejestracja: 14 Lut 2016
Posty: 34
Dobrze, w takim razie przekażę sprawie pośrednikowi. Jak oceniacie szanse na wygranie tej sprawy? W skrócie wssyrzko napisane w poście powyżej.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8588 PostWysłany: 02 Sty 2023 20:37 

Rejestracja: 10 Paź 2017
Posty: 42
W 2018 roku lot mojej rodziny linia Ryanair SUN był opóźniony o kilkanaście godzin.
Sprawe niezwłocznie skierowałem do ULC i po 3.5 latach, w 2021, otrzymałem decyzje przyznającą nam 1200 euro odszkodowania i nakładającą dodatkowa karę 3000 pln na ryana.

Ryan odwołał się od decyzji i nie wypłacił odszkodowania. Od tego momentu, zarówno ulc jak i Ryan nie odpowiada na żadna próbę kontaktu (ULC telefonicznie twierdzi ze odpowie mailowo, po czym kontakt się urywa). Czy ma ktoś poradę jak ugryźć ten temat i doprowadzić go do końca? Sprawa ciągnie się niemal 5 lat.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8589 PostWysłany: 02 Sty 2023 21:51 

Rejestracja: 10 Wrz 2019
Posty: 620
niebieski
Ponaglenie na piśmie i potem skarga na bezczynność ulc do WSA. Dopiero decyzja ostateczna - czyli wydana po rozpoznaniu wniosku rayanera o ponowne rozpoznanie sprawy będzie obowiązywała linię do wypłaty.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8590 PostWysłany: 03 Sty 2023 08:59 

Rejestracja: 04 Gru 2017
Posty: 765
Loty: 203
Kilometry: 691 388
niebieski
@Tomasz_GDN
Jeśli sprawa prowadzona jest w oparciu o KPA (tak rozumiem z opisu), to zajrzyj do art. 35 KPA, który mówi o terminach. Sprawę załatwia się albo bezzwłocznie (jeśli jest ewidentna i rozpatrywana w oparciu o przedstawione lub posiadane dowody), albo w ciągu 30 dni (jeśli trzeba prowadzić postępowanie) a w przypadkach skomplikowanych - 60 dni. Nie znaczy, że każda sprawa to maksimum 60 dni ale urząd ma obowiązek albo ją załatwić w terminie ustawowym, albo powiadomić o przedłużeniu sprawy z podaniem powodu (np. wysłał wezwanie do linii lotniczej i oczekuje na odpowiedź czy zmuszony był zlecić jakieś analizy, badania).
No i jeszcze mamy art. 10 par. 1 stanowiący, że organ administracji publ. ma obowiązek zapewnić stronom czynny udział w każdym stadium postepowania a dodatkowo przed wydaniem decyzji dać możliwość wypowiedzieć się. W praktyce daje to Tobie prawo do wglądu do akt sprawy.
Jask słusznie poradził @Tomasz101 - masz prawo do skargi na bezczynność urzędu i na przewlekłość postępowania.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8591 PostWysłany: 03 Sty 2023 17:17 

Rejestracja: 10 Paź 2017
Posty: 42
Przemm, Tomasz101 dziękuję bardzo za wskazówki, będę eskalować w opisany przez was sposób.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8592 PostWysłany: 03 Sty 2023 17:35 

Rejestracja: 04 Gru 2017
Posty: 765
Loty: 203
Kilometry: 691 388
niebieski
Tomasz_GDN napisał(a):
Przemm, Tomasz101 dziękuję bardzo za wskazówki, będę eskalować w opisany przez was sposób.


Tylko w tej sytuacji lepiej nie komunikować się e-mailem. Normalne pismo tradycyjne albo poprzez e-puap podpisane elektronicznie. Pamiętaj o podpisie i o dacie pisma, żeby pismo zidentyfikować w przyszłości, zwłaszcza jeśli będziesz chciał się kiedyś na nie powoływać a dodatkowo możesz mu nadać nr/znak pisma np. TomaszGDN/01/2022/FR (albo inny dowolny chociaż nr nie jest obowiązkowy). Znak pisma przyda się, gdybyś po wymianie kilku pism chciał się np. powołać na któreś z nich, ale z braku nr zawsze można powołać się na pismo z dnia (chyba że w danym dniu wyślesz więcej niż jedno, co raczej mało prawdopodobne). Ponadto Ty wybierasz sposób (tradycyjny lub elektroniczny) i jeśli wybierzesz e-puap i zaznaczysz, że tę formę kontaktu wybierasz, to urząd jest zobowiązany w ten sposób odpowiedzieć.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8593 PostWysłany: 03 Sty 2023 18:02 

Rejestracja: 10 Wrz 2019
Posty: 620
niebieski
Bez kombinacji z własnymi oznaczeniami - ma decyzje pierwszoinstancyjną i niech pisze ponaglenie do ulc z powołaniem się na ten numer, a po uzyskaniu dowodu złożenia ponaglenia od razu skargę na bezczynność do WSA z roszczeniem zasądzenia od organu sumy pieniężnej - warunkiem dopuszczalności takiej skargi jest złożenia ponaglenia, a nie jego rozpoznanie. Czekać nie ma na co ze złożeniem skargi do sądu na bezczynność, bo w WSA w Warszawie i tak się naczeka na rozpoznanie skargi.
Wpis od skargi na bezczynność wynosi 100 zł, więc koszty nie są duże, nie jest to trudne pismo i można je sporządzić samodzielnie, a nawet przegrana przed WSA nie skutkuje kosztami dla przeciwnika, a tylko brakiem odzyskania kosztów samodzielnie poniesionych, więc i ryzyko niewielkie.
Góra
 Profil Relacje PM off
Przemm lubi ten post.
 
      
#8594 PostWysłany: 03 Sty 2023 22:57 

Rejestracja: 17 Kwi 2022
Posty: 2
Po pół roku od złożenia reklamacji, Lufthansa przyznała mi odszkodowanie w wysokości 400 EUR. Wnioskowałam o 600.
Leciałam z DFW do FRA i następnie z FRA do WAW. Lot z Dallas opóźniony, przez co spóźniłam się na kolejny do Warszawy.
6 h stania w kolejce żeby przebukować bilet i ostatecznie noc we Frankfurcie na koszt Lufthansy, a wylot następnego dnia do Warszawy przez Pragę (miałam 15 minut na przesiadkę). Oczywiście kolejny lot opóźniony i informacja, że opóźniony o godzinę. Poinformowałam stewardessę o sytuacji i ostatecznie samolot po pół godziny wystartował. W Pradze samolot poczekał, ale do PL dotarłam bez bagaży. Wróciły do mnie po 5 dniach.
Jest sens bawić się z nimi dalej o kwotę wnioskowaną czy dać sobie spokój?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8595 PostWysłany: 04 Sty 2023 01:01 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2433
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Co masz na myśli przez pytanie czy jest sens? Jeżeli chcesz zapytać czy należy się 600 EUR, a nie 400 EUR, to odpowiedź jest twierdząca. Jeśli myślisz, że będzie łatwo i szybko, to może być trudno i długo. Pytanie o sens to jest wyłącznie pytanie do Ciebie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
wersus79 lubi ten post.
 
      
#8596 PostWysłany: 11 Sty 2023 22:51 

Rejestracja: 25 Maj 2018
Posty: 1
Hej, mam taką sytuację, że leciałem z Nowego Jorku do Sztokholmu fińskim liniami lotniczymi. Samolot spóźnił się ponad 6h. W związku z faktem, że nie będą tu właściwe polskie sądy żadna firm zajmujących się odszkodowaniami, do których się zgłosiłem nie jest zainteresowana poprowadzeniem tej sprawy. Znacie może jakąś firmę która zajęłaby się tą sprawą ? (może np. jakaś międzynarodowa firma zajmująca się odszkodowaniami lotniczymi mająca filie w Polsce).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8597 PostWysłany: 13 Sty 2023 13:28 

Rejestracja: 27 Wrz 2020
Posty: 7
W lipcu 2022 roku ja i mój współpasażer ubiegaliśmy się o odszkodowanie w oparciu o rozporządzenie EU 261/2004 dot. zmiany lotu z 28 na 29 czerwca 2022r.

Polska infolinia Austrian poleciła wysłanie zgłoszenia bezpośrednio do jej właściciela tj. Lufthansa w celu usprawnienia procesu rozpatrywania sprawy.

Mój współpasażer otrzymał odszkodowanie w wysokości 600 EUR. Tymczasem, mnie odmówiono przyznania odszkodowania za ten sam lot.

Lot wyglądał tak TORONTO - LONDYN - WIEDIEŃ - KRAKÓW . Opóźnienie nastąpiło na trasie z Londynu do Wiednia (w momencie kiedy samolot lądował w Wiedniu, odlatywał samolot do Krakowa). Austrian przebookowało lot na następny dzień oraz zapewniło hotel.

Ostateczna odpowiedź od Austrian:

"We regret to hear that you suffered a delay of our flight OS452 and the subsequent misconnection. We apologize for any inconvenience caused. Our aim is to ensure that all our customers are able to enjoy a seamless and punctual journey and therefore we are sorry to hear that you were affected by misconnection between two flights.

We would like to inform you that the aforementioned flight was delayed by Air Traffic Flow Management restrictions (the reason that our company is not responsible for). Therefore, we kindly ask for your understanding that we are unable to offer any compensation for the flight irregularity."

Czy ktoś miał podobny przypadek i został niesprawiedliwie potraktowany?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8598 PostWysłany: 13 Sty 2023 13:59 

Rejestracja: 15 Lis 2014
Posty: 1476
Loty: 245
Kilometry: 458 156
niebieski
Na Twoim miejscu przedstawiłbym sytuację, że współpasażer dostał odszkodowanie za identyczny lot, a Ty nie.
Jako, że jest to Lufthansa i oni ostatnio mocno lecą w kulki delikatnie mówiąc odpowiedź pewnie będzie, że to pomyłka i odszkodowanie zostało błędnie przyznane i bardzo przepraszają.
Przygotuj sobie lepiej dokumenty do pośrednika, bo samemu ciężko to będzie wyegzekwować (wiem o czym mówię, sam mam podobny problem - Lufthansa już przyznała odszkodowanie, ale po chwili się z niego wycofała, sprawę oddałem do pośrednika).
Góra
 Profil Relacje PM off
danielwojt lubi ten post.
 
      
#8599 PostWysłany: 13 Sty 2023 14:05 

Rejestracja: 29 Lis 2013
Posty: 477
niebieski
@danielwojt

Jezeli nic nie wskurasz, to dobry kumpel powinien sie podzielic odszkodowaniem, albo chociaz wziac cie na piwo :lol: :lol: :lol: :lol:
Góra
 Profil Relacje PM off
danielwojt lubi ten post.
 
      
#8600 PostWysłany: 13 Sty 2023 16:04 

Rejestracja: 27 Wrz 2020
Posty: 7
W ogóle nie ustosunkowano się do "pozytywnej decyzji dla współpasażera", argumentem nadal było "ograniczenia w zarządzaniu przepływem ruchu lotniczego (przyczyna siły wyższej) nie dają pasażerowi prawa do odszkodowania."
Napisałem do ECK i będę czekać.

Rockriderr napisał(a):
Na Twoim miejscu przedstawiłbym sytuację, że współpasażer dostał odszkodowanie za identyczny lot, a Ty nie.
Jako, że jest to Lufthansa i oni ostatnio mocno lecą w kulki delikatnie mówiąc odpowiedź pewnie będzie, że to pomyłka i odszkodowanie zostało błędnie przyznane i bardzo przepraszają.
Przygotuj sobie lepiej dokumenty do pośrednika, bo samemu ciężko to będzie wyegzekwować (wiem o czym mówię, sam mam podobny problem - Lufthansa już przyznała odszkodowanie, ale po chwili się z niego wycofała, sprawę oddałem do pośrednika).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10274 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 427, 428, 429, 430, 431, 432, 433 ... 514  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group