Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Podstawowe informacje na temat lotów opóźnionych, odwołanych, overbookingu i odszkodowań:

https://konsument.gov.pl/opozniony-odwolany-lot/

[b]Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot

wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Linki do wniosków o odszkodowanie najpopularniejszych linii latających z PL:
LOT
https://www.lot.com/pl/pl/centrum-pomoc ... po-podrozy
Lufthansa
https://www.lufthansa.com/us/en/fast-compensation
Air Dolomiti
https://hda_s_form.airdolomiti.it/Custo ... @item-4--1
Austrian
https://www.austrian.com/xx/en/footer-p ... ities.html
Swiss
https://www.swiss.com/de/en/customer-su ... gularities
Brussels
https://www.brusselsairlines.com/fr/en/ ... ncellation
Turkish
https://feedback.turkishairlines.com/en ... -selection
Air France KLM
https://wwws.airfrance.pl/claim
https://www.klm.co.uk/claim
British Airways
https://www.britishairways.com/travel/f ... select/dcd
Enter Air
https://reklamacje.enterair.pl/#/flightcomplaint

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10274 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 514  Następna
Autor Wiadomość
#721 PostWysłany: 20 Mar 2013 15:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Maj 2012
Posty: 1252
niebieski
Nie jestem pewny czy dobrze rozumiem, acz jeżeli dotarłaś do Warszawy z opóźnieniem 16h to odszkodowanie ewidentnie Ci się należy - liczy się czas dotarcia do celu, wszelkie problemy związane z przesiadkami są sprawą linii, ostatnio był precedens w tej sprawie.

Swoją drogą dziwi mnie że taka linia jak Emirates miga się od odpowiedzialności - myślałem że te 5 gwiazdek jednak do czegoś zobowiązuje...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wycieczka do Rzymu za 749 PLN 🏛️🍕 Loty z Warszawy + hotel blisko centrum 🛵😍 Wycieczka do Rzymu za 749 PLN 🏛️🍕 Loty z Warszawy + hotel blisko centrum 🛵😍
Odwiedź Wietnam ✈️🧳 Loty do Hanoi z dużym bagażem od 2546 PLN 🇻🇳 🍛 Odwiedź Wietnam ✈️🧳 Loty do Hanoi z dużym bagażem od 2546 PLN 🇻🇳 🍛
#722 PostWysłany: 20 Mar 2013 15:45 

Rejestracja: 06 Lip 2011
Posty: 16
Ale lot wykonywany był do kraju UE.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#723 PostWysłany: 20 Mar 2013 15:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Mar 2012
Posty: 367
Loty: 219
Kilometry: 464 968
niebieski
Linia nie musi być europejska. Jeśli operuje na lotniskach w EU to obowiązują ją takie same przepisy jak europejskich przewoźników.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#724 PostWysłany: 20 Mar 2013 15:53 

Rejestracja: 06 Lip 2011
Posty: 16
W związku z tym, że reklamacja do Emiratów nic nie przyniosła, to co radzicie zrobić. HELP !!
Spóźnienie wyniosło 8 godzin, a więc moim zdanie dość dużo.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#725 PostWysłany: 20 Mar 2013 15:55 

Rejestracja: 08 Mar 2011
Posty: 362
Loty: 35
Kilometry: 94 159
niebieski
Złożyć skargę do ULCu

http://www.ulc.gov.pl/index.php?option= ... &Itemid=43
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#726 PostWysłany: 20 Mar 2013 15:56 

Rejestracja: 22 Mar 2012
Posty: 67
Maris bedzie wiedzial wszystko o odszkodowaniach
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#727 PostWysłany: 20 Mar 2013 16:02 

Rejestracja: 11 Lut 2013
Posty: 202
3,5 gwiazdki, 5 gwiazdek to ma qatar.

gwiazdki i rankingi zazwyczaj nic nie znaczą..

powołaliście się dokładnie na konkretne przepisy na podstawie których chcecie otrzymać odszkodowanie?
czy tylko tak ogólnie - ogólnie zaproponowali - 10000 mil.
tam są też jakieś zastrzeżenie, że to nie może być zdarzenie którego nie można było przewidzieć (wyjątkowo okoliczności) - linia może próbować bronić się w ten sposób, imho jest to mało precyzyjne.
same rekompensaty są bardzo wysokie, sądzę, że gdyby wszyscy dostawali 'z automatu' takie kwoty odszkodowania przy spóźnieniach to mielibyśmy droższe bilety..:/

tutaj wypowiedzi z innych forum:
http://www.flyertalk.com/forum/emirates ... 004-a.html
(czyli sugestia by skontaktować się z odpowiednim urzędem)

http://www.flyertalk.com/forum/singapor ... -tale.html
(sugestia w kontaktach z linią lotniczą powołać się na ostatni werdykt w podobnej sprawie dotyczący sytuacji z przesiadką)
"Following the decision in October of the European Court of Justice in Nelson v
Lufthansa and TUI Travel v CAA"
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#728 PostWysłany: 20 Mar 2013 22:03 

Rejestracja: 15 Sty 2012
Posty: 50
Witam ! Wracam do sprawy odszkodowania od Enter Air za opóźniony lot do Heraklionu . Ostatni mój wpis możecie przeczytać na 68 stronie tego wątku .

Jak myślicie , Enter wypłacił odszkodowanie ???

Nic z tego , Enter chciał oszukać ULC , twierdząc , że wypłacił już odszkodowanie , liczył , że ULC zakończy postępowanie i odsunie sprawę w czasie . Ciekawe jakby taki przysłowiowy Kowalski spróbował okłamać jakiś urząd państwowy ???

Na dzień dzisiejszy - czekam na uprawomocnienie się decyzji ULC stwierdzającej naruszenia wiadomego rozporządzenia ( odszkodowania dla każdej z osób + nałożona dodatkowa kara na Enter w wysokości 1000 zł od osoby ) , ciekawe czy najlepsza linia czarterowa 2012 roku znowu się odwoła ???

Czy wizerunek tej linii nie wyglądałby inaczej gdyby linia odpowiedziała ponad rok temu na mój list i zaproponowała jakiekolwiek zadośćuczynienie , chociaż słowo " przepraszamy " ???

Problem w tym , że Enter chyba jako jedyna linia na świecie w ogóle nie przyjmuje do wiadomości wiadomego rozporządzenia .

Pozdrawiam

P.S. Nie odpuszczam , choćby im miał komornik wejść na samoloty ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#729 PostWysłany: 23 Mar 2013 16:27 

Rejestracja: 11 Maj 2012
Posty: 34
witam.
mam pytanie dotyczące czegoś w rodzaju rekompensaty za opóźniony lot w ryanairze.
nigdy wcześniej o czymś takim nie słyszałem, dlatego chciałem spytać czy to powszechna praktyka czy odstępstwo od reguły
a sprawa wygląda tak: lecąc z tallina do oslo rygge moj samolot miał awarie, przez co musieliśmy czekać na następny i wylecieliśmy 6h później niż powinniśmy. po kilku dniach na moje konto wpłynęło 10 euro od ryanaira, nie wiedziałem czym sobie zasłużyłem na taką darowiznę, jednak kilka dni później dostałem od nich maila który częściowo wyjaśnił sprawę:

Cytuj:
Dear Sir/Madam,


We sincerely apologise for the delay to your recent flight with Ryanair.

We have organised to reimburse the credit/debit card which was used to pay
for your reservation reference QBH5PY the amount of EUR 10 to cover any
incidental expenses you may have experienced whilst waiting for the
departure of your flight

This payment is for all passengers in the booking and will show on the
relevant account within the next 5-7 working days.

Yours sincerely

Ryanair Customer Services


Nigdy nie słyszałem, żeby coś takiego praktykowali, a biorąc pod uwagę fakt, że przymierzam się do pisania reklamacji i ubiegania się o odszkodowanie, które może mi przysługuje za opóźnienie lotu ułożyłem sobie nawet teorie, że może, skoro poczuwają się do przesłania jakiejkolwiek rekompensaty, lot był opóźniony z ich winy ( bo byłoby podstawą do otrzymania odszkodowania) i stąd to kieszonkowe w postaci 10euro. Co myślicie na ten temat?
pozdrawiam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#730 PostWysłany: 23 Mar 2013 16:36 

Rejestracja: 10 Lip 2012
Posty: 223
niebieski
ketto napisał(a):
mam pytanie dotyczące czegoś w rodzaju rekompensaty za opóźniony lot w ryanairze.
nigdy wcześniej o czymś takim nie słyszałem, dlatego chciałem spytać czy to powszechna praktyka czy odstępstwo od reguły
a sprawa wygląda tak: lecąc z tallina do oslo rygge moj samolot miał awarie, przez co musieliśmy czekać na następny i wylecieliśmy 6h później niż powinniśmy.

Nigdy nie słyszałem, żeby coś takiego praktykowali, a biorąc pod uwagę fakt, że przymierzam się do pisania reklamacji i ubiegania się o odszkodowanie, które może mi przysługuje za opóźnienie lotu ułożyłem sobie nawet teorie, że może, skoro poczuwają się do przesłania jakiejkolwiek rekompensaty, lot był opóźniony z ich winy ( bo byłoby podstawą do otrzymania odszkodowania) i stąd to kieszonkowe w postaci 10euro.


Wygląda mi na awarię z powodów technicznych, co oznacza opóźnienie ponad 3 godziny z winy przewoźnika. W takim przypadku przysługuję odszkodowanie 250 Euro. Więcej informacji można znaleźć w temacie:

http://fly4free.pl/forum/lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#731 PostWysłany: 24 Mar 2013 16:43 

Rejestracja: 18 Paź 2010
Posty: 250
Loty: 62
Kilometry: 145 353
niebieski
Witam,
Jestem właśnie na lotnisku w budapeszcie, mój lot do waw jest opóźniony o 5h 15min. Czy w tej sytuacji coś mi przysługuje ? jakaś kawa czy kanapka? Mogę złożyć gdzieś zażalenie? Dzięki za szybkie info, pozdrawiam.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#732 PostWysłany: 24 Mar 2013 17:19 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9683
HON fly4free
marcind napisał(a):
Witam,
Jestem właśnie na lotnisku w budapeszcie, mój lot do waw jest opóźniony o 5h 15min. Czy w tej sytuacji coś mi przysługuje ? jakaś kawa czy kanapka? Mogę złożyć gdzieś zażalenie? Dzięki za szybkie info, pozdrawiam.


Tak, wyżywienie stosownie do długości oczekiwania. Jeśli przewoźnik nic nie oferuje (albo oferuje voucher za który mozna kupic mały kubek kawy i tyle), kup sobie sam i zbieraj paragony. Potem napiszesz do linii o zwrot tego.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#733 PostWysłany: 24 Mar 2013 17:26 

Rejestracja: 21 Lis 2011
Posty: 174
witam,

mam takie pytanko, gdyz jak do tej pory bardzo duzo latajac nigdy nie mialem problemow z wiekszymi opoznieniami i problemami, a jednak wczoraj doszlo do dosc stresujacej i nerwowej sytuacji, w dodatku ktora kosztowal mase straconego czasu i sil.....

8 marca, lot POZNAN - LONDYN STANSTED planowany wylot 10:05 z Ryanair..... siedzimy juz po wszelkich odprawach i kontrolach celnych, czekamy na samolot ktory mial wyladowac juz o 9:20, kiedy to o 10:20 informuja nas, ze lot bedzie opozniony i mamy czekc na kolejne informacje..... godzina 10:30 informuja nas , ze jednak samolot nie wyladuje, a my bedziemy musieli przeniesc sie na Bydgoszcz i stamtd odlecimy do Londynu.... oczywiscie spore zamieszanie sie zrobilo, tym bardziej, ze samolot pelny, gdyz lot akurat ten wykupila grupa prawie 70 gimnazjalistow lecacych do Londynu na wycieczke... wiec mozecie sobie wyobrazic co sie dzialo....

Autokary podstawiaja dopiero po ponad dobrej godzinie, w dodatku za mala ilosc, w koncu na czwarty autokar trzeba bylo czekac o wiele dluzej....

W Bydgoszczy pojawiamy sie 2,5 h pozniej i tam kolejne godziny czekania, gdyz okazalo sie, ze samolot wcale tam na nas nie czekal, tylko musielismy my na niego oczekac.
Przylecial jakis ok godziny 15:20, w koncu po wszystkich zaladowaniach i wyjasnieniach wystartowalismy dopiero o 16:45.

I teraz moje pytanie, gdyz nigdy w takiej sytuacji nie bylem a pracownicy na lotnisku, zbytnio nie chcieli nic na ten temat mowic: czy z prawnego punktu widzenia naleza sie jakies rekompensaty, odszkodowania?
Zaznaczam, ze voucher na kanapke i napoj dostalismy.

Planowy wylot z Poznania 10:05, rzeczywisty wylot z Bydgoszczy 16:45, a wiec ponad 6 godzin.

Z gory dziekuje za wszelkie info.

Pozdrawiam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#734 PostWysłany: 24 Mar 2013 19:30 

Rejestracja: 10 Lip 2012
Posty: 223
niebieski
romuald napisał(a):
czy z prawnego punktu widzenia naleza sie jakies rekompensaty, odszkodowania?
Zaznaczam, ze voucher na kanapke i napoj dostalismy.

Planowy wylot z Poznania 10:05, rzeczywisty wylot z Bydgoszczy 16:45, a wiec ponad 6 godzin.


Wszystko zależy od tego jaka była przyczyna tego opóźnienia. Jeżeli ona była niezależna od przewoźnika (np. złe warunki atmosferyczne, zamknięte lotnisko wylotu/przylotu lub jakiegoś poprzedniego lotu tej maszyny itd.), to odszkodowanie się nie należy. Jeżeli to było z winy przewoźnika (np. problem techniczny) to się należy odszkodowanie 250/400 Euro w zależności od długości trasy. Więcej informacji w Regulaminie 261/2004:
http://www.konsument.gov.pl/files/rozp261-2004.pdf
oraz w tymże temacie wyżej.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#735 PostWysłany: 24 Mar 2013 19:48 

Rejestracja: 18 Paź 2010
Posty: 250
Loty: 62
Kilometry: 145 353
niebieski
marek2011 napisał(a):
marcind napisał(a):
Witam,
Jestem właśnie na lotnisku w budapeszcie, mój lot do waw jest opóźniony o 5h 15min. Czy w tej sytuacji coś mi przysługuje ? jakaś kawa czy kanapka? Mogę złożyć gdzieś zażalenie? Dzięki za szybkie info, pozdrawiam.


Tak, wyżywienie stosownie do długości oczekiwania. Jeśli przewoźnik nic nie oferuje (albo oferuje voucher za który mozna kupic mały kubek kawy i tyle), kup sobie sam i zbieraj paragony. Potem napiszesz do linii o zwrot tego.


Ok, dostałem 2 vouchery do kfc, teraz mam jeszcze pytanie czy mam szanse na jakieś odszkodowanie? Jak się do tego zabrać? Potrzebne jest mi jakieś zaswiadczenie tu z lotniska czy coś takiego?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#736 PostWysłany: 24 Mar 2013 19:53 

Rejestracja: 10 Lip 2012
Posty: 223
niebieski
marcind napisał(a):
czy mam szanse na jakieś odszkodowanie? Jak się do tego zabrać? Potrzebne jest mi jakieś zaswiadczenie tu z lotniska czy coś takiego?


A jaka jest przyczyna opóźnienia?
Czy jest z winy przewoźnika czy nie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#737 PostWysłany: 24 Mar 2013 23:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Cze 2010
Posty: 852
Loty: 95
Kilometry: 156 953
niebieski
czy do odszkodowania za opóźniony lot (ponad 3h) jest wymagane jakieś potwierdzenie tego opóźnienia? Czy ULC będzie w stanie sam to sprawdzić?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#738 PostWysłany: 25 Mar 2013 06:05 

Rejestracja: 10 Lip 2012
Posty: 223
niebieski
luxyfer napisał(a):
czy do odszkodowania za opóźniony lot (ponad 3h) jest wymagane jakieś potwierdzenie tego opóźnienia? Czy ULC będzie w stanie sam to sprawdzić?


ULC może sprawdzić, nie jest potrzebne potwierdzenie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#739 PostWysłany: 25 Mar 2013 10:17 

Rejestracja: 07 Sty 2013
Posty: 97
Zbanowany
Pytalem sie ostatnio o podobna kwestie w ULC. A mianowicie czy jest szansa na odszkodowanie jezeli rejs jest opozniony z powodu oczekiwania na samolot, ktory ugrzazl przez zla pogode na innym lotnisku i dostalem odpowiedz, ze raczej to by zostalo podciagniete pod czynniki niezalezne od przewoznika. Mozna niby argumentowac, ze linia powinna w takiej sytuacji podstawic inny samolot. Ale to juz jest raczej sprawa do sadu niz do ULC.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#740 PostWysłany: 25 Mar 2013 10:22 

Rejestracja: 15 Gru 2011
Posty: 926
niebieski
warsawfan napisał(a):
Pytalem sie ostatnio o podobna kwestie w ULC. A mianowicie czy jest szansa na odszkodowanie jezeli rejs jest opozniony z powodu oczekiwania na samolot, ktory ugrzazl przez zla pogode na innym lotnisku i dostalem odpowiedz, ze raczej to by zostalo podciagniete pod czynniki niezalezne od przewoznika. Mozna niby argumentowac, ze linia powinna w takiej sytuacji podstawic inny samolot. Ale to juz jest raczej sprawa do sadu niz do ULC.


Zgoda, tylko niestety trzeba brać pod uwagę jedno: na niejednym (przeczytanym w necie) przykładzie można się przekonać, że przez telefon ULC potrafi udzielić odpowiedzi wprost sprzecznych z Rozporządzeniem. Dziwne, ale prawdziwe.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10274 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 514  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group