Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Podstawowe informacje na temat lotów opóźnionych, odwołanych, overbookingu i odszkodowań:

https://konsument.gov.pl/opozniony-odwolany-lot/

[b]Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot

wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Linki do wniosków o odszkodowanie najpopularniejszych linii latających z PL:
LOT
https://www.lot.com/pl/pl/centrum-pomoc ... po-podrozy
Lufthansa
https://www.lufthansa.com/us/en/fast-compensation
Air Dolomiti
https://hda_s_form.airdolomiti.it/Custo ... @item-4--1
Austrian
https://www.austrian.com/xx/en/footer-p ... ities.html
Swiss
https://www.swiss.com/de/en/customer-su ... gularities
Brussels
https://www.brusselsairlines.com/fr/en/ ... ncellation
Turkish
https://feedback.turkishairlines.com/en ... -selection
Air France KLM
https://wwws.airfrance.pl/claim
https://www.klm.co.uk/claim
British Airways
https://www.britishairways.com/travel/f ... select/dcd
Enter Air
https://reklamacje.enterair.pl/#/flightcomplaint

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10272 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 514  Następna
Autor Wiadomość
#561 PostWysłany: 28 Gru 2012 19:18 

Rejestracja: 07 Sty 2012
Posty: 273
Loty: 27
Kilometry: 41 527
niebieski
uzi89 napisał(a):
Mam do Was pytanie odnośnie odwołanego lotu.
19grudnia moja dziewczyna miała lecieć z Beauvais do Santander Ryanairem. Doleciała na lotnisko podparyskie i okazało się że z powodu strajków lot został odwołany. Zaproponowali jej lot 21grudnia do Madrytu bo najwcześniej do Santander był 26grudnia. Dostała Voucher 2-dniowy do hotelu ale za wyżywienie musiała płacić z własnej kieszeni. 21grudnia znowu okazało się że nie wystartują(raczej nie z powodu strajku bo samolotu nawet nie było) i przetransportowali ich autokarami na lotnisko Lille. Gdy już siedzieli w samolocie w Lille i mieli startować ok. g.2.00, chyba pilot nie dostał pozwolenia na lot i znowu zawieźli je do hotelu na kilka godzin(już ze śniadaniem). W końcu udało się wystartować koło g.10 22grudnia.
Gdzie mogą ubiegać się o zwrot pieniędzy za wyżywienie?(faktury z hotelu dostały)
Czy mogą ubiegać się o odszkodowanie? (nie było wykupione ubezpieczenie Ryanair)

jest mi ktoś w stanie pomóc?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Egipt all inclusive 🎄🏝️ 4* resort przy plaży w Marsa Alam za 1880 PLN Egipt all inclusive 🎄🏝️ 4* resort przy plaży w Marsa Alam za 1880 PLN
Wycieczka na Maltę w świetnej cenie 589 PLN ⚡ Loty + ⭐⭐⭐⭐ hotel spa z widokiem na morze 🌊😍 Wycieczka na Maltę w świetnej cenie 589 PLN ⚡ Loty + ⭐⭐⭐⭐ hotel spa z widokiem na morze 🌊😍
#562 PostWysłany: 28 Gru 2012 21:28 

Rejestracja: 02 Lip 2012
Posty: 1149
niebieski
kerad85 napisał(a):
Ciekawe jak wygląda sprawa jak wysyła się ją przez ePUAP, bo tak wysłałem nie tracąc kasy na znaczek a przy okazji testując eUrząd :)


Przez ten Lubelski? Wygląda raczej kiepsko ;)
_________________
www.farfrombreaking.net - photoblog
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#563 PostWysłany: 29 Gru 2012 12:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Sty 2011
Posty: 798
niebieski
bartek. napisał(a):
kerad85 napisał(a):
Ciekawe jak wygląda sprawa jak wysyła się ją przez ePUAP, bo tak wysłałem nie tracąc kasy na znaczek a przy okazji testując eUrząd :)


Przez ten Lubelski? Wygląda raczej kiepsko ;)


Pomyliłeś chyba systemy, e-sąd a e-urząd to dwie różne sprawy.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#564 PostWysłany: 29 Gru 2012 14:36 

Rejestracja: 02 Lip 2012
Posty: 1149
niebieski
kerad85 napisał(a):
Pomyliłeś chyba systemy, e-sąd a e-urząd to dwie różne sprawy.


Dlatego pytałem, ale ok :)
_________________
www.farfrombreaking.net - photoblog
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#565 PostWysłany: 29 Gru 2012 22:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 1692
Loty: 101
Kilometry: 94 804
niebieski
@Maris83

to nie blokada - u mnie przez pół dnia na Firefoxie tak było, podczas gdy na Chromie działało ok. Teraz już i na Firefox jest ok.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#566 PostWysłany: 30 Gru 2012 16:09 

Rejestracja: 30 Gru 2012
Posty: 1
Zapytam w tym temacie,może ktoś mnie oświeci :(
7 stycznia wracam z Barcelony Ryanairem do Warszawy(w teorii do Modlina),na stronie Ryanaira jest napisane,że każdy powinien dostać email potwierdzający,że lot się odbędzie bądż też nie itd.
Niestety nic takiego nie dostałam.Zrobiłam odprawę online i niby wszystko ok.
Czy skoro nie wysłali do mnie emaila,to znaczy,że żadnej zmiany nie ma?(oprócz tego,że chyba powrót byłby na Okęcie?)
proszę o rozwianie moich wątpliwości:)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#567 PostWysłany: 02 Sty 2013 22:14 

Rejestracja: 10 Maj 2010
Posty: 441
niebieski
To co się dzieje teraz z Modlinem jest okolicznością wyższą i Ryanair nie musi zapłacić odszkodowania?

Ja mam lot 12.01 z Modlina do Londynu, ale na razie żadnego maila o przebookowaniu nie dostałem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#568 PostWysłany: 02 Sty 2013 22:52 

Rejestracja: 29 Kwi 2010
Posty: 388
niebieski
kosa napisał(a):
To co się dzieje teraz z Modlinem jest okolicznością wyższą i Ryanair nie musi zapłacić odszkodowania?


tak, to jest okolicznosc niezalezna od przewoznika.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#569 PostWysłany: 05 Sty 2013 22:16 

Rejestracja: 24 Kwi 2011
Posty: 347
Czy ktoś się orientuje jak długo może trwać rozpatrywanie skargi przez szwedzki odpowiednik ULC? Czekam juz chyba z miesiąc i nadal sprawa nawet nie ruszona.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#570 PostWysłany: 06 Sty 2013 22:17 

Rejestracja: 29 Kwi 2010
Posty: 388
niebieski
Cahir napisał(a):
Czy ktoś się orientuje jak długo może trwać rozpatrywanie skargi przez szwedzki odpowiednik ULC? Czekam juz chyba z miesiąc i nadal sprawa nawet nie ruszona.

dla porownania, na hiszpanski ULC czekałem ok 2.5miesiaca.. Masz 2 lata, wiec uzbroj sie w ciepliwosc i wyluzuj ;-)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#571 PostWysłany: 07 Sty 2013 03:47 

Rejestracja: 02 Lip 2012
Posty: 1149
niebieski
|...o...| napisał(a):
Precyzujac regulacje EU Nr. 261/2004 wchodza w gre jesli samolot linii staruje z terenu EU i dotyczy tylko lotu z EU a juz nie dotyczy powrotu. Tak chyba to nalezy interretowac sory ale pozno lub wczesnie jest.

Powolujac sie na sprawe : http://curia.europa.eu/juris/document/document.jsf?text=&docid=67587&pageIndex=0&doclang=PL&mode=lst&dir=&occ=first&part=1&cid=1037907

Airasia FAQ - Once the flight route is cancelled, AirAsia will notify the guests and options will be given, subject to the management's decision.

Terms & Conditions [tylko nie wiem czy ten odlam firmy co Ty lecisz]:
Schedules, Cancellations
9.1 Schedules: We will use our best efforts to avoid delay in carrying you and your baggage. We will endeavour to adhere to published schedules in effect on the date of travel. However, times shown in timetables, schedules or elsewhere are subject to change at any time and from time to time and we shall not be liable in any way whatsoever for any loss incurred by passengers as a result of such change.
9.2 Cancellation, Changes of Schedules: At any time after a booking has been made we may change our schedules and/or cancel, terminate, divert, postpone reschedule or delay any flight where we reasonably consider this to be justified by circumstances beyond our control or for reasons of safety or commercial reasons. In the event of such flight cancellation, we shall at our option, either:

carry you at the earliest opportunity on another of our scheduled services on which space is available without additional charge and, where necessary, extend the validity of your booking; or
should you choose to travel at another time, retain the value of your fare in a credit account for your future travel provided that you must re-book within three (3) months therefrom.

9.2.1 FLY-THRU: If a delay or cancellation/reschedule of our flight causes you to miss a FLY-THRU flight on which you hold a confirmed booking, you are entitled to the following:

If your flight is delayed at the point of origin:

a free move to the next available flight that connects to the final destination within our Connecting Time.

If your subsequent flight is delayed

a free move to the next available flight within our Connecting Time.

If your new flight does not meet our Connecting Time or if the next available flight falls on the next day, we will not provide the following:

Day or overnight accommodation
Surface transfers
Storage of your checked baggage. You are required to collect your bags at the transit point and recheck-in for new subsequent flight.

9.3 Sole remedies: Upon the occurrence of any of the events set out in Article 9.2, the options outlined in Article 9.2 (a) to (b) are the sole and exclusive remedies available to you and we shall have no further liability to you.


Gwoli przypomnienia. AirAsia anulowała mi trasę DPS-HKT, miałem taki lot 14.01 oraz 16.01 miałem HKT-DMK.
Dzwoniłem dzisiaj z zapytaniem o reroute na DPS-DMK i nie ma problemu, ale lot musi być 14.01, a chciałem na 16.01.

Generalnie miałem 4 opcje:
- zwrot kasy
- kredyt na moje AA do wykorzystania w 90 dni
- Reroute na DPS-DMK w 14.01
- Reroute DPS-KUL-HKT 14.01 i zostawienie HKT-DMK na 16.01

Męczyłem, żeby zrobili mi reroute na 16.01 (co w sumie wg aktualnych cen jest nawet tańsze niż 14.01), ale się nie dało.

Generalnie niezły deal, bo za lot DPS-HKT dałem 120 zł i za lot HKT-DMK 60 zł. A w tej chwilii lot DPS-DMK kosztuje 650 zł tylko mi ten termin strasznie nie odpowiada ;)
_________________
www.farfrombreaking.net - photoblog
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#572 PostWysłany: 10 Sty 2013 15:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2012
Posty: 178
Loty: 2
Kilometry: 3 965
Witajcie
Dzis AirOne skasował loty na trasie WAW-VCE, ja nabyłem bilety w super promocji Alitali i wiem ze przysługują mi prawa. Natomiast oczywiście nie chcę zwrotu kasy, jedynie zmiana daty lub trasy. O ile z datą nie ma problemu o tyle z trasą, mam właśnie pytanie. Co mogę tutaj zyska a mianowicie jaką trasę sobie mogę wybrać dowolną czy jest to jakoś ustalone ?? Bilety były kupowana na Alitali natomiast pośrednikiem jest AirOne, do kogo więc mam się zgłosić bo jeszcze od nich telefonu nie miałem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#573 PostWysłany: 10 Sty 2013 15:57 

Rejestracja: 29 Kwi 2010
Posty: 388
niebieski
ordys1990 napisał(a):
Witajcie
Dzis AirOne skasował loty na trasie WAW-VCE, ja nabyłem bilety w super promocji Alitali i wiem ze przysługują mi prawa. Natomiast oczywiście nie chcę zwrotu kasy, jedynie zmiana daty lub trasy. O ile z datą nie ma problemu o tyle z trasą, mam właśnie pytanie. Co mogę tutaj zyska a mianowicie jaką trasę sobie mogę wybrać dowolną czy jest to jakoś ustalone ?? Bilety były kupowana na Alitali natomiast pośrednikiem jest AirOne, do kogo więc mam się zgłosić bo jeszcze od nich telefonu nie miałem.

jaka miales date wylotu?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#574 PostWysłany: 10 Sty 2013 16:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2012
Posty: 178
Loty: 2
Kilometry: 3 965
14-16 lut
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#575 PostWysłany: 10 Sty 2013 16:33 

Rejestracja: 29 Kwi 2010
Posty: 388
niebieski
ordys1990 napisał(a):
14-16 lut

poinformowali Cie czy sam sprawdzałeś? Jesli samemu, i jeśli Ci zalezy na przebukowaniu, to jak bym poczekal az cie poinformują, albo np. nie zdąz'ą Cie poinformowac przed terminem (do 2 tyg przed wylotem) - wtedy masz argument przetargowy w postaci odszkodowania z tytułu EU261/2004
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#576 PostWysłany: 10 Sty 2013 17:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2012
Posty: 178
Loty: 2
Kilometry: 3 965
Samemu,
- na_razie mi się nie spieszy, to mogę czekać :)

A jeśli zadzwonią to mam prawo do zmiany trasy na dowolną czy jak to wygląda ?

???
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#577 PostWysłany: 10 Sty 2013 17:28 

Rejestracja: 29 Kwi 2010
Posty: 388
niebieski
ordys1990 napisał(a):
Samemu narazie mi się nie spieszy to mogę czekać :) A jeśli zadzwonią to mam prawo do zmiany trasy na dowolną czy jak to wygląda ????


nie, masz prawo domagac sie zmiany przewoznika, tak aby cie dowiezli na miejsce i czas, uzgodniony z Toba.

http://ec.europa.eu/transport/passenger ... ation.html


"..zmianę lotu do ostatecznego miejsca przeznaczenia na podobnych warunkach.. "

W praktyce, oni beda ci oferowac jedynie zwrot kasy. Jesli Ci to nie bedzie odpowiadac, to sie moze powolac na tego linka powyzej. Dodatkowo jesli nie poinformuja cie do 14 dni przed, to odszkodowanie... To ich moze przekonac bardziej do tego zeby jednak zmienili Ci trase, tak i na taki dzien jak Ci odpowiada (wtedy jesli im bedzie zalezec, to moga Cie przebokowac chocby nawet to Tokio ;-)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#578 PostWysłany: 10 Sty 2013 17:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2012
Posty: 178
Loty: 2
Kilometry: 3 965
Ok to dzięki za wyjaśnienie, kasy nie chcę z powrotem bo za lot dałem 25 zł ;p
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#579 PostWysłany: 16 Sty 2013 01:42 

Rejestracja: 15 Sty 2013
Posty: 18
witam, jakiś czas temu kupiłem bilety (Ryanair) z Modlin do Eindhoven 23-25.01.13, z racji tego ze nadal latają z Chopina 10.01.2013 dostałem maila od Ryanair-a :
"Jeśli chcesz anulować rezerwację i uzyskać pełen zwrot kosztów za niewykorzystane loty , kliknij na poniższy link i podaj dane rezerwacji. Zwrot kosztów nastąpi w ciągu 7 dni roboczych na formę płatności jaka została użyta podczas dokonywania rezerwacji.".......

” Jeśśli chcą Państwo nieskorzystac z lotu i zmienić go na inny termin lub maja jakiekolwiek pytania dotyczące zmiany lotnisk, prosimy o kontakt z Biurem Rezerwacji pod wskazanym numerem (w godzinach pracy)”

na odzyskaniu pieniędzy mi nie zależy bo bilety były tanie ale czy mogę ubiegać się o zmianę daty i kierunku lotu???
np. Modlin do Eindhoven 23-25.01.13 na powiedzmy Modlin -Barcelona w kwietniu ???
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#580 PostWysłany: 16 Sty 2013 03:00 

Rejestracja: 08 Mar 2011
Posty: 362
Loty: 35
Kilometry: 94 159
niebieski
coralos napisał(a):
na odzyskaniu pieniędzy mi nie zależy bo bilety były tanie ale czy mogę ubiegać się o zmianę daty i kierunku lotu???
np. Modlin do Eindhoven 23-25.01.13 na powiedzmy Modlin -Barcelona w kwietniu ???


Nie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10272 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 514  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group