Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Podstawowe informacje na temat lotów opóźnionych, odwołanych, overbookingu i odszkodowań:

https://konsument.gov.pl/opozniony-odwolany-lot/

[b]Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot

wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Linki do wniosków o odszkodowanie najpopularniejszych linii latających z PL:
LOT
https://www.lot.com/pl/pl/centrum-pomoc ... po-podrozy
Lufthansa
https://www.lufthansa.com/us/en/fast-compensation
Air Dolomiti
https://hda_s_form.airdolomiti.it/Custo ... @item-4--1
Austrian
https://www.austrian.com/xx/en/footer-p ... ities.html
Swiss
https://www.swiss.com/de/en/customer-su ... gularities
Brussels
https://www.brusselsairlines.com/fr/en/ ... ncellation
Turkish
https://feedback.turkishairlines.com/en ... -selection
Air France KLM
https://wwws.airfrance.pl/claim
https://www.klm.co.uk/claim
British Airways
https://www.britishairways.com/travel/f ... select/dcd
Enter Air
https://reklamacje.enterair.pl/#/flightcomplaint

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10272 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 514  Następna
Autor Wiadomość
#461 PostWysłany: 18 Lis 2012 21:15 

Rejestracja: 07 Lis 2012
Posty: 5
wrobello8 napisał(a):
Witam, wczoraj miałem mieć lot do Oslo, niestety został odwołany.
Lot miał być o 21:00. Wcześniejsze loty do Cork, Dublina, i Londynu zostały przekierowane do Katowic i wystartowały. Niestety mój jako jedyny był odwołany. Jak się okazało (flightradar24 to potwierdził) samolot przyleciał do Pyrzowic a nas nie zabrano. Podobno załoga przekroczyłaby czas pracy i nie poczekali, tylko wrócili do Oslo :shock:
Dzisiaj przeczytałem e-mail od Ryanair:
"Ryanair z przykrością informujemy, że ze względu na złe warunki pogodowe swoje loty zostały odwołane. (...)"
Co przecież jest nie prawdą! Nie zaprzeczam że w Krk była mgła, ale przecież znaleziono rozwiązanie dla poprzednich rejsów.

Czy w takim wypadku mam szansę na jakieś odszkodowanie? Z UE261 chyba nie mogę bo Norwegia nie jest w UE :(
Najbliższy termin jaki mi zaproponowano to lot z Wrocławia o 13:25. Poprosiłem o zwrot kosztów biletów.



miałam w piątek podobną sytuację ale z Modlina do Paryża, coś zamierzasz dalej z tym robić ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
🔥HIT❗🔥 Wyprzedaż w AirAsia od 38 PLN ✈😍 Tanie bilety po Azji (Tajlandia, Malezja, Filipiny, Laos i inne) ☀️🌴 🔥HIT❗🔥 Wyprzedaż w AirAsia od 38 PLN ✈😍 Tanie bilety po Azji (Tajlandia, Malezja, Filipiny, Laos i inne) ☀️🌴
Tanie bilety ❗️Przejazdy do wielu polskich miast autokarami NEOBUS już od 1 PLN 😍 Tanie bilety ❗️Przejazdy do wielu polskich miast autokarami NEOBUS już od 1 PLN 😍
#462 PostWysłany: 19 Lis 2012 00:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lut 2011
Posty: 175
Hej,

Miałem lot krk-bva (ryanair) na 17 listopada. Niestety z powodu mgły go odwołali. Posłali mi maila, że został odwołany i niby za pomocą strony mogę zmienić rezerwacje (posłali odnośnik jednak niczego się nie da zrobić).

- Czy jest szansa na zamiane (poprzez call center) na całkiem inna trasę (w innych krajach) w z odległą datą (np. barcelona - teneryfa w lutym). Czy raczej tylko na podobnej trasie z krótką datą (listopad/grudzien)?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#463 PostWysłany: 19 Lis 2012 02:21 
Moderator forum

Rejestracja: 13 Lis 2010
Posty: 2969
Undefined, na twe pytanie odpowiedzial jacek69 na tej stronie (60)
_________________
pozdrawiam

A.



Wybaczcie brak polskich znakow w niektórych postach.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#464 PostWysłany: 19 Lis 2012 15:34 

Rejestracja: 22 Paź 2012
Posty: 16
Mi zkolei alitalia przełożyła dzisiaj lot o kilkanaście godzin:/ Miałem lecieć 2 lutego ok 17, przełożyli mi na 7 rano 3 lutego. Czy w takiej sytuacji przysluguje moze darmowy nocleg albo jakakolwiek inna rekompensata ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#465 PostWysłany: 19 Lis 2012 15:37 

Rejestracja: 12 Kwi 2011
Posty: 2179
niebieski
Możecie jedynie zaakceptować nowe warunki lub zażądać zwrotu pieniędzy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#466 PostWysłany: 19 Lis 2012 16:46 

Rejestracja: 22 Paź 2012
Posty: 16
To w koncu mozna cos wywalczyc czy nie:D? Mnie by 50 euro zwrotu za nocleg usatysfakcjnowalo ;)
Na jakiej podstawie domagasz sie 250 euro odszkodawnia maris?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#467 PostWysłany: 19 Lis 2012 16:56 

Rejestracja: 12 Kwi 2011
Posty: 2179
niebieski
Na tej, że decyzja u niego była na <7 dni przed lotem.
U Was jest zachowane przepisowe 14.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#468 PostWysłany: 19 Lis 2012 18:21 

Rejestracja: 29 Mar 2012
Posty: 410
Mam małe pytanie czy w przypadku odwołania połączenia do TLV z powodu wojny linie są zobowiązane wypłacić jakieś odszkodowanie? Jeżeli nie to czy muszą zwrócić mi pieniądze za bilet ?
Czy tutaj ma znaczenie kiedyś LOT będzi eodwołany czy wszystko jest Act of God i mogą opowołać nawet kilka godzin przed wylotem ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#469 PostWysłany: 19 Lis 2012 20:06 

Rejestracja: 12 Kwi 2011
Posty: 2179
niebieski
Niedługo już za potknięcie na schodkach do samolotu będziecie krzyczeć o odszkodowanie. Dramat.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#470 PostWysłany: 19 Lis 2012 20:19 

Rejestracja: 05 Mar 2012
Posty: 2910
srebrny
marek2011 napisał(a):
@Tulio: formalnie nie masz prawa do rezygnacji z podróży bo zmiana jest niewielka; niekiedy przewoźnicy pozwalają na takie zmiany, innym razem nie. Na Twoim miejscu jeszcze raz skontaktowałbym sie z przewioźnikiem i poprosił o przyjęcie zwrotu biletu z uwagi na 1) krótkie wyprzedzenie z jakim poinformowano cie o zmianie 2) okreslone niedogodności które ta zmiana powoduje jesli takie są i sa one realne.


Dzięki Marek za info. Myślałem, że od strony formalnej jakaś szansa jest na elastyczność.
Problem jest u mnie dodatkowo taki, że pośrednik, czyli tripsta, odbija pałeczkę z LOTem.
Infolinia LOTu twierdzi, żę pośrednik może dokonać zmiany na późniejszy rejs - jest on o blisko 5 godzin późniejszy.
Miejsca są, więc raczej powinno to być możliwe.
Tripsta twierdzi, że agent LOTu w Atenach nie wyraża na to zgody.
I jestem w kropce - zaakceptować zmian nie mogę, bo w tym wypadku w miejscu docelowym byłbym tylko niecałe 3 godziny.
Na zwrot kosztów się nie zgadzają. Na zmianę na rejs późniejszy też.
Wszystko byłoby ok gdyby o zmianie poinformowali wcześniej, a nie 6 dni przed odlotem.

Kasa niewielka - rezerwacja w dwudniowej Szalonej środzie. Ale chodzi o sam fakt, że w tej sytuacji nijak nie chcą iść na rękę.

Wychodzi, że w analogicznym przypadku lepiej kupować bezpośrednio u przewoźnika.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#471 PostWysłany: 19 Lis 2012 21:01 

Rejestracja: 29 Mar 2012
Posty: 410
Bardzo słaba odpowiedź
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#472 PostWysłany: 19 Lis 2012 23:31 

Rejestracja: 27 Lis 2011
Posty: 76
mam pytanie , mianowicie, jeżeli lot który mam za więcej niż 2 tygodnie zostanie anulowany, to oczywiście nie dostanę odszkodowania, ale moje pytanie jest czy muszę przyjmować zwrot pieniędzy czy jest też inna opcja którą przewoźnik musi[u][/u] mi zaproponować(typu przebookowanie lotu na inny itp. )
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#473 PostWysłany: 20 Lis 2012 10:54 

Rejestracja: 02 Lip 2012
Posty: 1149
niebieski
Hej.
Mam takie pytania:

1) jeżeli mam lot np. RZE-WAW-JFK RT LOTem i okazuje sie z powodu warunków atmosferycznych nie zdążyłem dolecieć do Warszawy to czy moge żądać reroutingu inna trasa/liniami?

2) w podobnej sytuacji jak w pkt 1, ale doladuje do WAW ale samolot dalej juz odleciał i chce skorzystać ze zmiany terminu lotu i powiedzmy ze następny lot jest za 48h (albo wręcz ja chce lecieć tydzien pozniej dopiero). Czy w takim przypadku LOT zapewnia powrót do RZE? Bo hotel na kilka dni to wątpię?

3) podobno do Chin jest mocna kontrola celna. Co w przypadku jak dolatuje do WAW na 40minut przed odlotem (oczywiscie na tym samym bilecie) i celnicy przetrzymują mnie na tyle ze nie moge odleciec? Czy LOY bierze odpowiedzialność za to w jakis sposób?
_________________
www.farfrombreaking.net - photoblog
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#474 PostWysłany: 20 Lis 2012 13:50 

Rejestracja: 02 Lip 2012
Posty: 1149
niebieski
Dzięki za odpowiedzi!

jacek69 napisał(a):
Ad.2nie,Lot wysle Cie najblizszym lotem,nie mozesz zmienic terminu na za pol roku. Spokojnie oplaca nocleg,a nawet dwa,gdy bedzie taka potrzeba.


Czy w takim przypadku można też przebookować powrót? Podejrzewam, że tak?
_________________
www.farfrombreaking.net - photoblog
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#475 PostWysłany: 23 Lis 2012 12:59 

Rejestracja: 23 Lis 2012
Posty: 1
jacek69 napisał(a):
ketto napisał(a):
w tym linku który dostałem od ryanaira opcje zmień powrót i zmień wylot nie działają więc jak to można rozwiązać?
i czy będę mógł przenieść rezerwację na dowolny termin (np za 3 miesiące) czy tylko na najbliższy okres?

Na najblizszy okres,
albo zwrot kasy.


Witam,
Jestem w tej samej sytuacji, czy ten najblizszy okres, to np najblizszy dzien? bo dostalam tego maila kilka dni temu, ze lot mogę zminic do 26 listopada, czyli jeszcze mam kilka dni, a nic sie nie da na stronie zrobic.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#476 PostWysłany: 24 Lis 2012 13:02 

Rejestracja: 05 Mar 2012
Posty: 2910
srebrny
Tulio napisał(a):
marek2011 napisał(a):
@Tulio: formalnie nie masz prawa do rezygnacji z podróży bo zmiana jest niewielka; niekiedy przewoźnicy pozwalają na takie zmiany, innym razem nie. Na Twoim miejscu jeszcze raz skontaktowałbym sie z przewioźnikiem i poprosił o przyjęcie zwrotu biletu z uwagi na 1) krótkie wyprzedzenie z jakim poinformowano cie o zmianie 2) okreslone niedogodności które ta zmiana powoduje jesli takie są i sa one realne.


Dzięki Marek za info. Myślałem, że od strony formalnej jakaś szansa jest na elastyczność.
Problem jest u mnie dodatkowo taki, że pośrednik, czyli tripsta, odbija pałeczkę z LOTem.
Infolinia LOTu twierdzi, żę pośrednik może dokonać zmiany na późniejszy rejs - jest on o blisko 5 godzin późniejszy.
Miejsca są, więc raczej powinno to być możliwe.
Tripsta twierdzi, że agent LOTu w Atenach nie wyraża na to zgody.
I jestem w kropce - zaakceptować zmian nie mogę, bo w tym wypadku w miejscu docelowym byłbym tylko niecałe 3 godziny.
Na zwrot kosztów się nie zgadzają. Na zmianę na rejs późniejszy też.
Wszystko byłoby ok gdyby o zmianie poinformowali wcześniej, a nie 6 dni przed odlotem.

Kasa niewielka - rezerwacja w dwudniowej Szalonej środzie. Ale chodzi o sam fakt, że w tej sytuacji nijak nie chcą iść na rękę.

Wychodzi, że w analogicznym przypadku lepiej kupować bezpośrednio u przewoźnika.


Napiszę czym się u mnie sytuacja zakończyła.
Infolinia LOTu zmieniła rejsy na wieczorne tego dnia. Tripsta tego zrobić nie mogła, jakoby nie mając zgody agenta LOTu w Atenach.
LOT poinformował tripstę o zmianach godzin 22.10, a pośrednik przekazał info dopiero 15.11!
W sytuacji anulowania rejsu zapewne nie byłoby możliwości odszkodowania, bo przewoźnik działał prawidłowo.
A działania tripsty możecie sami ocenić. Na jakiej zasadzie jest hierarchia ważności zmian nie wiem, ale według mnie system powinien takie info o zmianie wysyłać niezwłocznie.
Do tej pory ich ceniłem (vide akcja z biletami na Gwadelupę i Martynikę, których nie anulowali, gdy inny pośrednik to zrobił - piszę jako bezstronny obserwator), ale teraz mają spory minus u mnie.
Dodatkowo na kolejny taki rejs innego dnia (z przesunięciem wylotu o ponad godzinę wcześniej) informacji od nich już nie dostałem.
Gdybym przyszedł na lotnisko zwyczajowe 2 godziny przed planowanym pierwotnym wylotem, nie miałbym możliwości lotu, bo rejestracja była już zamknięta. LOT oczywiście potwierdza, że info o zmianie także tego rejsu wysłał pośrednikowi także 22.10.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#477 PostWysłany: 24 Lis 2012 14:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Cze 2011
Posty: 108
Ryanair anulował część swoich lotów w styczniu do Budapesztu i siłą rzeczy przeniósł mój lot 30 godzin później. Ubezpieczenia podróży nie miałem. Czy jest szansa ugrania czegokolwiek?Albo chociaż zmiany lotu na dzień wcześniej zamiast dzień później?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#478 PostWysłany: 25 Lis 2012 14:29 

Rejestracja: 30 Wrz 2011
Posty: 87
Witam.
1. Mój lot Ryanair z Modlina do Bolonii został odwołany z powodu mgły. Dodatkowo, miałem wracać następnego dnia innymi liniami (Wizzair) i niestety ten bilet mi przepadł. Czy w takim razie należy mi się odszkodowanie inne, niż tylko zwrot środków (przez Ryanair) za odwołany przez nich lot?
2. Druga sytuacja: lot z Forli do KTW został odwołany z powodu mgły. Przewieziono nas do Rzymu, stamtąd odlecieliśmy do KTW, ale z dużym opóźnieniem. Czy należy się odszkodowanie za taki lot?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#479 PostWysłany: 25 Lis 2012 17:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Cze 2011
Posty: 108
jaką drogą się z nimi skontaktować? Odpowiadają na maile wysłane do nich na adres z którego zmiana rezerwacji została przysłana czy zostaje mi callcenter?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#480 PostWysłany: 26 Lis 2012 15:47 

Rejestracja: 28 Gru 2011
Posty: 135
Loty: 135
Kilometry: 254 214
Witam,

Z powodu mgły w dniu 25.11.2012 mój lot WMI-CRL został przekierownay do WAW , opóżniennie wynosiło 3 godziny 40 minut.

Daleje z CRL miałem leciec do PMI ale opóznienie spowodowało że nie kontunuowałem podróży i wróciełm do domu

Dostałem oficjalnego maila od Rynair z przeprosinami za opoźniony lot i załącznikiem PDF do ewentualnej reklamacji

Czy w ziązku z tym przysługuje mi jakiekolwiek odszkodowanie ?

P.S . Nie posiadam wykupionego ubezpieczenia podróży.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10272 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 514  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group