Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Podstawowe informacje na temat lotów opóźnionych, odwołanych, overbookingu i odszkodowań:

https://konsument.gov.pl/opozniony-odwolany-lot/

[b]Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot

wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Linki do wniosków o odszkodowanie najpopularniejszych linii latających z PL:
LOT
https://www.lot.com/pl/pl/centrum-pomoc ... po-podrozy
Lufthansa
https://www.lufthansa.com/us/en/fast-compensation
Air Dolomiti
https://hda_s_form.airdolomiti.it/Custo ... @item-4--1
Austrian
https://www.austrian.com/xx/en/footer-p ... ities.html
Swiss
https://www.swiss.com/de/en/customer-su ... gularities
Brussels
https://www.brusselsairlines.com/fr/en/ ... ncellation
Turkish
https://feedback.turkishairlines.com/en ... -selection
Air France KLM
https://wwws.airfrance.pl/claim
https://www.klm.co.uk/claim
British Airways
https://www.britishairways.com/travel/f ... select/dcd
Enter Air
https://reklamacje.enterair.pl/#/flightcomplaint

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10271 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 514  Następna
Autor Wiadomość
#421 PostWysłany: 31 Paź 2012 16:34 

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 183
Easyjet odwołał mi lot z Barcelony do Lizbony z powodu wprowadzenia zmian w rozkładzie lotów (ta trasa nie będzie już obsługiwana). Z dużym wyprzedzeniem, bo rezerwacja jest na luty 2013. W ramach tej samej rezerwacji (ten sam kod) mam jeszcze kilka dni później przelot z Lizbony do Amsterdamu (i z nim wszystko jest ok, choć ten odcinek ma sens tylko w przypadku realizacji lotu z Barcelony). Dodam, że Easyjet na razie oficjalnie o niczym mnie nie poinformował, dowiedziałem się zupełnie przypadkiem logując się na swoje konto na ich stronie.

Macie jakieś doświadczenia z tymi liniami? Jak myślicie, czy jest szansa na skuteczne domaganie się przelotu na tej samej trasie innymi liniami? Drugą (gorszą) opcją byłby dla mnie lot łączony Easyjet (np. z przesiadką w LGW albo CDG, ale trochę szkoda mi czasu i nie jestem pewny co z przesiadką w przypadku opóźnienia pierwszego lotu). Chciałbym zorientować się w możliwościach zanim zadzwonię do nich na infolinię.

Z góry dziękuję za pomoc.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Relaks na Wyspach Zielonego Przylądka 🏝️🎄 Wczasy w 5* hotelu z all inclusive za 4480 PLN 😎 Relaks na Wyspach Zielonego Przylądka 🏝️🎄 Wczasy w 5* hotelu z all inclusive za 4480 PLN 😎
City break w Portugalii 🌅🏖️ Relaks w Algarve (z weekendem) za 809 PLN 😍 City break w Portugalii 🌅🏖️ Relaks w Algarve (z weekendem) za 809 PLN 😍
#422 PostWysłany: 31 Paź 2012 16:47 

Rejestracja: 14 Lis 2010
Posty: 867
platynowy
O innej linii zapomnij.

Jak będziesz miły i ładnie poprosisz, to ewentualnie ktoś wyrazi zgodę na darmową przesiadkę w innym mieście niż Lizbona. ( BCN - XXX - AMS )
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#423 PostWysłany: 31 Paź 2012 16:52 

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 183
@karpik

Dzięki, ale to rozwiązanie zupełnie mnie nie urządza. Potrzebuję najpierw dostać się do LIS, a dopiero kilka dni później do AMS.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#424 PostWysłany: 31 Paź 2012 20:13 

Rejestracja: 02 Lip 2012
Posty: 1149
niebieski
A niby dlaczego miałby zapomnieć?
_________________
www.farfrombreaking.net - photoblog
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#425 PostWysłany: 01 Lis 2012 00:11 

Rejestracja: 14 Lis 2010
Posty: 867
platynowy
A to dlatego, że przewoźnik ma prawo zmienić rozkład, a jeśli poinformuje klienta o odwołaniu lotu na co najmniej 14 dni wcześniej, to jedyne co się należy to zmiana lotu, lub zwrot.

Jeśli więc koniecznie musisz być w Lizbonie, to może lot z Madrytu?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#426 PostWysłany: 01 Lis 2012 00:45 

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 183
Lot z Madrytu jest niezbyt dobrym pomysłem, bo zaczynam podróż w Barcelonie i nie chcę inwestować dodatkowo czasu i pieniędzy na przejazd do Madrytu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#427 PostWysłany: 01 Lis 2012 02:39 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9666
HON fly4free
karpik napisał(a):
A to dlatego, że przewoźnik ma prawo zmienić rozkład, a jeśli poinformuje klienta o odwołaniu lotu na co najmniej 14 dni wcześniej, to jedyne co się należy to zmiana lotu, lub zwrot.

Jeśli więc koniecznie musisz być w Lizbonie, to może lot z Madrytu?


Nieprawda. Przewoźnik odwołując lot, na który została dokonana co najmniej jedna rezerwacja, a więc również wtedy gdy w ogóle rezygnuje z obsługi danej trasy ma obowiązek zaoferować nie tylko zwrot ale także połączenie alternatywne, również innymi liniami operującymi na tej trasie. I wybór świadczenia należy do pasażera a nie linii. Oczywiście LCC (i nie tylko) bronią się przed tym rekami i nogami wciskając pasazerom głupoty (nie da się, my jesteśmy tania linią, nie oferujemy bo mamy tak w regulaminie, bo to była promocyjna cena biletu itp.)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#428 PostWysłany: 01 Lis 2012 17:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 1691
Loty: 101
Kilometry: 94 804
niebieski
Przed chwilą dostałem telefon i maila od tripsta.pl:

Cytuj:
Ważna wiadomość dotycząca Pana/i rezerwacji Fxxxxx6.

Uprzejmie informujemy, że linie lotnicze anulowały rejs TP 584 O 28NOV 3 LISWAW UN3 1700 2155.

Proponowane alternatywne połączenie jest dwa dni później:


RP/ATHGR28DF/ATHGR28DF WS/SU 20OCT12/0700Z 7xxxxU
ATHGR28DF/9999WS/15OCT12
1.xxxMRS(ADT)
2.xxxMRS(ADT)
3.xxxMR(ADT)

4 TP 581 O 23NOV 5 WAWLIS HK3 1530 1830 23NOV
6 TP 582 O 30NOV 5 LISWAW TK3 0950 1445 30NOV


Drugie najbliższe połączenie bezpośrednie na tej trasie jest 25 listopada. Mamy nadzieję, że podane połaczenie odpowiada Pana/i oczekiwaniom. W przeciwnym razie mogą Państwo zwrócić się o anulowanie biletu i pełny zwrot kosztów.

Przepraszamy za wszelkie niedogodności.



Jako, że nie ma jeszcze 14 dni przed odlotem, muszę przyjąć propozycję przebukowania przewoźnika na 30 lub 25 albo zwrot pieniędzy?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#429 PostWysłany: 01 Lis 2012 17:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Mar 2012
Posty: 393
niebieski
Mam pytanie, czy Wam też Ryanair tak szybko odpowiedział na reklamacje. Normalnie się zdziwiłem, dostałem odpowiedź w ciągu 1 dnia od wysłania i to dziś (1 listopada) :shock:

Oczywiście odpowiedź negatywna, choć uznają swoją winę i napisali, że jeśli ma paragony na dodatkowe koszty to mogą je uznać.

Dalszy etap: ULC
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#430 PostWysłany: 01 Lis 2012 17:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Cze 2012
Posty: 145
Loty: 56
Kilometry: 83 232
Ten dalszy etap (ULC) możesz rozpocząć po upływie 30 dni od dostarczenia skargi do linii lotniczej.
Nie ma w tym przypadku znaczenia fakt że dostałeś odpowiedź po jednym dniu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#431 PostWysłany: 01 Lis 2012 18:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Mar 2012
Posty: 393
niebieski
wojtozor napisał(a):
Ten dalszy etap (ULC) możesz rozpocząć po upływie 30 dni od dostarczenia skargi do linii lotniczej.
Nie ma w tym przypadku znaczenia fakt że dostałeś odpowiedź po jednym dniu.


Przyznam się szerze, że o tym nie wiedziałem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#432 PostWysłany: 01 Lis 2012 18:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Mar 2012
Posty: 367
Loty: 219
Kilometry: 464 968
niebieski
Nieprawda. Jeśli linia odpowiedziała pozytywnie lub negatywnie to traktowane jest to jak wykorzystanie drogi reklamacji. 30 dni trzeba czekać jeśli nie ma się żadnej odpowiedzi.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#433 PostWysłany: 01 Lis 2012 18:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Mar 2012
Posty: 393
niebieski
LKay napisał(a):
Nieprawda. Jeśli linia odpowiedziała pozytywnie lub negatywnie to traktowane jest to jak wykorzystanie drogi reklamacji. 30 dni trzeba czekać jeśli nie ma się żadnej odpowiedzi.



Też m się tak na początku wydawało, ale jeszcze sprawdzę na ULC...

po chwili...

Sprawdziłem na stronie:

http://www.ulc.gov.pl/index.php?option= ... Itemid=106

i rzeczywiście nie ma nic o odczekaniu 30 dni, jedynie o tym, że musi być odpowiedź na reklamację przewoźnika:

Cytuj:
Do skargi powinni Państwo załączyć:
Kopię reklamacji skierowanej do przewoźnika.
Kopię odpowiedzi udzielonej przez przewoźnika na reklamację.
Kopię potwierdzenia rezerwacji na dany lot.
Podanie (skarga) wniesiona do Prezesa ULC powinna być wniesiona na piśmie oraz własnoręcznie podpisana przez wszystkich wnoszących, albo ich pełnomocnika. Podanie (skarga) wniesiona do Prezesa ULC drogą elektroniczną powinna być podpisana za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego.



Jeszcze mam dwa pytania:
1. Rozumiem, że jeżeli reklamacja i odpowiedź na nią są po angielsku, to nie trzeba ich tłumaczyć aby złożyć do ULC?
2. Czy na jednym formularzu mogę złożyć żądanie odszkodowania dla dwóch osób uczestniczących w locie. Jeśli tak to gdzie wpisać drugą osobę. Rezerwacja była na mnie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#434 PostWysłany: 01 Lis 2012 19:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Cze 2012
Posty: 145
Loty: 56
Kilometry: 83 232
Skargę do ULC można wnieść po upływie 30 dni do momentu złożenia skargi u przewożnika. Mówi o tym Art 205B ust. 4 Ustawy Prawo Lotnicze.
http://prawo.legeo.pl/prawo/ustawa-z-dn ... 19.08.2012
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#435 PostWysłany: 01 Lis 2012 19:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Cze 2012
Posty: 145
Loty: 56
Kilometry: 83 232
Jeśli uczynisz to wcześniej to ULC przyśle Ci pismo że Twoja skarga nie zostanie rozpatrzona ponieważ nie dotrzymałeś ustawowego terminu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#436 PostWysłany: 09 Lis 2012 21:48 

Rejestracja: 22 Paź 2012
Posty: 5
Cytuj:
[quote="krrnadam" ]Easyjet odwołał mi lot z Barcelony do Lizbony z powodu wprowadzenia zmian w rozkładzie lotów (ta trasa nie będzie już obsługiwana). Z dużym wyprzedzeniem, bo rezerwacja jest na luty 2013. W ramach tej samej rezerwacji (ten sam kod) mam jeszcze kilka dni później przelot z Lizbony do Amsterdamu (i z nim wszystko jest ok, choć ten odcinek ma sens tylko w przypadku realizacji lotu z Barcelony). Dodam, że Easyjet na razie oficjalnie o niczym mnie nie poinformował, dowiedziałem się zupełnie przypadkiem logując się na swoje konto na ich stronie.

Macie jakieś doświadczenia z tymi liniami? Jak myślicie, czy jest szansa na skuteczne domaganie się przelotu na tej samej trasie innymi liniami? Drugą (gorszą) opcją byłby dla mnie lot łączony Easyjet (np. z przesiadką w LGW albo CDG, ale trochę szkoda mi czasu i nie jestem pewny co z przesiadką w przypadku opóźnienia pierwszego lotu). Chciałbym zorientować się w możliwościach zanim zadzwonię do nich na infolinię.[/quote]


Hej. Zapewne wyzej juz uzyskales odpowiedz. Jezeli cos bylo niejasne spiesze z pomoca.

Easyjet tak jak wiekszosc, lub chyba wszystkie tanie linie, sa liniami ktore przewoza pasazerow na trasie A-B, plus powiedzmy powrotny B-A.
Jezeli masz trase zalozmy A-B-C. jest to traktowane jako zupelnie dwa oddzielne loty. i w przypadku kiedy lot z BCN do LIS jest odwolany, zapomnijmy wogole o trasie z LIS do AMS bo z ich punktu widzenia nie ma to nic do czynienia z lotem pierwszym.
W ich regulaminie jest gdzies punkt ze jest point to point carrier, i ze nie ma u nich connecting flights.

W zwiazku z tym ze porzucili trase BCN-LIS, i dali Ci znac o tym wiecej niz 14 dni przed data. jedyna opcja to dla Ciebie, zwrot pieniedzy za lot BCN-AMS.

Opcji laczonej Ci nie zaoferuja. Nieporownywalny koszt, w sensie co najmniej 2 razy drozszy na ktory linia nie pojdzie.
Rowniez nie zwroca Ci pieniedzy za lot z innymi liniami z powodu wymienionego 2 zdania wyzej (14 dni ).

pzdr.
Góra
 Profil Relacje PM off
jawach lubi ten post.
 
      
#437 PostWysłany: 13 Lis 2012 14:47 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Sie 2012
Posty: 486
niebieski
FR z powodu złych warunków pogodowych odwołał mi lot WMI-NYO.
Lot miał przez 2,5 godziny status opóźniony, a następnie odwołano go.
Do czego mam prawo? i jak je wyegzekwować?
Podróżowaliśmy w 2 osoby.
1)odbyłem 3 rozmowy z numerem 703 303033 (FR) - dowód biling - cena za połączenia 25+27+10
2)kupiłem posiłek MCbadziewie 26PLN - paragon
3)Powrót do domu: lotniskowy 2x12+kolejowy 47 - paragon

Poszukuję wzoru pisma+infa gdzie wysłać.
Pozdrawiam
Kubutek

P.S.A może sobie odpuścić?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#438 PostWysłany: 13 Lis 2012 15:22 

Rejestracja: 12 Kwi 2011
Posty: 2179
niebieski
Masz bardzo małe szanse na ugranie czegokolwiek. W bardzo podobnej sytuacji ULC przyznał w rozmowie telefonicznej, że nic nie ugrasz i oni odrzucą takie odwołania.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#439 PostWysłany: 15 Lis 2012 23:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Sie 2011
Posty: 1497
Loty: 39
Kilometry: 45 226
niebieski
Zakupiłem bilet na trasie MXP – WAW linia AirOne (na stronie przewoźnika) w chwili zakupu lot miał się odbyć w dniu 5.02.2013 o godzinie 11:50. W dniu dzisiejszym linia poinformowała mnie o zmianie lotu na godzinę 6:50 rano tego samego dnia (czyli 5 godzin wcześniej)

Kłopot z tym iż jest to mój dolot do WAW z MXP po powrocie z Rio de Janeiro. Moja podróż w Mediolanie MXP z Rio (połączenie przez FCO) kończy się 5.02.2012 o godzinie 10:30. Czyl sporo po nowej godzinie odlotu samolotu do Warszawy.


Moje pytanie jest jakie mam prawa przy takiej zmianie przez przewoźnika? Czy mogę na nim wymusić iż w związku takiej zmiany godziny odlotu (5H) aby wystawił mi bilet na lot FCO – WAW realizowany przez inną linie Alitalia (AirOne jest częścią Alitalii)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#440 PostWysłany: 16 Lis 2012 00:06 

Rejestracja: 24 Kwi 2011
Posty: 347
Potrzebuje kogoś kto przetłumaczy mi moja skargę na język angielski itd. Oczywiście przewiduje coś dla osoby pomocnej, ale szczegóły na PW;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10271 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 514  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group