Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Podstawowe informacje na temat lotów opóźnionych, odwołanych, overbookingu i odszkodowań:

https://konsument.gov.pl/opozniony-odwolany-lot/

[b]Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot

wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Linki do wniosków o odszkodowanie najpopularniejszych linii latających z PL:
LOT
https://www.lot.com/pl/pl/centrum-pomoc ... po-podrozy
Lufthansa
https://www.lufthansa.com/us/en/fast-compensation
Air Dolomiti
https://hda_s_form.airdolomiti.it/Custo ... @item-4--1
Austrian
https://www.austrian.com/xx/en/footer-p ... ities.html
Swiss
https://www.swiss.com/de/en/customer-su ... gularities
Brussels
https://www.brusselsairlines.com/fr/en/ ... ncellation
Turkish
https://feedback.turkishairlines.com/en ... -selection
Air France KLM
https://wwws.airfrance.pl/claim
https://www.klm.co.uk/claim
British Airways
https://www.britishairways.com/travel/f ... select/dcd
Enter Air
https://reklamacje.enterair.pl/#/flightcomplaint

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10271 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 514  Następna
Autor Wiadomość
#381 PostWysłany: 23 Paź 2012 17:29 

Rejestracja: 23 Paź 2012
Posty: 7
To jest jedna opcja - a jak z anulacją? jakieś pomysły z jakim argumentem wyjśc by był 100% zwrot kasy? - mam też zabukowany inny termin - więc szczerze to bardziej mi pasuje właśnie pełna anulacja:)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wakacje w USA 🇺🇸😍 Loty do Nowego Jorku z Warszawy od 1693 PLN 🔥✈️ Wakacje w USA 🇺🇸😍 Loty do Nowego Jorku z Warszawy od 1693 PLN 🔥✈️
Relaks na Wyspach Zielonego Przylądka 🏝️🎄 Wczasy w 5* hotelu z all inclusive za 4480 PLN 😎 Relaks na Wyspach Zielonego Przylądka 🏝️🎄 Wczasy w 5* hotelu z all inclusive za 4480 PLN 😎
#382 PostWysłany: 23 Paź 2012 22:04 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9666
HON fly4free
@korektor: mozliwośc i koszt anulowania zależy od warunków taryfy, bo zmiana planu podrózy o 2h40 min jest zbyt krótka aby mozna było żądać pelnego zwrotu niezaleznie od taryfy.

natomiast jesli jesteś pewien że lot, który miałes pierwotnie zarezerowany, został odwołany (zniknął z systemu w tym dniu), to wtedy masz podstawę żeby wnioskowac o pełny zwrot na zasadach przewidzianych w 261/2004: w razie odwołania wybór opcji (zwrot, zmiana na najbliższy termin mozliwy, na inny termin pasujący) nalezy do pasązera.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#383 PostWysłany: 24 Paź 2012 08:17 

Rejestracja: 23 Paź 2012
Posty: 7
marek2011 napisał(a):
@korektor: mozliwośc i koszt anulowania zależy od warunków taryfy, bo zmiana planu podrózy o 2h40 min jest zbyt krótka aby mozna było żądać pelnego zwrotu niezaleznie od taryfy.

natomiast jesli jesteś pewien że lot, który miałes pierwotnie zarezerowany, został odwołany (zniknął z systemu w tym dniu), to wtedy masz podstawę żeby wnioskowac o pełny zwrot na zasadach przewidzianych w 261/2004: w razie odwołania wybór opcji (zwrot, zmiana na najbliższy termin mozliwy, na inny termin pasujący) nalezy do pasązera.


Dzięki za info.
Zgodnie z info od tripsta "Uprzejmie informujemy, że linie lotnicze anulowały rejs TX 511.

Proponowane alternatywne połączenie:" lot anulowany,to ze alternatywny lot jest 2:40min pózniej już z innym nr tj TX515 to wg mnie chyba nie ma znaczenia.
Zobaczymy co oni na to.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#384 PostWysłany: 25 Paź 2012 12:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Mar 2012
Posty: 367
Loty: 219
Kilometry: 464 968
niebieski
Wszystko wskazuje na to, że jeśli lot nie był opóźniony przez nadzwyczajne okoliczności (mgła, zła pogoda, awaria samolotu) i lub linia nie jest w stanie tego udowodnić to lot opóźniony o ponad 3h jest traktowany przez prawo tak samo jak lot odwołany i przysługuje odszkodowanie (przynajmniej w teorii). Ostatni wyrok trybunału: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 81:PL:HTML Jedynie linia będzie broniła się rękami i nogami przed wypłatą odszkodowania i sprawa może się ciągnąć przez rok czy dwa.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#385 PostWysłany: 25 Paź 2012 12:11 

Rejestracja: 12 Kwi 2011
Posty: 2179
niebieski
LKay napisał(a):
Wszystko wskazuje na to, że jeśli lot nie był opóźniony przez nadzwyczajne okoliczności (mgła, zła pogoda, awaria samolotu) i lub linia nie jest w stanie tego udowodnić to lot opóźniony o ponad 3h jest traktowany przez prawo tak samo jak lot odwołany i przysługuje odszkodowanie (przynajmniej w teorii). Ostatni wyrok trybunału: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 81:PL:HTML Jedynie linia będzie broniła się rękami i nogami przed wypłatą odszkodowania i sprawa może się ciągnąć przez rok czy dwa.

Dziękuję Ci bardzo za linka.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#386 PostWysłany: 26 Paź 2012 16:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Lis 2011
Posty: 220
Zbanowany
Witam serdecznie,

mam następujący pomysł. Może ktoś mający doświadczenie w temacie zredaguje dwa dokumenty. Pierwszy: oficjalna reklamacja do Alitalii (ze wskazaniem podstawy prawnej) i z żądaniem uznania biletów. Drugi: Oficjalna skarga do Urzędu Lotnictwa Cywilnego, z wskazaniem podstawy prawnej.

Póki co to dziesiątki osób debatują na forum o nieuznanych biletach. Proponuję, aby się zebrać, ułożyć jeden szablon reklamacji i w jednym dniu, najlepiej o jednej godzinie wysłać reklamację do Alitalii (ze wskazaniem, że brak pozytywnego rozpatrzenia prośby skutkować będzie skargą do ULC). Co prawda ta droga dotyczyć będzie tylko ludzi mających wyloty z Polski - polski ULC (ale takich też jest sporo).

Co myślicie? Sądzę, że jeśli dostanie alitalia kilkadziesiąt maili w jednym dniu, porządnie zredagowanych, ze wskazaniem podstawy prawnej itp. oraz informacją, że zwrócimy się do ULC to jakoś zareagują. Nawet jak lotów nie uznają to od 150-250 euro odszkodowania piechotą nie chodzi :)

Davidiacus:)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#387 PostWysłany: 26 Paź 2012 18:06 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9666
HON fly4free
@Dawid; pomysł uporządkowania dyskusji nad formuła dalszego działania tych osób, które chca dochodzić swoich roszczen jak najbardziej jest trafny.
Co do meritum: ULC nie jest właściwy w takich sprawach, jak ta, pisanie skarg do niego pozbawione jest sensu. Ewentualnie w grę wchodzą oraganizacje konsumenckie krajowe i europejskie, choć ich możliwości działań w praktyce są także ograniczone.
Przede wszystkim wysyłajcie pisma (e-maile) reklamacyjne do przewoźnika. To pierwszy i podstawowy krok w tym momencie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#388 PostWysłany: 26 Paź 2012 20:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Maj 2011
Posty: 624
niebieski
davidiacus napisał(a):
Nawet jak lotów nie uznają to od 150-250 euro odszkodowania piechotą nie chodzi :)


W sumie mam 7 biletów na trasie WAW - FCO - WAW na jednodniowy weekendowy wypad. Zamiast odszkodowania wolę polecieć :-)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#389 PostWysłany: 26 Paź 2012 20:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sie 2011
Posty: 272
niebieski
jakiś szpec w tvn24 mówił, żeby uderzyć do UOKIKu. Też z chęcią się podepnę, sam mam 2 loty za 0 jenów.
_________________
https://czlowiek360.wordpress.com/ Blog o biegach i podróżach
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#390 PostWysłany: 26 Paź 2012 20:35 

Rejestracja: 30 Lip 2012
Posty: 384
niebieski
Ja dziś wysłałem skargę ;)
_________________
Jestem mężczyzną, ale profil założyła siostra i nick pozostał jaki pozostał... :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#391 PostWysłany: 26 Paź 2012 20:43 

Rejestracja: 27 Wrz 2012
Posty: 957
niebieski
do Alitalii? tej polskiej, czy przez formularz japońskojęzyczny?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#392 PostWysłany: 26 Paź 2012 21:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Kwi 2012
Posty: 1064
Loty: 44
Kilometry: 57 793
niebieski
Polaki cebulaki.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#393 PostWysłany: 26 Paź 2012 22:05 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Lis 2011
Posty: 220
Zbanowany
A więc tak,

byłem dzisiaj na konsultacji z prawnikiem. ULC jest jak najbardziej właściwy. Anulowano rezerwację po zawarciu umowy kupna sprzedaży, wyjaśnił mi prawnik (kancelarię podam na priv jak kogoś interesuje - nie chcę robić kryptoreklamy), że jeśli anulowano rezerwację po otrzymaniu etix (przejrzał przy mnie regulaminy promocji) to można to traktować tak jak odwołanie lotu (w świetle przepisów ULC).

Co za tym idzie można się zwrócić do ULC, aby zajął stanowisko. Po otrzymaniu stanowiska na piśmie od ULC można uderzać do UOKiK oraz zgłosić się do sądu polubownego. :-)

Zatem, kto oprócz mnie chce podjąć takie kroki?

Davidiacus
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#394 PostWysłany: 26 Paź 2012 22:41 

Rejestracja: 02 Sty 2012
Posty: 117
davidiacus napisał(a):
A więc tak,

byłem dzisiaj na konsultacji z prawnikiem. ULC jest jak najbardziej właściwy. Anulowano rezerwację po zawarciu umowy kupna sprzedaży, wyjaśnił mi prawnik (kancelarię podam na priv jak kogoś interesuje - nie chcę robić kryptoreklamy), że jeśli anulowano rezerwację po otrzymaniu etix (przejrzał przy mnie regulaminy promocji) to można to traktować tak jak odwołanie lotu (w świetle przepisów ULC).

Co za tym idzie można się zwrócić do ULC, aby zajął stanowisko. Po otrzymaniu stanowiska na piśmie od ULC można uderzać do UOKiK oraz zgłosić się do sądu polubownego. :-)

Zatem, kto oprócz mnie chce podjąć takie kroki?

Davidiacus


Myślę, że jest to warte rozpatrzenia ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#395 PostWysłany: 26 Paź 2012 23:03 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 7
ja się moge dołączyć
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#396 PostWysłany: 26 Paź 2012 23:16 

Rejestracja: 01 Kwi 2012
Posty: 810
niebieski
Ja się bardzo chętnie dołącze, mam 4 rezerwacje dla siebie, rodziny i znajomych na Istambuł i Kair (wszystko z WAW).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#397 PostWysłany: 26 Paź 2012 23:21 

Rejestracja: 11 Mar 2011
Posty: 160
Davidus!

Podaj mi ta kancelarnie na priva, prosze......

czy ktos wie gdzie ja mam uderzac jezeli mam zakupionych pare biletow z Casablanki (czasowo tu mieszkam) do roznych portow europejskich?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#398 PostWysłany: 26 Paź 2012 23:24 

Rejestracja: 11 Mar 2011
Posty: 160
dodam jeszcze, ze dzisaj dzwonilam do ulc ... i powiedzieli mi, ze oni sie ta sprawa nie beda zajmowac, gdyz to nie lezy w ich kompetencji....
pan mi tlumaczyl ze bilety za 0 zlotych to dla nich nie bilety......
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#399 PostWysłany: 26 Paź 2012 23:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Lis 2011
Posty: 220
Zbanowany
Ja tam nie wiem, co mówił miły Pan w ULC, ale skoro prawnik wziął odemnie pieniądze i na piśmie dał mi informację, że mam prawo po odmowie uznania biletów przez Alitalię (odmowie na piśmie) ubiegać się o odszkodowanie (najpierw uzyskawszy na piśmie stanowisko od ULC) to nie widzę powodu dla którego miałbym nie wejść na tą drogę formalną. Sąd polubowny nic nie kosztuje i jest w każdym większym mieście. :-)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#400 PostWysłany: 27 Paź 2012 00:08 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9666
HON fly4free
@Dawid: nie chcę tu robić krytyki i mieszać, ale chyba porada która dostałeś nie specjalnie jest trafna. Jeszcze raz powtórze z pełną odpowiedzialnością, ULC nie jest w tej sprawie właściwy, szkoda sobie zawracać sobie głowy i tracić czas, jedyne co uzyskasz to ewentualnie odpowiedź, że sami się sprawą nie zajmą ale doradzają Ci to i to.

Droga formalna to najpierw reklamacja do przewoźnika i uzyskanie od niego ostatecznego stanowiska. Dopiero niesatysfakcjonująca odpowiedź lub jej brak jest punktem wyjście do dalszycch działań formalnych. Można także rozważyć skargę do organów konsumenckich ale ich środki działania są też ograniczone i przy braku współdziałania linii niewiele same w sobie dadzą.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10271 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 514  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group