Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Podstawowe informacje na temat lotów opóźnionych, odwołanych, overbookingu i odszkodowań:

https://konsument.gov.pl/opozniony-odwolany-lot/

[b]Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot

wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Linki do wniosków o odszkodowanie najpopularniejszych linii latających z PL:
LOT
https://www.lot.com/pl/pl/centrum-pomoc ... po-podrozy
Lufthansa
https://www.lufthansa.com/us/en/fast-compensation
Air Dolomiti
https://hda_s_form.airdolomiti.it/Custo ... @item-4--1
Austrian
https://www.austrian.com/xx/en/footer-p ... ities.html
Swiss
https://www.swiss.com/de/en/customer-su ... gularities
Brussels
https://www.brusselsairlines.com/fr/en/ ... ncellation
Turkish
https://feedback.turkishairlines.com/en ... -selection
Air France KLM
https://wwws.airfrance.pl/claim
https://www.klm.co.uk/claim
British Airways
https://www.britishairways.com/travel/f ... select/dcd
Enter Air
https://reklamacje.enterair.pl/#/flightcomplaint

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10271 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 514  Następna
Autor Wiadomość
#301 PostWysłany: 07 Lip 2012 16:22 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9666
HON fly4free
RomeY napisał(a):
Prośba o radę.

Linie lotnicze LOT.

1. Loty kupowałem w styczniu na wspólnej rezerwacji dla wszystkich czterech odcinków lotu w taryfie First Minute. Wylot w sierpniu. Dziś z ciekawości sprawdziłem na stronie LOTu jak wygląda moja rezerwacja. Co się okazało, przesunęli mi pierwszy odcinek lotu o 30 minut do przodu nie informując mnie o tym, został również zmieniony samolot, ale mniejsza z tym, podobno o zmianie samolotu nie muszą informować, ale wypadałoby o zmianie godziny. Pan na infolinii twierdzi, że do 45min zmiany nie muszą informować wcześniej, czy to prawda? A co by było, jakbym spóźnił się na odprawę? Przecież to są jakieś żarty.

Przewoźnik powinien poinformować pasazera o każdej zmianie rozkładu, nawet 5-minutowej. Oczywiście są zmiany i zmiany, jedne nie maja w zasadzie żadnego praktycznego znaczenia, inne przeciwnie. Przesunięcie do przodu w praktyce nie spowoduje spóźnienia na rejs; gorzej ze zmianami do tyuły gdy lot jest przespieszony względem pierwotnych godzin. Tak czy owak obowiązek poinformowania o zmianie ciąży na przewoźniku. Co do zmiany typu maszyny obsługującej rejs - pani z infolinii ma rację, to sprawa czysto operacyjna i warto o tym pamiętać, gdy ktoś np. celowo rezerwuje gdzieś tam lot A380 czy innym samolotem - zawsze potem może sie okazać, że poleci inną maszyną i z tego tytułu nie przysługują żadne roszczenia no chyba żeby przewoźnik sprzedawał bilety na rejs specjalny np. 787

2. Czwarty odcinek lotu już powrotny został w ogóle zlikwidowany, nie zostałem o tym poinformowany. Dobrze, że teraz to sprawdziłem, bo byłoby zdziwienie i niepotrzebne nerwy w sierpniu. Pan na infolinii twierdzi, że mogą zmienić rezerwację na istniejący lot. Teraz pytanie, czy tylko to mi przysługuje i czy to będzie bezpłatne? Czy mogę żądać jakiejś innej rekompensaty za to, że nie poinformowali mnie o tym w ogóle? Np. rekompensaty w postaci bezpłatnej zmiany pierwszego odcinka lotu na późniejszy?

Rozumiem, że 4 odcinek czyli powrotny krajowy? W tej sytuacji przewoźnik musi zmienić rezerwację na kolejny dostępny lot na tej trasie.

Dzięki z góry.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Relaks na wyspie wiecznej wiosny za 2399 PLN 💚☀️ Loty na Maderę + ⭐⭐⭐⭐ hotel z 🍽 Relaks na wyspie wiecznej wiosny za 2399 PLN 💚☀️ Loty na Maderę + ⭐⭐⭐⭐ hotel z 🍽
HIT❗🔥 Czarterowy lot na grecką wyspę Kos w jedną stronę za 24 PLN 🤯😱 (+ inne propozycje) 😍 HIT❗🔥 Czarterowy lot na grecką wyspę Kos w jedną stronę za 24 PLN 🤯😱 (+ inne propozycje) 😍
#302 PostWysłany: 10 Lip 2012 09:46 

Rejestracja: 12 Kwi 2011
Posty: 2179
niebieski
Astrid napisał(a):
Maciek78, jaka linia Cię tak urządziła?

ENTER
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#303 PostWysłany: 11 Lip 2012 21:23 

Rejestracja: 12 Lut 2012
Posty: 246
Loty: 61
Kilometry: 102 896
niebieski
Moja koleżanka leci właśnie z Pekinu do Polski przez Moskwę Aerosvitem, ale jeszcze przed wylotem z Pekinu Aerosvit poinformował ją o skasowaniu połączenia do Krakowa i zamiast tego skierowali ją na lot do Warszawy (który przylatuje 4,5h później niż ten skasowany do Krk). Z racji tego, że musi być jak najszybciej w Krakowie to od razu po otrzymaniu tej wiadomości booknęła sobie lot WAW-KRK. Czy może się teraz domagać zwrotu poniesionych kosztów za bilet (niecałe 200zł) i/lub jakiegoś odszkodowania?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#304 PostWysłany: 12 Lip 2012 09:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Sie 2010
Posty: 375
niebieski
@lolosz
dzwoń do W6 na tańszy telefon i dogadaj się z pracownikiem. Ja miałem ostatnio 2 sytuacje ze zmianami lotów, nie było problemu. 14 dni do tyłu od pierwotnej rezerwacji możesz się cofnąć lub plus 30 dni. Czyli, całą rezerwację cofasz i lecisz do FRL, albo wybierasz inny port docelowy we Włoszech np Rzym :) i zmieniasz całą rezerwację na WAW(WMI)-FCO-WAW(WMI) ja tak miałem. Nic nie płacisz bo bilet masz już kupiony.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#305 PostWysłany: 12 Lip 2012 10:31 

Rejestracja: 21 Cze 2012
Posty: 45
ExGliwice napisał(a):
Z wiadomosci pozytywnych.. mialem opoznienie 3.5h na linii wewn Hiszpani, wlasnie hiszpanski ULC odpisal mi ze moja skarga jest zasadna, i nalezy mi sie 400Eur/osobe.. i ze poinformowali o tym FR. Czekam wiec na reakcje FR, albo na czek ;-) Ktos dostal kiedykolwiek odszkodowanie od FR, po tym jak ULC uznal skarge za zasadna, czy sie migaja/wykrecaja jeszcze jakos?


jak sie sprawa zakonczyla otrzymales ten czek?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#306 PostWysłany: 12 Lip 2012 11:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Mar 2011
Posty: 431
Loty: 32
Kilometry: 46 097
niebieski
wapnoziom napisał(a):
ExGliwice napisał(a):
Z wiadomosci pozytywnych.. mialem opoznienie 3.5h na linii wewn Hiszpani, wlasnie hiszpanski ULC odpisal mi ze moja skarga jest zasadna, i nalezy mi sie 400Eur/osobe.. i ze poinformowali o tym FR. Czekam wiec na reakcje FR, albo na czek ;-) Ktos dostal kiedykolwiek odszkodowanie od FR, po tym jak ULC uznal skarge za zasadna, czy sie migaja/wykrecaja jeszcze jakos?


jak sie sprawa zakonczyla otrzymales ten czek?


Ja miałam podobną sytuację. Lot wewnątrz Hiszpanii opóźniony o 10 godzin. Hiszpański ULC odpisał, że oni uważają, że odszkodowanie mi się należy (to była ewidentna wina Ryanaira, a nie nadzwyczajne okoliczności), ale FR uchyla się od przyznania mi pieniędzy, więc jedyne, co mogę zrobić to skierować sprawę do sądu. Chodzi o niemałe pieniądze, bo 1200 €. Czy w tej sutuacji rzeczywiście już tylko sąd może sprawić, że dostanę to odszkodowanie?
_________________
Image

Moje podróże: https://podroze-podroze-podroze.blogspot.com
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#307 PostWysłany: 12 Lip 2012 17:56 

Rejestracja: 17 Lut 2011
Posty: 74
Loty: 60
Kilometry: 121 126
Dziwny przypadek mi się trafił. Miałem wykupiony lot z Berlin Tefel do Tenerife South liniami TUIFly.com na jutro. Wczoraj linie lotnicze odwołały lot (tak napisali, ale lot ma miejsce, więc zwyczajny overbooking) i zaproponowały lot w to samo miejsce, tego samego dnia, ale z Paderborn (400km od Berlina!). Jakie prawa mi w tej sytuacji przysługują? Czy mam prawo do zwrotu kosztów biletu oraz odszkodowania w wysokości 400eur? Czy w przypadku skorzystania z propozycji przewoźnika nadal dostanę 400€? Ktoś przechodził już taką procedurą z TUIFly lub niemieckim ULC?
Z góry dzięki za odpowiedź.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#308 PostWysłany: 17 Lip 2012 15:20 

Rejestracja: 03 Lut 2010
Posty: 82
Znacie jakieś numery do ULC poza tymi, które podane są na stronie stronie? Od kilku dni nie mogę się tam dodzwonić a moja sprawa ciągnie się już dziewiąty miesiąc.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#309 PostWysłany: 27 Lip 2012 12:27 

Rejestracja: 22 Maj 2012
Posty: 19
Czy jesli lot zostal odwolany mniej niz 14 dni przed odlotem to przysluguje 250 euro odszkodowania dla kazdego biletu? jesli kupilam 3 bilety to powinnam dostac 3 razy 250?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#310 PostWysłany: 27 Lip 2012 14:15 

Rejestracja: 26 Lip 2012
Posty: 5
Witam,
w związku z ostatnią sytuacją OLT Express pozwoliłem sobie stworzyć wzór reklamacji, która powinna zostać wysłana.
Niestety nie mogę zagwarantować, że wszystko jest idealnie. Aczkolwiek być powinno :)
Jeżeli są jakieś uwagi- piszcie.

Widzę że niestety nie mogę dodać pliku doc. Więc po prostu wkleję- tyle że tekst się rozsypie. Jeżeli jakiś admin uzna to za wartościowe- proszę o kontakt.


¬Warszawa, dnia 27 lipca 2012 r.

OLT Express Sp. z o. o.
ul. Długie Ogrody 8-14
80-755 Gdańsk

Imię i Nazwisko
Adres
Poczta i miasto
Email
Dot. umowy zawartej z p. imię i nazwisko
Nr biletu:

REKLAMACJA

Zgodnie z Ogólnymi Warunkami Przewozu OLT Express opublikowanymi pod adresem internetowym: „http://www.oltexpress.com/bindata/documents/DOC1d21bfe9fc492116916821355fec9989.pdf” oraz w związku z Kartą Praw Pasażera opublikowaną pod adresem internetowym: „http://www.oltexpress.com/pl/dokumenty/karta-praw-pasazera” niniejszym składam reklamację na niewywiązanie się z umowy zawartej z OLT Express Sp. z o. o., polegające na odwołaniu lotu.
W związku z powyższym wnoszę o:
1. Uznanie reklamacji i wypłatę odszkodowania zgodnie akapitem IV. pkt. 4 Karty Praw Pasażera
2. Zwrot opłaconej należności na przelot zgodnie z §27 pkt. 2 w zw. z pkt. 7 Ogólnych Warunków Przewozu OLT Express

UZASADNIENIE
Dnia XX.XX.XXXXr. zawarłem/am umowę przewozu z OLT Express Sp. z o. o., która obejmowała przewóz pasażerów i bagażu na trasie XXX – XXX, wylot dnia XX.XX.XXXXr. godz. XX-XX oraz na trasie XXX – XXX, wylot dnia XX.XX.XXXXr. godz. XX-XX.
Dowód: potwierdzenie dokonania rezerwacji, potwierdzenie zapłaty, wydruk biletu
Dnia 26 lipca 2012 r. na stronie OLT Express Sp. z o. o. opublikowany został „Komunikat dla Pasażerów dotyczący zawieszonych operacji lotniczych”. Z treści w/w komunikatu w brzmieniu: „Szanowni Państwo, informujemy, że od 27 lipca br. wszystkie rejsy regularne zostają zawieszone do odwołania, tym samym wstrzymana zostaje sprzedaż biletów lotniczych.” wnioskuję, iż wśród zawieszonych rejsów regularnych znajduję się lot będący przedmiotem umowy zawartej przeze mnie z OLT Express Sp. z o. o.. Ponieważ w/w komunikat został opublikowany w okresie krótszym niż 2 tygodnie (26 lipca 2012 r. – XX.XX.XXXX r.) uznaję, iż zgodnie z akapitem IV. pkt. 4 Karty Praw Pasażera uzyskałem/am prawo do odszkodowania.
Ponadto, w zgodzie z §27 pkt. 7 Ogólnych Warunków Przewozu OLT Express, biorąc pod uwagę w/w komunikat dotyczący odwołania lotów oraz ze względu na całkowite niewykorzystanie biletu, uznaję, iż uzyskałem/am prawo do zwrotu kwoty równej cenie całkowitej i opłatom pobranym od Pasażera.

Mając powyższe na uwadze oraz uznając iż reklamacja ta jest w pełni zasadna, wnoszę jak we wstępie.

Imię i nazwisko
(podpis)

Załączniki:
1. Potwierdzenie dokonania rezerwacji
2. Potwierdzenie zapłaty
3. Wydruk biletu
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#311 PostWysłany: 30 Lip 2012 13:09 

Rejestracja: 30 Lip 2012
Posty: 2
Witam.
Mieliśmy wylecieć 10 lipca b.r. o 15,05 z Gdańska do Egiptu liniami Enter Air. Wycieczka byla wykupiona w biurze podróży. Dzień wcześniej ( 9.07.b.r) przesunięto nam wylot na 19,50. Ostatecznie wylecieliśmy 11 lipca o godzinie 00,30. Czy mam podstawę do wystąpienia o odszkodowanie za opóźniony lot ? Ile mam na to czasu ? Jak sformułować pismo i do kogo ? Dodam, że posiadam paragony za zakupioną żywność na lotnisku. Ponadto straciłam 1 dzień, bo wylot nastąpił dnia następnego. Być może ktoś występowal w podobnej sprawie i jest w stanie mi pomóc.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#312 PostWysłany: 01 Sie 2012 07:53 

Rejestracja: 03 Lut 2010
Posty: 82
Czy ktoś z Was korzystał z usług prawnika przy ubieganiu się o odszkodowanie? Obie instancje w ULC uznały moją skargę za zasadną, ale linia (Enter Air) wciąż nie odpowiada na wezwanie do zapłaty. Nic mi nie wiadomo, aby złożyli odwołanie od decyzji ULC do sądu administracyjnego.

Należy nam się łącznie 800 EUR za dwie osoby. Opłaca się angażować prawnika? Jaki to może być koszt?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#313 PostWysłany: 06 Sie 2012 23:26 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 2579
Loty: 267
Kilometry: 571 371
złoty
Witam, wątek dokładnie gdzieś od 15 strony do końca bo mam problem - opóźniony lot z PMI do KTW - na kartach pokładowych i na monitoriach była godzina 16.10 a samolot ruszył łaskawie ok. 23. Zatem zamiast być w KTW o 19 byliśmy o 1.45 następnego dnia - bagatelka prawie 7h. Przewoźnik... 'lubiany' tu przez wszystkich - EnterAIR. Bilety zakupione w ramach wycieczki z Rainbow Tours.

Proszę o informację czy tak załatwiać tą reklamację:
1. Pismo reklamacyjne do Enter AIR z kserówkami odcinków "boarding pass" i "vouchera biletowego" z Rainbow każdego członka rodziny lecącego tym samolotem z żądaniem wypłacenia odszkodowania w wysokości 400 eur * ilość osób? czy dziecku (<18) przysługuje odszkodowanie?
2. Jeśli EnterAIR oleje albo odmówi to kontakt z naszym ULC czy z ULC Hiszpanii?

Czy w jakiś sposób angażować biuro Rainbow - do ich organizacji nie mam najmniejszych zastrzeżeń :)

BTW Czy ktos slyszał o biurze odszkodowań turystycznych - GOLDMAN http://opoznionylot.pl/ ? Jakieś opinie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#314 PostWysłany: 06 Sie 2012 23:59 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9666
HON fly4free
@seal: rekomenduje Ci na dobry początek samodzielne działanie, bo sprawa jest prosta, wysyłasz reklamację (za kazą osobę osobne zgłoszenie, w imieniu dziecka rodzic), czekasz na odpowiedź, w razie jej braku lub negatywnej w ciągu 30 dni, wypełniasz formularz i wysyłasz do ULC, czekasz naa decyzje (od kilku tygodni do 2 m-c średnio).

Wszyscy psażerowie maja prawo do pełneego odszkodowania.
Opóźnienie powyżej 3 godzin kwalifikuje się do jego żądania oczywiście o ile nie spowodowały go okoliczności nadzwyczajne; wykazać je musi przewoźnik a nie ty.


Ostatnio edytowany przez marek2011, 07 Sie 2012 00:16, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#315 PostWysłany: 07 Sie 2012 11:58 

Rejestracja: 31 Lip 2011
Posty: 14
Nowa wiadomość w sprawie mojego lotu z Korfu do Warszawy w lipcu 2011 r., opóźnionego ponad 10h. Grecki urząd odpisał, że przewoźnik odmówił wypłaty odszkodowania i mogę podjąć kroki prawne, jak np. dwie takie sprawy przed Trybunałem Sprawiedliwości UE - na których podstawie spóźnieni pasażerowie w ogóle mają prawo do tego odszkodowania. Może tak zrobię, to byłoby ciekawe, tylko czy trzeba tam jeździć do Luksemburga...?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#316 PostWysłany: 07 Sie 2012 15:25 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 2579
Loty: 267
Kilometry: 571 371
złoty
MM93: a masz od greckiego ULC potwierdzenie że odszkodowanie się należy? Może na tej podstawie można wystawić wezwanie do zapłaty a potem przed Polskim sądem wystąpić o nakaz zapłaty?

Trochę mnie Twój post zmartwił bo ja własnie zabieram sie za walkę za lot opóżniony o 7h z Majorki do Katowic.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#317 PostWysłany: 08 Sie 2012 09:34 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 2579
Loty: 267
Kilometry: 571 371
złoty
Czy ktoś dostał już odszkodowanie od EnterAIR fizycznie na konto? Czy Oni permanentnie olewają temat i czekają na sąd?

Myślę co zrobić ze swoim przypadkiem - ponieważ mam problem z lotem z Majorki więc jak mnie oleją to będę musiał próbować przez urząd Hiszpański a to pewnie skończy się jak u kolegi MM93 czyli ich odmową a o ile na pozew w Polskim sądzie pewnie siły znajdę to zagraniczne już raczej nie bardzo...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#318 PostWysłany: 08 Sie 2012 14:05 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Wrz 2011
Posty: 1620
Loty: 109
Kilometry: 141 606
srebrny
Mam pytanie

lot z Porto do Brukseli, linie Raynair, bilety kupiony bezpośrednio od nich
lot opóźniony ponad 5h

poszło pismo do FR z 'żądaniem' 250€ odszkodowania
w odpowiedzi przysłali coś w stylu: tak, lot był opóźniony, proszę się zgłosić do swojego ubezpieczyciela ( w odpowiedzi nie ma żadnego info o powodzie opóźnienia)
wtf?

ale ok, rozumiem, że osoby narodowości polskiej piszą teraz pismo do ULC?
- czy ze względu, że lot nie miał żadnego portu lotniczego w Polsce gdzieś indziej?
- co z osobami innych narodowości, gdzie one mają kierować swoje pismo?
_________________
Image Image Image
69% ludzi znajdzie coś dwuznacznego w każdym zdaniu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#319 PostWysłany: 08 Sie 2012 14:24 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9666
HON fly4free
Piszesz do portugalskiego odpowiednika ULC
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#320 PostWysłany: 10 Sie 2012 11:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1257
Loty: 69
Kilometry: 142 806
niebieski
MM93 napisał(a):
Nowa wiadomość w sprawie mojego lotu z Korfu do Warszawy w lipcu 2011 r., opóźnionego ponad 10h. Grecki urząd odpisał, że przewoźnik odmówił wypłaty odszkodowania i mogę podjąć kroki prawne, jak np. dwie takie sprawy przed Trybunałem Sprawiedliwości UE - na których podstawie spóźnieni pasażerowie w ogóle mają prawo do tego odszkodowania. Może tak zrobię, to byłoby ciekawe, tylko czy trzeba tam jeździć do Luksemburga...?


Jako osoba fizyczna nie masz możliwości wniesienia takiej skargi do TS UE, co najwyżej pozostałby Strasburg, ale najpierw trzeba by przebrnąć przez wszystkie państwowe sądy, raczej nie tędy droga ;) Pisz odwołanie, dokładnie nie wiem jak Twoja sprawa wygląda, więc tylko tyle można powiedzieć.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10271 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 514  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group