Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Podstawowe informacje na temat lotów opóźnionych, odwołanych, overbookingu i odszkodowań:

https://konsument.gov.pl/opozniony-odwolany-lot/

[b]Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot

wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Linki do wniosków o odszkodowanie najpopularniejszych linii latających z PL:
LOT
https://www.lot.com/pl/pl/centrum-pomoc ... po-podrozy
Lufthansa
https://www.lufthansa.com/us/en/fast-compensation
Air Dolomiti
https://hda_s_form.airdolomiti.it/Custo ... @item-4--1
Austrian
https://www.austrian.com/xx/en/footer-p ... ities.html
Swiss
https://www.swiss.com/de/en/customer-su ... gularities
Brussels
https://www.brusselsairlines.com/fr/en/ ... ncellation
Turkish
https://feedback.turkishairlines.com/en ... -selection
Air France KLM
https://wwws.airfrance.pl/claim
https://www.klm.co.uk/claim
British Airways
https://www.britishairways.com/travel/f ... select/dcd
Enter Air
https://reklamacje.enterair.pl/#/flightcomplaint

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10271 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 514  Następna
Autor Wiadomość
#281 PostWysłany: 24 Maj 2012 12:32 

Rejestracja: 29 Lut 2012
Posty: 41
Dzięki za pomoc!!!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Relaks na wyspie wiecznej wiosny za 2399 PLN 💚☀️ Loty na Maderę + ⭐⭐⭐⭐ hotel z 🍽 Relaks na wyspie wiecznej wiosny za 2399 PLN 💚☀️ Loty na Maderę + ⭐⭐⭐⭐ hotel z 🍽
HIT❗🔥 Czarterowy lot na grecką wyspę Kos w jedną stronę za 24 PLN 🤯😱 (+ inne propozycje) 😍 HIT❗🔥 Czarterowy lot na grecką wyspę Kos w jedną stronę za 24 PLN 🤯😱 (+ inne propozycje) 😍
#282 PostWysłany: 28 Maj 2012 11:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Gru 2011
Posty: 391
niebieski
Mam pytanie miałem opóźniony lot ze Szwecji napisałem do ULC odpisali mi że przekazali sprawę do Szwecji. Po jakimś miesiącu dostałem e-mail ze Szwecji że dostali dokumenty, jednak niektóre są po polsku i chcą bym im opisał sprawę po angielsku. Zrobiłem to i odpisałem im na e-mail miałem czas do 18 maja. Wysłałem nawet 2 razy im email z opisem sprawy. Jednak oni mi nic nie odpisali na ten e-mail i nie wiem czy sprawa się toczy czy nie co powinienem dalej zrobić?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#283 PostWysłany: 28 Maj 2012 12:54 

Rejestracja: 19 Lut 2012
Posty: 12
Mam pytanie:

Najpierw odnośnie opieki przez przewoźnika:
Jak wiadomo na trasach do 1500km aby ją otrzymać opóźnienie powinno wynosić ponad 2 godziny. W moim wypadku opóźnienie wynosiło 2 godziny i 16 minut. Jednak przewoźnik twierdzi, że żadna opieka się nie należała i liczy to według godziny przylotu (opóźnienie 1h 43 min). Rozumiem takie tłumaczenie, ale w przypadku odszkodowania, natomiast na pierwotnym lotnisku jakby nie patrzeć spędziłem tak czy siak ponad 2 godziny więcej (w samolocie i nie mogłem nigdzie pójść cokolwiek kupić). Czy faktycznie w przypadku opieki są takie same zasady jak przy odszkodowaniu?

I drugie:
Jak się ma czas rozkładowy to faktycznego?
Na trasie Gdańsk - Luton wg rozkładu lot trwa 2h 15 min (6:00->7:15)
Natomiast na wstępie -> "Nasz dzisiejszy lot do Luton potrwa jedną godzinę i pięćdziesiąt minut"...
Czy przewoźnik ma prawo dołożyć sobie ten zapas? Gdyni nie to opóźnienie przekroczyło by 2 godziny...

z góry dzięki za odpowiedz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#284 PostWysłany: 29 Maj 2012 12:10 

Rejestracja: 27 Mar 2012
Posty: 255
niebieski
britin napisał(a):
Mam pytanie:

Najpierw odnośnie opieki przez przewoźnika:
Jak wiadomo na trasach do 1500km aby ją otrzymać opóźnienie powinno wynosić ponad 2 godziny. W moim wypadku opóźnienie wynosiło 2 godziny i 16 minut. Jednak przewoźnik twierdzi, że żadna opieka się nie należała i liczy to według godziny przylotu (opóźnienie 1h 43 min). Rozumiem takie tłumaczenie, ale w przypadku odszkodowania, natomiast na pierwotnym lotnisku jakby nie patrzeć spędziłem tak czy siak ponad 2 godziny więcej (w samolocie i nie mogłem nigdzie pójść cokolwiek kupić). Czy faktycznie w przypadku opieki są takie same zasady jak przy odszkodowaniu?

I drugie:
Jak się ma czas rozkładowy to faktycznego?
Na trasie Gdańsk - Luton wg rozkładu lot trwa 2h 15 min (6:00->7:15)
Natomiast na wstępie -> "Nasz dzisiejszy lot do Luton potrwa jedną godzinę i pięćdziesiąt minut"...
Czy przewoźnik ma prawo dołożyć sobie ten zapas? Gdyni nie to opóźnienie przekroczyło by 2 godziny...

z góry dzięki za odpowiedz


Ad. 1. Poniżej 2 godzin, to nic nie wskórasz, bo liczy się czas dotarcia do destynacji
Ad. 2. Czas lotu, to jedno - tyle jesteś w powietrzu. Do tego przewoźnicy dodają czas na pushback, opóźnienie ze slotem i inne, nieprzewidziane okoliczoności. Kołowanie na niektórych lotniskach też nieco trwa :mrgreen:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#285 PostWysłany: 29 Maj 2012 22:38 

Rejestracja: 06 Maj 2012
Posty: 41
Jeszcze co do braku zapewnienia opieki na lotnisku wylotowym tj. siedziałeś tam powyżej 2 godzin, po godzinie odlotu więc jakieś picie czy kanapkę mogli by zaproponować - linie najczęściej tłumaczą się tym iż takie rozdawanie voucherów na pożywienie mogło by wpłynąć na wielkość opóźnienia więc według mnie w ogóle nie ma sensu nic pisać.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#286 PostWysłany: 04 Cze 2012 20:22 

Rejestracja: 29 Kwi 2010
Posty: 388
niebieski
Z wiadomosci pozytywnych.. mialem opoznienie 3.5h na linii wewn Hiszpani, wlasnie hiszpanski ULC odpisal mi ze moja skarga jest zasadna, i nalezy mi sie 400Eur/osobe.. i ze poinformowali o tym FR. Czekam wiec na reakcje FR, albo na czek ;-) Ktos dostal kiedykolwiek odszkodowanie od FR, po tym jak ULC uznal skarge za zasadna, czy sie migaja/wykrecaja jeszcze jakos?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#287 PostWysłany: 14 Cze 2012 14:26 

Rejestracja: 14 Cze 2012
Posty: 1
Witam wszystkich!

Mam nadzieję, że pomożenie mi z moją sprawą. Kilka dni temu miałem lot z East Midland(Derby) do Wrocławia. Nie chcąc się spóźnić wyjechałem autobusem 3-4 godziny przed wylotem. Autobus maksymalnie jeździ zazwyczaj do 30 min. Okazało się, że był jakiś wielki festiwal muzyczny koło lotniska i zamknęli drogi. Próbowałem dojść z buta, ale się spóźniłem 5 minut( 1.5 godziny w korku, a drugie tyle z buta na lotnisko:/). Na miejscu okazało się, że było dużo ludzi w podobnej sytuacji co ja(koło 20). Próbowaliśmy się wykłócić, że o takich wielkich festiwalach powinni dać znać, ale nic to nie dało. Wybór był taki tylko, że mogliśmy kupić bilet do Łodzi za godzinę lub do Wrocławia za dwa dni.
I tutaj zaczyna się druga historia. Kupiłem bilet do Łodzi, który był opóźniony o ponad godzinę. Powiedzieli później oficjalnie, że z powodu festiwalu, by ludzie zdążyli na niego. Nie rozumiem dlaczego nie mogli tego samego zrobić dla pasażerów do Wrocławia. Wziąłem od nich wszystkie dokumenty związane z opóźnieniem, ale czy w ogóle uda mi się odzyskać pieniądze za lot?
Mam nadzieję, że ktoś mi pomoże! :mrgreen:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#288 PostWysłany: 18 Cze 2012 16:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Gru 2011
Posty: 511
niebieski
Witam, kolezanka ma problem z ryanairem. Nie wuscili jej na poklad, poniewaz wedlug nich nie posiadala waznego dokumentu. Jest obywatelka UK (gdzie jako takie ID card nie istnieja) ale mieszka w Belgii, tu ma wyrobiona ID card, na ktora sie odprawila. Dla ryanaira nie byl to wazny dokument, jako ze wedlug nich to karta rezydenta a nie ID. Co by nie bylo chce powalczyc o odszkodowanie (musiala kupic nastepny lot za 200funtow, wrocic sie do domu po paszport itp itd). Wiem ze w Ryanair na pewno nic nie wskora, gdzie moglaby wiec skierowac reklamacje? Znacie jakis europejski odpowiednik ULC? Nigdy sie nie bawilam w zadne odszkodowania wiec znajomosc tematu zerowa.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#289 PostWysłany: 18 Cze 2012 17:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Mar 2011
Posty: 1432
niebieski
W dniu 14.05 linia OLT Express odebrała moją reklamację, do tej pory nie otrzymałem odpowiedzi. Dzowniłem do nich i powiedzieli, że nic nie wpłynęło do nich (info z poczty ze odebrali). Czy jest jakiś czas, po którym reklamacja zostaje uznana za zasadną. OLT chce, abym wyslał im jeszcze raz pismo. Nie wiem co robić.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#290 PostWysłany: 18 Cze 2012 18:27 

Rejestracja: 30 Lip 2010
Posty: 365
Loty: 82
Kilometry: 195 392
niebieski
A wie ktoś ile jest czasu na wysłanie pisma o odszkodowanie do linii lotniczej ?

Miałem opóźniony lot już ponad miesiąc temu, ale nie było czasu wysłać papierów.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#291 PostWysłany: 22 Cze 2012 14:32 

Rejestracja: 08 Lut 2012
Posty: 25
To i ja się niestety dołączę do pytań.

Podawana przez przewoźnika godzina przylotu jest godziną, w której koła samolotu dotknęły pasa czy godziną kiedy dojechał do terminala?

Leciałem do Madrytu 9 czerwca, lądowanie było jakieś 2:55minut po godzinie podanej w rezerwacji ale chyba lądował na T4 i dojechanie do T1 zajęło mu więcej niż te brakujące do odszkodowania 5minut, na którym mi zależy bo niestety nie zdążyłem na następny samolot i wątpliwa przyjemność kupowania w pośpiechu nowych biletów, nocowania na lotnisku itp. kosztowała mnie extra 500EUR...

Nigdy więcej lotów z przesiadką <3h ;-)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#292 PostWysłany: 22 Cze 2012 15:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Sie 2010
Posty: 381
niebieski
pio5 napisał(a):
To i ja się niestety dołączę do pytań.

Podawana przez przewoźnika godzina przylotu jest godziną, w której koła samolotu dotknęły pasa czy godziną kiedy dojechał do terminala?

Leciałem do Madrytu 9 czerwca, lądowanie było jakieś 2:55minut po godzinie podanej w rezerwacji ale chyba lądował na T4 i dojechanie do T1 zajęło mu więcej niż te brakujące do odszkodowania 5minut, na którym mi zależy bo niestety nie zdążyłem na następny samolot i wątpliwa przyjemność kupowania w pośpiechu nowych biletów, nocowania na lotnisku itp. kosztowała mnie extra 500EUR...

Nigdy więcej lotów z przesiadką <3h ;-)


w drogich krajach typu Skandynawia wydłużam przesiadkę, albo zabezpieczam się w inny sposób :)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#293 PostWysłany: 05 Lip 2012 12:22 

Rejestracja: 05 Lip 2012
Posty: 3
Witam,
dzisiaj mój lot Warszawa>Zurich>Punta Cana został przełożony o 2 dni, powrót jednak został w starym terminie czyli mam krótszy urlop.
Czy mogę domagać się odszkodowania z tego tytułu? Czy zgodnie z rozporządzenie 261/2004 przysługuje mi 600 euro?
Lot został odowłany z przyczyn technicznych, których nie podano.
Pozdrawiam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#294 PostWysłany: 05 Lip 2012 14:25 

Rejestracja: 05 Lip 2012
Posty: 3
Nie dali innych opcji niz 2 albo 4 dni opoznienia. Zwrot kasy srednio mnie satysfakcjonuje poniewaz wiaze sie to
z komplikacja planow wakacyjnych. Przez opoznienie ponosze pewne straty (dojazdy na lotnisko,
hotel takze pobierze oplate, stracone 2 dni urlopu itd) dlatego uwazam, że powinno to byc zrekompensowane.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#295 PostWysłany: 06 Lip 2012 12:42 

Rejestracja: 12 Kwi 2011
Posty: 2179
niebieski
Szukam kompetentnej osoby do przeprowadzenia mnie przez proces odszkodowawczy (opóźnienie w przylocie ponad 22 h, dystans ponad 3500 km, 2 osoby)
Oferuję 10% od uzyskanej kwoty ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#296 PostWysłany: 06 Lip 2012 12:46 

Rejestracja: 12 Kwi 2011
Posty: 2179
niebieski
Przy okazji - rozporządzenie mówi m. in.:
Cytuj:
Opóznienie
1. Je7eli obsługujacy przewoznik lotniczy ma uzasadnione powody, by przewidywac, 7e lot
bedzie opózniony w stosunku do planowego startu:
a) o dwie lub wiecej godzin w przypadku lotów do 1 500 kilometrów; lub
b) o trzy lub wiecej godzin w przypadku wszystkich lotów wewnatrzwspólnotowych
dłu7szych ni7 1 500 kilometrów i wszystkich innych lotów o długosci pomiedzy 1 500 a 3
500 kilometrów, lub
c) o cztery lub wiecej godzin w przypadku wszystkich innych lotów ni7 loty okreslone w lit.
a) lub b),
pasa7erowie otrzymuja od obsługujacego przewoznika lotniczego:
i) pomoc okreslona w art. 9 ust. 1 lit. a) i art. 9 ust. 2; oraz
ii) gdy oczekiwany w sposób uzasadniony czas odlotu nastapi co najmniej dzien po
terminie poprzednio zapowiedzianego odlotu, pomoc okreslona w art. 9 ust. 1 lit. b) i
c); oraz
iii) gdy opóznienie wynosi co najmniej piec godzin, pomoc okreslona w art. 8 ust. 1 lit. a).
2. W ka7dym przypadku, pomoc jest oferowana w ramach limitów czasowych okreslonych
powy7ej w odniesieniu do poszczególnego przedziału odległosci.

a art. 8 mówi o prawie do zwrotu należności lub zmianie planu podróży to gdzie mogę sparować (na co się powołać) kwotę odszkodowań wymienionych w art. 7 do opóźnienia lotu? Wg powyższego odszkodowania są tylko za odwołane loty.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#297 PostWysłany: 06 Lip 2012 12:58 

Rejestracja: 12 Kwi 2011
Posty: 2179
niebieski
Ponoć sprawa jasna - przylot później od planowanego o 22h. Przyczyny - po stronie linii.
Ale ja nawet nie wiem jak zacząć :D
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#298 PostWysłany: 06 Lip 2012 13:46 

Rejestracja: 12 Kwi 2011
Posty: 2179
niebieski
jacek69 napisał(a):
leszkowi Millerowi :P

Poglądy poglądami, ale z zasady imiona i nazwiska piszemy z dużej :D

A zaczynać właśnie chcę, bo chęć się liczy a nie umiejętności 8-) Ty też kiedyś nie wiedziałeś jak wiązać buty ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#299 PostWysłany: 06 Lip 2012 21:35 

Rejestracja: 05 Sty 2012
Posty: 156
Prośba o radę.

Linie lotnicze LOT.

1. Loty kupowałem w styczniu na wspólnej rezerwacji dla wszystkich czterech odcinków lotu w taryfie First Minute. Wylot w sierpniu. Dziś z ciekawości sprawdziłem na stronie LOTu jak wygląda moja rezerwacja. Co się okazało, przesunęli mi pierwszy odcinek lotu o 30 minut do przodu nie informując mnie o tym, został również zmieniony samolot, ale mniejsza z tym, podobno o zmianie samolotu nie muszą informować, ale wypadałoby o zmianie godziny. Pan na infolinii twierdzi, że do 45min zmiany nie muszą informować wcześniej, czy to prawda? A co by było, jakbym spóźnił się na odprawę? Przecież to są jakieś żarty.

2. Czwarty odcinek lotu już powrotny został w ogóle zlikwidowany, nie zostałem o tym poinformowany. Dobrze, że teraz to sprawdziłem, bo byłoby zdziwienie i niepotrzebne nerwy w sierpniu. Pan na infolinii twierdzi, że mogą zmienić rezerwację na istniejący lot. Teraz pytanie, czy tylko to mi przysługuje i czy to będzie bezpłatne? Czy mogę żądać jakiejś innej rekompensaty za to, że nie poinformowali mnie o tym w ogóle? Np. rekompensaty w postaci bezpłatnej zmiany pierwszego odcinka lotu na późniejszy?

Dzięki z góry.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#300 PostWysłany: 07 Lip 2012 14:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Mar 2011
Posty: 431
Loty: 32
Kilometry: 46 097
niebieski
Maciek78, jaka linia Cię tak urządziła?
_________________
Image

Moje podróże: https://podroze-podroze-podroze.blogspot.com
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10271 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 514  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group